Rechten gekochte "doodzieke" hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:50

Cayenne schreef:
Neonlight schreef:
Die doofheid geldt voor alle witgeboren dieren. Gebrek aan pigment waardoor de haarvaatjes in de oren afsterven. Husky's zijn niet witgeboren en hebben die problemen niet. Hoewel geloof ik bij de kleur merle ook doofheid voor komt maar weet niet of dat dezelfde oorzaak heeft. Blauwe ogen is nog minder pigment en grotere kans op doofheid.
Mijn hond is wel tweezijdig horend overigens. En meestal niet eens oost-indisch doof.
.

Niet voor witte herders toch? Tenminste, voor zover ik weet komt het niet specifiek bij dit ras voor.

Kabayo, jeetje dat zijn wel heel veel problemen met dit nest. Over die diarree bij de andere pup: kan dat geen giardia zijn?
Gezien de nalatigheid van de fokker zou ik daar niet zo vreemd van op kijken. Eigenlijk vind ik het schandalig dat ze op deze manier pups op de wereld zet.
Leuke foto!

Ook bij witte herders zijn er gevallen bekend.

Zoe_97; niet teveel aandacht aan besteden joh, zonde van je tijd. Ze weet het blijkbaar bij een ander beter dan ze voor haar eigen problemen oplossingen weet.

Ts; goed dat je de verantwoordelijkheid hebt genomen het aan de fokker te melden, meer kan je ook niet doen dan hier een harde vervelende les uit te halen, ik hoop voor jou en je hond dat het goed afloopt verder.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:02

Little_Gift schreef:
Lol, alsof er geen gezonde honden bestaan voor véél minder!
Een fokker die 1600 euro vraagt, die ziet zijn pups als geldboompjes ongeacht de testen en certificaten want die kosten echt geen 1600 PER pup! Die kosten zelfs nog geen 1600 in hun geheel en zelfs maar éénmalig!

En waarom zou een fokker daar geen goed geld mee mogen verdienen? Is gewoon een beroep als je dat professioneel uitvoerd. Kwestie van vraag en aanbod. Daar betaal ik liever voor dan voor een beun de haas was ts haar hond vandaan heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:13

Little_Gift schreef:
Een fokker die 1600 euro vraagt, die ziet zijn pups als geldboompjes ongeacht de testen en certificaten want die kosten echt geen 1600 PER pup! Die kosten zelfs nog geen 1600 in hun geheel en zelfs maar éénmalig!

Dekgeld, entingen(meerdere) ontwormen, chippen , papieren van de stamboekvereniging. Ga er maar aan staan. Inderdaad is 1600 veel geld maar ik ken ook een vrouw die fokt met honden(heeft ook al meerdere crufts deelnemers gefokt) en zij reist rustig met een teefje naar de andere kant van de wereld indien daar de beste match is. Net als met paarden, dekgeld 1500 en veulen gaat weg voor 6500, dan schreeuw jij toch ook niet van geldboom, die merrie.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:36

Little_Gift schreef:

Hoe zie jij dat dan bij de paardenhandel? Mag daar ook geen geld aan een veulen verdient worden met goede bloedljnen? Want dan is het veulen een geldboom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:39

Bij de witte herders worden ze getest. In bepaalde lijnen komt het voor. Ik heb een reu gehad die eenzijdig doof was. Kwam ik na zijn dood bij toeval pas achter, ik heb er nooit wat van gemerkt. Veel komt het niet meer voor, juist omdat het getest wordt.

Stamboom of niet heeft niks met gezondheid te maken, als een fokker de ouderdieren netjes laat testen maakt dat papiertje niks uit.. Dat uiterlijk belangrijker is dan gezondheid valt mij ook wel op, bij de witte herders is er sprake van geweest om de wildkleur pups geen stamboom meer te geven, is niet doorgezet maar dat dat al een idee was vind ik kwalijk. Ik heb liever een wildkleur hond (heb ik ook want ik vind ze mooier dan de spierwitte) die gezond is en een prettig karakter heeft dan een spierwitte omdat dat mensen vinden dat ze spierwit horen te zijn..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:03

En welke problemen heb ik dan Mossel?
Echt spannend dit :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:09

Little_Gift schreef:

Vecht dit even uit via pb. Ik hoef niet zozeer mee te genieten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:17

Kabayo schreef:
Little_Gift schreef:

Hoeft ook niet hoor :) heb helemaal geen behoefte om op zo iemand in te gaan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:24

Kabayo schreef:
Little_Gift schreef:

