Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Luckystory schreef:Er heeft toch niemand gezegd dat het kind impulsief is?
Hij vraagt zelfs aan de eigenaar om de hond te mogen strelen.
Jullie maken er nu van dat het soort van stuiterend ettertje is. Terwijl TS alleen maar aangeeft dat het kindje op het schoolplein op de speeltuin speelt en dat het dan kan voorvallen dat hij de hond ziet en dan gaat vragen of hij mag strelen. En dat de eigenaar dit altijd toestaat.
Er is nergens gezegd dat het kind gekke dingen doet.
Maar soit, kinderen mogen blijkbaar gebeten worden zolang je je gevaarlijke hond maar overal mag meenemen. Want dat is veel belangrijker dan de veiligheid van een kind.
Wat een kromme redenatie. Zo'n hond heeft voor mij geen plek in de openbare ruimte.Citaat:Anderzijds staan we op een drukke schoolplein. Totaal onoverzichtelijk.
Mijn zoontje loopt niet meer weg en gaat gewoon spelen.
Ik kan niet overzien dat hij ineens vanuit speeltuin rent nr een hond.
Dit kinkt mij erg impulsief.
En dat vragen, mama was daar ook niet bij want het kind was al naar de hond gerent waar ts dus niet bij stond.
En goed, ik heb dan vraagtekens als een kind er ineens heen rent of hij dan ineens stopt en gaat vragen mag ik aaien. Hoeveel kinderen zouden dat echt doen?
pmarena schreef:Ik denk dat vrij veel kinderen dat inderdaad gewoon doen.
Je weet wel, èchte kinderen, niet die extremistisch opgeblazen theoretische Stormpjes van bepaalde Bokkers
Er zijn vervelende kinderen. Vervelende moeders.
Maar ook vervelende honden en vervelende baasjes daarvan.
Als voorbeeldje: onze jongen kan een beetje raar en angstig reageren op honden.
Weet je waarom? Omdat al van baby af aan dat kind meerdere keren besprongen is door loslopende honden waarvan baasjes zeggen "hij doet niks hoor". Maar die wel tegen je in een voorzitje op je fiets zittende baby of peuter op springen, de beentjes en armpjes krassen met hun nagels en hem wild in het gezicht likken waar zo'n uk zich rot van schrikt en je als moeder nauwelijks iets aan kan doen omdat je geen ledematen vrij hebt omdat je die fiets overeind staat te houden.
Of als je kind zelf rondloopt, dat er dan van die wild-enthousiaste kalven op je kind af komen stuiven.
Die het net zo goed, blij, speels en aardig bedoelen als van van die losgeslagen kinderen die op honden af komen rennen. Maar als je een meter groot bent is het toch een hele andere beleving als er een grote hond op je af komt stuiven, tegen je opspringt, overal langs je heen krabbelt met klauwende poten en je tegen de grond probeert te werken.
Door van die laconieke hondeneigenaren zit ik nu met een kind dat "verkeerd" op honden reageert.
Elke keer heb hem net weer een beetje voor elkaar, dat hij honden weer leuk begint te vinden, en dan hebben we weer zo'n situatie dat hij finaal onder de voet gelopen wordt![]()
Honden eigenaren mogen zelf ook wel een beetje verantwoordelijkheid nemen over de omgang van hun hond met kinderen.
BeFunny schreef:Mijn honden hoeven dus geen omgang met andermans kinderen.
Je zorgt maar dat je de koters bij ze weg houd
pmarena schreef:BeFunny schreef:Mijn honden hoeven dus geen omgang met andermans kinderen.
Je zorgt maar dat je de koters bij ze weg houd
Helaas is mijn ervaring dus dat die honden vanzelf wel op je kind af komen stuiteren als je gewoon ergens door een bos fietst ofzo.....
En een moeder die haar kind aangeleerd heeft om te vragen of hij mag aaien, zoals TS aangeeft, heeft het volgens mij helemaal niet zo slecht gedaan.
