Konijnen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JackieT

Re: Konijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:00

Wat fijn dat ze meteen zo goed gaan!

Hier op aanraden ze uit het zicht van elkaar gezet, en breng ze over 2 weken naar een opvang waar ze 5 dagen blijven en dan gekoppeld worden. Ik doe mezelf de stress niet meer aan :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:36

Slim Jackie, konijnen koppelen is een hele onderneming haha!

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 22:28

Verstandig inderdaad!

Hier gaat het echt super met Ruby en Onyx!
Vandaag even een stuk vinyl vloer gehaald om het hok op te zetten. Natuurlijk moeten er meteen tandjes in gezet worden. Ruby ... :') _O-

Afbeelding

Maar ze zijn verder zó lief. <3

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:39

Wat een leuk stel zijn Ruby en Onyx, ze doen me wel een beetje aan onze konijntjes denken :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:13

Wat zijn ze leuk Seraphia!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 15:49

Wat leuk dat het topic nogsteeds zo actief is! :D Zelf al een tijdje niks gepost, maar lees wel alles mee.

@Seraphia
Wat een leuke konijntjes! Fijn voor je dat je zo toch weer wat gezelligheid om je heen hebt :)

Hier gaat het ook goed met de konijntjes! Ze doen lekker hun ding en ik zie ze de hele dag lekker rondhuppelen. Blij mee! :D
Ik ben alleen wat inspiratie nodig voor het verblijf. Even foto bijgevoegd hoe het nu is. De wilgentunnel is al bijna kapot geknaagd en er ligt nog een kattentunnel achter het hok.
Het is nog zo kaal en ik wil ze graag meer geven.. Maar wat? Ik wou altijd graag een zandbak maken, maar hoe, en waar? Onder het zeil wordt het toch wel een beetje nat als het echt hard waait en regent.. Dus ik kan wel een grote plastic bak neer zetten, maar het zal nooit helemaal droog blijven? Wat kan ik allemaal nog meer doen? :+
De wilgentunnel krijgen ze sowieso weer nieuw als deze bijna kapot is. Ook is het speelgoedballetje kapot gegaan, dus die wil ik ook nieuw kopen. Maar wat is nog meer leuk? Speelgoed of iets anders? Kom maar op haha :D

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:58

Ik heb er een kurk tunnel in waar ze doorheen en op kunnen zitten

Ze zitten ook graag wat hoger dus misschien een tafeltje of iets

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:00

Afgelopen zomer hebben wij 2 konijnen overgenomen. Helaas is enkele maanden later een marter langsgeweest die het nodig vond er 1 te vermoorden. Vorige maand is er een nieuwe koppeling geweest en had onze dame weer een fijn vriendje! Vrijdagochtend werd ik wakker van dierlijk geschreeuw, na even realiseren direct naar buiten en de marter had ook onze nieuwe heer gepakt… Na de vorige moord hebben we uiteraard ons hele hok aangepast, maar blijkbaar was er nog ergens een opening. De marter heeft aan de buitenkant ook veel pogingen gedaan erin te komen, gezien de graafsporen.
Het konijn dat over was hebben we uiteraard apart in de garage gezet, martervrij. De volgende ochtend bleek ook zij overleden. Geen verwondingen, maar waarschijnlijk stress (heeft wel gegeten en gedronken, gedroeg zich redelijk normaal). We hebben ze gisteren samen begraven in de weide. We nemen geen nieuwe konijnen meer. Stomme marter…. :z Afbeelding

Dag lief duo, we hadden jullie graag langer bij ons gehad en voelen ons erg schuldig :\
Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:02

Ik heb een oude plantenbak/moestuinbak gebruikt als zandbak. Daar zitten onderin gaten, dus overtollig water loopt er weer uit. Soms na echt een mega regenbui even dat er wat water op staat, maar eigenlijk nooit heel lang.
Heb er zandbakzand in zitten, dus de konijnen worden er ook niet vies van.

