Quellian schreef:en op die boerderij stikte het altijd van de nestjes kittens. Sommige nesten werden verdronken, anderen werden de nek gebroken en anderen bleven rondlopen en verwilderden. Elke keer kwam ik met kittens onder m'n jas thuis (of in een doosje onder m'n snelbinders) en op die manier heb ik de hele familie en buurt voorzien van katten.
Presies en dan heb je het idd over 15 jaar geleden toen castreren niet eens in je opkwam...het was normaal dat op de boerderij een nestje jonge katten was. Ook bij ons, maar ze werden nooit ouder dan 5 jaar als ze al niet plat werden gereden op de weg voor de boerderij...Dus was het een hele andere situatie.
Tegenwoordig heb je van die voorjaarsactie's en mensen worden zich er bewust van, hier in de straat barst het van de katten waarvan er maar één volle kater nog rondloopt, dus alles netjes geholpen.
Austria schreef:dat je gezonde kittens op aarde hebt gezet kan wel maar dit noem ik geen eigen verdienste maar toeval.
T is maar wat je geloven wil

Tuurlijk zal je dr een zwakker exemplaar bij hebben zitten maar dat is in elk nest zo, mama is inmiddels al bijna 14 jaar en is nog kern gezond.
Toeval? nee absoluut niet. Ik heb hiervoor een Shaded Silver met alles dr op en dr aan gehad, alle testen doorstaan, stamboom moeder en vader kampioen...Maar ze was altijd ziek, last van zwakke darmen, schimmelinfectie en om de haverklap een maagzweer. Ze is al op 7 jarige leeftijd overleden aan nierproblemen.
Kitten van een vriendin van me kwam bij een erkende fokster hier in Schagerbrug vandaan, ook alles testen doorstaan die maar mogelijk waren, ingenet de hele ratteplan....>Ze had het kitten nog geen 2 weken in huis of ze poepte al dr ingewanden dr uit

de garantie heb dat je een kitten krijgt met een lang en gezond leven.
Zullen ook wel weer incidenten zijn, tuurlijk ik geloof heus wel dat er goed voor de kittens wordt gezorgd maar het sluit niets uit.
Maar kan me wel voorstellen dat het fokkers enorm kan frustreren dat ze zich scheel betalen aan al hun voorwaardes waaraan ze moeten voldoen en ej dan een verhaal hoort van iemand met een raskat en een slipnestje (Zoals jullie dat noemen) en dr nog een leuk zakcentje aan over hebben gehouden, plus gezonde kittens.
Leonoor schreef:De deur staat open voor mijn eigen katten, schrikdraad is er om hem buiten te houden en hun binnen.
Dan zou dr mij mij toch echt een belletje gaan rinkelen, daar hij al eerder binnen was geweest....dat jij dan vervolgens het risico neemt door de deur tóch open te laten staan, ja sorrie daar kan die kater niets aan doen het had al duidelijk moeten zijn dat je schikdraad niet afdoende was geweest.
Dat risico heb je toch durven nemen.