discussie kat wel of niet buiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:41

Dank je Letizia. Heb hem aangepast . had het dus niet gezien.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:42

Miemserik schreef:
heel leuk voor die katte maar zo'n ding zou ik neit in mijn huis willen hebben

Nou, dat kan ik op zich best snappen. Het vergt ook best een behoorlijke opoffering. Wij hebben de cattery, wij zijn van mening dat we zoveel mogelijk moeten doen om ze te laten doen wat katten graag doen. Rennen, overal in kruipen, klimmen etc. etc. Wij hebben dan ook geen dure bank, geen dure spullen enz. Maar daar kies je voor natuurlijk. En wij genieten er ook erg van hoor. Het is heerlijk ze zo te zien rousen. Knap om te zien hoe goed katten kunnen klimmen ook.

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:46

Dat vind ik er wel goed uitzien maar je ziet ook wel katten die de heledag maar wat in huis zitten die niks hebben en dat vind ik dus echt niks

Ireen_

Re: discussie kat wel of niet buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:46

Wij hebben ook zo'n gevaarte in onze woonkamer gehad (met krabpalen enzo), maar onze katten keken er echt niet naar om! Ze sliepen er alleen af en toe op, rennen en klimmen doen ze toch liever buiten. Ik denk dat dat genoeg zegt (in het geval van onze katten!).

Of de buren geen last hebben van onze katten vinden we wel belangrijk, maar ik heb nog nooit een kat in andermans tuin gezien. Bovendien hebben we een hoekhuis waar naast in de eerste 4 huizen allemaal katten wonen die buiten komen. We vragen wel eens of buren er last van hebben, maar nog nooit heeft iemand een van onze katten in hun tuin gezien.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:48

Yumalover schreef:
Dat vind ik er wel goed uitzien maar je ziet ook wel katten die de heledag maar wat in huis zitten die niks hebben en dat vind ik dus echt niks

Je hebt inderdaad soms wel extremen. Een collega van me heeft een kat, geen speeltjes, geen krabmogelijkheden etc. etc. Dat vind ik ook wel wat lastig. Een kat moet wel wat te doen hebben. En in ieder geval speeltjes hebben. Als je smetvrees hebt en niet tegen rommel kan moet je geen kat nemen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:52

Faas schreef:
Desiree schreef:
Het geboortecijfer staat laag je. .MAar de politieke partijen gaan nu mikken op gezinnen en belonen als je maar veel kinderen bij elkaar fokt. Ik hoop dat de mensen er niet in trappen. De andere reden die jij kunt bedenken speelt uiteraard ook mee hoor.

Verder zitten we dus redelijk op 1 lijn begrijp ik.

Echt? Maar is dat niet vooral het CDA? Met ons aller daadkrachtig Balkellendetje?

Nee, niet alleen het CDA! Nu moet ik toch echt effe de krant erbij pakken. In de Tubbantia van zaterdag jl. onder het kopje "GRAAIEN NAAR HET GEZIN" is behalve het CDA nu ook de PVDA begonnen met punten scoren bij mensen met opgroeiende kinderen. Ook zijn er maatregelen om koopkracht gezinnen te verbeteren, waardoor ik en mijn vriend ons behoorlijk gediscrimineerd voelen. Onze koopkracht mag net zo goed verbeterd worden, wij zijn niks minder omdat we geen kinderen hebben.

En ik vind toch echt dat het paarden, honden, katten en mensen ten goede komt als er minder mensen zouden zijn in dit land.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:53

Maarja allemaal leuk en aardig die krabpalen maar ik denk dat een kat toch ook wel eens een frisse neus wilt halen buite ookal heeft ie zo'n gigantische krabpaal, maarja waar bemoei ik me eigenlijk mee ik heb egen katten kan ze ook niet nemen want ik ben er allergisch voor vind ze uiteraar heus wel heel lief

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:54

PvdA???? Da's mijn partij. Hmm, ik weet er het fijne niet van maar als het zo is zoals je zegt kan ik me daar niet goed in vinden.