Het water helpt ook wel om het zand structuur te helpen houden. Dat hele zachte zand graven ze niet graag in.
Eigenlijk willen zij het zand in dezelfde hardheid als je zelf wil voor zandkastelen :+

@Sting, wat naar dat het opnieuw zo gelopen is. Zeker als je denkt dat je het hok veilig gemaakt hebt.
Marter is hier ook mijn grootste angst.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 20:35

@Amber_anne
Een tafeltje is natuurlijk wel een idee. Kan altijd voor iets van een klein/laag bijzettafeltje kijken ofzo? :+ Moet dan denk ik wel even kijken naar het materiaal en of het bewerkt hout is..?

@Lumi
Dat is best een goed idee! Heb je niet dat het dan een modderpoel wordt ofzo? Dat zie ik namelijk voor mij hahahah. We hebben hier inderdaad nog een zak zandbakzand liggen, dus die wou ik ook gaan gebruiken.

@Sting
Och jeetje wat sneu zeg! Heel veel sterkte Y;(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 08:37

Sting, wat verschrikkelijk zeg! :(:)
Hier loopt de marter dagelijks langs, zitten er uilen en hebben we ook al de vos op bezoek gehad maar gelukkig komen ze er niet in.
Vorige week nog hoorde ik de konijnen snachts enorm stampen en was er een kat die schijnbaar een lekker hapje in ze zag.

Ik heb hier zo’n plastic bijzettafeltje staan, eten ze tenminste niet op :+ ik heb ook van die plastic hokken omdat ze alles aanvreten :+

Hier gaat het goed met de groep, ze gaan zo fijn samen, alles ligt altijd op een grote hoop te slapen, zo leuk altijd om te zien <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 15:31

Fijne Kerst <|- :Y) :')
Afbeelding

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:24

@xPearl nog bedankt! :D

Het is hier heel hectisch geweest met werk en de feestdagen dus ik heb even niet meer gereageerd. Maar het gaat nog steeds heel goed met ze! Ik ben echt dolblij met ze maar ik blijf Binky wel verschrikkelijk missen. Hij zou op 5 januari 9 jaar geworden zijn dus die dag zal wel even moeilijk zijn voor me.

Hoe gaan jullie konijnen om met het vuurwerk? Dit jaar gaan Ruby en Onyx voor het eerst oudjaar mee maken dus ik ben benieuwd hoe ze er op reageren! Binky zat altijd een beetje rond te kijken waar het geluid vandaan kwam en was wel altijd nieuwsgierig. :P

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:25

Ik denk dat die van mij doof zijn want ze vertrekken geen spier :')

De konijnen hiervoor waren ook niet echt bang maar zaten om 12 uur wel in het hok (uit zichzelf, niet opgesloten of iets)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:07

Seraphia schreef:
@xPearl nog bedankt! :D

Het is hier heel hectisch geweest met werk en de feestdagen dus ik heb even niet meer gereageerd. Maar het gaat nog steeds heel goed met ze! Ik ben echt dolblij met ze maar ik blijf Binky wel verschrikkelijk missen. Hij zou op 5 januari 9 jaar geworden zijn dus die dag zal wel even moeilijk zijn voor me.

Hoe gaan jullie konijnen om met het vuurwerk? Dit jaar gaan Ruby en Onyx voor het eerst oudjaar mee maken dus ik ben benieuwd hoe ze er op reageren! Binky zat altijd een beetje rond te kijken waar het geluid vandaan kwam en was wel altijd nieuwsgierig. :P

Tommy vindt het allemaal prima, Pip is telkens in paniek als er wat knalt. En dat was de afgelopen dagen al.
Gaat hier veel Duits vuurwerk de lucht in dus dat knalt flink.

Heb ze begin van de middag naar binnen gehaald, want buiten was echt niet grappig meer.
Nu is ze boos, maar boos is beter dan bang :')
En Tommy vindt nog steeds alles helemaal gezellig

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:23

Onze konijntjes blijven gewoon buiten, ik hang altijd een doek voor hun nachthok zodat dat lekker donker is en dan kunnen ze zelf kiezen waar ze gaan zitten. Hopelijk zijn ze niet al te bang straks, vind het zo sneu altijd.. Gelukkig hier in de buurt niet zoveel vuurwerk, alleen uitgerekend onze buurman heeft altijd heel veel

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:19

Inderdaad Lumi, liever een boos konijn dan een bang konijn! Dan maar even mopperen. :P
De mijne rond 7 uur 's avonds gisteren:

