Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
This_is_me schreef:@ Pallatin: he bedankt voor de tip!! Het was mij al wel opgevallen zo af en toe, maar heb er eigenlijk nooit zo naar gekeken. Je bedoelt toch die gelere plekken/vlekken op zijn groene veren? Ik voerde in het begin:nutribird maar kreeg te horen dat dit wat minder goed voor ze is. En ben toen overgestapt op ecobird, omdat dit biologischer was. Ik wilde eerst aan de harrison's, maar vond het prijskaartje wat er aan hing niet zo fijn en ecobird zou samen met scenic en Harrisons in het zelfde rijtje vallen.
Ik voer hem nu ongeveer 1 jaar pallets waarvan het afgelopen half jaar de Ecobird. Deze foto is van begin dit jaar toen hij net over was op de ecobird... We zijn het afgelopen jaar ook bezig geweest met het tammer maken van CoCo. Misschien heeft hij dat ervaren als stress?? Hoewel het allemaal op zijn eigen tempo is gegaan. Ik dwing hem nergens toe en als we "iets" doen is dat buiten zijn kooi, vaak als hij zelf naar mij toe komt..
Je had het over palmolie? Ik heb dat vaker gehoord. Kan ik dat gewoon ergens kopen en gaat het over het voer of door het water?? Ben daar wel benieuwd naar!!
Ik zal eens op zoek gaan naar een andere recentere foto, en vanmiddag thuis eens goed kijken naar zijn veren pak
Edit: heb net het filmpje eens goed bekeken (van het andere topic) en daar zie ik idd ook dat hij wel mooi egaal groen is maar dat er een of twee veren zijn die geliger zijn dan de rest... Als dat een armoede streep is tenminste...
This_is_me schreef:Leuke namen. mijn kat heet NOA en die word ook heel vaak geroepen door CoCo, de papegaai hahaha...
Ja leuk foto'sZijn ze geel of grijs?
Een vriendin van mij heeft ook een valkparkietje. Dat beestje kan fluiten joh!! Echt geweldig!!
Jammer dat ze zo eenkennig zijn.
This_is_me schreef:Smogus mensen
Ja vier jaar. En ik geef nog lang niet op. eens zal ie het zeggen wahahahhaa... Vd week riep hij opeens: CoCo is lekker BUITEN!! Dat roep ik nu ongeveer 3 weken tegen hem. Dus dat pikt hij wel heeeel snel op!! Was zo grappig om te horen
@ Barbara: Misschien moet je eens proberen om hem niet meer op je schouder mee te nemen. Ik weet niet of je alles mee gelezen hebt... Maar sommige papegaaien voelen zich verhevenboven jou als hij een hogere positie in neemt. Wat dus op je schouder het geval is. Dit geld niet voor alle vogels hoor. Maar voor een amazone die bijt wil dit nog wel eens helpen!! Hou hem op onderarmhoogte. Zo is hij afhangelijk van jou..