[Info] Het centrale dierennamentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:57

Rocky betekend rust, Adin is vurig, Adira is sterk. Ailia is licht, Reaka is beeldschoon/uniek (Spaanse naam).

Verder, Roos (Rosa,Roza,Rozalyn), Lelie (Lelia), Bloem?

MT, Samba, Stip, Pebbles, Pip

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:42

Onze kater heet Mephisto (zoon van de duivel), Poes heet Lootah wat rood betekend in het Sioux en onze Dalmatier heet Satan.
En nee ik ben geen duivelsaanhanger maar vind dit gewoon leuke namen, ik ben niet gelovig dus die namen hebben geen betekenis voor mij.

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:11

MissToseland schreef:
hihi ik had ook al Kiwi voorgesteld maar dat vond mijn vriend niet leuk :')

Hahah dies ook leuk.
Of Mango/o
Op zijn Ned/Eng.

!!!!Iemand nog een leuke naam voor een teckel reu.!!!!!
Kan m deze week ophalen,jeeeej.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:13

Toch ben ik er van overtuigd dat je dieren met hun naam een bepaalde energie mee geeft en met dergelijke namen, of ze voor jou nu betekenins hebben of niet (voor anderen hebben ze dat nl. wel dus hangt er toch een bepaalde energie/sfeer rond zo'n naam) geef je je dier dus iets negatiefs mee...
En zeg nou zelf... waarom zou je je dier, waar je van houdt, naar iets 'lelijks' vernoemen?
Het is ook zeker niet ongewoon dat een dier zijn naam 'waar gaat maken'. Vaak al door de benadering van mensen naar zo'n dier. Als kindjes op de manege op een pony moeten die Rebel heet, stappen ze daar anders op dan op een pony die Sunny heet. 'Rebel' zal wel een moeilijke pony zijn, anders zou hij niet zo heten. En omdat ze met die verwachting op die pony gaan zitten voelt de pony de onzekerheid en zal daar misbruik van maken. Gevolg.. Rebel wordt inderdaad een Rebel... Zo zijn er legio voorbeelden te noemen (dit is ook een praktijkvoorbeeld, verzin ik niet zelf). Ik denk dat mensen naar jou hond Satan anders doen dan naar een zelfde Dalmatier die Spot heet... om maar wat te noemen...
Vandaar dat ik het kiezen van een naam voor een dier ook iets heel belangrijks vind, iets wat je niet 'zomaar' moet doen... Maar da's mijn mening...

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:05

Nou Satan is geen Satan hoor, hij is juist vreselijk lief en we hebben hem goed afgericht.
Hij weet wat hij wel en niet mag.
Hij zou wel wat waakser mogen zijn want als we nu een inbreker binnen zouden hebben dan gaat hij de spaarpot nog aanwijzen ;)
Wat een ander van de naam denkt boeit me eigenlijk niet zo en ik vond het wel grappig om op zondag door Putten te lopen..hehe }>
Ik ben zo boos op onze voormalige buren die erg "gelovig zijn", ze verbieden hun kinderen om televisie te kijken maar laten ze wel bij de buren tv gaan kijken, hoe hypocriet kun je zijn :(
Daarom heb ik ook een beetje als steek onder water mijn hond Satan als roepnaam gegeven, zijn officiele naam is Dalmacedemy's Copyright. ;)

Francis

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:16

Oh. zie nu pas dat je in Putten woont... *proest*... jij maakt vrienden als je de hond roept :P

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:28

Nou het valt nog mee hoe de mensen reageren, de meesten moeten heel hard lachen (zijn bijna allemaal import Puttenaren hier ;) ).

Bij 1 hondenopvang waarvan we weten dat hij erg gelovig is zeggen we dat hij Natan heet (ja, ik ben dan zelf ook hypocriet maar we waren bang dat hij anders geen plek zou hebben :o )
Of mensen zeggen: "Satan?? Nou hopelijk gedraagd hij zich niet als een Satan".
Mensen die misschien wel moeite hebben met de naam leg ik ook uit dat wij niet gelovig zijn en de naam Satan voor ons niets duivels is en ook zeker niet met kwade gedachten erachter die naam hebben gekozen.
Als je op hondennamen zoekt staat Satan er ook gewoon bij.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:32

Denk dat ik dat in Garderen niet hoef te doen.. := Ik had al es het lef om in paardenkleren (spijkerbroek en vieze trui) bij Onder de Linden naar binnen te lopen... niemand zei iets maar ik ben nog nooit zo vuil een winkel uit gekeken! :oo

Sorry, off topic.

