Hond heeft gebeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:35

Nikass schreef:
Zo dat zijn veel vragen tegelijk. De vraag is of ze allemaal in dit topic bediscussieerd moeten worden?
Ja ik maak me zeker druk om de dieren die dagelijks geslacht worden. Ga je nu vragen wat ik elke dag eet?
Ik heb wel een tegenvraag voor jou, Kimnie: waarom vangen we weeskindertjes op en laten we ze niet gewoon inslapen? Garantie op een leuk leven kunnen we ze niet geven, en ze merken er niets van.

Dat moet je anders zien.. waarom mensen die onvoorspelbaar zijn en al meerdere mensen hebben aangevallen en beschadigd weer vrij rond laten lopen?

Ik weet van een hond die mensen had gebeten en via een goede gedragstrainer werd herplaatst en daar was weer een bijtincident.
De oude eigenaar kreeg alle bagger over zich heen want als degene de hond had laten inslapen was er niet nog een incident.
Ik heb na een ernstig incident bij mij thuis de betreffende hond (echt met pijn in mijn hart) laten inslapen, was nog iemand die zei: ik wil haar wel.. nou voor geen goud want iedereen wist van het incident en ik ben en blijf dan verantwoordelijk wat er mee gaat gebeuren.

Hadden vroeger een kat die onze baby in de box aanviel, die was ook snel verdwenen.
Is wel naar bekende gegaan zonder kinderen maar die hebben haar weer weg gebracht omdat ze vreemden aanviel.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:55

Nikass schreef:
Zo dat zijn veel vragen tegelijk. De vraag is of ze allemaal in dit topic bediscussieerd moeten worden?
Ja ik maak me zeker druk om de dieren die dagelijks geslacht worden. Ga je nu vragen wat ik elke dag eet?
Ik heb wel een tegenvraag voor jou, Kimnie: waarom vangen we weeskindertjes op en laten we ze niet gewoon inslapen? Garantie op een leuk leven kunnen we ze niet geven, en ze merken er niets van.

Mag je vragen, (wees)kinderen, zijn in tegenstelling tot dieren, goed in staat verbanden te leggen en oorzaak en gevolg te kunnen onderscheiden, ze kunnen reflecteren etc. Begrijp je dat daarin bijvoorbeeld al een groot verschil zit? Zou je zelf nog meer redenen kunnen bedenken waarom dat bij weeskinderen anders zou kunnen zijn dan bij dieren?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 14:35

Kimmie235 schreef:
Nikass schreef:

Mag je vragen, (wees)kinderen, zijn in tegenstelling tot dieren, goed in staat verbanden te leggen en oorzaak en gevolg te kunnen onderscheiden, ze kunnen reflecteren etc. Begrijp je dat daarin bijvoorbeeld al een groot verschil zit? Zou je zelf nog meer redenen kunnen bedenken waarom dat bij weeskinderen anders zou kunnen zijn dan bij dieren?

Het is zo dat het in de mensenwereld taboe is om soortgenoten, andere mensen, te doden. Als dat zomaar normaal gevonden zou worden dan zou de mensenmaatschappij een nog veel grotere rotzooi en ellende worden dan het nu toch al is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:48

speurneusc schreef:
Birdie60 schreef:
Maar mijn nichtje heeft er ook een uit Spanje en dat is een scheet van een hond.
Maar ik denk ook dat het aan het ras ligt.

kan maar denk eerder voor 75% aan je nichtje en haar thuissituatie en dan pas aan het ras de hond zelf.

Is een whippet, was niet goed genoeg voor op de renbaan

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:53

rocky_1995 schreef:
TinkerTreas schreef:
Even een korte update want ik moet eten koken.
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.

Dat is heel fijn! Yvette is echt wel een topper en heel eerlijk. We zijn ook bij haar geweest niet i.v.m. bijtincidenten, maar uitvalgedrag aan de lijn en heeft zij heeft ons fijn en heel eerlijk geholpen. Heel veel succes en sterkte alvast!

