Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:33

slimmerik schreef:
pinuts schreef:
sorry hoor dees [naam].. mijn vriend stond er ook maar bij.. Hij werkt dr al jaren.
Als je dingen niet wilt geloven dan lees je t niet.. Haha!

Je vriend stond erbij toen die kip uit elkaar gerukt werd..... heeft ie meegelachen of heeft ie die mensen aangegeven. Of heeft ie het allemaal een "tikkeltje" overdreven. Ik als dierenliefhebber zou er nl niet mee kunnen leven dat mijn vriend erbij stond en niets deed.

het lijkt me idd stug dat niemand daar wat aan doet.. het gaat namelijk van de omzet af, en er wordt bij de slachterij waar ik gewerkt heb, voorzichtig met de dieren omgegaan, deels natuurlijk om de omzet.. een kip onder de blauwe plekken, daar heb je niets aan, maar ik denk dat de redenen er niet toe doen, er wordt iig voorzichtig mee omgegaan. als ik er bij gestaan had, hadden ze idd ook een probleem gehad, zoiets doe je gewoon niet..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:33

runningkawa schreef:
onderzoekende natuur?
lieg sites geloven...pas gaan mailen als andere je erop attenderen?
Zakt jou broek nu pas af...de mijne ligt al continue aan mijn enkels...

Nu zijn het ineens slachterijen waar het goed gaat...eerder lazen we berichten dat het in Nl ook slecht geregeld was op een enkele na...telkens worden berichten bij gedraaid als het tegendeel bewezen wordt.
Wat keer op keer kan...simpelweg omdat de leugens van die site niet zijn gebasseerd op de waarheid...daarom kan het steeds weerlegd worden zonder moeite...
Dat moet toch een lampje doen branden?

Over het buitenland wordt al steeds gezegt dat het daar belachelijk aan toe gaat...maar ga dan niet steeds je verhalen zo aanpassen of dat ook hier so is...dat is smerig

Maar ik ga ff stofzuigen...wordt hier echt boos om..gedraai en gekonkel om kromme gezegde dingen recht te krijgen...dat gaat niet..al is de leugen nog zo snel..de waarheid achterhaald hem wel..

Heb je ook maar 1 post gevonden die verdraaid is, hersteld, bijgesteld? Nee toch?
En stel dat jij nu een waarheid op tafel legt, en mij overtuigd, dan stel ik mijn posts wel met alle vormen van liefde bij. Dat is tot nu toe niet nodig geweest. We zijn het immers over veel zaken eens (dat het merendeel van de NL boeren en slachthuizen het redelijk goed aanpakken), maar ik ben bereid de excessen te onderzoeken...
Ik weet niet over welke site je het nu hebt.
Maar ik vind de wereld gezondheidsorganisatie geen pipo de clown bron...

En als jouw laatste 'spreuk/ gezegde' waarheid bevat, dan zou ik idd maar regelmatig over je schouder kijken Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:34

pinuts schreef:
runningkawa: als jij het allemaal wel weet, dan laat je het toch:) laat je ajb niet zo boos worden om bokt.. t zijn allemaal mensen die hen mening weer ergens anders weg hebben. De waarheid? die moeten ze zelf maar uitzoeken door zelf op excursie te gaan..Lachen

Over wie heb je het nu eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:34

Heb mora gemaild, wacht nu op antwoord Lachen
Ben erg benieuwd waar zij hun vlees vandaan halen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:35

runningkawa: hoe weten we hier wie de waarheid spreekt en niet? we zitten met zun allen achter een pc en we kennen elkaar niet:) Ik lees dit en als ik zeker wil weten HOE het er echt aan toe gaat, ga ik zelf wel kijken:) Ik neem reacties op bokt zowiso met een korreltje zout.. maar daar basseer ik mijn mening niet op, en daardoor verander ik ook niet zomaar mijn eetgedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:35

Ninx schreef:
pinuts schreef:
runningkawa: als jij het allemaal wel weet, dan laat je het toch:) laat je ajb niet zo boos worden om bokt.. t zijn allemaal mensen die hen mening weer ergens anders weg hebben. De waarheid? die moeten ze zelf maar uitzoeken door zelf op excursie te gaan..Lachen

Over wie heb je het nu eigenlijk?

