Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:28

Snoevie schreef:
zal wel een aanleiding voor geweest zijn,een dier is niet zomaar agressief

Er kan ook altijd spraken zijn van een pathologie in de hersenen Lachen dan is hij wel zomaar agressief Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:30

dat komt gelukkig maar heel zelden voor,en niet alleen bij dit ras
*edit: als het zo geweest is,dan was het ook niet zomaar,maar door een probleem in zn hoofd.
maar dat kan je niet ruiken natuurlijk

laten we zo zeggen,ik hoop voor het dier dat het niet het geval is geweest

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:31

Snoevie schreef:
een muilkorf?
en wat heeft het elders verboden zijn ermee te maken?

Muilkorf/-band staat in 1 van de artikelen.
Ik probeer me zo maar voor te stellen wat er door de hoofden van die agenten is gegaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:31

ohh oke dat had ik niet gezien.
ik vraag het me ook wel af,wat er door hun hoofd is gegaan

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:35

Dit zaakje stinkt.. het dier op eigen terein neergeschoten, iets wat NOOIT had mogen gebeuren..
Ze waren 4 man sterk! en geen een van de agenten had zich kunnen bedenken een nmr te achterhalen..
Daarbij om half 7 smorgens loopt volgens mij niet heel Belgie al te paraderen op straat.
Er zit een heel vies stinkend luchtje aan, en uiteraard zullen ze elkaar de hand boven het hoofd houden.
Een stafford op eigen terein mag potverdorie toch zijn terein bewaken, net als dat iedere andere hond dat doet.(als de hond het uberhaupt al heeft gedaan) even naar de stafs gekeken die ik ken (en het zijn er veel) en hebben ze geen van alle drang te waken, maar eerder je kwispelend te komen begroeten, ook al is dat midden in de nacht.
Het stinkt echt aan alle kanten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:40

Nogmaals niet alle nummers zijn te achterhalen, geen huistelefoon en een simkaart met kaartsysteem kun je het niet achterhalen.

Soms heb ik het idee dat mensen echt willen dat een zaak stinkt, inplaats van een logische verklaring

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:44

En wie kan garanderen dat de hond de hele tijd op eigen terrein is gebleven?
Alleen de eigenaars zeggen dat hij lag te slapen op de zetel, maar de eigenaars zelf waren niet eens aanwezig, dus dat kunnen ze gewoon niet weten.
*ik heb overigens ook wel eens om 4 uur 's nachts op straat rondgelopen hoor, als ik terugkwam van een vriendin een straat verder na een uit de hand gelopen gezellige avond Haha! *

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:45

katiavl schreef:
Nogmaals niet alle nummers zijn te achterhalen, geen huistelefoon en een simkaart met kaartsysteem kun je het niet achterhalen.

Soms heb ik het idee dat mensen echt willen dat een zaak stinkt, inplaats van een logische verklaring

Soms heb ik het idee dat er niet eens logisch word nagedacht, 4 man sterk tegenover een hond op eigen terein! ze hadden niet hoeven schieten, dat is het laatste wat je doet.

Voor mij stinkt deze zaak aan alle kanten.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:46

Tuurlijk wie niet. Haha!

Maar de hond is neergeschoten op eigen terrein, dus op die moment liep ie iig niet op straat mensen lastig te vallen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:46

xKatleentjex schreef:
En wie kan garanderen dat de hond de hele tijd op eigen terrein is gebleven?
Alleen de eigenaars zeggen dat hij lag te slapen op de zetel, maar de eigenaars zelf waren niet eens aanwezig, dus dat kunnen ze gewoon niet weten.
*ik heb overigens ook wel eens om 4 uur 's nachts op straat rondgelopen hoor, als ik terugkwam van een vriendin een straat verder na een uit de hand gelopen gezellige avond Haha! *

En daarmee wil je zeggen dat als de hond buiten zijn terein was hij zomaar even neergeknald mag worden?

Ik denk persoonlijk dat deze mensen zijn geschrokken van het uiterlijk, en daarop hun pistoolje maar gepakt hebben.
Dit is niet de eerste keer dat een stafford zomaar word neegeknalt. Het gebeurt mij iets te vaak.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:52

Een gewone brave hond die buiten het terrein loopt niet nee, maar moest de hond een duidelijk levensgevaar vormen voor de omgeving (agressieve hond die mensen sterk bedreigt en aanvalt bv), dan mag dat wel in de overweging genomen worden.