Klopt yvette is een heel fijn persoon, en heel eerlijk.
Heb ooit een mini aan haar verkocht.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:58

Ts ik snap je al te goed dat je alle honden weg wilt doen.
Wat zal jij geschrokken zijn. Bang dat er nog een keer zoiets gebeurt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:11

Brainless er zijn heel wat prima huishonden die goed functioneren, maar die je niet in een druk gezin moet plaatsen. Dan is het wachten op een incident. Tóch doen en dan maar laten inslapen?

Nou Kimmie, je zit er toch een beetje naast. Weet je, het is heel simpel; het recht van de sterkste, en dat is de mens. En die bepaalt welk dier en welk ander mens wel of niet mag leven. Zo is het gesteld. Onderschat andere diersoorten niet door te doen alsof mensenbaby's al zoveel wijzer zijn. Dat is misplaatste superioriteit.

Klopt Anjali. En dan is er nog het gezegde dat je de beschaving van een maatschappij kunt aflezen aan de manier waarop er met dieren omgegaan wordt.

XladyX

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:23

Volgens mij verzocht TS hier vriendelijk om de discussie te laten voor wat het is. Misschien het idee om dit uit te vechten via PB ipv hier? Ik zou graag eventueel volgen hoe het verder loopt met de hond van TS en naarmate dit maar doorgaat lijkt mij die kans steeds kleiner dat ze (begrijpelijk!!) behoefte heeft om dat hier te delen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:36

Vechten doe ik niet aan. Waarom maak je dat ervan?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:45

Nikass schreef:
Ts je hoeft je aan mij in elk geval echt niet te verantwoorden. Ik reageer hier op een openbaar forum, niets meer en niets minder. Ik probeer mijn woorden zorgvuldig te kiezen, en ben er niet op uit om iemand te kwetsen.
Garanties heeft uiteraard niemand, en situaties kunnen veranderen.
Ik ben juist daarom van mening dat de combinatie van een druk gezin met (meerdere) honden heel vaak niet zo'n goede is.

Ik hoop dat het voor alle betrokkenen fijn wordt opgelost, en er niet voor inslapen wordt gekozen.

Nou wat fijn, maar niet heus. gezien de voorgeschiedenis en dit recente incident is het voor alle partijen de veiligste oplossing: inslapen.
Geen gedoe met trainers, deskundigen, herplaatsen enz. Hond krijgt een prik, valt in slaap, nog een prik en het is gedaan.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:09

CharleyT schreef:
Nikass schreef:
Ts je hoeft je aan mij in elk geval echt niet te verantwoorden. Ik reageer hier op een openbaar forum, niets meer en niets minder. Ik probeer mijn woorden zorgvuldig te kiezen, en ben er niet op uit om iemand te kwetsen.
Ik ben juist daarom van mening dat de combinatie van een druk gezin met (meerdere) honden heel vaak niet zo'n goede is.

Ik hoop dat het voor alle betrokkenen fijn wordt opgelost, en er niet voor inslapen wordt gekozen.

Nou wat fijn, maar niet heus. gezien de voorgeschiedenis en dit recente incident is het voor alle partijen de veiligste oplossing: inslapen.
Geen gedoe met trainers, deskundigen, herplaatsen enz. Hond krijgt een prik, valt in slaap, nog een prik en het is gedaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Toevallig zag ik dit topic en heb een stuk gelezen.
De hond is al op leeftijd en herplaatsen op deze leeftijd met rugzak doe je deze hond echt geen plezier mee.
Inslapen met zijn baasjes erbij is een goede oplossing.
De hond heeft rust en zijn baasjes ook.

Beste TS ,heel veel sterkte in wat je ook gaat beslissen.
Zag ook een foto voorbij komen,is de zwarte de hond waar het om gaat?

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:18

Nikass schreef:
Brainless er zijn heel wat prima huishonden die goed functioneren, maar die je niet in een druk gezin moet plaatsen. Dan is het wachten op een incident. Tóch doen en dan maar laten inslapen?

Nou Kimmie, je zit er toch een beetje naast. Weet je, het is heel simpel; het recht van de sterkste, en dat is de mens. En die bepaalt welk dier en welk ander mens wel of niet mag leven. Zo is het gesteld. Onderschat andere diersoorten niet door te doen alsof mensenbaby's al zoveel wijzer zijn. Dat is misplaatste superioriteit.

