Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Hardhandig zijn is totaal niet nodig en leert een hond niets van. Behalve een negatieve associatie met de eigenaar.
Nikass schreef:Nee dat hangt niet af van de hond of het gedrag. Noem mij één voorbeeld waarbij een harde aanpak opvoedkundig wenselijk is?
En hardhandig zijn is wel degelijk een reden van vervelend worden, nl omdat je nagenoeg niet consequent en op de juiste manier kunt straffen (ik neem tenminste aan dat het hier over straf gaat, want hardhandig iets aanleren gaat natuurlijk al helemaal niet) hetgeen je onvoorspelbaar en daarmee onbetrouwbaar maakt.
geerke schreef:estell__ schreef:Hallo,
Deze vraag is misschien een beetje off-topic, maar is er iemand die ervaring heeft met een Weimaraner?
ik heb er een paar gekend...lieve honden,soms wat ''hard''.Staan niet bekend als de meest gemakkelijke honden geloof ik.
NoName126 schreef:Ja ik ken er wel een paar. Grote honden met veeeel bewegingsdrang. Hebben veel lichamelijke maar ook geestelijke uitdaging nodig. Kunnen pieperig of blafferig zijn. Sommige die ik ken zijn ook wat hysterisch zegmaar. Snel opgefokt of druk of bangig.. zoh er zelf geen willen.
Madel schreef:Oke, lijstje met ''eisen'' voor de hond.
-Kan met andere honden omgaan (tzelfde ras is geen probleem, we kopen 2 honden).
Madel schreef:-Niet erg als we met trucjes hard moeten werken, wij kunnen daarop trainen ook op loslopen
Madel schreef:-De hond zal absoluut niet vaak alleen moeten zijn. Heeft sws nog andere hond om mee te spelen en als hij het daarmee goed kan vinden mag hij ook bij de paarden, katten of de geitjes.
Madel schreef:-Ik sta stevig in mijn schoenen.
Madel schreef:-Niet erg als we met trucjes hard moeten werken, wij kunnen daarop trainen ook op loslopen
Dani schreef:Madel schreef:-Niet erg als we met trucjes hard moeten werken, wij kunnen daarop trainen ook op loslopen
Zoals MWM al schrijft doelde ik met die andere vraag inderdaad op de omgang met vreemde honden buitenshuis.
Hoeft niet perse, is wel leuk.
Het gaat dus om de verwachtingen die jij van de hond hebt, én de bereidwilligheid om zelf bij te leren en te trainen. Verder: je hebt het over twee honden, hoe zie je dat voor je? Twee pups? Twee herplaatsers? Wil je ze tegelijkertijd in huis halen?
Ik zelf denk ik aan een pup en een wat oudere ervaren hond zodat de pup van de wat oudere hond kan leren. Maar we gaan ook voor een leuk karakter
Madel schreef:Heb trouwens wel een duitse herder + husky gehad, helaas deden ze gister vals tegen elkaar waardoor ze beiden ernstige verwondingen kregen en overleden.
(we waren niet thuis, normaal gesproken gaat het wel goed)