Het telepathie met dieren topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 19:04

nee, heb der niks over gelzen

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:06

Heeft niemand moeite met het onderdeel "mediteren"? Dat schijnt de eerste vereiste te zijn, de basis, zeg maar. Maar eerlijk gezegd vind ik dat een beetje.... geen idee, het is gewoon mijn ding niet. Ga ik het nu nooit leren?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:09

Wij gaan op onze cursus eerst een doorstroomoefening doen. Dat is een soort van mediteren. Dan ga je in die meditatie op reis met je krachtdieren. Deze dieren kunnen steeds verschillend zijn en boodschappen voor je hebben. Ik ben iemand die dat oo heel moeilijk dacht te vinden maar dat valt echt reuze mee. Zo heb ik bevestigd gekregen wat mijn manier van communiceren is.

Ik denk dat je wel moet proberen er open voor te staan Elles. Maar of je het zonder niet kan leren, dat weet ik niet.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:34

Ik sta voor van alles open Heb vorig voorjaar een boek erover aangeschaft, maar liep meteen al vast op dit onderdeel. Ik moest onder andere iemand een bandje laten inspreken met om de minuut iets van "Je loopt nu een prachtig paradijs binnen". En naast het feit dat ik niemand zou weten die ik dat zou willen laten doen, werd ik daar ook een beetje giechelig van

dus ik vroeg me af of er geen andere manier is om je stiltepunt te vinden

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:46

Maar daar zou ik ook giechelig van worden ja. Dat is niet hoe ik mediteer in ieder geval.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:09

ik vind het zelf inderdaad ook moelijk om rust te vinden en mijn hoofd leeg te maken. de laatste tijd heb ik het gewoon te druk om iets te gaan proberen, mijn hoofd wil niet leeg, dus kan ik het gewoon wel vergeten. maar dat komt wel weer. ik kan je eigenlijk niet vertellen hoe ik het doe, ik concentreer me gewoon op mijn eigen lichaam. en mijn lichaam (en hoofd) geeft wel aan of ik me leeg kan maken of niet. guttegut wat klinkt dat weer dom!

mediteren is ook niet echt mijn ding. en idd die paradijs dingen, kan ik ook echt niet tegen. ik moet het doen bij mn revalidatie soms, om te leren ontspannen. lig je op zo'n matje met andere mensen, zeggen ze: je ligt nu op het strand, onder de palmen... bladibladibla... intussen lig ik in een deuk, rol van mn matje af en zeg: ik heb zand in mn mond ! het werkt gewoon niet bij mij, ik word er melig van!

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:16

zorro schreef:
intussen lig ik in een deuk, rol van mn matje af en zeg: ik heb zand in mn mond

hahaha Mediteren is ook niet mijn ding, k zou niet weten waarom, dat lukt me gewoon niet

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:36

nee mij ook niet. en vooral als ze met strand dingen enzo beginnen, dan lig ik gewoon in een deuk! ik ben niet serieus genoeg voor dat soort dingen.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:48

Wat raar dat het bij jullie zo gaat. Bij ons zijn de eerste twee avonden we helemaal begeleidt, maar zodanig dat we ook onze eigen weg mochten gaan. Maar niets paradijs. Wij mochten gewoon naar een plek die wijzelf uitkozen. Wat wij mooi vonden. Kan net zo goed het toilet zijn.

Gisteravond zijn we voor het eerst alleen op reis geweest. Vond ik zelfs nog wel een beetje lastig. Maar het ging wel goed. Ik vind het wel grappig dat de plek die ik in mijn regressie zag, hier ook steeds weer 'mijn' plek is. En zo zijn er nog wel meer dingen waarvan ik denk 'wow'.

Maar nee, paradijs etc. zo gaat het niet bij ons.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:50

bij mij is het niet echt mediteren hoor! het is bedoeld als ontspanningsoefening. ik dacht er weer aan toen ik dat paradijsgedoe in elles bericht zag.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 21:14

Hihi, precies wat ik ook heb, ik mediteer niet. Ik ga gewoon even zitten als ik niet teveel dingen in mijn hoofd heb, en vergeet de rest. Mediteren vind ik ook niks, ben ook alleen geintreseerd in telepathie met levende dieren, verder is het ook niks voor mij..

En dat bandje inspreken.. hoe ingewikkeld zeg..! Ik concentreer me op het dier.. en adem een paar keer diep in en uit, en dan lukt het meestal wel.

maar voor de personen die het kunnen;
Hoelang duurt een gesprekje ongeveer?
Bij mij ongeveer een kwartiertje,echt alleen het gesprek, dus geen meditatie en alles van te voren. Want laatst was ik ergens, en die had meestal een gesprek van plus-minnus 2 uur, en dat koste dan 80,-
Dan denk ik echt, hoe hou je het vol!?

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:19

trainen denk ik. hoe vaker je het doet, hoe langer je het kan? ik kan niet zeggen hoelang het bij mij duurt, nooit echt lang in ieder geval.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 21:25

Ja, maar ik heb niet eens de behoefte om zulke lange gesprekken te voeren...