Klopt Anjali. En dan is er nog het gezegde dat je de beschaving van een maatschappij kunt aflezen aan de manier waarop er met dieren omgegaan wordt.

Je gaat nu weeskinderen veranderen in baby’s? Beetje gek maar ik wil er wel in mee hoor: baby’s blijven zich ontwikkelen totdat ze uiteindelijk beter dan ieder dier in staat zijn oorzaak en gevolg verbanden te leggen en te reflecteren en is onze frontale cortex zo ver ontwikkeld dat het tot heel veel in staat is. Bij dieren kan dat nooit in die mate ontwikkelen. Dat kunnen reflecteren is juist handig in situaties als deze.

We zijn in principe niet sterker, behalve qua brein, je kaart dus precies het punt aan waarvan we ons onderscheiden zoals ik al eerder zei, dus ik trek daaruit de conclusie dat we het daarover eens zijn

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:24

Ik hoop gewoon dat TO een keuze kan maken zonder flinke schuldgevoelens in haar maag gesplitst te krijgen. Ze klinkt echt als een liefdevolle ouder en honden bezitster. Welke keuze ze ook maakt, het klinkt weloverwogen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:28

CharleyT schreef:
Nikass schreef:

Heb je het eerste bericht van TS gelezen?
Hierin staat de visie van de dierenarts, die heeft voor dit onderwerp geleerd.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:19

Petpa schreef:
Heb je het eerste bericht van TS gelezen?
Hierin staat de visie van de dierenarts, die heeft voor dit onderwerp geleerd.

Waarom denk je dat ze het eerste bericht niet gelezen heeft? Omdat ze een andere mening heeft dan de betreffende dierenarts? Denk je dat alle dierenartsen dezelfde beslissing zouden nemen in deze situatie? Hoe kun je eigenlijk leren voor een beslissing t.a.v. bijt wonden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:37

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:56

Houd het ff gezellig hier...
Niet bijten hoor :+

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:05

Nikass schreef:
Kimmie ik ben het gelukkig alles behalve eens met jouw psychologie van de koude grond en betweterige toontje.

Psychologie van de koude grond? Hoe kom je daarbij?

Ik vind het vooral sneu dat heel veel bokkers TO in de maag splitsen dat ze niet mag inslapen. Ik denk dat zij vooral die betweterige toon zat is. Ik steun haar graag.

Ze lijkt me een liefdevolle bekwame vrouw die alles in overweging neemt het beste voor heeft met zowel dier als mens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:30

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:37

Nikass schreef:
Dat lees ik nou nergens.

Nee? Want als je inslaapt ben je niet liefdevol? Want dan zou je dat ook met weeskinderen moeten doen hè? Zoiets was je conclusie toch?

Ja ik zie dat anders, ik vind dat inslapen heel liefdevol kan zijn, zowel voor de hond als voor de omgeving.
Laatst bijgewerkt door Kimmie235 op 25-04-24 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:39

Kimmie235 schreef:
Nikass schreef:
Dat lees ik nou nergens.

Nee? Want als je inslaapt ben je niet liefdevol? Want dan zou je dat ook met weeskinderen moeten doen hè? Zoiets was het ja

Gaat alles goed met je?

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:43

Petpa schreef:
Gaat alles goed met je?

Dat was de constatering van Nikass, niet van mij, maar kan me voorstellen dat het krom klinkt, ik deel die mening

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:44

Kimmie235 schreef:
Petpa schreef:
Gaat alles goed met je?

Dat was de constatering van Nikass, niet van mij, maar kan me voorstellen dat het krom klinkt, ik deel die mening

Dit is geen antwoord op mijn vraag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:07

Petpa, je moet echt stoppen nu. Je manier van reageren is zeer onprettig, ook voor meelezers.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:15

Kan er geen voorlopig slotje op hier? Ts krijgt dinsdag hulp.
Ik vind het ook onprettig lezen en dat er heel respectloos over TS wordt gesproken en er blijft ook op doorgegaan. Ook al heeft TS duidelijk het allerbeste met de honden voor.