Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:37

katiavl schreef:
Es veel toevoeging heeft je bericht, mischien eens een gewoon goed tegenargument proberen Lachen

Ik vind jou erg pessimistisch.

Iedere keer als er wat wordt gezegd is het niet goed.

Cursus zou toch een begin kunnen zijn van iets.

En je hond kennen in gedrag vind ik heel belangerijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:37

Citaat:
Artikel 73

Het is verboden dieren, behorende tot door Onze Minister aangewezen soorten of categorieën van dieren te fokken, in Nederland te brengen, te koop aan te bieden of te verkopen.

Het is verboden dieren behorende tot ingevolge het eerste lid aangewezen soorten of categorieën van dieren voorhanden te hebben.

Ingevolge het eerste lid worden slechts aangewezen soorten of categorieën, waarvan de dieren een gevaar kunnen opleveren voor de veiligheid van mens of dier.

Niet alleen de adverteerder is in overtreding, ook de verantwoordelijke krant, advertentiemedium, internetsite is strafbaar en kan derhalve bestraft worden voor medeplichtigheid.

Dus zelfs marktplaats is evt. aan te geven als ze verboden honden op hun site hebben staan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:38

katiavl schreef:
Es veel toevoeging heeft je bericht, mischien eens een gewoon goed tegenargument proberen Lachen

Doe jij dat ook eens ipv alles afwijzen wat wij zeggen.

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:38

kan heel belangrijk zijn maar heeft tot dusverre nog niets te maken met deze kruisingen en het afmaken/mishandelen van deze dieren.

je kan het gedrag van je hond wel kennen... maar de politie kent hem niet hoor

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:39

LimaGentle schreef:
Citaat:
Chippen is alleen verplicht bij stambomen.

Een bewijsje van de DA? Je weet zelf hoeveel mensen al de entingsboekjes 'kwijt' zijn, moet je hier helemaal niet mee aan komen zetten dunkt me.

lees jij wel eens?

waar had ik het over met chippen dan?

chippen is niet alleen voor honden met stamboom hoor..
je kan je hond ook laten chippen om te voorkomen dat je hond bij weglopen in een asiel word gedumpt..[/quote]

Natuurlijk kan dat, mijn kruising is ook gechipt. het is alleen niet verplicht. Dus wil je elke rad hond of wannabe-risicohond opsporen, moet je alle honden laten chippen. Dan dat hoeft nu nog niet, gros heeft geen chip, dus kan je ook weinig op die chip zetten.

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:40

tijd om daar eens mee aan het werk te gaan.
met die technologie komen we veel verder dan het uitroeien van deze honden en het steeds weer in bezit hebben van de kruisingen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:42

griebels schreef:
katiavl schreef:

Ttt wat een slechte ik Lachen

Ik geef mijn mening, en daar heb ik recht op. Het noemt ook mijn mening voor iets. En als dat niet in je straatje past dan moet je het maar apricieren zo is het nu eenmaal. Met Slapen heb ik niets, ik kijk gewoon zoals de wereld is.
Uit eigen ervaring weet ik dat veel honden braver zijn, en van gedrag veranderen na de cursus. Want dan heb je geen permanente evaluatie niet meer. Vind jij dat niet zo be it Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:44

griebels schreef:
katiavl schreef:

Nou, dat bedoel ik! Ja

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:45

Misschien is het te doen om een systeem op te zetten via de hondenbelasting, dat heeft immers bijna elke gemeente. Als je daar verplicht het chipnummer in moet vullen, plus afstamming/kruising, dan ben je al een stuk dichterbij het registreren van alle honden in NL. En dan natuurlijk controles, en misschien zelfs wel een chipreader aan de politie meegeven zodat die in geval van twijfel van controleren (als het gebod er is voor de rad honden om te castreren). Eventueel is dan zelfs vroegcastratie aan te bevelen, zodat niet mensen loopsheden gaan afwachten met alle gevolgen van dien.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:45

Maar dat geldt niet alleen voor deze rassen. Dus in de cursus kunnen ze aan de eigenaren al melden dat dit het geval is en ze dan aan de bel moeten trekken...
Je maakt overal een punt van terwijl je de oplossing zelf had kunnen bedenken.
Het is niet dat ik jouw mening niet respecteer, vind alleen dat er hier in hokjes gedacht wordt door bepaalde mensen..

Er zijn zoveel andere manieren om te bereiken wat de wet nu wil bereiken met het uitmoorden van onschuldige honden... Waarom dat tegenwerken??
Beter er voor vechten dat er een andere regeling komt, een die ook rekening houdt met de onschuldige honden...