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:47

Hoe lang het duurt hangt helemaal van het dier af en wat het je te vertellen heeft. Vorige week had ik een hond die dik een kwartier heeft gekletst volgen smij. Gister een vogel die met 2 minuten klaar was

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 21:50

ja, je hebt gelijk, maar 80,- ind ik ontzettend duur voor zoiets, ik doe het gratis, en ik vraag er voorlopig ook geen geld voor. Maar als ik dat later toch ga doen vraag ik geen 80,-

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:03

Ik durf nog niet eens aan andere dieren te doen. Hoogstens een uitzondering. Geld vragen doe ik al helemaal niet. Schept het ook geen verplichtingen. Geen idee of ik het op termijn wel doe. Voorlopig zeker niet.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 01:11

haj welkom Faas

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:56

De eerste was van een vriendin, dat is oko wel goed voor ontwikkeling omdat je er niet emotioneel mee verbonden bent en dus de dingen niet zelf gaat verdraaien..

en de personen komen zelf naar mij toe, ik zeg ook duidelijk dat ik een beginner ben en dus geen zekerheid heb

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 20:18

offtoic: ik wist niet eens dat Elles een moderator was

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:13

Ik plaats even berichtje zodat ik hem steeds kan vinden . Vind het zelf wel erg interessant, maar ik kan het nog niet .

SheMellon

Re: Het telepathie met dieren topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:39

Heel veel mensen vinden het moeilijk omte mediteren dus daar is niks geks aan hoor !
Begin gewoon eens met ademhalingsoefeningen. Dat werkt vaak ook.

Over 'ga het paradijs binnen' kan ik me voorstellen dat je er lacherig van word. Want tja wat is een paradijs ? Dat is voor iedereen verschillend. ONs werd het stukje voor stukje verteld wat we moesten visualiseren/mediteren, dan is eht een stuk makkelijker om mee te komen.

Farouche: Als jij het niet nodig vind om te mediteren wil ik je wel aanraden om je goed te gronden en je een iets ter bescherming om je heen te visualieren.

Zorro, het is niet zo dat hoe langer je het doet hoe langer de gesprekken duren. Bij mij duurt het over het algemeen een uur. Maar dat komt omdat ik er ook die tijd voor wil nemen. Maar is een dier vrij kort in de antwoorden, is hij verder duidelijk en ik heb kunnen vragen wat ik wilde vragen dan is er geen rede om lang bezig te zijn.
Wat wel zo is, is dat hoe langer je het doet hoe beter je word. Het mediteren gaat sneller en makkelijker en je contact word sterker, intenser en je wordt heldervoelender.Alles word gewoon sneller duidelijk.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 15:57

Ik doe ademhalingsoefeningen.. en kom dan tot rust..
Maar ik zie dat een beetje als mediteren, maar wat bedoelen jullie ermee, want ik denk dat we een verschillend idee over mediteren hebben...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:49

Jenna schreef:
Zorro, het is niet zo dat hoe langer je het doet hoe langer de gesprekken duren. Bij mij duurt het over het algemeen een uur. Maar dat komt omdat ik er ook die tijd voor wil nemen. Maar is een dier vrij kort in de antwoorden, is hij verder duidelijk en ik heb kunnen vragen wat ik wilde vragen dan is er geen rede om lang bezig te zijn.
Wat wel zo is, is dat hoe langer je het doet hoe beter je word. Het mediteren gaat sneller en makkelijker en je contact word sterker, intenser en je wordt heldervoelender.Alles word gewoon sneller duidelijk.

Ja dat bedoelde ik ook, niet dat het langer gaat duren, maar dat je het langer vol kunt houden. nou ja in ider geval zoals jij het zegt!

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:47

Mediteren is goed om te doen, want het helpt te focussen. Als je bv 5 minuten naar een brandende kaars kan kijken zonder je door je gedachten te laten afleiden, ben je al heel ver. Je kunt eens beginnen met 1 minuut, dat is heel erg lang hoor als je begint.

Het hoeft ook geen kaars te zijn, je kunt ook naar een knikker kijken of iets op je bureau. Dat is ook al mediteren. Als dat goed lukt kun je er eventueel ook bij gaan visualiseren. Visualisatie helpt ook in je diergesprek: je kunt bijvoorbeeld een filmpje visualiseren bij een paard dat moeilijk in de trailer wil. Dan kun je het paard vragen het filmpje af te maken. Dan kun je letterlijk zien wat er gebeurt. Daarna kun je je of in het paard verplaatsen of vragen hoe het paard zoiets ervaart. Je kunt aan een dier dat pijn heeft bv ook vragen om aan te geven op een schaal van 1 tot 10 (die je visualiseert) hoeveel pijn hij heeft. Bij deze technieken is meditatie/visualisatie dus wel een must.

Als je je lang kunt concentreren kun je ook wat langere gesprekken aan. Tenminste... zo ervaar ik het.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:50

Jenna schreef:
Mag ik het eerste forum wat Farouche aanraad even afraden ?
De forumeigenaar is nml. op een zeer ziekelijke manier geintresseerd in dierensex. Lijkt me niet iets waar wij dierenliefhebbers zich mee bezig moeten houden.

En hoe is dit in de wereld gekomen als ik vragen mag?
Met roddels komen we namelijk nergens en bovendien vind ik dat een hele trieste manier om iemand belachelijk te maken...