Daphara schreef:Op stal waar ik eerder gestaan heb hadden ze een teef Rottweiler en een reu Jack Russel, toen de teef loops was ging ze er gewoon voor liggen, zodat de Jack zijn ding kon doen. 11 schattige pups kwamen er uit en ze zijn verkocht met koosnaam
“Rottrussel” of “Jackweiler”, ik vond het wel humor. De teef is daarna netjes geholpen, het was haar eerste en enige nest. Niet alles is broodfok, ook niet met gecombineerde ras namen.
Ik ben wel heel benieuwd naar hoe die pups eruit gekomen zijn
wat een combi!
Ja die designerkruisingen.. ik weet niet wat ik ervan vind. Vaak is dat heel erg gericht op een bepaald uiterlijk en wordt er weinig tot geen aandacht besteed aan karakter of gezondheid. Moet eerlijk zeggen dat zo'n Pomsky me wel schattig lijkt, maar ik zou er geen willen hebben. Zeker als ze de energie van een husky hebben! Dat past niet goed, maar bij zulke kleine designerkruisingen heb je grote kans dat mensen denken dat dat gewoon als 'handtashondje' door het leven kan (bij gebrek aan een beter woord). Kennis van me had een chihuahua gekocht, maar dacht er niet mee te hoeven wandelen. Nou, het resultaat, een tonnetje rond beest wat totaal niet goed getraind was (want dat hoefde ook niet bij zo'n klein hondje natuurlijk).
Maargoed, dan kom je ook weer op een andere discussie haha