Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
nuscaniels schreef:Belrondje helaas nog niks concreets opgeleverd.
Een opvang zit al vol, ander zou graag langskomen maar zit erg ver weg. Die heb ik filmpjes en foto's gestuurd.
Verder nog wat namen doorgekregen dus nu eerst even eten en dan weer verder bellen/ mailen
_Penotti schreef:Inslapen echt ik kan me dat nu nog niet voorstellen als optie.
Had het dier willen bijten om te bijten was een bezoekje aan de SEH aan de orde geweest.
Nu is het nog steeds niet meer dan grote signalen geven.
Dat het dier niet bij TS moet blijven is duidelijk, dan kan het zeker veel groter worden.
Maar voor nu is inslapen echt nog een paar stappen te ver en onredelijk.
Beestje is voor het eerst uit vertrouwde omgeving, van prikkelarm naar vol prikkels, met een baas die de energie er niet uit kan trainen, maar juist onzeker word.
Dat is geen aanval op ts overigens, maar iets waarom dit soort honden wel vaker in het zsiel komen terwijl het eigenlijk niet aan de hond ligt.
Ik hoop dat ts snel wat krijgt gevonden, maar inslapen vind ik voor nu een laf advies.
Kuggur schreef:Eigenlijk toch een vreemde ethiek, maatschappelijk gezien geen enkel probleem een jong gezond lid van een relatief intelligente zoogdiersoort te doden voor een hamlapje.
Maar heb je een problematisch te managen hond, potentieel zelfs gevaarlijk, dan wordt je geacht dat te bewijzen dmv een proces dat je honderden zo niet duizenden euro's kost....
Is hier (IJsland) niet zo overigens.
Earth schreef:_Penotti schreef:Inslapen echt ik kan me dat nu nog niet voorstellen als optie.
Had het dier willen bijten om te bijten was een bezoekje aan de SEH aan de orde geweest.
Nu is het nog steeds niet meer dan grote signalen geven.
Dat het dier niet bij TS moet blijven is duidelijk, dan kan het zeker veel groter worden.
Maar voor nu is inslapen echt nog een paar stappen te ver en onredelijk.
Beestje is voor het eerst uit vertrouwde omgeving, van prikkelarm naar vol prikkels, met een baas die de energie er niet uit kan trainen, maar juist onzeker word.
Dat is geen aanval op ts overigens, maar iets waarom dit soort honden wel vaker in het zsiel komen terwijl het eigenlijk niet aan de hond ligt.
Ik hoop dat ts snel wat krijgt gevonden, maar inslapen vind ik voor nu een laf advies.
Moet je dan wachten totdat er iemand bij de SEH zit voordat je aan inslapen denkt? Ik vind het niet zo gek, sterker nog, in veel gevallen zou het van mij veel eerder mogen. Zou voor een boel mensen een bezoekje SEH schelen....
eridinges schreef:Kuggur schreef:Eigenlijk toch een vreemde ethiek, maatschappelijk gezien geen enkel probleem een jong gezond lid van een relatief intelligente zoogdiersoort te doden voor een hamlapje.
Maar heb je een problematisch te managen hond, potentieel zelfs gevaarlijk, dan wordt je geacht dat te bewijzen dmv een proces dat je honderden zo niet duizenden euro's kost....
Is hier (IJsland) niet zo overigens.
Mee eens. Er zitten zoveel onhandelbare honden in het asiel, voor jaren... Zo zonde van de dieren en van het hele systeem.
_Penotti schreef:Nee, daar moet je niet op wachten, daarom moet de hond weg.
Maar een dier een eerlijke kans geven hoort mijn inziens wel, dat krijgt een hond niet die nu zijn eerste huis in zijn leven heeft.
Nu komt hij bij ts terecht en het gaat fout, maar wat als hij bij iemand komt met een tuin en stevig in de schoenen staat?
Dat is waarschijnlijk al meer dan genoeg oplossing, zo vals komt hij me niet over.
senna21 schreef:De meeste mensen die roepen dat een dier een eerlijke kans verdient, hebben ook geen oplossing voorhanden.
Er is iets veel fundamentelers mis, namelijk: het doorfokken van 'huisdieren' die niet de juiste eigenschappen hebben om huisdier te worden.
Vaak gaat het daar al mis, ook bij rasverenigingen.
Talietjuh schreef:Dat dierenartsen niet zomaar een gezonde hond afmaken ben ik het niet mee eens. Zodra bekend is dat de hond gebeten heeft en de hond in de praktijkruimte ook afwijkend gedrag laat zien zal de Dierenarts gewoon in laten slapen. Doet de ene Dierenarts het niet dan doet de andere Dierenarts het wel.
Cayenne schreef:Talietjuh schreef:Dat dierenartsen niet zomaar een gezonde hond afmaken ben ik het niet mee eens. Zodra bekend is dat de hond gebeten heeft en de hond in de praktijkruimte ook afwijkend gedrag laat zien zal de Dierenarts gewoon in laten slapen. Doet de ene Dierenarts het niet dan doet de andere Dierenarts het wel.
Nee hoor. Ik heb met hetzelfde bijltje moeten hakken en mijn dierenarts laat de hond pas inslapen na een rapport van de gedragsdeskundige met erkenning dat er idd gevaar is. Ze moeten het inslapen ook rapporteren aan de Raad.
En maar goed ook, anders kon iedereen zomaar zijn of haar hond laten inslapen.
Natuurlijk zullen er dierenartsen zijn die het sneller doen, maar dat vind ik niet per sé een goede zaak.
Talietjuh schreef:Ja je hebt het nu over jouw Dierenarts, wat ik al zei: de ene Dierenarts is de andere niet. Het gebeurt nog te veel dat honden op hun gedrag worden ingeslapen in NL vanwege eigenaars die er te weinig vanaf weten. Daarbij heb je ook een heel groepje onkundige mensen in NL die gedragstherapeut of hondenschoolleraar mogen zijn..of fokker in TS haar geval..
Talietjuh schreef:Dat dierenartsen niet zomaar een gezonde hond afmaken ben ik het niet mee eens. Zodra bekend is dat de hond gebeten heeft en de hond in de praktijkruimte ook afwijkend gedrag laat zien zal de Dierenarts gewoon in laten slapen. Doet de ene Dierenarts het niet dan doet de andere Dierenarts het wel.
Talietjuh schreef:Heb ook meegemaakt dat mensen die zelf altijd denken t beste te weten voor hun dieren totaal niet consequent waren met hun hond met paar x een bijtincident tot gevolg, aangeboden kregen dat de hond werd overgenomen (door iemand die ermee kon lezen en schrijven), ze het dier juist in lieten slapen want zij wisten het beter..en dat werd gewoon gedaan door de Dierenarts. Weg hond..
Talietjuh schreef:Nou ..mijn hond ging ook wel eens met een muilkorf om naar de Dierenarts hoor, voor een prik. De dierenarts is niet 1 van de meest ontspannende plekken voor een hond.