Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eejj schreef:Ik vind het goed dat de wet is afgeschraft !
Nu maar hopen dat pitbullachtige niet terrecht komen bij mensen die ze agressief maken. Maar gewoon net zoals veel bokkers al laten zien bij liefdevolle baasjes ! Pitbullhouders gefeliciteerd !
ThePast03 schreef:Eejj schreef:Ik vind het goed dat de wet is afgeschraft !
Nu maar hopen dat pitbullachtige niet terrecht komen bij mensen die ze agressief maken. Maar gewoon net zoals veel bokkers al laten zien bij liefdevolle baasjes ! Pitbullhouders gefeliciteerd !
Even voor de goede orde: De Wet is nog niet afgeschaft, dit is nog maar een voorstel. In de afgelopen jaren zijn er meerdere voorstellen geweest die het niet gehaald hebben.
Het is op het moment nog altijd verboden om pitbullachtigen ("echte" American Pitbulls (is geen erkend ras) zul je hier in Nederland zelden aantreffen, zijn bijna allemaal kruisingen) te fokken, verhandelen en in het bezit te hebben.
En voor zover ik nu kan inzien blijft ook met de nieuwe regeling een fok- en houdverbod van kracht.
Honden worden nog steeds in beslag genomen en dat kan lange tijd zijn. Alleen worden ze nu niet meer allemaal zomaar ingeslapen.
Overigens vind ik het vreemd om de huidige eigenaren van de verboden pitbullachtigen te feliciteren met dit voorstel. Zij hebben al die jaren gezorgd voor zinloos inslapen van de honden.
Mijn felicitaties gaan naar de honden, die hopenlijk verlost worden van dit soort bazen.
griebels schreef:Ik ben blij voor de honden. En ja ook voor de eigenaren, het zijn immers (voor het grote deel dan) liefhebbers van deze rassen...
griebels schreef:Dat vraag ik me ook af, en hoe zit het met de pitbull zelf? Nog steeds een verboden 'ras'?
griebels schreef:[*olduser*], en hierin verschillen wij van mening. Als je liefhebber bent van dit SOORT rassen (ipv 1 bepaald ras) dan maakt het niet uit of je een kruising hebt of een stamboomhond...
Liefde is blind!
griebels schreef:Krom, want waarom wordt een AmBull niet FCI erkend bijvoorbeeld?
Waarom moet een hond erkend worden voordat hij legaal is?
Pitbull, ras of geen ras, een vuilnisbakkenrassie is ook geen ras, geen FCI erkend ras of wat dan ook, maar die zijn wel toegelaten.
Het is toch ook niet zo dat wij NL's alleen met NL's mogen voortplanten, en Duitsers met Duitsers??
Het gaat om het innerlijk, niet om het ras of om het uiterlijk...
Blijft dus krom!
griebels schreef:Behalve als het om import honden gaat