Daarom...steriliseren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Daarom...steriliseren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:35

HBVisser schreef:
Ik ben wel van mening dat er op de EK een voorlopig fokverbod mag komen.

Nou, op alle katten zou nóg beter zijn natuurlijk. Wat ik al zei, dat uitsterven valt wel mee als er een poosje niet gefokt wordt. Dat zouden we met zijn allen toch over moeten hebben voor onze geliefde poesjes.....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:38

Hoe had je dat voor je gezien dan HB?

Aangezien iedereen die een EK fokt dat maar lukraak doet volgens jou, hoe denk je dat zo'n verbod dan in de werkelijkheid werkt?

Lijtk mij dat dat niet te doen is

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:20

LADPR schreef:
Sjukkie:
Om daar nog op te reageren, dan ben ik volgens jou een slechte katteneigenaar want dat was bij mij ook niet bekend, dat je een boete kan krijgen, beetje kort door de bocht

Met een slechte katten-ex-eigenaar bedoel ik de mensen die hun katten dumpen. Dat mensen niet weten dat ze een boete kunnen krijgen wanneer zij katten dumpen komt omdat zijn niet goed geïnformeerd worden/zijn. Dit moet je niet door elkaar heen halen. Sorry als het onduidelijk over kwam wat ik typte.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:35

Oke vond het al erg kort door de bocht. Nu snap ik je weer

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:43

Diablo schreef:
Waar. Maar als je echt zoveel om katten geeft, haal je die zielige kat uit het asiel, in plaats van een Pers bij een fokker.

En tegenwoordig vind je ook met grote regelmaat raskatten in het asiel. Dit jaar bij ons al zo'n 15 zwaar verwaarloosde perzen (enige oplossing was scheren) 2 turkse Vans, Noorse boskatten en Main Coons toch ook zeker 10 per soort en....1 bengaal, van wie de eigenaar 3 weken later toch aan de poort van het asiel stond Haha! jammer maar helaas was ze al gesteriliseerd en geplaatst Knipoog toen was de interesse al weer ver over !

Oh ja...en zelf heb ik uit het asiel (was wel 2007) een zwaar verwaarloosde Brits korthaar- kan niet geplaatst worden vanwege de vele medische problemen (ontstaan door mishandeling- geconstateerd door ooggetuigen + dierenarts dmv rontgenfoto's)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:47

Mensen die vinden dat sterilisatie maar gesubsidieerd moet worden... dan betaalt iedereen gewoon mee dmv belastingen, zullen de 'niet-eigenaars' leuk vinden... Een dier kost geld.
Aan onderhoud alleen kom je per kat makkelijk aan 500 euro per jaar, zonder tegenvallers.
Ik woonde enkele maanden alleen toen ik katten nam, toen ik genoeg financieel op adem gekomen was om het te kunnen. Geld zal nooit een issue zijn als het over mijn dieren gaat, ongeacht wat ik er dan zelf voor zou moeten laten...

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:30

even niet helemaal ontopic sorry daarvoor,

maar onze poes sleept regelmatig een vriend mee, deze kater (geholpen) blijkt een zwerver te zijn, het stomme beest stikt altijd van de honger.
hij kan bij ons wel wat te eten krijgen dat is het niet maar ik wil hem niet binnen, wat zouden jullie doen de dierenbescherming zegt zet hij er goed uit, (ja ik voer hem héhé) ja, o dan red ie zich wel laat hem dan maar lopen, ben ik nou niet goed bij mijn oofd of snap ik het gewoon niet, jaja een overschot. ,maar toch

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 00:54

Als je het asiel belt, willen ze hem dan niet op komen halen? Je kan ook even in de buurt vragen of hij een baasje heeft. Ik weet dat dat je taak niet is maar het zou een beetje snotterig zijn als het zo'n kat is die bij de buren komt eten en dan thuis niets meer wil en de baasjes moeten hem dan uit het asiel ophalen.

Succes ermee.
Haha! je weet zeker dat je je poes geen vriendje wil geven?

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 02:00

nee het asiel komt hem niet halen, heb zelf al bedacht hem eens op te pakken enmee te slepen naar de da tensoltte is ie ook geholpen, mogelijk heeft ie een chip, wij wonen in een nieuw bouwwijk, en er lopen wel meer katten rond die nergens wonen, er zijn een aantal mensen in de buurt die er een hebben geadopteerd maar mogen ook niet naar binnen.
De buurvrouw van verder op heeft hem al eens een halsbandje omgedaan met het verzoek er op "als deze kat van u is wilt u dan even bellen" en natuurlijk het nummer. Deze kater is een echte straatkat, hij valt nl onze honden aan. kruising argethijnse dog 2 stuks, dus lef heeft ie, en nee ik ben geen kattenvriend, ik heb er 1 en das ruim genoeg Nors opkijken Nors opkijken

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 02:07

Voor iedereen die kleine katjes (uit HTK-kruisingen) zou leuk vinden.. die kunnen bij onze buurvrouw terecht! Moet je alleen niet gek op kijken van mongooltjes...
Want ja dat krijg je als je katten niet behandelt en de hele familie er vrolijk op los stoeit.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:26

ThaGirl: Wat is dat nou weer voor een opmerking

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:42

Nagelbijten / Gniffelen Inderdaad.. ThaGirl, leg aub ff verder uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:58

Dat is toch niet zo moeilijk?

