Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 08:45

veel sterkte fem! moeilijke tijd ;(

Wij morgen Antwerpen en dan door naar Luxemburg, zondag show daar.
Er stonden maar 8 honden ingeschreven in Antwerpen toen de statistieken online kwamen en nu staan we ineens met 23 stuks haha *\o/* Ben heel benieuwd, hebben een echte ras keurmeester, dus leek me wel tof om dat eens aan te horen. Blijkbaar is hij wel van de dikke koppen en dat heeft die van mij nog niet heel extreem, maar wel passend bij zijn leeftijd , maar tanden kunnen doorslaggevend zijn en die zijn nagenoeg perfect, dus we gaan het zien. Ergens zegt mijn gevoel dat we deze maand veel kilometers gaan maken en ik er net 2 keer naast pis voor mijn internationale punt -O- :Y)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:42

Nou, wij zijn al weer thuis. Beide meiden mochten met een zg de ring verlaten. Jammer dat je dan geen verslag krijgt want ik snap het oordeel van de keurmeester echt niet. Maar goed, die heeft altijd gelijk hè :D

StonedRomy

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 15:12

Hier helaas een gemeen spelletje langs de ring. Ring liep 20 minuten eerder. Reu werd uit zijn bench gehaald, klaargemaakt en deden alsof ze de ring in gingen. Dus ik mijn meisje snel uit de bench om klaar te maken. Ze stond met enorm mooie focus klaar. Ze zagen dit en ze hebben hun reu terug gestopt. Met haar weet ik dan dat ze geen concentratie meer heeft. Terug zetten = kruipen door de ring. Uit de bench houden= kangaroo door de ring.

Dus eerste plaats excellent met cac, maar hij kon haar zo geen cacib geven en geen crufts qualification. Hij vond het zo jammer, want ze had zo enorm gaaf naast de ring gestaan.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:14

Wat sonde Chefsspecial ! wanneer ga je nu weer?

@StonedRomy wat een vervelende situatie. daarom houd ik altijd zelf echt goed bij hoe ver ze zijn in de ring, die van mij kan ook gaan vervelen als ik te lang bij de ring aan het wachten ben.

Hier zaterdag in Antwerpen beste jeugd , en crufts kwalificatie, super blij mee was echt een raskeurmeester en hij gaf mooi commentaar. Gisteren in Luxemburg helaas 2e met een uitmuntend. maar toch super tevreden, weer veel geleerd in zo'n lang en druk weekend met overnachting.

Nu lekker veel naar de bossen deze week *\o/*

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:28

Gefeliciteerd Rockey!

Ik hou idd ook altijd zelf de ring in de gaten.

Ik neem Lotje mee naar de jonge honden dag denk ik, verder misschien in mei de kcm maar verder even niks. Cookie moet ergens april loops gaan worden en wordt gedekt en bounty in juni, dus die is sowieso even klaar met showen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:38

Ja ik ook, daarom mijn hond klaar gemaakt toen de hond voor haar de ring in ging… om vervolgens weer uit te lopen en 20 minuten te wachten :roll:

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:46

StonedRomy schreef:
Ja ik ook, daarom mijn hond klaar gemaakt toen de hond voor haar de ring in ging… om vervolgens weer uit te lopen en 20 minuten te wachten :roll:

ooo dan heb ik het niet goed begrepen, ze gingen ook al echt de ring in. Wat vervelend.

Welke show is de jonge hondenshow ChefsSpecial?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:55

Is een soort clubshowtje van de grcb (golden retriever club België) maar dan wel met junior en veteranenpunt.

Oh dat is inderdaad vervelend Romy!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 18:57

Vandaag in Wieze 3e BIS JUNIOR. Echt blij mee vorige maand 1e bis junior en nu alweer op het podium *\o/*

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:01

Gefeliciteerd!!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 23:30

Gefeliciteerd!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 00:41

Gefeliciteerd!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:49

dank jullie wel <3

we gaan zondag naar Lingen, Duitsland. Voor ons de eerste keer naar Duitsland en niet via onlinedog inschrijven, ik ben er achter dat ik via onlinedog toch fijner vind :+

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:54

Zooo blij *\o/*

Gewoon weer BIS JUNIOR <3 echt apetrots

En daarmee nu ook internationaal jeugd kampioen .

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:30

Gefeliciteeerd!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:33

Wow, gefeliciteerd! Lekker bezig :D

Hier zaterdag show gehad in Duitsland. "Helaas" een zg (ik hoopte op een U'tje natuurlijk, we stonden als enige in onze klasse :)) ). De keurmeester vond dat Parker geen schaargebit had, en kon ons daarna niet hoger geven dan een ZG. Ik ben het er niet mee eens, maar ik heb de keurmeester bedankt voor het keuren en we gaan gewoon vol goede moed op naar de volgende show :D
Parker deed het super, dus ik zie het maar weer als een waardevolle ervaring <3

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:41

Gefeliciteerd Rockey!

