Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:27

Leonoor schreef:
Binckydenice schreef:

Dat vindt ik wat egoistisch...

Ik vind (zonder t) dat alles behalve egoistisch. Wat je niet kent kan je toch ook niet missen.

Ik heb mijn vorige kat, HTK, van de weg mogen schrapen hiervoor. NOOOOOOIT meer!
Slechts 11 maanden geworden, ontzettend rustig dorp, geen gekken op de weg. Maar 1 auto werd haar teveel!

Je denkt alleen maar aan jezelf op dat moment, sluit je jou kinderen later ook op omdat ze weleens aangereden kunnen worden?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:39

Voor sommige mensen is het wel erg moeilijk te accepteren dat er mensen zijn die ergens anders over denken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:04

Binckydenice schreef:
Je denkt alleen maar aan jezelf op dat moment, sluit je jou kinderen later ook op omdat ze weleens aangereden kunnen worden?

Kinderen kun je leren om voorzichtig te worden qua verkeer Knipoog . Een kat zoiets aanleren is wat moeilijker Clown .
De ene kat is de andere kat niet. Er zijn katten die doodongelukkig binnen zijn en die echt buiten horen. Er zijn ook katten die het niet boeit om binnen te blijven. Toen wij aan katten begonnen, wilden we ze ook gewoon lekker buiten hebben (wij wonen in een rustig dorp), maar ja, dan blijkt er eentje niet helemaal gezond te zijn en maak je andere keuze.
Daarbij is ons huis groot zat en kan ze flink jagen op muggetjes. Haha!
Terwijl de ander wel lekker buiten kan jagen, als ze wil.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:13

Nadya schreef:
Binckydenice schreef:

Kinderen kun je leren om voorzichtig te worden qua verkeer Knipoog . Een kat zoiets aanleren is wat moeilijker Clown .
De ene kat is de andere kat niet. Er zijn katten die doodongelukkig binnen zijn en die echt buiten horen. Er zijn ook katten die het niet boeit om binnen te blijven. Toen wij aan katten begonnen, wilden we ze ook gewoon lekker buiten hebben (wij wonen in een rustig dorp), maar ja, dan blijkt er eentje niet helemaal gezond te zijn en maak je andere keuze.

Hier sta ik ook wel achter.
De ene kat is echt een buitenkat, kan niet zonder de buitenlucht en de andere kat vind binnen het einde Lachen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:18

Binckydenice schreef:

Laat dat later maar achterwege, want ik ben al moeder Knipoog En mijn dochter mag straks zeker de straat op, dat kan prima hier op het dorp. Ze is nu 2,5 en ze wordt al geleerd dat ze op de stoep moet blijven, samen met mij moet oversteken en moet kijken of er een auto aankomt.

Samen met mijn kat op de stoeprand staan en leren om links en rechts te kijken voor hij/zij oversteekt lijkt me niet echt realistisch.

Daarbij heb ik momenteel 5 poezen die niet geholpen zijn. Denk jij dat deze, als ze krols zijn, gezellig naar huis komen en me vragen om de katerkamer in te laten gaan om daar gedekt worden of dat ze kiezen voor de kater van mijn achterburen?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:20

Nadya schreef:
Binckydenice schreef:

Dat hoef je een kat niet te leren dat is instinct Knipoog En ja soms gaat het mis, maar dat is met kinderen net zo...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:22

Whahaha, ik heb er ook eentje van 2,5 jaar thuis en die luistert heel wat beter dan mijn katten (maar goed ook, he Knipoog ).
Ik heb vroeger, toen ik een jaar of 25 was, ook al een kat gehad, die buiten kwam en die is helaas nog geen jaar geworden doordat 'ie aangereden werd. Ik moet er ook niet aan denken om Tijger ooit zo te vinden, maar ja, die is buiten heel happy. Maar Beertje vindt het binnen prima en gelukkig maar, want die is zo snel moe door haar hartafwijkingen. Die zou het buiten echt niet redden..... Verdrietig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:23

Katten en kinderen zijn echt niet te vergelijken, hoor, Binckydenice. Knipoog
Vind je mijn ene binnenkat ook zielig? Vind je mij ook egoistisch dat ik die binnen hou, terwijl onze andere rooie wel lekker naar buiten kan?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:26

IKbenEllen schreef:
Voor sommige mensen is het wel erg moeilijk te accepteren dat er mensen zijn die ergens anders over denken

Inderdaad Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:28

Nadya schreef:
Katten en kinderen zijn echt niet te vergelijken, hoor, Binckydenice. Knipoog
Vind je mijn ene binnenkat ook zielig? Vind je mij ook egoistisch dat ik die binnen hou, terwijl onze andere rooie wel lekker naar buiten kan?

Je hebt er een goede reden voor om hem binnen te houden. Als dit diertje werkelijk een zware hartafwijking heeft heb je weinig keus in mijn ogen. Als dit door dierenartsen is gezegd heb je groot gelijk. En ik vindt het goed dat je de andere kat alsnog de kans geeft om naar buiten te gaan Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:28

Gezien het feit dat ik het beste voor heb met mijn diere lijkt het me allesbehalve terecht om me egoistisch te noemen.
Dan kan ik mensen die zich niet kunnen verplaatsen in de situatie van een ander net zo goed kortzichtig noemen...

zucht

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:29

Leonoor schreef:
Binckydenice schreef:

Daarbij heb ik momenteel 5 poezen die niet geholpen zijn. Denk jij dat deze, als ze krols zijn, gezellig naar huis komen en me vragen om de katerkamer in te laten gaan om daar gedekt worden of dat ze kiezen voor de kater van mijn achterburen?

