Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:44

Ik trek de bakken van hun plek om eronder te kunnen stofzuigen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:57

Ja doe ik inderdaad ook.

Hier zijn de twee grijze boefjes gister mee geweest naar de dierenarts. Even kennismaken met onze DA en meteen even afstemmen wat een goed moment is voor de castratie en sterilisatie.
Wilde het het liefst tegelijk maar hij loopt wel iets voor in zijn ontwikkeling en zij is juist, net als haar moeder vrij klein.
Dus besloten dat hij eind nov afscheid gaat nemen van zijn klokkenspel :') dan is hij bijna 5mnd en haar doen we een maandje later.

Ze hebben zich keurig gedragen bij de DA en vonden de honden in de wachtkamer helemaal fantastisch (was niet wederzijds :+ ) maar ze waren natuurlijk bij de fokker ook grote honden gewend.

Verder waren ze in top conditie volgens mijn DA. Hij iets voor qua grootte en gewicht, maar dat was ons ook al opgevallen :+ denk dat hij sowieso erg groot gaat worden als ik nog naar zijn poten etc kijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:59

Jammer dat ze niet tegelijk kunnen maar het is in dit geval niet anders. Die van mij gaan wel tegelijk op 8 jan. (tenzij er eentje eerder krols wordt haha)

Waren ze vocaal in de reismand naar de DA toe?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:01

Nee eigenlijk helemaal niet, maar we hebben al een paar keer een ritje gemaakt tijdens bezichtigingen van ons huis. Ze zijn gelukkig best relaxed in de auto en het is een kort stukje.
Hij begon eigenlijk pas met mauwen toen hij de honden zag, wilde er het liefste ook naartoe door de mand heen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:02

_O-
Dat is echt super fijn! Mijn twee kittens zijn gelukkig ook zo goed als stil maar mijn andere katten schreeuwden altijd moord en brand in de reismand. :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:07

Ja Cookie was altijd een drama... Oosterse hebben natuurlijk al geen zacht stemmetje maar hij ging altijd echt gillen, leek dan net of je een baby aan het vermoorden was in de auto.
Soort harig luchtalarm :') bij de DA zelf was hij wel altijd heel makkelijk.
Mijn sphynx dames kon ik altijd los overal mee naartoe nemen, mijn sphynx kater wilde vooral de DA vermoorden. Dus die deden we alleen met handschoenen, bij ons deed hij nooit iets.
Hij ging ook altijd naar de andere katten blazen als ze bij de DA waren geweest en er naar roken. Terwijl hij eigenlijk, naast zijn entingen nooit iets heeft meegemaakt daar :')

Daarom wilden we deze eigenlijk ook tegelijk laten helpen. Maar wil met haar ook geen risico's nemen, als ze zo klein zijn is een narcose gewoon veel zwaarder, zeker voor de nieren. En wil ook geen ongeplande inteelt kittens _O- dus dan helaas maar even zo.
Scheelt denk ik wel dat ze beide heel relaxed en makkelijk zijn, eerder brutaal dan ergens bang voor en de DA vonden ze ook heel knuffelbaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:10

En dierenarts fan erbij. :D

Tot nu toe is iedere dierenarts helemaal verzot geweest op de volwassen en kittens. Vooral omdat het ook slanke en sportieve katten zijn en makkelijk op onbeperkt brokken kan zetten.

De mijne zijn wel vocaal. Alleen als ze op de scooter mee mochten. Dat vonden ze geweldig en konden dan alles zien.

Gaat nog wat worden als mijn rug het toelaat om Cathy naar de kater brengen. Uur lang conversatie. :+

Trouwens Cathy begin nu eindelijk wat meer de grote in te gaan. Maak het wel weer moeilijker om die 2 uit elkaar te houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:10

Het scheelt zeker dat ze beide zo makkelijk zijn. Die 2 van mij tot nu toe ook gelukkig.
Tail is een ander verhaal, daarvoor moeten ze kevlar handschoenen aan ben ik bang. :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:18

Bellatrix schreef:
Het scheelt zeker dat ze beide zo makkelijk zijn. Die 2 van mij tot nu toe ook gelukkig.
Tail is een ander verhaal, daarvoor moeten ze kevlar handschoenen aan ben ik bang. :=

Ja een drama is dat... :') Gustav was best klein, maar als ze doordraaien vergis je je snel in de kracht die zo'n kat dan heeft.
Hij was dan in de mand nog aan het nasputteren terwijl zijn zus gezellig bij de DA op schoot zat te knuffelen als hij de gegevens in de computer aan het zetten was. Totale tegenpolen, terwijl Heidi normaal de fellere van de twee was. Maar de DA maakte iets bij hem los :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:22

_O- Grappig is dat.

