Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:12

LimaGentle schreef:
plus daarbij komt dat de honden van mensen met slechte bedoelingen ongetwijfeld de test niet halen
omdat ze vals zijn of gebruikt worden/.werden bij hondengevechten

En de honden van de onervaren hondenbezitters die jij zo leuk verdedigd en waarvan jij zegt dat ze een kruising Labrador kochten. Die konden ook weleens niet door de test komen.

Maar voor deze honden lijk je het niet zo erg te vinden dat ze afgemaakt worden?

Als je het echt zou willen stoppen zou je je alleen richten op degene die dit zinloos afmaken mogelijk maken. De fokkers en de eigenaren.
Dan zijn de punten van gedragstesten en castratie namelijk totaal overbodig en onnodig.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:15

Even voor de duidelijkheid. Een discussie voer je niet om te winnen. Ook niet om iemand te overtuigen. Je voert een discussie om je eigen gezichtspunt te verbreden. Een ander wil alleen naar je luisteren als je die met respect behandeld.

Als je geen overtuigende zaken meer hebt, ga dan niet iets gebruiken waarvan je weet dat dat bij de ander irritatie opwekt. Dat getuigd alleen van weinig respect en maakt de ander duidelijk dat je geen goede argumenten meer hebt.

Lees je iets waar je nekharen van overeind gaan? Laat dan kort even weten dat je daar niet eens verder op in wil gaan. En breng de discussie weer naar het onderwerp.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:17

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
plus daarbij komt dat de honden van mensen met slechte bedoelingen ongetwijfeld de test niet halen
omdat ze vals zijn of gebruikt worden/.werden bij hondengevechten

En de honden van de onervaren hondenbezitters die jij zo leuk verdedigd en waarvan jij zegt dat ze een kruising Labrador kochten. Die konden ook weleens niet door de test komen.

Maar voor deze honden lijk je het niet zo erg te vinden dat ze afgemaakt worden?

Als je het echt zou willen stoppen zou je je alleen richten op degene die dit zinloos afmaken mogelijk maken. De fokkers en de eigenaren.
Dan zijn de punten van gedragstesten en castratie namelijk totaal overbodig en onnodig.

grootste onzin wat je nu zegt
elke hond die afgemaakt moet worden door deze wet is er 1 teveel!!! het is gewoon pure moord waar ze mee bezig zijn!!!

en je zegt dat we ons moeten richten op de fokkers en eigenaren... dat doen we toch ook???
daarbij het onvruchtbaar maken zodat het stamboomloze ras vanzelf uitsterft...
jij bent wel voor het stoppen van de fokkers... maar het redden van de honden ben je schijnbaar op tegen??? wat is daar de reden van?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:20

Liefhebbers van dit ras (en kruizingen daarvan) zouden de eersten moeten zijn die zouden stoppen met het fokken en het kopen daarvan. Want door te fokken en te kopen waarvan je weet dat het tegen deze wet is, breng je de dieren in gevaar. Het werkt eigenlijk hetzelfde als het kopen van een fiets van een junk. Daarmee houdt je fietsendiefstal in stand. En als de fiets van je buurman gestolen wordt, dan ben je medeschuldig. Iedereen die een ras of kruising fokt of koopt die onder de RAD vallen heeft zelf bloed aan hun handen. De schuld afschuiven op de overheid of de AID is een zwaktebod. Een echte liefhebber zal er dus alles aan doen om de fok en verkoop van dit ras te stoppen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:22

LimaGentle schreef:
elke hond die afgemaakt moet worden door deze wet is er 1 teveel!!! het is gewoon pure moord waar ze mee bezig zijn!!!

en je zegt dat we ons moeten richten op de fokkers en eigenaren... dat doen we toch ook???
jij bent wel voor het stoppen van de fokkers... maar het redden van de honden ben je schijnbaar op tegen??? wat is daar de reden van?

Lees nu eens wat ik schrijf alsjeblieft?
Deze honden kunnen nu ook al gered worden door ze naar Belgie te brengen en daar een baas voor ze te zoeken.

