Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sniesjuhh

Re: Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:24

Wees slim, en geef je caaf niet te veel komkommer!! Daar zit echt teveel vocht in... en kunnen ze dood aan gaan... Boos!
Konijn is denk ik voor ieder verschillend, die van mij krijgt minstens de helft van wat de caafs krijgen... anders gaat hij aan de diaree...
Denk dat een beetje afwisseling gewoon het beste is...!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:24

Sniesjuhh schreef:
Wees slim, en geef je caaf niet te veel komkommer!! Daar zit echt teveel vocht in... en kunnen ze dood aan gaan... Boos!
Konijn is denk ik voor ieder verschillend, die van mij krijgt minstens de helft van wat de caafs krijgen... anders gaat hij aan de diaree...
Denk dat een beetje afwisseling gewoon het beste is...!

naja dood is misschien een snelle oordeling maar gezond is het zeker niet.. helemaal met je eens.! wissel het eens af met andere dingen Tong uitsteken
de mijne hebben nu wel komkommer gehad omdat ik verder geen groente meer had.. ze hadden vandaag komkommer,paprika en worteltje Haha!

volgens mij ligt het idd aan elke konijn.. ieder dier is anders en reageert als het goed is ook anders op groentes Lachen

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:59

Nee was niet aanvallend bedoeld, maar mijn cavia is er iig aan overleden! Hij had op een ochtend een hele komkommer gekregen...! En de DA zei dat dat de doodsoorzaak was.. Verdrietig

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:06

Jaaaaa ik heb ook cavia's!! Haha!

Een grijze borstel, hij heet Jippie
Een bruine amerikaans gekruinde die heet beessie
En een langharig blond monstertje fiemie.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:18

Sniesjuhh schreef:
Nee was niet aanvallend bedoeld, maar mijn cavia is er iig aan overleden! Hij had op een ochtend een hele komkommer gekregen...! En de DA zei dat dat de doodsoorzaak was.. Verdrietig

oeh ja dat is wel erg ja.. naja ik bergeep dat het niet aanvallend bedoeld was hoor hiih Lachen

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:25

Oke gelukkig maar Lachen In een komkommer zit teveel vocht ofzo en daar kunnen de darmen niet goed tegen... Maar komkommer met mate is absloluut niet slecht hoor!
*Overigens was de hele komkommer een misverstand van goede bedoelingen van mijn zusje en stiefzusje... Maarja... erg zonde voor 't beestje! Verdrietig

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:29

Sniesjuhh schreef:
Oke gelukkig maar Lachen In een komkommer zit teveel vocht ofzo en daar kunnen de darmen niet goed tegen... Maar komkommer met mate is absloluut niet slecht hoor!
*Overigens was de hele komkommer een misverstand van goede bedoelingen van mijn zusje en stiefzusje... Maarja... erg zonde voor 't beestje! Verdrietig

das waar Lachen.. naja gelukkig is het niet met opzet gebeurd.. maar ja een vriendje misschien is altijd vervelend.. sterkte Lachen

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:59

Heb het nooit geweten en voer het mijn cavia al drie jaar hij is nog altijd goed gezond, en niet 1 keer in de schijterij geweest. Als hij geen komkommer krijgt bijt hij de hele tijd aan de tralies of piept ie steeds heel hard en als je hem een stuk komkommer geeft is die gelijk stil... overigens ken ik meer mensen die dit aaan hun cavia voeren, de da zei een keer dat het komt door dat ze vitaminen te kort hebben ofzo. Dus had er ander voer bijgehaald, overigens wil die nog steeds veel komkommer eten en drinkt bijna tot geen water.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:23

Komkommer kan wel, maar niet té veel schijnbaar Knipoog En dat ie weinig water drinkt is logisch, in komkommer zitten niet erg veel vitamines maar wel veel vocht, dus dan haalt ie daar al z'n vocht uit.

Mijn cavia's gaan ook niet aan de schijterij van bv. sla ofzo hoor, dus denk dat het wel te maken heeft met gewenning Lachen

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:44

guenivere schreef:
Heb het nooit geweten en voer het mijn cavia al drie jaar hij is nog altijd goed gezond, en niet 1 keer in de schijterij geweest. Als hij geen komkommer krijgt bijt hij de hele tijd aan de tralies of piept ie steeds heel hard en als je hem een stuk komkommer geeft is die gelijk stil... overigens ken ik meer mensen die dit aaan hun cavia voeren, de da zei een keer dat het komt door dat ze vitaminen te kort hebben ofzo. Dus had er ander voer bijgehaald, overigens wil die nog steeds veel komkommer eten en drinkt bijna tot geen water.

