Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:01

Waaaaaauwie die rooie knapperd!!

@crazycat als je in de K wil blijven

Oostenrijkse snacks: Knudel / knödel? Kaiserschmarren :Y)
In de taart/gebakhoek/zoet: karamel, kaneel, kokosmacroon

En wat superlekker is bij cheesecake: lime pie! Of vanille-ijs (kaneelijs?) misschien inspireert het!

caro29

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:41

Afbeelding
Afbeelding

Hier had er 1 de tijd van zijn leven. Geen vlieg was veilig

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:49

Wauw vliegend tapijtje!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:57

Zijn vacht is dik en lang. Hij zag er niet uit toen hij weer binnen kwam. Zand, blaadjes, gras enz. Die heeft overal ingezeten en borstelen/kammen is niet zijn ding. Zijn kittenvacht moet er uitgekamd worden. Het is een drama king

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 20:29

Wat hebben jullie allemaal een knapperds zeg <3

Ooit komt er hier een heilige birmaan. Maar voorlopig blijft het bij mamazwerver en haar prins op de ewrt.

Ze zijn nu 2 weken thuis. De kleine is sinds dag 1 helemaal thuis. Mamapoes begint nu eindelijk goed te wennen en lekker rond te lopen, te spelen en te knuffelen. Super dapper vind ik dat voor een zwerver van tenminste 2 jaar oud. Ben wel bang dat ze inderdaad weer zwanger is want ze begint al weer wat rond te worden terwijl ze niet mega veel eten krijgen.
Ik ga binnenkort in de bench dus maar een bevalkrat maken voor haar. Dat is namelijk haar veilige plek.

Wat is verstandig qua voeding? Ze krijgt nu 3x per dag natvoer wat ze deelt met de kleine man en wat kittenbrokjes.

Afbeelding
Afbeelding

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 20:37

Wat een schattig kitten hierboven! Fijn dat mams zich ook thuis begint te voelen. Mooi dat ze ook al wil knuffelen , dat zou je niet verwachten van een zwerfkat.

Haha oh jee caro29, dat heb je ook sneller met die lange haren. := Onze Nori is ook verzot op vliegen vangen. In huis heeft ze ze binnen no time te pakken. Een tijd terug buiten ook een bij... De angel zat in haar pootje. Het leek even of ze ervan geleerd had maar helaas, ze gaat ook alweer achter bijen aan.

Oh wauw Cliff is wel een plaatje zeg!

Moos lag lekker van de zon te genieten zo te zien.

Muppetmayo zo dan dat wordt nog zwaar ook. En warm met deze temperaturen, haha. Ik heb het idee dat die van ons wat minder op schoot komen als het warm is.

Crazycat wat een schatje!

JJ4 wat leuk dat ze zo meelopen buiten! Blijven ze continu in de buurt?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:26

Afgelopen dagen druk geweest, maar Lola heeft gelukkig tot nu toe weer een goede periode <3 .
Ik denk dat ze zo geschrokken is van het feit dat ze naar de dierenarts moest (met evt inslapen op het menu) dat ze heeft besloten om zich nu te gedragen _O- .
Merk nog wel wat aan haar natuurlijk, maar het is te doen en niet meer zulk heftig verandering in gedrag als een paar weken terug.
Foto van een paar dagen terug <3 .

Edit 21:45: Te vroeg gejuicht :') . Na het posten van dit bericht besloot ze ineens om wel te gaan staren naar een muur in de woonkamer. Filmpjes gemaakt en door gestuurd naar mijn DA.
Ik weet weer waarom ik eigenlijk nooit meer zeg dat mijn dieren een goede periode hebben of dat ik kan sparen. Want dan bedenken ze namelijk altijd wel weer wat.
Het is alsof ze het weten wanneer ik het zeg :D .
En terwijl ik dit typ is ze er gelukkig weer uitgekomen en zit ze nu op de rugleuning van de bank.

Afbeelding

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 22:35

marloe schreef:
JJ4 wat leuk dat ze zo meelopen buiten! Blijven ze continu in de buurt?

Ja, meestal wel, soms even uit het zicht, maar nooit ver weg. En ach, anders weten ze wel de weg naar huis te vinden. ;)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 22:39

Myrthee_ schreef:
Wat hebben jullie allemaal een knapperds zeg <3

Ooit komt er hier een heilige birmaan. Maar voorlopig blijft het bij mamazwerver en haar prins op de ewrt.

Ze zijn nu 2 weken thuis. De kleine is sinds dag 1 helemaal thuis. Mamapoes begint nu eindelijk goed te wennen en lekker rond te lopen, te spelen en te knuffelen. Super dapper vind ik dat voor een zwerver van tenminste 2 jaar oud. Ben wel bang dat ze inderdaad weer zwanger is want ze begint al weer wat rond te worden terwijl ze niet mega veel eten krijgen.
Ik ga binnenkort in de bench dus maar een bevalkrat maken voor haar. Dat is namelijk haar veilige plek.

Wat is verstandig qua voeding? Ze krijgt nu 3x per dag natvoer wat ze deelt met de kleine man en wat kittenbrokjes.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Vlees vooral veel eiwitten moet ze binnenkrijgen. Hier mogen zwangere poezen eigenlijk onbeperkt vlees eten. En nadat ze bevallen ook. Wel vlees waar weinig ingrediënten in zitten waar ze niks mee kunnen. Granen enzo liever niet.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 22:47

@ maartje en @xoranlover
Ja hier staan de zwangere en zogende moeders op onbeperkt carnibest en kittenbrokjes voor de lekker erbij. De kittens overigens ook. Mama Snoot wordt best mager (niet zo gek met 5 eigen somali kittens die nog af en toe drinken en 3 abessijnkindertjes die illegaal meeslurpen en dan ook nog 10 dagen krols zijn...) dus haar voer ik nog extra lekker blikvoer bij, gemengd met carnibest en water voor het vocht.