Maar nogmaals voor de tienduizendhonderste miljardste keer, wat voor nut heeft het nu om al op voorhand je oordeel klaar te hebben, als je maar 1 subjectieve mening van het verhaal kan lezen in de krant? Wacht dan toch gewoon af totdat je een verklaring van de politie hebt, en als die je nog niet zint, spuw dan je gal.
Het is ècht niet de eerste keer dat de andere partij complete randdebielen lijken die iets hebben gedaan wat onmogelijk goed kan zijn geweest, en waar je dan achteraf een verhaal hoort waarvan je denkt 'aja, op die manier'.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:57

ik zou ze echt zonder pardon voor de rechter slepen .. dit vald onder moord/dierenmishandeling .. en ze kunnen lijkt mij niet aankomen met dat ze het uit zelfverdediging doen want die hond lag te slapen (en het bewijs daarvoor is dat de kogel door de zetel is gegaan).
Dus ik mag straks wel uitkijken als ik onze hond om 11 uur naar buiten laat voor zn laatste plasje ... of wanneer hij zn erf verdedigt..
Maarja, lijkt me eigenlijk wel een beetje raar om buiten in de bench je hond te laten.. vind ik dan .. 's nachts hoort een hond gewoon binnen in huis.. maarja dat is mijn mening

Waar gaat dit toch heen ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:58

ik zou het topic even doorlezen,er is eigenlijk helemaal geen duidelijkheid over wat er is gebeurd,laten we maar eerst de verklaringen afwachten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:09

Jeetje Scheve mond

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:22

http://www.goeiedag.be/nieuws/frame.asp?m=5&y=2008&id=2994
Code
maandag 26 mei - Hond neergeschoten in Asse

ASSE – De politie van AMOW reageert in een persmededeling op het bericht dat de politie “ een slapende hond” zou hebben neergeschoten. De hond gedroeg zich, volgens de politiemensen die ter plaatse gingen, uiterst agressief en was een gevaar voor zowel de omwonenden als voor de politie zelf.Op vrijdag 23 mei, omstreeks 5 uur ’s morgens, wordt de politie van AMOW opgeroepen door een buurman die zegt dat een gevaarlijke hond belet dat men zijn woning verlaat om te gaan werken. Ter plaatse vindt de politiepatrouille een American Staffordshire die zich zeer agressief gedraagt, zowel tegen de persoon die de politie heeft opgeroepen als tegen de politie zelf. Op alle mogelijke manieren werd geprobeerd contact te krijgen met de eigenaar van de hond. Toen dat niet lukte en de hond agressief bleef nam de politiepatrouille contact op met de directe overste. Er werd beslist de hond te neutraliseren, conform artikel 24 van de Wet op het Politieambt. Aldus de versie van de politie die in schril contrast staat met een persmededeling die zegt dat de dierenorganisatie BLID een klacht wilde indienen bij het Comité P omdat de politie volgens hen een slapende hond zou hebben neergeschoten. Volgens de eigenares zou de hond nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan en werd hij afgemaakt terwijl hij in een zetel lag te slapen.Commissaris Noens van Pol AMOW bestrijdt deze versie ten stelligste en stelt te betreuren dat een dier moest worden afgemaakt. Niemand, ook de politie niet, doet dit graag, aldus commissaris Noens.

Maar van die onopgemaakte PV wordt niets gezegd? Alsook niet over het feit waarom ze de politienamen niet wilden bekend maken?
En waarom zit dat kogelgat dan in de zetel?
Nog steeds veel onduidelijkheid, me dunkt...