Het gaat hier niet om een ras maar om een type en verschillende soorten kruisingen. Die zullen niet uitsterven als je gaatjes in de wet maakt maar gewoon uit het buitenland gehaald worden en in nog criminelere toestanden worden gefokt dan waar ze nu al zitten.
En nog meer mensen gaan het risico nemen omdat er nu een kans is dat de honden wel mogen blijven na de test.
En er nog steeds honden die zinloos worden afgemaakt omdat ze niet door die test heenkomen....

En die pure moord waar ze mee bezig zijn? Dat zijn dus de mensen die ze kopen he? En niet Den Haag of het AID. Van hun had er geen een hond ingeslapen hoeven worden, alle toen levende honden hebben oud mogen worden, de drachtige teven hebben gewoon mogen werpen en hun pups hebben ook oud mogen worden. Er was een heel soepel overgangsbeleid.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:23

even voor de goede orde... dat van de AID ging ergens anders over... over mishandeling van de in beslag genomen honden...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:24

LimaGentle schreef:
even voor de goede orde... dat van de AID ging ergens anders over... over mishandeling van de in beslag genomen honden...

Dat is al helemaal een zwaktebod. Eigenlijk te triest om op in te gaan dus dat doe ik dan ook maar niet. Knipoog
Stel dat het wel gebeurd zou zijn: dan nog de verantwoording van de eigenaar die het risico genomen heeft om zijn hond in zo'n situatie te laten belanden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:25

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Lees nu eens wat ik schrijf alsjeblieft?
Deze honden kunnen nu ook al gered worden door ze naar Belgie te brengen en daar een baas voor ze te zoeken.

Het gaat hier niet om een ras maar om een type en verschillende soorten kruisingen. Die zullen niet uitsterven als je gaatjes in de wet maakt maar gewoon uit het buitenland gehaald worden en in nog criminelere toestanden worden gefokt dan waar ze nu al zitten.
En nog meer mensen gaan het risico nemen omdat er nu een kans is dat de honden wel mogen blijven na de test.
En er nog steeds honden die zinloos worden afgemaakt omdat ze niet door die test heenkomen....

En die pure moord waar ze mee bezig zijn? Dat zijn dus de mensen die ze kopen he? En niet Den Haag of het AID. Van hun had er geen een hond ingeslapen hoeven worden, alle toen levende honden hebben oud mogen worden, de drachtige teven hebben gewoon mogen werpen en hun pups hebben ook oud mogen worden. Er was een heel soepel overgangsbeleid.

denk je dat belgie daar op zit te wachten??? die asiels van hun zitten ook al overvol!!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:27

Dan zal Belgie ook een RAD moeten instellen en zijn ze van de influx van deze dieren uit Nederland verlost....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:28

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Dat is al helemaal een zwaktebod. Eigenlijk te triest om op in te gaan dus dat doe ik dan ook maar niet. Knipoog
Stel dat het wel gebeurd zou zijn: dan nog de verantwoording van de eigenaar die het risico genomen heeft om zijn hond in zo'n situatie te laten belanden.

jammer dat je het niet geloofd... moet jij weten... ik weet beter... heb het met eigen ogen gezien hoe een in beslag genomen hond zwaar onder de wondjes en uitslag er uit kwam... en voordat ze in beslag genomen werden waren ze blakend van gezondheid

dus ergens tussen de in beslagname en het afmaken van de hond is er duidelijk iets verkeerds gegaan... en daar is NIET de eigenaar vd hond verantwoordelijk voor... maar de AID

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:28

Nado schreef:
Dan zal Belgie ook een RAD moeten instellen en zijn ze van de influx van deze dieren uit Nederland verlost....

liever niet...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:31

LimaGentle schreef:
[jammer dat je het niet geloofd... moet jij weten... ik weet beter... heb het met eigen ogen gezien hoe een in beslag genomen hond zwaar onder de wondjes en uitslag er uit kwam... en voordat ze in beslag genomen werden waren ze blakend van gezondheid

Tja zo heb ik honden ook weleens uit dierenpensions zien komen, wondjes van vechtpartijen onderling en uitslag doordat er een van de honden daar besmet was.
Kan allemaal voorkomen maar om dit nu mishandeling te noemen?
De uitslag kan ook al heel goed aanwezig geweest zijn en naar boven gekomen zijn daar.
Het zijn allemaal aannames en het gaat allemaal om een geval.

