Nestje onderweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Nestje onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:25

Ik zeg het nogmaals... Geen grotere maffia dan in de hondenwereld... Met rivaliserende families en al _O-

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:09

Ik heb ooit eens een tijdje op een hondenforum gezeten, nou werkelijk dat was helemaal verschrikkelijk. Dan valt bokt nog mee, als je een spelfout maakte dan werd je nog net niet met de grond gelijk gemaakt.

Ik hoop dat we af en toe mogen genieten van wat leuke foto's van de puppy's, maar voel je niet verplicht hoor.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:09

Ja zeker, fotootjes ben ik nog erg benieuwd naar!

En nóg erger als bokt? Jeetje, ik vind het vaak hier al zo pittig. Want idd , knap van je TS hoe je alles incaseert.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Het fokken van honden is maar voor een klein handje vol mensen weggelegd, de rest is áltijd slecht en verkeerd, echt jammer wel, ik heb nu ook een nestje puppies, en ze zijn zo leuk en mooi, en natuurlijk ben ik er apetrots op, maar als ik dit topic volg, pieker ik er niet over er ook maar iets van te plaatsen... best jammer eigenlijk, die haat en nijd is gewoon nergens voor nodig...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Ik mis oprecht een deel van wat hier gaande is..
Ik kan alleen maar zeggen dat het vanaf mijn kant niks meer dan goedbedoelde adviezen zijn..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:27

kimmie261 schreef:
Het fokken van honden is maar voor een klein handje vol mensen weggelegd, de rest is áltijd slecht en verkeerd, echt jammer wel, ik heb nu ook een nestje puppies, en ze zijn zo leuk en mooi, en natuurlijk ben ik er apetrots op, maar als ik dit topic volg, pieker ik er niet over er ook maar iets van te plaatsen... best jammer eigenlijk, die haat en nijd is gewoon nergens voor nodig...

Dit is zoooo waar en zooo triest tegelijk.... En het jammere is dat ze het niet beseffen dat het de manier van schrijven is... Vaak heel boers en nors... Moest die toon anders zijn, zou dat al zoveel schelen...

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:37

Zullen we het ontopic houden? Ik ben ook benieuwd naar nieuwe foto's TS!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

Mensen, kunnen we gewoon wat liever zijn tegen TS? Als je kijkt hoe zij begaan is met haar hondje, kunnen we alleen maar dankbaar zijn in deze tijd dat de pupjes mogen opgroeien in een warm gezin. Vele oepsnestjes worden zo niet geboren en opgevoed hoor. In de openingspost staat helaas niet alle informatie die we van TS later kregen en dat schept toch een ander (positiever) beeld. Ze zijn er nu en ik denk dat TS het wel goed doet.

TS, spam ons maar met leuke pupfoto's. Ik heb er nood aan :D

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

ik vind de foto's ook het aller leukst! en ik vind dat TS het echt goed doet (gelukkig met hulp van haar geweldige moeder hondje)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:52

Er kunnen mij niet genoeg foto's worden gespamd. Zo leuk :D

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

Zullen we de vast goedbedoelde, enigszins dwingende berichten van fokkers, gewoon negeren?

En TS lekker laten doen wat ze, volgens mij, heel goed doet? En vooral haar eigen keuzes laten maken zonder dat er over al een plasje overheen moet worden gedaan…
En vooral genieten van puppy spam?
TS je doet het gewoon heel goed, laat je niet gek maken maar blijf doen wat goed voelt voor jou!
Prachtige pups, ik geniet echt van je foto’s

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

kiwiwitje schreef:
Ik mis oprecht een deel van wat hier gaande is..
Ik kan alleen maar zeggen dat het vanaf mijn kant niks meer dan goedbedoelde adviezen zijn..

Ik ben ook serieus terug gaan lezen naar wat er nu zo verschrikkelijk of dwingerig is en ik kan het gewoon niet ontdekken.
Hartstikke fijn dat alles goed gaat en het een bevalling uit de boekjes was, maar als dat niet zo was geweest zou dezelfde ervaren groep misschien wel van onschatbare waarde geweest zijn voor TS. Want eerlijk gezegd zie ik geen afbranden van TS maar wel afbranden van goedbedoelde uit ervaring en kennis schrijvende mensen die ook hadden kunnen beslissen het nestje van TS links te laten liggen.

Er zit m.i. nogal verschil tussen bezoek pas na de feestdagen of bezoek pas na de 1e enting. Het eerste snapt echt iedereen. Lekker die tijd voor jezelf en de mensen dicht bij je nemen, groot gelijk. Maar na de eerste enting gaat de tijd hard en is inderdaad juist een week waarin de pups wel wat meer rust kunnen gebruiken, en ik zie ook gemiste kansen om belangstellenden te leren kennen, en deze ook de gelegenheid te geven om het nest, jullie als grootbrengers, en moederhond te leren kennen en vice versa.
Het is echt volkomen normaal om naar pups te gaan kijken zonder te weten welke van jou gaat worden, ik denk zelfs dat dit vaker voorkomt dan andersom. Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen dat je die mensen dan iets aan zou doen wat niet okee is.

