Cayenne schreef:Neonlight schreef:Die doofheid geldt voor alle witgeboren dieren. Gebrek aan pigment waardoor de haarvaatjes in de oren afsterven. Husky's zijn niet witgeboren en hebben die problemen niet. Hoewel geloof ik bij de kleur merle ook doofheid voor komt maar weet niet of dat dezelfde oorzaak heeft. Blauwe ogen is nog minder pigment en grotere kans op doofheid.
Mijn hond is wel tweezijdig horend overigens. En meestal niet eens oost-indisch doof.
.
Niet voor witte herders toch? Tenminste, voor zover ik weet komt het niet specifiek bij dit ras voor.
Kabayo, jeetje dat zijn wel heel veel problemen met dit nest. Over die diarree bij de andere pup: kan dat geen giardia zijn?
Gezien de nalatigheid van de fokker zou ik daar niet zo vreemd van op kijken. Eigenlijk vind ik het schandalig dat ze op deze manier pups op de wereld zet.
Leuke foto!
Ook bij witte herders zijn er gevallen bekend.
Zoe_97; niet teveel aandacht aan besteden joh, zonde van je tijd. Ze weet het blijkbaar bij een ander beter dan ze voor haar eigen problemen oplossingen weet.
Ts; goed dat je de verantwoordelijkheid hebt genomen het aan de fokker te melden, meer kan je ook niet doen dan hier een harde vervelende les uit te halen, ik hoop voor jou en je hond dat het goed afloopt verder.