De werkelijkheid is anders, maar dat wil je gewoon niet zien dus daar ga ik me verder ook niet druk over maken.

En nogmaals: zelfs al zouden ze "mishandeld" zijn dan ligt de verantwoording nog bij de eigenaren die perse een hond moesten die hier in Nederland verboden is.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:34

nou ok, ff meekijken dan

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:34

LimaGentle schreef:
denk je dat belgie daar op zit te wachten??? die asiels van hun zitten ook al overvol!!

Geen idee? Ik heb geen ras wat hier in Nederland verboden is dus heb me daar gelukkig nooit in hoeven verdiepen.
Maar ik weet wel van andere mensen dat hun het wel is gelukt. Een beetje moeite doen en er zullen best een groot aantal honden herplaats kunnen worden. Daar ben ik van overtuigd.

Gedragstesten, castraties e.d. lost in ieder geval niets op. Dan komen er nog meer mensen die dit soort honden willen omdat het nu ook kan gebeuren dat ze na de gedragstest de hond wel mogen houden. En ze zijn heel makkelijk te krijgen hoor, Belgie is heel dichtbij.
En dan blijven er nog honden ingeslapen worden die (om wat voor reden dan ook) niet door de test komen.
Geen oplossing dus, zeker niet voor de honden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:34

Citaat:
De werkelijkheid is anders, maar dat wil je gewoon niet zien dus daar ga ik me verder ook niet druk over maken.

En nogmaals: zelfs al zouden ze "mishandeld" zijn dan ligt de verantwoording nog bij de eigenaren die perse een hond moesten die hier in Nederland verboden is.

of JIJ wil de werkelijkheid niet zien!!!
en ook al ligt de verantwoordelijkheid bij de eigenaar van de hond... dan nog moet een hond die in beslag genomen is met RESPECT behandeld worden!!!!
vanaf het moment van in beslag name ligt de verantwoordelijkheid vd gezondheid vd hond niet meer bij de eigenaar maar bij diegene die hem in beslag heeft genomen en dat is de AID

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:36

Amen... ThePast03 ik ben het geheel en al met je eens, en ik houd me verder buiten deze discussie. De wet is er al sinds 1993, ook al ben ik het lang niet met alles eens wat er in de wet gesteld wordt... we worden geacht er naar te leven.. Al deze ellende was niet nodig geweest als meer mensen zich er aan gehouden hadden...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:37

LimaGentle schreef:
en ook al ligt de verantwoordelijkheid bij de eigenaar van de hond... dan nog moet een hond die in beslag genomen is met RESPECT behandeld worden!!!!
vanaf het moment van in beslag name ligt de verantwoordelijkheid vd gezondheid vd hond niet meer bij de eigenaar maar bij diegene die hem in beslag heeft genomen en dat is de AID

En jij kan aan de hand van deze foto's zien dat die honden niet met respect behandeld zijn?
En als je jezelf zo druk maakt over honden met respect behandelen en het mishandelen van honden?
Ga dan eens kijken bij de fokkers van dit soort typen honden!

Maar je draait de hele discussie nu weer naar de zogenaamde mishandeling terwijl het hier toch ging over een petitie tegen de Rad?
Graag on topic blijven.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:41

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

En jij kan aan de hand van deze foto's zien dat die honden niet met respect behandeld zijn?
En als je jezelf zo druk maakt over honden met respect behandelen en het mishandelen van honden?
Ga dan eens kijken bij de fokkers van dit soort typen honden!