Toen Tail moest verhuizen moest ze ook in de krat. Voor het eerst sinds de sterilisatie. Dat was de krat op zijn kont zetten met de opening boven. Kat oppakken met de rug ernaar toe, en dan in 1x laten zakken en heel snel dichtdoen. Ik had 1 kras. Ze flipte dus wel in de krat. := Zat om zich heen te slaan en probeerde eruit te komen. Ritje naar het nieuwe huis was 3 minuten. En alleen maar wild doen en krijsen.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:33

Bellatrix schreef:
_O- Grappig is dat.

Toen Tail moest verhuizen moest ze ook in de krat. Voor het eerst sinds de sterilisatie. Dat was de krat op zijn kont zetten met de opening boven. Kat oppakken met de rug ernaar toe, en dan in 1x laten zakken en heel snel dichtdoen. Ik had 1 kras. Ze flipte dus wel in de krat. := Zat om zich heen te slaan en probeerde eruit te komen. Ritje naar het nieuwe huis was 3 minuten. En alleen maar wild doen en krijsen.

We hebben het dan ook wel over Tail. Die kan niet zo goed tegen veranderingen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:34

Nee dat klopt. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:40

Ja sommige katten zitten ook een beetje op het spectrum :P

Moest net zo lachen om dit hoofd, omdat hij met zijn kin op de rand ligt ziet het er grappig uit, die staat helemaal naar voren zo :+

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:41

Mooi koppie <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:44

Zus lag een etage lager

Afbeelding

Afbeelding

Hun ogen zijn nu ook echt aan het doorkleuren naar meer donker groen.

Heb altijd katten met gelige en blauwe ogen gehad dus dit is weer een nieuwe kleur voor ons :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:46

Aww cute! <3
Idd aparte kleur ogen!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:48

c_alsemgeest schreef:
Zus lag een etage lager

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hun ogen zijn nu ook echt aan het doorkleuren naar meer donker groen.

Heb altijd katten met gelige en blauwe ogen gehad dus dit is weer een nieuwe kleur voor ons :D

Doet me denken aan een Sugar Glider

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:55

Zo springt ze ook overal vanaf, dus misschien zit dat in haar lijntje _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:55

:')

Verre voorvader ofzo. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 18:05

Ik kreeg net mijn Halloween/kerstkleding voor de katten binnen. Nou ze moeten er niets van hebben. := Misschien dat ze kunnen wennen aan één halsbandje als ik het belletje eraf haal. Maar van de Graaf Dracula cape moest Farrah niets hebben en de vleermuisvleugels ook niet. Hoe wen je zoiets aan? _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:05

Afbeelding

Past net nog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:11

Bellatrix schreef:
Ik kreeg net mijn Halloween/kerstkleding voor de katten binnen. Nou ze moeten er niets van hebben. := Misschien dat ze kunnen wennen aan één halsbandje als ik het belletje eraf haal. Maar van de Graaf Dracula cape moest Farrah niets hebben en de vleermuisvleugels ook niet. Hoe wen je zoiets aan? _O-

Zo hebben wij ooit een kerstshoot poging gedaan met Princess en Cookie... en uiteindelijk op gegeven _O-

purny schreef:
[ Afbeelding ]

Past net nog

Denk niet lang meer :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:36

Sinds een lange tijd is Nero weer eens naast mij komen liggen en vroeg zelfs om knuffels... <3
En ligt nu heerlijk gestrekt naast mij op een matje naast mijn laptop.

Koper is in de doos achter mij gaan liggen waar een hoofdkussen op ligt, lekker donker en beschut..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 01:38

De kerst shoot komt er hier ook nog hoor!! :))

Lieve foto die in de wastafel!!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:40

Hier geen kerstshoot, vrees dat ze daar niet intrappen. Moet wel even kijken wat ik kan kopen voor een vd katten. Als ik er links 1 klit uit heb springen er rechts weer 2 in dus ik laat haar een keer scheren. Maar ja tis niet zo warm dus is het een idee dat ik haar iets aantrek voor daarna? Zo ja wat dan?

Denk dat we proberen de klitten er uit te scheren maar dat zijn er veel dus geen idee hoe goed dat gaat en ze niet beter gewoon kort kan