Beetje slap excuus maar goed, waarom laat je ze niet helpen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:30

Nou, voornamelijk omdat er mee gefokt wordt?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:31

Leonoor schreef:
Gezien het feit dat ik het beste voor heb met mijn diere lijkt het me allesbehalve terecht om me egoistisch te noemen.
Dan kan ik mensen die zich niet kunnen verplaatsen in de situatie van een ander net zo goed kortzichtig noemen...

zucht

Inderdaad, je ziet niet in dat een kat geboren is om buiten te leven en niet opgesloten in huiz. Je kunt je kat nooit bieden wat deze buiten kan vinden. En als zo'n diertje wordt doorgereden wat natuurlijk verschrikkelijk is heeft het teminste een vrij leven gehad. Mensen die ze zo binnen houden vind ik meer aan hun zelf denken dan om de welzijn van hun kat.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:31

Leonoor schreef:
Nou, voornamelijk omdat er mee gefokt wordt?

Tja, dat is misschien wat lastiger, is dat geval zou ik mijn tuin afschermen ofzo....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:32

Dat hebben mijn katten ook, een afgeschermde tuin. 180 m2

Maar waarom zou iemand die de katten graag buiten heeft en er niet mee fokt dit niet ook kunnen doen?

Om aanrijdingen, vergiftiging, diefstal, burenoverlast en noem het maar op te voorkomen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:33

Binckydenice schreef:
Je hebt er een goede reden voor om hem binnen te houden. Als dit diertje werkelijk een zware hartafwijking heeft heb je weinig keus in mijn ogen. Als dit door dierenartsen is gezegd heb je groot gelijk. En ik vindt het goed dat je de andere kat alsnog de kans geeft om naar buiten te gaan Knipoog

Beertje heeft zelfs twee hartafwijkingen. Kwamen we achter toen ze 4 maanden oud was. Ik had nooit gedacht dat ze uberhaupt 3 zou worden, maar ze doet het super. Al is ze wel heel anders dan andere katten, maar ja. Ze is nog zo speels, maar zo snel moe. Natuurlijk mag Tijgertje wel lekker ravotten. Die is gezond, wat jonger en die zou alleen binnen niet gelukkig zijn. Maar ik denk wel dat er veel verschillende katten zijn. De een is een echte jager, de ander slaapt liever en vindt het wel best....... Ik ben met je eens dat de vrijheid buiten het meest ideale is. Lachen
Maar ik denk ook dat sommige katten er ook vrede mee hebben, om binnen te zijn.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:35

Leonoor schreef:
Dat hebben mijn katten ook, een afgeschermde tuin. 180 m2

Maar waarom zou iemand die de katten graag buiten heeft en er niet mee fokt dit niet ook kunnen doen?

Om aanrijdingen, vergiftiging, diefstal, burenoverlast en noem het maar op te voorkomen.

Nou dan ben ik trots op je Haha!

Diefstal? Ik vind dat als je serieus een "dure"kattenhouder bent dat je beter je tuin goed af kunt schermen mocht je denken dat deze gestolen word....
Burenoverlast? Daar is genoeg aan te doen... 1 keer een beetje water en de kat komt niet meer terug hoor...
Aanrijdingen? Het instinct van een kat zegt weg wezen bij die auto's en het is wel een risico ik vind het alleen een te klein ding om je dier het buitenleven niet te gunnen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:37

Nadya schreef:
Binckydenice schreef:

Beertje heeft zelfs twee hartafwijkingen. Kwamen we achter toen ze 4 maanden oud was. Ik had nooit gedacht dat ze uberhaupt 3 zou worden, maar ze doet het super. Al is ze wel heel anders dan andere katten, maar ja. Ze is nog zo speels, maar zo snel moe. Natuurlijk mag Tijgertje wel lekker ravotten. Die is gezond, wat jonger en die zou alleen binnen niet gelukkig zijn. Maar ik denk wel dat er veel verschillende katten zijn. De een is een echte jager, de ander slaapt liever en vindt het wel best....... Ik ben met je eens dat de vrijheid buiten het meest ideale is. Lachen

Natuurlijk zullen sommige katten er vrede mee hebben en natuurlijk kunnen sommige kattenbaasjes niet anders. Maar als het wel anders kan dan houden sommige ze nog binnen, dit is meer uit eigen belang dan uit het belang van de kat zelf...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:38

Nadya schreef:
Binckydenice schreef:

En natuurlijk heb je gelijk om dit dier binnen te houden, als de uithoudingvermogen zo slecht is zou ze zich buiten nooit kunnen redden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:38

Binckydenice schreef:
Natuurlijk zullen sommige katten er vrede mee hebben en natuurlijk kunnen sommige kattenbaasjes niet anders. Maar als het wel anders kan dan houden sommige ze nog binnen, dit is meer uit eigen belang dan uit het belang van de kat zelf...

Dat ben ik met je eens..... Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:39

Nadya schreef:
Binckydenice schreef:

Dat ben ik met je eens..... Knipoog

Dank u Afgod Afgod

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:44

Jij denkt dat als de buurman lekkere vogeltjes in zijn voliere heeft dat ie na 1 keer een beetje water niet meer terug komt? Clown

Dat heet ook instinct Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:45

Babsiej schreef:
Jij denkt dat als de buurman lekkere vogeltjes in zijn voliere heeft dat ie na 1 keer een beetje water niet meer terug komt? Clown

Thanx Babsiej Afgod

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:45

Babsiej schreef:

Hij kan ook veranderingen aanpassen aan zijn hok, want jou kat zou echt de enige niet wezen als die daarop af gaat...