Maar nee, daar wil je niets van weten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:46

Debsey schreef:
kan heel belangrijk zijn maar heeft tot dusverre nog niets te maken met deze kruisingen en het afmaken/mishandelen van deze dieren.

Afmaken niet maar als de eigenaren heel goed met deze hond om kunnen gaan is het misschien wel beter.

DebseyJarig

met one liners komen we ook niet verder he!

gewoon discuseren.. mischien komen we wel tot een oplossing die de hele honden wereld op de kop zet Tong uitsteken

griebels

Bindi schreef:
Misschien is het te doen om een systeem op te zetten via de hondenbelasting, dat heeft immers bijna elke gemeente. Als je daar verplicht het chipnummer in moet vullen, plus afstamming/kruising, dan ben je al een stuk dichterbij het registreren van alle honden in NL. En dan natuurlijk controles, en misschien zelfs wel een chipreader aan de politie meegeven zodat die in geval van twijfel van controleren (als het gebod er is voor de rad honden om te castreren). Eventueel is dan zelfs vroegcastratie aan te bevelen, zodat niet mensen loopsheden gaan afwachten met alle gevolgen van dien.

Er zijn heel veel gemeentes waar geen hondenbelasting geldt...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:47

Waarom vertel me dan, zou ik iets moeten aannemen dat ik vind dat niet gaat werken? Omdat ik dan makkelijker ben?
Griebels leuk dat je weet wat ik allemaal wil of niet.

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:48

Es79 schreef:
Debsey schreef:

Afmaken niet maar als de eigenaren heel goed met deze hond om kunnen gaan is het misschien wel beter.

de eigenaren kunnen goed met deze honden omgaan..
deze honden hebben ook geen aggresief gedrag vertoont en al, dus vandaar dat ik ook zeg...
het heeft niets te maken met het afmaken van deze dieren

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:48

ik ga ff frisse lucht scheppen buiten..

lees zo weer bij Haha! Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:49

Debsey schreef:

gewoon discuseren.. mischien komen we wel tot een oplossing die de hele honden wereld op de kop zet Tong uitsteken

Waar zie jij oneliners?

Ik moet weg! Goede discussie verder toegewenst! Knipoog

griebels

katiavl schreef:
Waarom vertel me dan, zou ik iets moeten aannemen dat ik vind dat niet gaat werken? Omdat ik dan makkelijker ben?
Griebels leuk dat je weet wat ik allemaal wil of niet.

Maak het dan eens duidelijk want met je berichten die je tot nu toe geplaatst heb kan ik alleen maar vaststellen dat je geen mallemoer geeft om de onschuldige beestjes en dat je fijn achter de onredelijk wet aanhuppelt, die in jouw land niet eens van toepassing is...

Bindi

Ook honden met korte lontjes (rad honden veelal, boerboels ed ed) mogen wat mij betreft echt uit nederland verdwijnen....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:50

Debsey schreef:

Voila, dat bedoel ik Lachen

Het is een discussie, andere meningen horen er nu bij.

Verplichte hondenschool zou inderdaad ook wat doen, maar dan zou er weer een kwaliteitscontrole moeten gebeuren tussen de scholen. Zou eigelijk nu al mogen gebeuren

Ja tuurlijk griebels doe jij maar lekker, een oordeel vellen zonder dat je me kent. En ik ben hier degene die fout disscusieerd Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:51

Dan heb ik liever dat jij uit NL verdwijnt...
Je scheert alles over 1 kam!

LadyElmira

Bindi schreef:

En noordbrabant dan? Daar heeft mijn moeder gewoont, je hoeft daar geeneens hondenbelasting te betalen.

lesilla

Bindi schreef:
Ook honden met korte lontjes (rad honden veelal, boerboels ed ed) mogen wat mij betreft echt uit nederland verdwijnen....

En de kleine hondjes niet te vergeten, die hebben vaak geluk met hun grote, anders zouden ze ook snel een spuitje gekregen hebben

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:52

katiavl schreef:
Debsey schreef:

Voila, dat bedoel ik Lachen

Het is een discussie, andere meningen horen er nu bij.

Verplichte hondenschool zou inderdaad ook wat doen, maar dan zou er weer een kwaliteitscontrole moeten gebeuren tussen de scholen. Zou eigelijk nu al mogen gebeuren

Ja tuurlijk griebels doe jij maar lekker, een oordeel vellen zonder dat je me kent. En ik ben hier degene die fout disscusieerd Lachen

in een discussie is niemand fout...
Ik wil best discussieren, maar niet alleen maar verdedigen. En dat geveol heb ik bij jou... Je kraakt alleen maar af, kom eens met ideeen...
Hierboven geef je de 1e.. waarom kon je dat niet eerder neerzetten?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:53

Ik krijg een beetje het idee dat dit een ruzie gaat worden.