Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:06

He wat vervelend Bella. Als ze als flessenkitten een slechte start heeft gehad heeft ze misschien iets of wat averij opgelopen in de darmen en/of maag, zodat die moeite hebben om de voedingsstoffen goed te verwerken? Heeft de dierenarts dat al onderzocht? Anders kun je voeren wat je wil maar met een slecht werkend verteringsstelsel blijft het probleem.

Foaly, geef je het natvoer ook steeds om dezelfde tijd? Dat ze weet wanneer het komt en dan zelf kan kiezen of ze daarvoor nog brokjes eet of liever het natvoer afwacht?
Een kwart kuipje is inderdaad niet heel veel.

Nieuwe bestelling is van de week binnen gekomen en zooplus had nu het voer niet meer wat mijn katje zo lekker vindt. Dus nu maar iets ongeveer vergelijkbaars en gelukkig eet ze het braaf op. Ik heb ook eens andere brokjes besteld en daar reageerde ze meteen op, haar neus en daarna ook de rest van de kat kwamen direct in beweging :') <3
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-09-25 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:07

Ik ga dat doorgeven maar ze is net terug van de DA en die zal wel alles nagekeken hebben neem ik aan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:10

Tja, we zijn er allebei niet bij geweest. Wie weet heeft de dierenarts haar wel probiotica meegegeven en knapt de kat weer op. En wie weet is het iets anders. Maar minder goed werkende darmen of maag leek mij het meest logische beginpunt :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:11

Whoa, onderaan het scherm kreeg ik een reclame van "Kip washi tec" en een foto erbij van iets wat op plakband lijkt. Dat ging even helemaal fout in mijn brein in combinatie met een kattenvoertopic. Plakband met kipsmaak?

Maar het is dus plakband en de fabrikant heet Kip :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:17

Plakband met kip _O-

Ze krijgt het idd steeds om dezelfde tijd, 's avonds rond een uur of 7/half 8. En ze is slim genoeg om dat te onthouden, in tegenstelling tot dr broer _O-

Ik moest gister toch brokjes hebben, dus heb gelijk maar wat verschillende blikjes meegenomen. En een lijstje gemaakt van wat ik heb geprobeerd en wat wel en niet in de smaak viel, voor science :Y)

Awww zo leuk als opeens dat neusje omhoog gaat als ze iets lekkers ruiken <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:20

Ik weet dat hier kip niet heel populair behalve in combi met vis. Dingen zoals ansjovis, garnaaltjes, vis etc valt wel goed. Beef/rund is niet populair. De kittens eten het wel maar Tail niet dus dan haal ik dat niet meer.

Heb nog 4 blikjes maar ik ga er 7 bijhalen straks.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:27

Zucht.. ik heb dus een moeilijke eter, Misty, die naast duur dierenarts brok natvoer van Gourmet erbij krijgt als aanvulling. Ze vindt dit ontzettend lekker maar nja het is toch aardig troep dus ik wilde toch een keer wat anders proberen. De andere poes Ciri, komt van de straat en eet normaal alles wat los en vast zit dus dacht ik neem een proefverpakking Animonda..

Nu eet Misty dus als een idioot haar voerbakje met Animonda leeg en gaat zelfs bij Ciri zitten bietzen om het op te eten, omdat die het dus juist laat staan. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, het is altijd andersom _O- Waarom zijn poezen zo moeilijk!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:28

Kip/zalm gaat wel, maar kip uit blik bah. Heb ik verse slachtkip dan heb ik 3 katten om mij heen draaien. Terwijl 2 het maar eten. Alexia ruikt er alleen aan.