Natuurlijk zou ik het zelf ook irritant vinden als ik ergens sta te wachten met een hond en er komen elke keer kinderen zemelen of ze mogen aaien. En dat je dan degene bent die die kinderen moet gaan teleurstellen. Maar op het moment dat je een hond meeneemt naar school dan is het wel behoorlijk logisch dat er allerlei soorten kinderen op af zullen komen.
Dat er iemand met een hond bij een school gaat staan, en dan klagen dat er kinderen op af komen, wat Bokkers hier nu een beetje doen met "die kinderen moeten er gewoon bij uit de buurt blijven: ... dat is ook wel wat apart
Luckystory schreef:Er heeft toch niemand gezegd dat het kind impulsief is?
Hij vraagt zelfs aan de eigenaar om de hond te mogen strelen.
Jullie maken er nu van dat het soort van stuiterend ettertje is. Terwijl TS alleen maar aangeeft dat het kindje op het schoolplein op de speeltuin speelt en dat het dan kan voorvallen dat hij de hond ziet en dan gaat vragen of hij mag strelen. En dat de eigenaar dit altijd toestaat.
Er is nergens gezegd dat het kind gekke dingen doet.
Maar soit, kinderen mogen blijkbaar gebeten worden zolang je je gevaarlijke hond maar overal mag meenemen. Want dat is veel belangrijker dan de veiligheid van een kind.
Wat een kromme redenatie. Zo'n hond heeft voor mij geen plek in de openbare ruimte.
Luckystory schreef:Kom zeg, het kind heeft een kras in het gezicht. Dat is wel degelijk bijten.
Luckystory schreef:Maar soit, kinderen mogen blijkbaar gebeten worden zolang je je gevaarlijke hond maar overal mag meenemen. Want dat is veel belangrijker dan de veiligheid van een kind.
Luckystory schreef:Dus omdat het kindje autisme heeft, is het ok dat de hond hem niet leuk vindt?
Dat kindje mag gebeten en bedreigd worden?
En het is aan de mama en het kindje om op hun hoede te zijn?
Luckystory schreef:Ik ben echt geshockeerd door sommige meningen hier.
magicmist schreef:Hij heeft deze hond in het verleden vaker geaaid en ging altijd goed.
Tot net voor de vakantie.
Daphara schreef:Dames, jullie vergeten dat deze hond ook niet een "vreemde hond" is voor het zoontje van TS.
TS heeft gezegd:
Een kind met autisme iets afleren, wat tot voor de zomervakantie altijd kon en mocht, is veel moeilijker dan simpelweg zeggen, "nu mag het niet meer".
Voor het kind is dit geen vreemde hond en het kind ziet zelf het gevaar van deze hond niet in. De hond zelf vind het contact met het kind duidelijk niet meer prettig.
In deze hebben moeder en de eigenaar van de hond beiden een verantwoording.
magicmist schreef:@ Ayasha:
We hebben afgesproken dat zij bij het fietspoortje staat en ik aan de andere zijde.( dan zijn we net buiten beeld voor elkaar).
Mocht het zo zijn dat mijn zoontje daar heen loopt, dan zal zij nee zeggen.en mij roepen.
Ik zal zorgen dat mijn zoontje er in principe niet meer op de hond afloopt. Ik ben hier al mee begonnen met picto's etc.
echter is dat niet 123 aan te leren bij een kindje met autisme, en tevens een ontwikkelingsachterstand heeft.
Dus voor nu doen we het zo
magicmist schreef:wat ik nog even wil aanvullen voor beeldsituatie.
mijn zoontje is 5. heeft 2 mnd geleden een diagnose± adhd, autisme en ontwikkelingsachterstand gekregen.
mede door genetische afwijking. waar ik drager van ben. zelfs de hulpverleners zoeken nr een manier om hem te leren kennen
het is dus ook niet een kind met enkel autisme. we zijn nog altijd zoekende naar een manier wat het beste past.
Hij heeft tot zijn vier jaar niet gepraat bijvoorbeeld.en picto´s begreep hij niet.
erg lastige situatie dus.