Voro de kattenliefhebbers. http://62.75.219.46/shop2/index.php/use ... id/Pangora

Dit hebben wij voor onze katten. Twee x 3 liter op de kattenkamer en voor de kater een 2 liter. Ze vinden het fantastisch. Altijd vers water en ik merk echt dat ze meer drinken. Ondanks dat we dagelijks het water verversten.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:54

Miemserik schreef:
Maarja allemaal leuk en aardig die krabpalen maar ik denk dat een kat toch ook wel eens een frisse neus wilt halen buite ookal heeft ie zo'n gigantische krabpaal, maarja waar bemoei ik me eigenlijk mee ik heb egen katten kan ze ook niet nemen want ik ben er allergisch voor vind ze uiteraar heus wel heel lief

Lees dan toch eens even terug. De meesten van ons hebben een BUITENREN. Die van mij moet nog gebouwd worden. Wordt 12 x 6. En dat is flink riant hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:55

zo'n gevaarte hebben wij ook in huis .Al hebben we geen cattery.En bij ons ziet hij er aliets meer gebruikt uit .Ze slapen er wel eens op of in maar rennen elkaar achterna en scherpen hun nagels.Overigens zijn ze ook altijd weer blij met een simpelle kartonnen doos.Vanuit die doos kan je mooi de hond ongezien bespringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:59

Afbeelding
een paardendeken mee naar huis is ook altijd goed voor een hoop lol.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:01

Faas schreef:
Miemserik schreef:

Lees dan toch eens even terug. De meesten van ons hebben een BUITENREN. Die van mij moet nog gebouwd worden. Wordt 12 x 6. En dat is flink riant hoor.

sorry hoor had geen zin om 28473829 bladzijdes te gaan lezen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:01

Dat is een mooie die op dat deken ligt. En wat een mooie tekening in zijn gezichtje.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:05

haha, een doos vinden ze bij ons dan weer wel leuk, om in te zitten! liefst zo klein dat het eigenlijk net niet past

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:07

Faas schreef:
En dan hebben we het nog niet over een doos die binnenkomt en echt even een paar uur geinspecteerd moet worden. Ok, ik geef toe mijn huis ziet er niet uit, maar mijn katten hebben het prima naar hun zin. Sliepen ze maar eens wat meer. En als ze slapen hebben er minstens drie ons bed daarvoor uitgekozen.

Nee dat doen buitenkatten niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:08

silvana schreef:
Afbeelding

Mijn heilige birmaan wordt helemaal wild van de paardengeur, hij gaat er doorheen rollen en wordt er "geil" van.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:09

ShannaY schreef:
Faas schreef:
En dan hebben we het nog niet over een doos die binnenkomt en echt even een paar uur geinspecteerd moet worden. Ok, ik geef toe mijn huis ziet er niet uit, maar mijn katten hebben het prima naar hun zin. Sliepen ze maar eens wat meer. En als ze slapen hebben er minstens drie ons bed daarvoor uitgekozen.

Shanna, je mag best zeggen dat je me een k*twijf voor mijn katten vindt, maar kom dan wel met nuttige bijdragen en niet dat buitenkatten dat niet doen. Want WAAR hoor je mij zeggen dat ze dat niet doen???

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:10

silvana schreef:
Afbeelding

Whaha . Geweldig he. Is bij ons ook altijd weer mooi voor hilarische momenten .

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:10

ShannaY schreef:

Krijgen ze ook vast de gelegenheid niet voor.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:11

Miemserik schreef:
sorry hoor had geen zin om 28473829 bladzijdes te gaan lezen

Hmm, ok. Daar maak ik me ook wel eens schuldig aan .

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:11

onze kat is ook een halve heilige birmaan ook zo'n karakter maar ik zal ff bij het onderwerp blijven zoals die krabpalen die vermaken hun wel dan is het opzich niet zo erg dat ze maar een buiten ren hebben vind ik

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:12

Vind het altijd geweldig dat ze het een 'heilige' birmaan noemen. Die katten kunnen rebels zijn zeg

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:13

het word hier weer wat gezelliger

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:15

Ja sorry. Je hebt gelijk. Maar ik vind het nogal kortzichtig om zulke opmerkingen te maken zonder dat iemand dat uberhaupt gezegd heeft.

Mijn excuses.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:21

Desiree schreef:
ShannaY schreef:

Krijgen ze ook vast de gelegenheid niet voor.

Heb je het nu over zwerfkatten of wat?
Onder buitenkatten versta ik katten die zowel buiten als binnen komen. We waren vandaag een kat kwijt, en op een begeven moment zit de andere kat helemaal met gespitste oortjes naar een doos te kijken, waren ze wat aan het rotzooien.