Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:41

Mocht er niets medisch aan de hand zijn dan geeft de reactie van hem op het feit dat jij heel erg duidelijk naar hem reageerde weer wat hoop. Of daar mee te leven valt is een ander verhaal, het doet me wel aan mijn hond denken maar die is alleen in sommige (voor hem angstige) situaties agressief naar mij toe. Dit kwam voor jou onverwacht, blijkbaar zonder waarschuwing dus afwegen wat je gaat doen is heel erg moeilijk. Je wilt alletwee een leuk leven, zowel jij als ook je hond.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:48

Ik vind het echt heel knap hoe je het allemaal doet TS! Ook hoe je reageert hier op bokt. Goed dat hij zo reageerde op je snauw, het lijkt soms wel alsof hij toch dominant probeert te zijn op zulke momenten. Had het al eerder gevraagd maar denk dat je er overheen las, maar is hij gecastreerd? Rottweiler van een kennisje van me kon ook heel dominant reageren, alleen zat dat er als kleine puppy al in.. na het castreren zijn de scherpe randjes er zeker af.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:52

LB_ED schreef:
Daar ik wil ik nog wel even vermelden dat bruce gecastreerd is..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:57

Ongeacht hoe en wat verder ts wil ik wel even zeggen dat het een duidelijk en net antw is ! Top :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:58

Dapper hoor!! Ik vind dat je heel netjes reageert :j ik ben heel benieuwd naar de da morgen!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:04

chanel1985 schreef:
Nou, ik vind een hond die uit het niets zijn baas aanvalt en blijft aanvallen wel een spoedgeval. Wie weet drukt er een grote hersentumor in zijn hersenen tegen vanalles aan. Afgezien van het aanvallen en de onbetrouwbaarheid, vind ik het niet bepaald diervriendelijk dat een hond dan nog maar 3 dagen moet wachten.

Als je goed leest valt hij alleen de TS aan, lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit dier een tumor heeft...in geval van en tumor zou hij random aanvallen en niet op 1 persoon ;)
Mijn inziens puur een gedrags puntje.
TS, is mijn inziens volwassen en wijs genoeg om beslissingen te nemen die juist zijn, haar post zijn nu niet echt van een onbezonnen en onverantwoordelijk persoon.

@TS, vind dat je het allemaal prima en correct benaderd, laat je niet gek maken!
Laatst bijgewerkt door judithh op 30-05-16 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:06

Dat kan ik best geloven, maar vind het wel wat meer dan puur een "gedragspuntje" zoals jij het formuleert, vind het meer een heel groot gedragspunt.

Ts: Veel succes morgen, hopelijk brengt het wat klaarheid.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 30-05-16 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:31

Ik lees vanaf het begin mee, ik heb geen ervaring met zulke honden dus ga ik daar ook niks over zeggen.
Maar ik heb bewondering voor je
-hoe je het aanpakt en ook hoe open je ons hier te woord staat +:)+
Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden want dit is wel een uitzonderlijk geval zeg :oo

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:33

Ts ik vind dat je netjes reägeerd.

Jou laatste lange post gelezen en phoe hey. Het lijkt erop alsof iets hem die dag van de aanval heeft getriggerd en sindsdien heeft hij letterlijk de pest aan jou. Een tumor zou ik ook niet meteen denken maar uitsluiten kan je het ook zeker niet. Als je dieper graaft kan het niet zo zijn dat de hond is geschrokken door een beweging of iets?

Als je de oorzaak weet kun je er aan werken ;)

Hoe dan ook het wordt een zware tijd veel sterkte.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:43

slimmerik schreef:
Snap TS niet dat ze maar een beetje aan blijft modderen met deze tijdbom. Direct naar DA om te kijken of de hond medische reden heeft om zo te reageren. Geen reden? Dan direct spuit erin.

Zo TS wordt niet alleen door de hond aangevallen zeg.

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:46

Jennyj01 schreef:
slimmerik schreef:
Snap TS niet dat ze maar een beetje aan blijft modderen met deze tijdbom. Direct naar DA om te kijken of de hond medische reden heeft om zo te reageren. Geen reden? Dan direct spuit erin.

echt niet normaal idd...
en direct een spuit erin? er is ook zoiets als verderkijken
een hond zal niet zomaar zonder reden uithalen, alleen nemen de meeste mensen de gemakkelijkste weg en pakken ze dat spuitje maar....

nou ts, k heb respect voor de manier waarop jij hiermee omgaat. hier ook een hond gehad die uit het niets aanviel.. na veel speurwerk uiteindelijk achter de reden gekomen, hieraan kunnen werken en had er daarna een prima maatje aan. succes!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:49