Afbeelding

En er werden regelmatig cobra's afgestoken vlak bij ons dus dat ze zo heerlijk lagen vind ik alleen maar top. *\o/* En zo cute natuurlijk. <3

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:57

Denk eens mee, Tommy is over tien dagen jarig. Wat is nou leuk voor een konijn als cadeau? :')

Tunnels, voerballen, denkspelletjes, zandbak hebben ze allemaal al. Het zijn buitenkonijnen dus een zacht mandje is binnen een dag doorweekt.
Willen komend jaar verhuizen en dan een mooie ren inrichten, dus iets wat mee kan zou leuk zijn.
Tommy is een klimkonijn en zou een kattenklimpaal helemaal leuk vinden, maarja buitenkonijn. (Plus dwergkonijn, dus al te ver uit elkaar mogen de plankjes niet zitten)

Ik snap dat dit een mega eerstewereldprobleem is, maar wellicht heeft iemand nog een idee _O-

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 08:43

Wij hebben ook een konijn dat graag klimt en hebben zelf van hout erg trapje gemaakt dat op een plank uitkomt, kan hij goed te tuin overzien :)

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:49

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag gerrit en spekkie weer opgehaald. Ze hebben daar veel moeite moeten doen, maar nu kunnen ze het eindelijk goed met elkaar vinden *\o/* *\o/*

Helemaal gelukkig dat ze weer veilig thuis zijn

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:15

Wat fijn dat het een stelletje is nu <3

Lumi een dikke boomstam om op te zitten of een tafeltje, is hier eigenlijk altijd wel een succes!

<3 mijn knappies
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:24

Met pijn in mijn hart ben ik opzoek naar een nieuw huisje voor mijn 3 vriendjes.
Ze leven bij mij in de gehele tuin (30m2) en het is voor mij een must dat ze ook in hun nieuwe (tijdelijk) huis genoeg ruimte hebben en dat ze samen kunnen blijven. Dus ik ben opzoek naar een opvang (of natuurlijk een permanent huisje), waar ze echt goed zitten. Iemand tips voor goede opvangadres? Ben bereid heel Nederland/Belgie door te rijden om ze goed weg te brengen!

Afbeelding

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:30

Mijn hart is gebroken. Ik heb vandaag heel onverwachts afscheid moeten nemen van mijn allerbeste liefste vriendje.

Vanmiddag zag ik hem in zijn nachthok zitten met zijn oogjes halfdicht. (Hij liep altijd los in de tuin) Ik dacht dat hij zat te rusten, zoals hij vaker doet. Later deze dag zag ik hem tegen de muur aan zitten op een vreemde manier. Tien minuten later nog eens kijken... hij zit nog precies zo. Dus ik loop direct naar buiten en pak hem op... als een slappe pop. Ik schrok me dood, hij leek meer dood dan levend. Meteen de dierenarts gebeld en direct in de auto gesprongen met hem.

Dierenarts kon zijn temperatuur niet meten, omdat deze zo laag was volgens haar. Ze probeerde nog met een andere thermometer.. niks..
2 opties
- Direct naar een dierenziekenhuis rijden voor 24/7 toezicht en zorg. Ze konden niks zeggen over hoeveel percentage kans van slagen, maar de prognose was erg slecht.
- Euthanasie

Ik heb nog verschillende dingen gevraagd, maar volgens haar was hij op dat moment al stervende. Ik vond het echt vreselijk maar ik koos voor inslapen. Hij kroop nog een laatste keer dicht tegen mij aan, zijn vacht was nat van mijn tranen. Ik heb hem geknuffeld en tegen hem gepraat tot de laatste adem.

Mijn god, wat ga ik mij kleine hummeltje missen. Elke avond kwam hij aan de deur om wat lekkers te halen. Als de zon scheen lag hij heerlijk op de loungeset in het zonnetje. Hij is maar 5,5 jr geworden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:08

Oh wat droevig! En dan zo plots, dat komt hard binnen. Veel sterkte!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:17

Nu lees ik op het internet van mensen die hun konijn binnen in huis hebben opgewarmd met verschillende dingen en dat ze temp weer ging stijgen. Zou dat in ons geval echt geen optie zijn geweest ga je dan denken, pff. Ben er ziek van. Had ik hem toch gewoon moeten gaan opwarmen?

Dankjewel lukasje