Gisteren heb ik geprobeerd om een groepsfoto van alle cavia's te maken.. Dat is niet gelukt
De andere cavia's waren heel lief voor de baby's, dat is fijn om te weten! Wolleke werd er gestresst van dus toen hebben we ze snel terug gezet. Liever geen foto en relaxte cavia's dan een foto ten koste van Wolleke. De baby's groeien mega hard, ze zitten al boven de 220 gram!
Hahaha die laatste foto, zo leuk! Ik las een artikel over 1700 knaagdieren die uit Frankrijk zijn opgevangen. 1 opvang zit hier super dichtbij en ik moet mezelf echt inhouden.
Ik moet zeggen dat als ik de groepsfoto zie, ik de baby's wel weer licht vindt. Bij de groepsfoto met Wolleke op de voorgrond, zit Effie dan 2de van rechts achteraan? Want daar lijken op de foto de bany's toch wel erg op. Terwijl de cavia die voor Effie langs loopt, veel wit en donkerder, meer buff lijkt, maar donkerder is dan de baby's. Lekker duidelijke uitleg trouwens, zo zonder namen.
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 11:23
Zo lijkt het inderdaad wel weer crème! Ik snap er helemaal niks meer van, het wordt vast duidelijker als ze wat groter zijn Effie zit daar inderdaad tweede van links, degene die daar voorlangs loopt is Diggy (de vader). Zij zijn inderdaad crème en buff.
Dat heb ik ook gelezen Granoek! Bij 't Kuufke. Ik geloof dat ze 165 cavia's hebben opgehaald, echt enorm veel. Ze zagen er heel slecht uit, zo sneu Ik zou zelf niet snel cavia's uit zo'n groep durven kopen. Wie weet wat ze allemaal tekort hebben gehad, dat maakt de kans dat ze vroeg overlijden groter en dat wil ik mezelf niet aandoen..
Gezellige warboel met alle caafjes samen. Wat doen cavia’s eigenlijk als ze de ander niet aardig vinden? Weet dat konijnen flink kunnen vechten maar zie een cavia dat op een of andere manier niet zo snel goed met dat korte lijfje op korte pootjes.
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 00:05
Cavia's kunnen ook enorm vechten. Freddy en Diggy deden dat wel eens als ze in een te kleine bak zaten tijdens het verschonen. Dan springen ze op elkaar en rollen al bijtend rond. Ze zien er dan ineens een stuk minder vriendelijk uit
Effie bijt graag in andere cavia's, ook niet zo lief
Effie is richting andere cavia's juist niet zo aardig Ze is voor een cavia bijzonder mensgericht, dol op aandacht.
senna21
Geplaatst: 08-01-19 20:26
melody7 schreef:
Effie is richting andere cavia's juist niet zo aardig Ze is voor een cavia bijzonder mensgericht, dol op aandacht.
Een mensje in cavia-verpakking.
horselover22
Geplaatst: 09-01-19 10:28
ooo wat een knappe caafjes zeg mijn laste caaf hazel (omdat ie bijna hazelnoot kleurig was)was ook zo mens gericht maar dan hoofdzakelijk alleen naar mij toe als ie vrij rond liep dan liep ie als een hondje achter me aan de hele dag en als hij me dan kwijt was dan ging ie steeds harder piepen tot ik zei hier ben ik hihi maf ding mis hem nog steeds heel erg
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 01:10
Dat klinkt als een leuk karakter horselover! Sneu dat hij er niet meer is
Vandaag zijn ze samen met Wolleke op pad geweest in de mannenbak Zippy woont daar nu met zijn dames en dat moest schoon dus toen konden ze zich daar even uitleven. Ik heb het ook gefilmd maar dat moet ik nog uitzoeken. Nog maar een week en dan zullen Alfie & Bobby daar met Diggy gaan wonen!
Ik snap dat de jongens uit de groep moeten omdat ze geslachtsrijp worden. Tot hoe oud kunnen ze bij moeder blijven? Arme Wolleke, de kinders vliegen uit