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:26

Amigo_tje schreef:
http://www.goeiedag.be/nieuws/frame.asp?m=5&y=2008&id=2994
Code
maandag 26 mei - Hond neergeschoten in Asse

ASSE – De politie van AMOW reageert in een persmededeling op het bericht dat de politie “ een slapende hond” zou hebben neergeschoten. De hond gedroeg zich, volgens de politiemensen die ter plaatse gingen, uiterst agressief en was een gevaar voor zowel de omwonenden als voor de politie zelf.Op vrijdag 23 mei, omstreeks 5 uur ’s morgens, wordt de politie van AMOW opgeroepen door een buurman die zegt dat een gevaarlijke hond belet dat men zijn woning verlaat om te gaan werken. Ter plaatse vindt de politiepatrouille een American Staffordshire die zich zeer agressief gedraagt, zowel tegen de persoon die de politie heeft opgeroepen als tegen de politie zelf. Op alle mogelijke manieren werd geprobeerd contact te krijgen met de eigenaar van de hond. Toen dat niet lukte en de hond agressief bleef nam de politiepatrouille contact op met de directe overste. Er werd beslist de hond te neutraliseren, conform artikel 24 van de Wet op het Politieambt. Aldus de versie van de politie die in schril contrast staat met een persmededeling die zegt dat de dierenorganisatie BLID een klacht wilde indienen bij het Comité P omdat de politie volgens hen een slapende hond zou hebben neergeschoten. Volgens de eigenares zou de hond nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan en werd hij afgemaakt terwijl hij in een zetel lag te slapen.Commissaris Noens van Pol AMOW bestrijdt deze versie ten stelligste en stelt te betreuren dat een dier moest worden afgemaakt. Niemand, ook de politie niet, doet dit graag, aldus commissaris Noens.

Maar van die onopgemaakte PV wordt niets gezegd? Alsook niet over het feit waarom ze de politienamen niet wilden bekend maken?
En waarom zit dat kogelgat dan in de zetel?
Nog steeds veel onduidelijkheid, me dunkt...

mij ook snap er niks meer van

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:27

Zo, dit is dan weer een héél ander verhaal. Het contrast met het artikel uit de openingspost kon niet groter zijn.

Iemand met vroege dienst die het huis niet uit durfde door een hond die losliep op de openbare weg, een hond die zich agressief opstelt, en uiteindelijk na veel overleg en pogingen om de eigenaar te contacteren dan maar 'geneutraliseerd'.

Ik denk dat deze hondeneigenaars de hand eens in eigen boezem moeten steken. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor de dood van hun dier.

Wat de namen van de agenten betreft, die worden nooit vrijgegeven na een schietincident om wraakacties te beperken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:28

Omdat het gewoon gebeurd zal zijn wat vanzelfsprekend is Lachen

Weet je wat ik vreemd vind, het zijn altijd dezelfde verhalen andere gebeurtenissen.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-05-08 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:29

nee dat is logisch.
als het werkelijk zo is,dan is het dom dat de eigenaren erover gelogen hebben.
ze hadden het dier beter gewoon binnen kunnen roepen.

maar dan nog,neerschieten is wel bruut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:30

Snoevie schreef:
nee dat is logisch.
als het werkelijk zo is,dan is het dom dat de eigenaren erover gelogen hebben.
ze hadden het dier beter gewoon binnen kunnen roepen.

maar dan nog,neerschieten is wel bruut

Wat moesten ze dan doen, contact met eigenaren kon niet, er was gevaar, uiteindelijk moet je een beslissing nemen.
Je kan moeilijk verwachten dat ze naar de hond toegaan om hem te vangen als hij agressief was

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:31

@Snoevie : De politie kreeg dus geen contact met de eigenaren. Anders hadden ze m wrs ook niet meteen doodgeschoten. Dat staat zo in het artikel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:32

nee,maar als ze wisten op wat voor soort melding ze afgingen,zouden ze misschien maatregelen hebben kunnen nemen.

het is gewoon mijn gevoel,dat ik neerschieten bruut vind.

ik snap dat ze geen contact kregen,dat is ook erg jammer,dan had er geen dier hoeven sterven

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:34

wat ik me dan ook afvraag he..
waarom werden die eigenaren dan pas wakker op het moment dat er gevuurt werd? en niet van het agressieve gedrag van hun hond?? ik neem aan dat als jij je hond als 'waakhond' buiten hebt liggen, je wakker word van elk blafje wat die hond doet..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:35

War hadden ze dan moeten doen? Zij zaten vast in hun combi, en die buurman zat vast in zijn huis, terwijl die hond buiten losliep. En het wordt rond dat uur alleen maar drukker op straat dus er moest iets gebeuren voordat hij een voorbijganger zou aanvallen.

Ze hadden echt geen keus.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:36

daarom is het nog wel bruut.
je praat erover alsof je er zelf bij was

raar dat die mensen wel thuis waren maar niet te bereiken door de politie