Ik heb zelf meer dan 30 jaar geleden mijn eerste nest gefokt en ik geef grif toe dat ik toen echt nog geen benul had terwijl het wel gepland was. Op alle gebied hoor, niet alleen de hands-on zorg dingen maar ook dat contact met nieuwe baasjes. De 10jaar daarna zijn er veel nesten gevolgd en naast dat ik steeds weer wat bijgeleerd heb heb ik ook zat fouten gemaakt. Die wil je een ander gewoon besparen.
Tegelijk zit ook ik gewoon hier met "aaahhwwwwww <3 <3 <3 "-oogjes foto's te kijken hoor. Ik zie het zo: je kunt de reacties lezen en er over denken, daarna mag je prima beslissen om het naast je neer te leggen maar ik zou er in eerste instantie toch vanuit gaan dat de belangstellenden voor je topic op zijn minst al hondenliefhebbers zijn, en dat het ook nog eens heel fijn is dat er veel mensen bijzitten die al eerder in jouw huidige schoenen hebben gestaan.

De afgelopen 5 jaar ben ik geen fokker maar alleen pupkoper geweest, 2 keer. De eerste pup was ik betrokken vanaf de dekking, eigenlijk al vanaf het testen van moederhond en het selecteren van vaderhond. Ik heb de bevalling mogen begeleiden wat echt een van de mooiste ervaringen van mijn leven was ondanks dat ik het al vaak had meegemaakt. Ik zou eerste keus teef hebben, maar het had prima gekund dat nadat ik er meer dan een jaar zo intensief mee bezig geweest was er helemaal niks of alleen maar reutjes geboren zouden zijn en ik dus helemaal geen pup gehad zou hebben. Er waren 2 teefjes uiteindelijk, en ik wilde niet op kleur kiezen dus de mensen voor de tweede teef zijn meerdere keren op bezoek geweest voordat ze wisten welke pup van hen werd. Ik weet echt zeker dat ze die bezoekjes niet hadden willen missen.
Mijn laatste pup net zo, weer had ik de eerste keus uit twee teefjes en de fokker gaf mij alle tijd die keus te maken,dus ook hier moesten mijn collega pupkopers geduld hebben. Dat is echt niet bijzonder. Ik zou me daar dus echt niet druk om maken.

Voor mij is het ook nooit "wie het eerst komt..." geweest, een eerste bezoek van een potentiële koper is er voor bedoeld om wederzijds te kunnen beslissen of je elkaar ligt en of je die definitieve stap van kopen of verkopen gaat maken. Jij als degene die deze pups grootbrengt bent niet verplicht om te verkopen aan mensen die je uitnodigd voor een eerste bezoek. Besef dat goed! Net zoals die mensen niet verplicht zijn om ook daadwerkelijk te kopen.

Dus joh, in plaats van in de ankers, vraag gewoon eens "hee, hoe deden jullie dat?" en verheug je over de tijd die mensen nemen om hun ervaring te delen. Gaat echt heel prima samen met enorm genieten van deze 4 onverwachtte kadootjes <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:34

Niets zo vermoeiend als ongevraagd advies. Als er om gevraagd wordt helemaal prima, maar met allerlei adviezen komen zonder dat de expliciete vraag er was net als al die eigen ervaringen, het hoeft gewoon niet.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

Wie het niet interesseert kan het uiteraard gewoon links laten liggen. Je noemt het ongevraagd advies, ik zie het zelf als delen van ervaring. En juist het delen van ervaringen is wel zo'n beetje het hele bestaansrecht van een forum als dit.

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:31

Zowel moeder als pups doen het ongelooflijk goed! Pups beginnen al wat meer rond te kruipen in de bak en maken als heeeeel wat meer geluid :=

En ze groeien echt als kool!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Ach, zo schattig <3

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Mama is ook echt knap zeg! Ben heel benieuwd hoe ze er uit zien als ze volwassen zijn.

Niet dat ik die wurmpies niet schattig vindt, maar ik vindt volwassen ook erg leuk!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:10

Aaaaaah babyspam, hihi! Wat zijn ze ongelofelijk cute!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

<3

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Ze groeien goed! Wat een mooie trotse mama, echt een plaatje om te zien en de pups zijn ook prachtig <3

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Ben zo benieuwd hoe ze er uiteindelijk uit gaan zien!
Vooral die black en tan kan ik me weinig bij voorstellen :)

Moeders ziet er ook tevreden uit <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:28

Wat mooi toch dat kleine spul. Weet nog toen onze puppy kwam, zo cute. Had 30 jr alleen asiel honden gehad en dat was mooi maar zo’n pup , geweldig.
Plaats maar foto’s ts, graag zelfs.