Nee dank u, ik heb geen tijd te verspillen aan figuren die zeggen niet de behoefte te hebben op iemand in te gaan maar dat nochtans net daarvoor deden en dus eigenlijk blijkbaar niet beseffen wat ze doen dus :D
Noch wat ze uitkramen :D wat dan weer alles zegt eigenlijk wat ik te zeggen heb tegen zulke individuen :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Rechten gekochte "doodzieke" hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:25

Ga even elders ruzie maken ofzo dit is voor niemand interessant

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:35

Telpeva schreef:
Ga even elders ruzie maken ofzo dit is voor niemand interessant

Nou precies :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:00

Ik ben zo blij. Eindelijk vooruitgang. Ze liep vorige week nog kreupel. Gisteren en zaterdag heerlijk gespeeld met de honden van mijn ouders en vandaag voor het eerst gefietst!! (Maar 2 kilometer. Moest even de fiets van het werk ophalen en ze kon mooi even mee.) Geen enkele pas kreupel!! Zo trots!! Blijkt het dus toch een spiertje te zijn in haar pootje wat waarschijnlijk ontstoken was.
Pfff hele last van mijn schouders. Als dit een maand goed gaat hoeven we geen scan of operatie meer!

Ps. Ze kan de dressuur wel in :P
Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:55

Fijn dat ze zo goed opknapt!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:06

Kabayo schreef:
Ik ben zo blij. Eindelijk vooruitgang. Ze liep vorige week nog kreupel. Gisteren en zaterdag heerlijk gespeeld met de honden van mijn ouders en vandaag voor het eerst gefietst!! (Maar 2 kilometer. Moest even de fiets van het werk ophalen en ze kon mooi even mee.) Geen enkele pas kreupel!! Zo trots!! Blijkt het dus toch een spiertje te zijn in haar pootje wat waarschijnlijk ontstoken was.
Pfff hele last van mijn schouders. Als dit een maand goed gaat hoeven we geen scan of operatie meer!

Ps. Ze kan de dressuur wel in :P
[ [url=m/NFR0Rp.png]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het beter gaat! Ik zou echt afraden om in deze fase te gaan fietsen, ook geen 'maar 2 kilometer' . (heb jij wel eens ongetraind 2 kilometer hardgelopen??)
Sowieso is fietsen met zulke zware honden tot 1,5 jaar oud onverstandig, ook bij gezonde honden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:09

Ach was 1 malig en een klein stukkie. Hond vond t geweldig. Doe t niet weer. Ik hou niet zo van fietsen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:31

Ik zou het ook niet doen, zeker niet met haar geschiedenis. Als ze nou veel langer al goed liep misschien een klein stukje, maar het is het risico niet waard als het wel net teveel belasting is, want 2 km voor een hond met pootproblemen is best wel heel flink.

Fijn dat ze het goed doet! Zwemmen zou misschien wel een optie kunnen zijn?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:35

Excuses het waa 1,2 kilometer. Stelt heel weinig voor en los rent ze bij het wandelen ook altijd zo lang. En ze heeft er niks aan overgehouden

Zwemmen kan ze niet. Pootje baden vind ze genoeg

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:38

Cayenne schreef:
Ik zou het ook niet doen, zeker niet met haar geschiedenis. Als ze nou veel langer al goed liep misschien een klein stukje, maar het is het risico niet waard als het wel net teveel belasting is, want 2 km voor een hond met pootproblemen is best wel heel flink.

Ik ook niet en ik zou haar al helemaal niet laten spelen met andere honden nu.

Maar... ik heb Kabayo eerder al gevraagd of ze van de orthopeed iets moet doen of laten qua beweging en toen zei Kabayo een soort van ''nee'' (het antwoord was een beetje raar, ze hoefde geen oefeningen te doen zei ze). Dus als de orthopeed echt gezegd heeft dat de hond alles mag doen, tja dan kan spelen en een stukje naast de fiets ook.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:40

Ja ik heb niks mee gekregen. Enkel "kijk maar hoe het gaat en of ze er van op knapt "

Jammer dat mijn vrolijke bericht weer zo de kop word ingedrukt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:46

Kabayo schreef:
Excuses het waa 1,2 kilometer. Stelt heel weinig voor en los rent ze bij het wandelen ook altijd zo lang. En ze heeft er niks aan overgehouden