Als in de mensenwereld broer en zus met elkaar kindjes gaan maken, is de kans op een kind met het syndrom van Down (ofwel een mongooltje) erg groot. In de dierenwereld werkt dat net zo, inteelt heet dat.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:53

Ja ik snap ook wel dat dat inteelt is! Knipoog
Maar wáárom laat die buurvrouw de hele kattenfamilie erop los stoeien..? Nagelbijten / Gniffelen Misschien weet ThaGirl er wat meer over..

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:37

Sjukke schreef:
Ja ik snap ook wel dat dat inteelt is! Knipoog
Maar wáárom laat die buurvrouw de hele kattenfamilie erop los stoeien..? Nagelbijten / Gniffelen Misschien weet ThaGirl er wat meer over..

Het is toch veelste duur om je kat te laten helpen, en natuurlijk kan je geld verdienen met de kittens en ze zijn nog schattig ook.

Waarschijnlijk om 1 van die redenen Boos!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:44

simone_1986 schreef:
Het is toch veelste duur om je kat te laten helpen, en natuurlijk kan je geld verdienen met de kittens en ze zijn nog schattig ook.

Waarschijnlijk om 1 van die redenen Boos!

Dat zijn dan twee heel onbelangrijke redenen..! Nors opkijken
Het is inderdaad voor veel mensen te duur om hun poezen te laten castreren.. Maar zo ver fokken tot inteelt, waarbij er onvolledig functionerende kittens geboren worden, is zeer slecht voor het welzijn van de dieren! Geld verdienen met kittens?? Met inteelt? Nee hoor, dat kóst geld...

Er zijn DAP's die castreren poezen en katers gratis voor de eigenaar die het geld er niet voor heeft.. alleen al om het vermeerderen en inteelt tegen te gaan. Daarom zijn het twee onbelangrijke redenen die je opgaf.
Ik wil zulke mensen als die buurvrouw helpen met het onderhouden van haar katten. Voor de gezondheid van het dier zelf. En daarom vraag ik ThaGirl of ze er iets meer over weet.
Ik vraag niet zozeer wat andere mensen er van denken..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:31

Simone: Haha meen je dat nou er valt echt geen geld te verdienen met zulke kittens hoor, kom op. Je kan ze overal gratis afhalen.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:57

Als je eens op marktplaats kijkt zie je dat er zelfs kittens aangeboden worden voor 100 euro, en sommige mensen boeit het niet dat de kittens ongezond worden geboren, er zijn namenlijk ook nog veel broodfokkers. Als je een kitten vanaf een week of 5 al verkoopt en de kitten niet hebt laten ontwormen en ontvlooien dan hou je toch wel heel erg veel geld over van de 100 euro die je dan voor de kitten krijgt.

Dus kittens leveren zeker weten wel wat op voor mensen die verder geen medice zorg aan de kittens geven en ze vroeg weg doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:40

Zijn er dan echt mensen zo dom om zo'n kitten te kopen terwijl ze een straat verder gratis zijn? Kan het me niet voorstellen.

Ik heb nog nooit huis tuin en keuken kittens voor meer dan 15 euro te koop zien staan

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:57

Er zijn nu heel veel mensen die bereidt zijn om meer dan 25 euro te betalen omdat het kittenseizoen over is en er dus veel minder kittens zijn. Sommige mensen maken daar gebruik van door meer geld te vragen voor een kitten, want vele mensen trappen daar toch in en betalen een hele hoop geld voor kittens die vaak niet een ingeeint of ontwormd zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:00

Veel mensen geloven dat een 'duurdere' kitten ook betere zorg heeft gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:53

Als die kitten van een goede fokker komt, is dat ook het geval Ja

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:27

ook ik ben voor sterliseren/castreren.

ik vind dat als je een kitten in huis neemt je hem/haar binnen hoort te houden tot deze geholpen is.

ik woon zelf op een redelijk afgelegen industrieterrein waar heel wat katten gedumpt worden, ze mogen hier allemaal mee komen eten,
op een gegeven moment vond ik steeds nesten kittens, heb deze in huis genomen en uiteindelijk baasjes voor gezocht in mn familie en vriendenkring.

toen de dierenbescherming gebeld en vangkooien gekregen, alle zwervers gevangen, opgehaald door db en na castratie weer terug bij ons laten brengen, ze leven hier gelukkig en niemand heeft last van ze.

2 maanden geleden kwam er weer een ongecastreerde kater aan wandelen, erg lief beest, tijdje aangekeken, gevoerd en daarna gevangen, heb hem toen laten castreren bij mn da, hij had ook geen chip.
hij is nu erg happy hier in huis.

soms baal ik er wel van dat jan en alleman zn katten maar dumpen, zijn toch geen oude schoenen die je weggooit.