Maar hier wordt op het moment ook slecht natvoer gegeten.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:32

Animonda vinden ze hier ook niet echt geweldig. Ik heb er 4 met allemaal eigen eet nukken. Ik heb vers vlees in verschillende smaken. 2 merken blik/zakjes in verschillende smaken (schesir en bozita) en brok in 2 smaken. Ik ben nu op het punt dat ik denk jij eet niet? Prima later vandaag weer een kans je doet her er maar mee. Elani gaat wel weer goed eten als ze dragend is. Nishi is eigenlijk altijd wel en Lanah zoekt t maar uit. Uiteindelijk eet ze wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:51

Foaly schreef:
Ik moest gister toch brokjes hebben, dus heb gelijk maar wat verschillende blikjes meegenomen. En een lijstje gemaakt van wat ik heb geprobeerd en wat wel en niet in de smaak viel, voor science :Y)

Slim :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 14:25

Hier gaan ze gewoon op de Almo Nature natvoer en de Hill's droogvoer.
Had Natural Health droogvoer gehaald maar dat eten ze niet. De Hill's werken ze met smaak weg...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 14:27

Hills moet Tail niet. :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 14:43

Ik ben ook nog een beetje aan het kijken welk droogvoer ik wil. Dat van Cosma beviel mijn poetie goed. Virbac op zich ook, maar ze doet nu al zeker 5 maanden met die zak en dat vind ik te lang. Kleinere zakken zijn er niet (behalve kleine proefzakjes). Ik heb nou proefzakjes van Feringa en die vindt ze dus heel lekker ruiken. Maar ze heeft die pas een paar dagen dus de komende weken gaan we eens kijken of dit 't volgende keer weer wordt of toch weer die van Cosma. Of allebei, dan kan ze nog een paar weken langer smaakpanel zijn. Brokjes zijn een belangrijke zaak en ze moeten goed getest worden. All for science enzo -:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 14:47

Mijn bestelling van ZooPlus wordt vandaag geleverd. Ik heb Concept for Life Beauty en Calm. Oh en 3 kg kittenbrok nog. En een zakje van 400 gram Purizon droogvoer om te testen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 22:25

Voor degenen die Purizon voeren, bij Zooplus zijn de 6,5 kilo zakken nu met 40% korting. Ook op andere dingen is er nu korting.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:33

Bellatrix schreef:
Hills moet Tail niet. :+

Ik neem de windjes maar voor lief...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:36

Ja toch wel? :=

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:16

Prairy schreef:
Voor degenen die Purizon voeren, bij Zooplus zijn de 6,5 kilo zakken nu met 40% korting. Ook op andere dingen is er nu korting.

Alleen op de NLe ;(
De Ierse geeft wel een 20% korting voucher maar geen 40%?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:53

Misschien alleen op de sterilised die ik gebruik, ze hebben verschillende kortingen idd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 12:06

Bellatrix schreef:
Ja toch wel? :=

Jup. Liever dat ze een windje laten en met smaak eten dan dat ze het laten staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 12:10

Laten ze vaak windjes? Ik ruik het hier thuis nooit.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:09

Hoi!

Ik ben op zoek naar kattenbrokken die hoog in kcal zijn en licht verteerbaar. Dit vanwege het feit dat mijn katten FeLV hebben, en dus geen afweer en bij een kleine dip snel kunnen afvallen.

Ben benieuwd of er mensen zijn met tips! Graag wel beschikbaar in grotere verpakking (min 6-10 kg).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:45

Heb de vraag even gesteld bij de dierenspeciaalzaak bij mij in de buurt die hebben een eigen voerlijn.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 21:50

Bellatrix schreef:
Kat van een vriendin van mij eet slecht, wordt mager en is nog heel jong. Flessenkitten. Ze at toen ook al slecht. Wat kan ze nu nog proberen om de kat aan te laten komen? DA zegt terug op kittenvoer maar dat eet ze dus zowat niet.

Vers proberen?
Vette vis geven?

Suggesties?

Jong, slecht eten en afvallen zijn wel allemaal symptomen om een dierenarts te bezoeken ipv zelf aan te modderen, wel eens van bv fip gehoord? Maar kan uiteraard ookniets anders zijn wat ze ongetwijfeld kunnen vertellen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 21:53

De kat is bij de DA geweest. Ze heeft ondertussen ander brok wat ze beter eet.