over ons allemaal Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:36

ninx: niet over jou:S je voelt je de hele tijd zo aangesproken, niet doen joh:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:36

ik hoef niet over mijn schouder te kijken...niets wat me in gaat halen hoor...kijk je zelf wel goed uit...kan nogal druk worden achter je....

verder weet jij heel goed over wat voor sites ik het heb...maar ik ga vandaag geen woorden meer aan je vuil maken...is mijn energie niet waard... Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:38

pinuts schreef:
runningkawa: hoe weten we hier wie de waarheid spreekt en niet? we zitten met zun allen achter een pc en we kennen elkaar niet:) Ik lees dit en als ik zeker wil weten HOE het er echt aan toe gaat, ga ik zelf wel kijken:) Ik neem reacties op bokt zowiso met een korreltje zout.. maar daar basseer ik mijn mening niet op, en daardoor verander ik ook niet zomaar mijn eetgedrag

door te gaan kijken..dat is het enige wat werkt
Niet door te roepen wat je eens hoort van een anti site...die willen zieltjes winnen...en dat gaat niet met de waarheid, want dan zeggen mensen...oooh is dat alles.

Ik heb kennissen met nertsen, deze hebben voorheen ook excursies gehouden aan scholen.
Iedereen kwam vol met vooroordelen binnen, iedereen ging zonder weg...
Zegt mij genoeg.... maar ja..daar heb je als anti site niets aan..ga je ook niet op je site zetten...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:40

toch wel vreemd eig, je gaat ervanuit dat die sites wel de waarheid spreken.. maar dat is dus volgens jou totaal niet het geval? Ik begrijp wel dat ze het erger maken dan dat het is.. maar ik geloof wel dat het alsnog beter kan:)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:40

runningkawa schreef:
ik hoef niet over mijn schouder te kijken...niets wat me in gaat halen hoor...kijk je zelf wel goed uit...kan nogal druk worden achter je....

verder weet jij heel goed over wat voor sites ik het heb...maar ik ga vandaag geen woorden meer aan je vuil maken...is mijn energie niet waard... Doei, doei

De sites die jij noemt zijn sites waar ik nota bene pas kom sinds ik er hier op Bokt op geattendeerd ben door andere mensen die zich dit soort zaken aantrekken.... blij toe, want er is weer veel stof tot nadenken bijgekomen.
Mijn informatie ben ik gaan zoeken op het moment dat mijn vader op zijn 50ste resoluut besloot vegetariër te worden.
De zaken die hij had achterhaald (en hij is ingenieur, dus geen domme doos) waren dermate schokkend dat het hem de trek ontnam.
dat virus heeft mij geïnfecteerd en ik ben ook kritischer geworden.
Niet alleen op vlees, maar ook foute kleur- en smaakstoffen, en smerige industriële stoffen in cosmetica bijv.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:41

runningkawa schreef:
pinuts schreef:

door te gaan kijken..dat is het enige wat werkt
Niet door te roepen wat je eens hoort van een anti site...die willen zieltjes winnen...en dat gaat niet met de waarheid, want dan zeggen mensen...oooh is dat alles.

Ik heb kennissen met nertsen, deze hebben voorheen ook excursies gehouden aan scholen.
Iedereen kwam vol met vooroordelen binnen, iedereen ging zonder weg...
Zegt mij genoeg.... maar ja..daar heb je als anti site niets aan..ga je ook niet op je site zetten...

Amen.

Stel ook een daad als je misstanden ZIET. En bazuin die niet ongefundeerd rond. Het barst in dit topic van de broodje aap verhalen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:43

dus jullie weten hoe het precies gaat...Lachen Dus volgens jullie is het zo erg nog niet? Zelf overal wezen kijken?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:43

pinuts schreef:
ninx: niet over jou:S je voelt je de hele tijd zo aangesproken, niet doen joh:)

