Stel, ik koop een raskat, laten we zeggen een Noorse Boskat poes. Met de intentie om de kat voor de rest van mijn leven te houden. Nou heb ik nog 2 andere katten (ook Boskatten) en deze heb ik dan dus al in huis.
Ik krijg de kans om te emigreren naar het buitenland voor een baan, kan 1 of 2 katten meenemen en de andere gaan dan naar mijn ouders om de rest van hun leven te vertoefen. Is dit in strijd met het contract? Gezien je ze niet verkoopt of herplaatst, enkel verhuisd naar je ouders. Hoe zouden cattery's hier op reageren?
Dit is dus in mijn geval absoluut niet van toepassing, maar ik vroeg mij wel af hoe dat dan zou zitten. Ik zou het echt niet kunnen om dan mijn maatje zomaar weer weg te doen naar de cattery terwijl mijn ouders een fantastisch leven kunnen geven en ik zo dus nog wel de kat kan volgen. Nogmaals, ik neem een dier voor het leven en dat wil ik dan, ook in zo'n moeilijke situatie, zo houden. Dus ik zal zo'n dier nooit helemaal weg kunnen doen en strikt binnen de familie proberen te plaatsen. Mag dit wel of niet van een cattery (ongeacht of het contract nou wel of niet rechtsgeldig is)
edit:
ik heb overigens op dit moment een nestje van 20 dagen (kruising Boskat) en vind het ontzettend moeilijk om geschikte baasjes te vinden. niet omdat mensen geen interesse hebben, maar meer of ik er wel goed aan doe en of de baasjes wel geschikt zijn