Maar je draait de hele discussie nu weer naar de zogenaamde mishandeling terwijl het hier toch ging over een petitie tegen de Rad?
Graag on topic blijven.

volgens mij ben ik aardig optopic hoor... en de enige die er weer over begon dat ben jij zelf..
ik wou alleen even duidelijk maken dat dat van de AID ergens anders over ging... maar jij ging daar op verder...

dus jij bent diegene die de discussie probeerd te verdraaien

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:42

en om er toch even op door te gaan... ik heb het niet alleen over die foto's marr heb het zelf ook met mijn eigen ogen gezien!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:44

Dan reageer op de berichten die wel ontopic zijn:

[*olduser*] schreef:
LimaGentle schreef:

Geen idee? Ik heb geen ras wat hier in Nederland verboden is dus heb me daar gelukkig nooit in hoeven verdiepen.
Maar ik weet wel van andere mensen dat hun het wel is gelukt. Een beetje moeite doen en er zullen best een groot aantal honden herplaats kunnen worden. Daar ben ik van overtuigd.

Gedragstesten, castraties e.d. lost in ieder geval niets op. Dan komen er nog meer mensen die dit soort honden willen omdat het nu ook kan gebeuren dat ze na de gedragstest de hond wel mogen houden. En ze zijn heel makkelijk te krijgen hoor, Belgie is heel dichtbij.
En dan blijven er nog honden ingeslapen worden die (om wat voor reden dan ook) niet door de test komen.
Geen oplossing dus, zeker niet voor de honden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:46

je valt in herhaling... en ik ben het niet met je eens...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:48

LimaGentle schreef:

Als je hier zo iets post kan je wel tegenargumentatie verwachten. Wat normaal is en moet je er ook mee om kunnen gaan. Zoals wij het ook niet met jou eens zijn. Denk dat er wel al veel argumentatie gegeven is waarom.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:49

katiavl schreef:
LimaGentle schreef:

Als je hier zo iets post kan je wel tegenargumentatie verwachten. Wat normaal is en moet je er ook mee om kunnen gaan. Zoals wij het ook niet met jou eens zijn. Denk dat er wel al veel argumentatie gegeven is waarom.

ja en ik heb dacht ik ook al genoeg tegenargumentatie geven
en ga niet elke keer het zelfde antwoord geven op dezelfde vragen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:49

LimaGentle schreef:

Als je dan ook uitlegt waarom je het niet met me eens bent?
Je geeft zelf toe dat er honden afgemaakt blijven worden, namelijk de honden die niet door de test heenkomen.
Als je een beetje in de hondenwereld zit weet je ook dat er alleen maar meer mensen dit soort pups gaan kopen als er een gaatje in de wet komt waarmee ze eventueel onder de pitbullwet uit kunnen komen. En dus weer meer honden die het risico lopen om niet door de test heen te komen en dus weer zinloos ingeslapen worden.
Je verlegt naar mijn mening het probleem voor de honden alleen maar.

Waar ben je het niet mee eens?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:51

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Als je dan ook uitlegt waarom je het niet met me eens bent?
Je geeft zelf toe dat er honden afgemaakt blijven worden, namelijk de honden die niet door de test heenkomen.
Als je een beetje in de hondenwereld zit weet je ook dat er alleen maar meer mensen dit soort pups gaan kopen als er een gaatje in de wet komt waarmee ze eventueel onder de pitbullwet uit kunnen komen. En dus weer meer honden die het risico lopen om niet door de test heen te komen en dus weer zinloos ingeslapen worden.
Je verlegt naar mijn mening het probleem voor de honden alleen maar.

Waar ben je het niet mee eens?

denk je nou echt dat mensen die honden blijven kopen (ook al worden ze getest) als ze weten dat ze er een dikke boete voor krijgen of een celstraf???
voor het geld van die boete kunnen ze net zo goed een hond kopen die wel een stamboom heeft... misschien wel meerdere