En dat is balen Tigress, zeker als je je neig kunt vinden in de mening van de keurmeester

Hier weer even geen shows, onze cookie is loops en wordt gedekt, en nog 3 teven loops die nog niet gedekt worden. Bounty wel maar ik hoop dat zij nog even wacht met loops worden :D

Afgelopen vrijdag wéér m’n enkelbanden gescheurd dus zelf showen zit er weer even niet in helaas ;(

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:00

wat is voor jullie echt de max qua reistijd naar een show?

Ik kan tot vanavond best een interessante show inschrijven, wat 6 uur rijden is.

daar staat dezelfde keurmeester die mij BIS maakte afgelopen zondag. Er staat nog geen jeugd reu ingeschreven dus als ik 2 x een uitmuntend haal, zou ik gelijk mijn Duitse jeugdtitel binnen hebben dat weekend en is Dortmund niet eens meer nodig (buiten dat staan er daar ook al veel meer)

Klopt dit trouwens nog steeds? Want ik zou dan 3 x winnen onder 2 verschillende keurmeesters.

Duits Jeugd- en Veteranen Kampioen (VDH); Voor deze titels moet de hond 3 keer als eerste geplaatst zijn (en de jeugdhond met een Uitmuntend) onder 2 verschillende keurmeesters op Internationale of Nationale tentoonstellingen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:04

Mja dat is wat je zelf wil.. Ik show voor de leuk, dus 1.5 / 2 uur is voor mij wel de max..

Maar als je echt wil gaan fokken, dan zou ik 't zeker doen, vooral als je dan meteen je titel binnen hebt..

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:44

Ik ben een half jaar geleden naar Kroatië gegaan, op mijn eentje, met 3 teckels :+
Meteen 3 titels verzameld...
Maar ik show niet zozeer voor de leuk, ik fok en ik wil dat mijn honden Belgisch en Internationaal kampioen zijn. Hoewel, zo een weekend me-time, uren podcasts geluisterd in de auto, een rustige B&B, was niet verkeerd :D .

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:58

Antonius schreef:
Ik ben een half jaar geleden naar Kroatië gegaan, op mijn eentje, met 3 teckels :+
Meteen 3 titels verzameld...
Maar ik show niet zozeer voor de leuk, ik fok en ik wil dat mijn honden Belgisch en Internationaal kampioen zijn. Hoewel, zo een weekend me-time, uren podcasts geluisterd in de auto, een rustige B&B, was niet verkeerd :D .

wat knap *\o/*

Ik vind 6 uur ook lang rijden, maar stel je stopt paar keer en als we dan vrijdags op het gemak weg rijden, je hoeft voor niemand te haasten en dan maandags op gemak terug, scheelt ook weer. lijd niemand er echt heel erg mee (denk ik) buiten dat ligt hij altijd met zijn dikke gat lang uit op de achterbank..

Hopelijk krijg ik mijn moeder zover vandaag en kunnen we vanavond nog inschrijven. want alleen die kant op, zie ik dan weer niet zo zitten haha

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:14

Wij gaan naar dortmund, voor ons 3 uur rijden en dat is hier ook echt wel de max. Als ik het zou kunnen combineren met een kleine vakantie is het een ander verhaal, maar voor een show op en neer, max 3 uur reizen. Parker vind het reizen niet erg, ik daarintegen _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:17

Oh ik ben deze maand naar Turijn geweest voor een show die niet eens FCI was en waar mijn hond nul kans maakte _O-

Ik ga dit jaar naar Dortmund, Zwitserland, Polen. Volgend jaar misschien rondje Portugal of richting Slovenië _O-

En dat met een show hond. Nou oké. Heb net een nieuwe puppy die binnenkort dan ook maar meegesleept zou worden.

Show in Duitsland op 6.5 uur heb ik ook naar gekeken, maar Duitsland heeft geen baby klasse.

Ik doe dan wel altijd vrijdag heen, zaterdag zondag show en dan maandag dinsdag nog even lekker vakantie vieren.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:48

Wij rijden heel Europa door. Inmiddels geshowd in België, Duitsland, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Tsjechië, Zweden, Frankrijk en Engeland. Soms combineren we het met vakantie, maar we gaan ook vaak genoeg alleen voor een show op en neer. Laatst is mijn man nog voor de junior handling finale tijdens de European Dogshow elf uur naar Brno gereden. We hoorden pas vrijdagmiddag dat onze dochter mee mocht doen, snel alles in orde gemaakt, zaterdag heel vroeg vertrokken, zondag show, maandag weer terug. Verste wat we voor alleen showen gereden hebben is 18 uur enkele reis.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:54

Ik blijf meestal wel in Nederland/belgie, maar dat heeft meer te maken met dat ik ook een trimsalon run en op maandag vaak weer aan de gang moet