Even over de teckel van m'n zusje dan, die mag ze van't weekend waarschijnlijk ophalen (Gut Nona, komt jouw pup toevallig ook net over de grens uit Duitsland? ) Zij en d'r vriend hebben een compromis gesloten, het (arme) beest ;) krijgt een dubbele naam... Boris Wammes. 't Zal met roepen wel Boris worden ;)

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:54

Francis schreef:
Denk dat ik dat in Garderen niet hoef te doen.. := Ik had al es het lef om in paardenkleren (spijkerbroek en vieze trui) bij Onder de Linden naar binnen te lopen... niemand zei iets maar ik ben nog nooit zo vuil een winkel uit gekeken! :oo

Sorry, off topic.

Even over de teckel van m'n zusje dan, die mag ze van't weekend waarschijnlijk ophalen (Gut Nona, komt jouw pup toevallig ook net over de grens uit Duitsland? ) Zij en d'r vriend hebben een compromis gesloten, het (arme) beest ;) krijgt een dubbele naam... Boris Wammes. 't Zal met roepen wel Boris worden ;)

Hahaha, Boris Wammes, jeetje ik vind Wammes cute, maar Boris :'(
Hahaha.
En nee, die van mij komt uit Doetinchem.
En van wanneer is die van jouw zus/
Mijne van 15 mei.
Ik ga hem met een uurtje ophalen Yihaaaa :+

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:07

hoi hoi!
we gaan rond 30 juli onze pup ophalen :)
Het is een chihuahua teefje.
Brand los :D
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:12

Mijn chihuahua heette destijds Zoë :D Wat hoor ik hier nog vaak voor een chi: Prada, Gucci (I know :+ ), Juicy, Lady, Dushi.

Eind juli ga ik mijn galgo x greyhound teef ophalen. Ze heeft een heel jaar aan het revalideren geweest met een ongeluk van haar pootje en nu ben ik op zoek naar een naam die power, kracht en liefde uitstraalt!

Nu heet ze Zita maar mijn paard heet helaas ook Zyta :')

Ik dacht zelf aan Quilla (Kiela uitgesproken).

Dit is ze btw :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:43

op m'n lijstje had ik voor mn pup:
Senna
Blossem/Blossom
Noa

ik heb echt geen inspiratie :')

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:59

Mijn poes heet Noa.
Onze Mechelaar heet Lion en de vorige Enzo. Mijn BorderCollie heette Rolls toen ik hem uit 't asiel haalde maar dat werd gelijk de eerste dag al Flits (ik liet hem los in't bos en ... *flits*... weg wassie... ben em gelijk de hele dag kwijt geweest := )
Mijn paarden hadden als roepnamen Fly, Dot en Ben, de shetten Pino, Wakkie, Muffin en Gimli.
Voor zover mijn bijdrage ter inspiratie ;)

Oh ja.. deze vind ik ook nog wel geinig, een van de pups van mijn ex heet Gajus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:08

bedankt!

ik ebn er deels over uit...

Afbeelding

word dit een echte NOA of een echte SENNA

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:11

Nee, neem dan maar Noa :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:21

Nah, wat het ook wordt, een droppie is het al!! Wat een cutie!

Vind je Abbey (of Ebby) niks? Als afkorting van Ebony (= zwart hout)
Laatst bijgewerkt door Francis op 15-07-10 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:24

:D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:30

Wat ik ook altijd leuk vind om te proberen is een toepasselijk woord voor een dier (in bovenstaand geval dus 'zwart') in te voeren in Google Translate en dan gekke talen kijken.
Zwart in Fins is bijv. Musta of in't Turks Siyah

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:29

hmm siyah vind ik er gaaf voor onze kitten..
maar die is grijs/wit :')

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:44

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:47

grijswit vertaalt'ie ook... Grimsi in't Turks :D
Szarawi in het Pools (als ik overigens naar engels vertaal wordt het greyisch, dus de woorden betekenen waarschijnlijk meer iets van 'grijsachtig' dan echt 'grijs wit'. Zilver zou je ook kunnen vertalen... Dat wordt in 't Pools iets onuitspreekbaars: srebrny
maar in't Welsh is dat Arian en Fidda in het Maltees

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:47

Francis schreef:
Wat ik ook altijd leuk vind om te proberen is een toepasselijk woord voor een dier (in bovenstaand geval dus 'zwart') in te voeren in Google Translate en dan gekke talen kijken.
Zwart in Fins is bijv. Musta of in't Turks Siyah

Hoe doe je dat? :o Of is dat een stomme vraag.. Ik heb gekeken op google maar zien niet echt waar of hoe ofzo.

Iedereen bedankt voor de tips en vooral Loiz, jij had echt een paar mooie namen dankje!
Ben er echt nog niet uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:48

translate.google.nl :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:50

Aaah thanks ga ik meteen het eea uitproberen!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:51

Als je iGoogle instelt in plaats van de gewone google pagina heb je daar een google-translate boxje in je startpagina... daar kun je een hele ris talen kiezen

Edit... oh.. als aparte webpagina kan ook ja.. ;)