Misschien wel... Bloos
Het is ook nogal een beladen onderwerp, het maakt bij mij iig wel emoties los... en natuurlijk laten sommige posts me dan ook niet onberoerd.
Als ik nu uit een flat driehoog achter in Rotterdam kwam, nooit een koe had gezien en alle info van de PvdD-site had geplukt... okay, dan ben ik misschien niet zo'n betrouwbare bron.
Ik zal direct zeggen dat ik niet alles weet... (het zou wat zijn), maar ik leer graag.... ook hier.
Er blind vanuit gaan dat het allemaal wel wat meevalt is echter niet mijn ding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:45

pinuts schreef:
toch wel vreemd eig, je gaat ervanuit dat die sites wel de waarheid spreken.. maar dat is dus volgens jou totaal niet het geval? Ik begrijp wel dat ze het erger maken dan dat het is.. maar ik geloof wel dat het alsnog beter kan:)

niet alleen volgensmij
vraag het eens over varkens aan crossmonster, dan hoor je hetzelfde
vraag te over koeien aan rianneke, dan hoor je hetzelfde...
Dat deze sites dus gewoon uit hun nek zwammen...zieltjes winnen, niks anders.

Natuurlijk kan het beter. En dat zal het ook steeds worden. Maar hoe je het ook went of keert...het dier heeft als doel op gegeten te worden.
Sommige mensen staat dat doel zo tegen dat het nooit goed is, wat er ook gedaan wordt.
En dat mag, dan eet je gewoon geen vlees, ieders keuze..maar die sites die van vol staan met leugens...van mij mogen ze een boete krijgen voor elke leugen die er staat...dan is het zo af met die groeperingen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:46

jah, njah iedereen die leest overal wat, en dat geloof je dan ook.. toch? als je iets op het nieuws ziet van all die kippen geloof je dat.. En natuurlijk basseer je daar dan je mening op. Ik vraag me af wie hier wel precies weet hoe het gaat in nederland ( en dus overal!) Dat weten we alleen als we overal zouden kijken, meedraaien etc. Dus het is logisch dat we het allemaal niet precies weten.Lachen En dat we soms wat zeggen wat we ook niet helemaal zeker weten, maar daarom hoeven we niet beschuldigd worden om leugens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:46

slimmerik schreef:
Amen.

Stel ook een daad als je misstanden ZIET. En bazuin die niet ongefundeerd rond. Het barst in dit topic van de broodje aap verhalen.

helemaal mee eens (en dat zijn slimmerik en ik toch niet vaak Tong uitsteken dus dat zegt wat Haha! )

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:47

als er word gezegd dat hier broodje aap verhalen staan, mag dat ook wel onderbouwd worden: welk verhaal? En hoe zit het dan? Dan worden wij ook wijzer:) toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:48

als je het niet zeker weet is het misschien verstandiger niets te zeggen... Lachen
Dan weet je ook zeker dat je geen leugens als waarheid verspreid Haha!

En lees maar terug, dan staat er vaak genoeg waar het broodje aap is en hoe het echt is

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:49

en hoe weet ik dat dat wel echt zo is? niet. alleen als ik zelf werkelijk ga kijken..
edit: ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat moet ik nu geloven? snap je?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:50

pinuts schreef:
als er word gezegd dat hier broodje aap verhalen staan, mag dat ook wel onderbouwd worden: welk verhaal? En hoe zit het dan? Dan worden wij ook wijzer:) toch?

Dat van die kip dus.... om maar iets te noemen: van horen zeggen .... zoals het altijd gaat. Clown Stoere jongenspraat als waarheid verkopen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:51

waarom zou mijn verhaal een leugen zijn en jouwn verhalen niet? Jammer hoor...dat het zo moet. Laten we allemaal bewijs gaan leveren:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:51

geloof de mensen maar die er (dagelijks) in werken zoals crossmonster, slimmerik en rianneke. (en enkele andere, ben niet zo goed in namen)
Niet sites die hun gewin moeten halen.... zoals pvdd, die wil stemmen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:52

pinuts schreef:
waarom zou mijn verhaal een leugen zijn en jouwn verhalen niet? Jammer hoor...dat het zo moet. Laten we allemaal bewijs gaan leveren:S

ga eens kijken in een kippenslachterij zou ik zeggen.. je kan zeggen dat we niet weten hoe het gaat, omdat we niet overal zijn geweest, maar de regels zijn wel overal hetzelfde voor de kippenslachterijen..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:52

ik geloof eerder een vriend die er dagelijks werkt, dan iemand op bokt die ik amper ken.. maar dat ben ik.Lachen