Zwemmen kan ze niet. Pootje baden vind ze genoeg

Bijna ieder hond kan zwemmen (leren). Gewoon met mooi weer samen met haar het water in gaan bij een hondenstrandje of iets dergelijks.
Ik vind je eerlijk gezegd gemakzuchtig met de omgang van dit probleem. Deze hond moet nog een poosje pijnvrij mee (hopelijk), is nog niet eens een jaar? De orthopeed is er vast vanuit gegaan dat iedere hondeneigenaar weet hoe je een hond op welke leeftijd mag en kan belasten. Fietsen is gewoon enorm belastend voor een grote hond. Iedere hond. Ik zou haar ook geen lange stukken laten rennen en veel wild laten spelen met andere honden, denk aan de toekomst en niet alleen aan dat het nu beter lijkt te gaan. Dat moet je ook proberen zo te houden op langere termijn tenslotte.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:46

Persoonlijk denk ik dat fietsen over een stukje van 1.2 km in een gecontroleerd tempo minder bezwaarlijk is dan spelen met eventueel een andere hond, dan vliegen ze alle kanten op met abrupt remmen en scherpe bochten draaien.
Als je hond eenmaal volgroeid is en al die tijd het goed blijft doen kan je kijken of je het fietsen weer op kunt pakken. Wellicht vind je het dan samen met de hond wel leuk ;)
Zwemmen zou super zijn maar niet elke hond is een zeehond.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:00

Datbeniknou je begint nu met rare aannames. Je spreekt zelfs al vanuit de orthopeed. Ik heb heel vaak bij de hond in het water gestaan maar ze doet niks met haar achterpoten in het water. Mijn moeders hond doet precies hetzelfde en dan verzuipen ze uiteindelijk. Als ze het niet wil dan dwing ik haar niet. Als ze pootje baden prima vind dat doen we dat. Ik begrijp dat 1 kilometer bij jou onder lang stuk valt? Ik noem dat echt een mini stukje.
De hond is al 1 jaar (en een maand)

Ik bel zo de orthopeed met de positieve veranderingen en zal even vragen of dat stukkie van 1200 meter rennen en wandelen aan de fiets nou zo slecht was. En of ze mag spelen met hondjes. Ik heb haar al lang genoeg rustig gehouden. En ik geloof ook niet als een dier zon ontzettend erge pijn heeft dan nog zo debielig hard rond rent. Nee dan is ze wel anders en niet vrolijk meer.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:25

Net het hele topic uitgelezen en wat me te binnen schoot was dat gewoon pootje baden wel eens heel goed zou kunnne zijn (vraag het vooral na aan de orthopeed, durf t niet met 100% zekerheid te zeggen). Maar dat lijkt op het principe van de aquarianer bij paarden. Nu is een paard geen hond en andersom, maar bij de lezing die ik laatst gevolgd heb vertelden ze dat juist de hoge waterstand ervoor zorgt dat het paard zonder belasting kon lopen en toch trainen. Als ze dat wel leuk vindt, is het misschien een optie om haar extra aan te laten sterken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:05

Kabayo schreef:
Datbeniknou je begint nu met rare aannames. Je spreekt zelfs al vanuit de orthopeed. Ik heb heel vaak bij de hond in het water gestaan maar ze doet niks met haar achterpoten in het water. Mijn moeders hond doet precies hetzelfde en dan verzuipen ze uiteindelijk. Als ze het niet wil dan dwing ik haar niet. Als ze pootje baden prima vind dat doen we dat. Ik begrijp dat 1 kilometer bij jou onder lang stuk valt? Ik noem dat echt een mini stukje.
De hond is al 1 jaar (en een maand)

Ik bel zo de orthopeed met de positieve veranderingen en zal even vragen of dat stukkie van 1200 meter rennen en wandelen aan de fiets nou zo slecht was. En of ze mag spelen met hondjes. Ik heb haar al lang genoeg rustig gehouden. En ik geloof ook niet als een dier zon ontzettend erge pijn heeft dan nog zo debielig hard rond rent. Nee dan is ze wel anders en niet vrolijk meer.

Jammer dat je de strekking van mijn post niet begrijpt. Juist omdat je hond nu vrolijk en actief is, moet je haar beetje tegen zichzelf in bescherming nemen met oog op de toekomst. Ik praat niet namens jouw orthopeed maar volgens de algemene standaard adviezen dat gezonde grote honden pas vanaf 1,5 jaar mogen fietsen. Je mag dat gerust een rare aanname vinden hoor...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:11

Datbeniknou
Ik ben er eerlijk gezegd klaar mee om constant op die hond zijn lip te zitten.
Nee niet doen
Ga af
Maak je niet zo druk
Nee je mag niet spelen
Maar weer in de bench want je word zo idioot

Dat is toch geen hondenleven? Ze kan haar ei nooit eens kwijt. Ik krijg er een hekel aan haar steeds kalm te houden en de hond krijgt een hekel aan mijn gezeur.

De orthopeed staat mij vanmiddag te woord :j