Het gedrag na die correctie geeft inderdaad wel hoop.
wat ik soms merk aan mijn (wolf)hond, is dat ze soms in een soort fase van happen blijft en dan moeilijk kan stoppen. (dit uit zich vooral in spelen, maar zie ik ook in een akkefietje met andere honden. Waar ze meestal 1 keer hapt/corrigeert, gebeurt het bij een andere (in haar ogen te dominante hond) dat ze uitvalt, en dan een soort van 10 happen kort na elkaar inzet. Ik denk dat het een soort van corrigeren is omdat de hond de eerste maal niet snel genoeg reageerde op haar correctie.
Snap je?

zij corrigeert en wil direct reactie, de andere hond is traag met die reactie, dus vliegt ze er maar helemaal op en maakt het even heel erg duidelijk.

dat KAN ook een dergelijke reactie zijn. Je bestraffing was mss voldoende geweest met hem onderuit te halen, maar het KAN zijn dat door de klap op zijn nek hij vindt dat hij onterecht/teveel gestraft is en daardoor gekeerd / het vertrouwen verloren is.

Zich komen mengen, of je langsachter "aanvallen" is gewone pure dominantie. Maar het is zeker wel goed dat hij zo reageert op jouw correctie. (was hij hier gemuilkorfd of net niet?)

Let wel op met de hond aan de ketting leggen / altijd te muilkorven als er andere mensen bijkomen, ze weten het dondersgoed en dat kan ook agressie uitlokken. Is er geen mogelijkheid om op de zaak een kennel / deel af te sluiten waar hij kan lopen tijdens de openingsuren, zodat er geen korf om hoeft? (Moest het niks medisch zijn en je eerst wil proberen).

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:09

djuulsie schreef:
LB_ED schreef:
Daar ik wil ik nog wel even vermelden dat bruce gecastreerd is..

Ah dankjewel! Toch overheen gelezen :)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:19

Allereerst TS, veel sterkte.. wat een lastig iets moet dit zijn.

Ik lees van veel mensen dat een hond met een eventuele hersentumor niet op 1 persoon gefixeerd zou zijn en dit wil ik toch even ontkrachten.

Hier in de kennissenkring mensen met een ontzettend lieve, goed opgevoedde boerboel. Ook een hond met een flink kaliber dus. Dier was al 8 jaar van hen en nooit problemen mee gehad, was echt verzot op de vrouw van deze familie en ze konden er echt alles mee.

Tot zij op een avond thuis kwam van haar werk. Op het moment dat ze de deur opendeed, kwam hij niet op haar af om een knuffel te halen, maar vloog haar aan, de man heeft ze uit elkaar kunnen halen, hond werd weer wat rustiger dus ze schreven het af op geschrokken toen de deur openging en wakker geworden, huis verdedigen en dus niet meteen in de gaten gehad dat het zijn eigen vrouwtje was.

Echter, de volgende ochtend vloog hij haar opnieuw aan. Hond werd opgesloten in de bijkeuken en bleef proberen door de deur heen te komen. Uiteindelijk heeft de man hem aangehaakt (mak als een lammetje) meegenomen naar de dierenarts, een mri gemaakt die een hersentumor uitwees.

Dit dier heeft dus ook nooit eerder symptomen gehad of vreemd gedrag vertoond maar 'flipte' opeens, en dan ook echt alleen op die vrouw..

Wijs dus nog niks uit TS.. ik wens je veel sterkte, het is verschrikkelijk om je maatje opeens niet meer te herkennen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:27

Weet iemand hoe een hond zich zou gedragen die rabies heeft? Nou zal Bruce dat niet hebben omdat hij het dan niet enkel op ts zou richten.Maar dit soort ziektes is nog niet uit de wereld verdwenen.Als je door een hond met rabies gebeten zou worden dan moet je zelf meteen vaccinaties gaan halen,want anders krijg je het ook en het is altijd dodelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:44

Het is niet altijd dodelijk. Er kan wel degelijk behandeld worden zolang het nog niet te ver is gevorderd. :)
Onbehandeld is het wel altijd fataal.
Ik weet dat rabies zijn incubatie tijd vrij lang kán zijn dus wellicht is het toch iets om, ook voor je eigen welzijn TS, even na te laten kijken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:55

Laura, wil je alleen deze wijze woorden geven:

Citaat:
“Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Franciscus van Assisi

En sterkte wensen...het is niet niks om je beste vriend te zien veranderen in je vijand :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:09

Jemig TS, wat een gedoe zeg.