@yaartje wat een ellendigheid he die beesten.. altijd wel iets aan de horizon!

@JJ4 supergaaf dat ze zo mee uit wandelen gaan!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 23:23

BarbaravdW schreef:
@ maartje en @xoranlover
Ja hier staan de zwangere en zogende moeders op onbeperkt carnibest en kittenbrokjes voor de lekker erbij. De kittens overigens ook. Mama Snoot wordt best mager (niet zo gek met 5 eigen somali kittens die nog af en toe drinken en 3 abessijnkindertjes die illegaal meeslurpen en dan ook nog 10 dagen krols zijn...) dus haar voer ik nog extra lekker blikvoer bij, gemengd met carnibest en water voor het vocht.

@yaartje wat een ellendigheid he die beesten.. altijd wel iets aan de horizon!

@JJ4 supergaaf dat ze zo mee uit wandelen gaan!

Zeg dat! En hier weten ze het dondersgoed.
Lola was echt net op dat moment duidelijk in de war. Ben benieuwd wat de DA morgen zegt van de filmpjes. Dat is echt het fijne van mijn DA. Ze wilt graag op de hoogte gehouden worden/blijven.

Ze ligt nu heerlijk te slapen <3

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:08

Prairy schreef:
Brownie?

Ook leuk, die gaat op de opties lijst.

@BarbaravdW we hoeven niet in de K te blijven het is gewoon een roepnaam. Stamboom gaat in de la en komt er vermoedelijk nooit meer uit. :D
Fokken gaan we niet meer en showen is hier ook niet echt een optie. De meeste shows zijn in Wenen en dat is 5 uur rijden.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:29

Wauw Yum, die oortjes van Cliff <3

Aah Myrthee_ wat een mooie rooie katten <3

xYaartje, pfew, altijd afkloppen, maar fijn dat het nu weer goed gaat met Lola.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:54

Yom wat is Cliff toch leuk! <3 Die 1e foto is echt geweldig! Hij kijkt echt zoooooo wijs :D

Robinxfellow daar is knappe Moos weer <3 Wat fijn dat het weer een stuk beter met hem gaat!

Caro29 heerlijk zo vliegen vangen.

Myrthee wat fijn dat mamapoes ook begint te wennen inmiddels.

Marloe die dames komen altijd op schoot, ook als het 30 graden is. Dolce ook nog het liefst zo hoog mogelijk, zij speelt het liefste voor sjaal :')

xYaartje lastig hoor die goede en slechte dagen die zo afwisselen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 10:20

Ik heb hier standaard onbeperkt brok staan. Zwangeren en zogende krijgen extra natvoer

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:46

2x 5 uur rijden, maar de kleine man is hier. Super stoer ventje. Cheesecake daarentegen is een held op sokken. Best ontypisch voor een abessijn. Bang van een kitten formaat 1 derde van hem :D

Afbeelding

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:48

Wat een mooi ventje! Lange rit zeg. Hoe ging dat met hem? Hopelijk wennen ze gauw samen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 19:14

Awww! <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 19:27

marloe schreef:
Wat een mooi ventje! Lange rit zeg. Hoe ging dat met hem? Hopelijk wennen ze gauw samen.

Eerste half uur luid en daarna gaan liggen. Af en toe een klein protest, hij heeft een pittig maar heel lief karakter. Wel echt een eigen willetje. Wij wonen al heel wat jaar in Oostenrijk dus zijn wel meer aan lange afstanden gewend als toen we nog in NL woonden.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:15

aaaah met zo'n lieverd ben je die lange rit snel vergeten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 10:00

Hij heeft de hele nacht bij me gelegen op bed. Heerlijk in mijn nek, want dat is helemaal niet warm als het de dag ervoor 36 graden geweest is :D

Hij heeft vanmorgen lekker gegeten nog even gerist en nu is ie in play modus. Ik ga er vanuit dat een spelend kitten voor Cheesecake ook snel genoeg onweerstaanbaar is.

Zijn naam zijn we nog over aan het denken. Hij is eigenlijk te stoer voor een naam in het taartjes genre.
To be continued.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 10:14

CrazyCat schreef:
2x 5 uur rijden, maar de kleine man is hier. Super stoer ventje. Cheesecake daarentegen is een held op sokken. Best ontypisch voor een abessijn. Bang van een kitten formaat 1 derde van hem :D

[ Afbeelding ]

Wat een leukerd. Ik vind Strüdel wel bij hem passen hoor. <3

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 12:34

Klinkt alsof hij het goed doet!
Misschien zijn er ook wel stoere taartjes. :P

Pippin en Nori hebben een luie zondag.

Afbeelding

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 13:03

Ik had net een verzopen kat. Dio was buiten en weigerde binnen te komen. De anderen vonden hem stinken dus er was wat geblaas en gemep maar hij bleef rustig liggen. Hij krijgt wel vaker een tik. Is altijd zonder nagels dus ik maak mij niet zo druk. Hij is een beetje aan het puberen

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 13:11

Wat een lieverd crazycat <3 .

Lola lag gisteren heerlijk te slapen toen ik thuis kwam <3 .
Gelukkig heeft zij geen behoefte om bij mij te liggen wanneer het heel warm is. Ergens ook wel fijn :j .

Afbeelding