Ik zei ook alleen dat het slecht is al je 'm te veel geeft... Knipoog Mijn caafjes krijgen nu ook gewoon komkommer maar iig met mate!
salsaentango schreef:
Sniesjuhh schreef:

das waar Lachen.. naja gelukkig is het niet met opzet gebeurd.. maar ja een vriendje misschien is altijd vervelend.. sterkte Lachen

Ja helaas... toen had ik ook nog maar 1 caafje, door zijn dood is mijn aantal caafs nu enorm gestegen... Dus heeft gelukkig ook wel een beetje een positieve werking gehad... Ja

Maarja, ik ga nu lekker slapen... moet morge ochtend al weer om half 8 op de manege werken, en daarna heb ik nog een clubkamipoenschap dresuur en springen... Haha!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 02:00

naja dat scheelt wel weer.. ja ik begon ook met 1 en ben nu al bij 5 van me zelf haha.. maar ja in de opvang zitten zoveel die ik ook allemaal beschouw als mijn eigen haha.. en het is ook best moeilijk als een lieveling een nieuw huisje krijgt.. maar je weet dat hij dat verdient na alles wat ze heeft mee gemaakt Haha!

dus idd er zit toch een voordeel aan ahaha

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 09:20

Ik ga vandaag met een vriendin groentes brengen voor de 94 gedumpte cavia's die nu bij Stichting Cavia zitten Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:58

loveyoutoo schreef:
Ik ga vandaag met een vriendin groentes brengen voor de 94 gedumpte cavia's die nu bij Stichting Cavia zitten Lachen

leuk zeg Haha! de meeste hadden ook hulp aangeboden maar wouden ze niet Scheve mond maar ja als het bij hun zo kan.. Lachen

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:01

Ik had er 2 maar deze zomer is er eentje overleden.
En nu heb ik er nog 1, al weet ik niet of deze nog zo lang zal leven. (oud)

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:14

guenivere schreef:

Als ik mijn cavia's elke keer wat eten zou geven als ze piepen en aan de tralies zitten, ben ik ook wel 3 hele komkommers per week kwijt. Clown Dat is aangewend gedrag: "Als ik fluit of aandacht vraag in de vorm van tralieknagen, dan krijg ik eten", en dat moet je verder gewoon negeren. Hij is dus waarschijnlijk niet stil omdat ie komkommer krijgt, maar omdat ie simpel uberhaupt iets lekkers krijgt (toevallig telkens in de vorm van komkommer). Vork
Geef je hem wel andere groente en/of fruit? Afwisseling is heel belangrijk.

LiNdA1986 schreef:
Ik geef mijn caafs ook aardappelschillen, niet veel, maar ze vinden het wel lekker.

Aardappelschillen zou ik toch niet geven. De uitlopers zijn heel giftig en het risico dat je per ongeluk een (beginnende) uitloper voert kun je eigenlijk niet lopen.
Sommigen voeren het gewoon en andere mensen zijn er 'tegen'. Ik neem het zeker voor het onzekere en voer geen aardappelen. Vind het maar enge dingen voor mijn knagers. Haha!
Hier misschien een handige link voor je om door te lezen: http://www.nhdp.nl/caviaforum3/showthre ... =aardappel

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 23:03

Ik heb gister de caafs witlof gegeven, dat was binnen een paar happen weg! Tong uitsteken Vandaag weer paprika gegeven, maar volgens mij vinden ze dat toch niet zo lekker.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:51

Oe, paprika zijn ze hier juist dol op! Tong uitsteken M'n beertje is ook kieskeuriger, dan m'n zeugje, zij vreet echt bijna alles. Euhm, liefde ging toch juist bij mannetjes door de maag? Haha!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:56

bij mij lusten ze juist heel graag boontjes haha.. maar witlof en de 'populaire' groente lusten ze natuurlijk ook wel hahaha die laten ze ook niet liggen.. en na het eten lekker even slapen, wakker worden eten en weer slapen haha

na een worteltje en andere groentes hebben ze van die mooie lipjes haha echte lippenstift krijgen ze dan Haha! haha geweldig Haha!

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:58

salsaentango schreef:
na een worteltje en andere groentes hebben ze van die mooie lipjes haha echte lippenstift krijgen ze dan Haha! haha geweldig Haha!

Bij paprika en witlof ja, hahaha! Dan kwijlen ze met dat vocht Haha!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 00:03

Ze groeien echt enorm hard! Maar ze maken steeds een heel raar geluid, ik ga het is even opzoeken Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 00:28

Misschien heb je wel een waker? Dat is een hoog geluid, het lijkt een beetje op het tjilpen van vogels.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 10:36

Nee het is eigelijk een best wel laag geluid. Ik heb het al opgezocht op www.degrotecavia.nl maar ik weet het niet zo goed, zal het is opnemen Tong uitsteken

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:48

Fjordenmeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:49

3, maaar dat gaan er een stuk of 12 worden straks! Ja er komen wat nestjes en ik ga uitbreiden. Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:54

Met welk ras ga je fokken?