Ik ben geen hondenkenner, dat vooropgesteld, maar ik vroeg me 1 ding af.

ik zie hier reacties die aangeven dat de onderdanige (?) reactie van Bruce na de terechtwijzing van TS hoop geeft. Maar als Bruce dagen achtereen zich zo aanvallend heeft gedragen, kun je hem dan ooit weer helemaal vertrouwen? Ik zou juist bang zijn dat hij out of the blue het ooit weer een keer zou proberen. Als in "deze "machtstrijd" is voor nu gestreden, maar voor hoe lang?"

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:14

pfff.. heftig hoor ts! heb niet alle reacties gelezen, maar wel even alle posts van jou. Ik heb helaas geen tips voor je, maar anderen zijn al met goede dingen gekomen. Wat een onverklaarbaar gedrag van je hond, lijkt me afschuwelijk! Respect voor jou hoe je met de situatie omgaat en hoe je reageert in het topic. Inderdaad eerst maar eens uitsluiten dat er wat medisch met Bruce aan de hand is. Ik wens je veel sterkte toe en succes morgen bij de dierenarts.. Ik blijf je topic even volgen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:49

Jennyj01 schreef:
slimmerik schreef:

Aanvallen?
Het is gewoon heel duidelijke taal.

Ik weet niet of ik het zo zou kunnen maar het is wel het meest eerlijke, voor jezelf maar vooral ook voor de hond.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:01

Misschien duidelijke taal maar de toon is van een 6 jarige. TS en haar vriend zijn dol op de hond en zitten erg met de situatie. Beetje meer empathie en respect voor de gevoelens van een ander lijkt me wel gepast.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:13

Jennyj01 schreef:
Misschien duidelijke taal maar de toon is van een 6 jarige. TS en haar vriend zijn dol op de hond en zitten erg met de situatie. Beetje meer empathie en respect voor de gevoelens van een ander lijkt me wel gepast.

Hoezo? Nog nooit een 6-jarige over afmaken van een hond horen praten.....
TS is toch volwassen? Weet toch ook wat risico's van aanschaf van dit gekruiste ras kunnen zijn? Als ze flippen dan zijn het moordmachines....'t is nu eenmaal geen JR. Er wordt nu al heel wat pagina's gepamperd maar iedereen die verstand van honden heeft, weet hoe dit eindigt. Tenminste als je eerlijk naar de hond bent. Alle andere oplossingen zijn maar uitstel van executie. En natuurlijk hakt dit erin bij TS en partner..... Daar kan ik in meevoelen maar moet daarom de hond verder lijden?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 30-05-16 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:16

Heb je hele topic doorgelezen. Een wijze raad of oplossing heb ik helaas niet voor je. Hooguit dit: volg je gezond verstand en je intuïtie. Je kunt het nooit in ieders ogen goed doen en welke beslissing jullie ook uiteindelijk (moeten/zullen) nemen, er zullen altijd mensen zijn die je hierop aankijken. Heel veel sterkte gewenst in de beslissing die voor alle partijen het beste, veiligste en meest eerlijk is. Hoe dan ook hoop ik voor jullie allen dat er toch nog een happy end zou zijn aan dit trieste verhaal. Y;(

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:17

slimmerik schreef:
Jennyj01 schreef:

Hoezo? Nog nooit een 6-jarige over afmaken van een hond horen praten.....
TS is toch volwassen? Weet toch ook wat risico's van aanschaf van dit gekruiste ras kunnen zijn? Er wordt nu al heel wat pagina's gepamperd maar iedereen die verstand van honden heeft, weet hoe dit eindigt. Tenminste als je eerlijk naar de hond bent. Alle andere oplossingen zijn maar uitstel van executie. En natuurlijk hakt dit erin bij TS en partner..... Daar kan ik in meevoelen maar moet daarom de hond verder lijden?

En jij vind dat je veel verstand hebt van dit soort zaken?
Ik krijg er werkelijkwaar de kriebels van.

In alle eerlijkheid ook naar de hond toe kan het nog alle kanten op.
Wat er ook voor keuzes gemaakt zullen worden, gelukkig zijn de keuzes voor ts en gelukkig lijken ze mij prima in staat de juiste keuzes te maken.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:19

Ik heb stiekem grotendeels mee gelezen en wil ten eerste TS even een compliment geven op de wijze hoe ze hier reageert en hoe ze het met haar hond oppakt. Dikke pluim _/-\o_.

Het is niet niks dat je eigen hond je ineens aanvalt en je die rede niet kan achterhalen. Ik hoop dat jullie morgen meer duidelijkheid krijgen. En misschien dan ook wel een verklaring.

Graag wil ook zeggen, dat je je absoluut niet gek moet laten maken, met gelijk de spuit erin! Helaas hebben wij hier ook een bijt incident naar eigen gehad (wil ik best per pb toelichten) en toen riep iedereen dit ook maar -:(-