Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
briitje schreef:Je kan ook een krat/doos vullen met keuken en lege wcrollen, brokken erin en succes gegarandeerd!
Hier worden ze geestelijk ook heel moe van.
Maar ook buiten kan je speur spelletjes doen of verstoppertje. Geeft uitdaging in de wandeling.
Uiteraard kan je ook verschillende nieuwe commando's leren met een clicker. Goed voor jullie band en nog leuk om te doen ook
Lisitano schreef:Ik ben groot voorstander van veel beweging.
De Rottweiler die de peuter heeft verwond, kwam nooit de tuin uit volgens buurtbewoners. Geen beweging, geen taken = frustratie. En frustratie leidt ook bij mensen tot vreselijke dingen. Een hond heeft ook prikkels en uitdaging nodig. Ik vind het heel fijn dat TS daar mee aan de slag is gegaan.
Carliijn schreef:Als ze zich op straat al heeft opgewonden over een hond kan ze weleens blaffen tegen mensen, opbouw van stress?
Desiree schreef:Lisitano schreef:Ik ben groot voorstander van veel beweging.
De Rottweiler die de peuter heeft verwond, kwam nooit de tuin uit volgens buurtbewoners. Geen beweging, geen taken = frustratie. En frustratie leidt ook bij mensen tot vreselijke dingen. Een hond heeft ook prikkels en uitdaging nodig. Ik vind het heel fijn dat TS daar mee aan de slag is gegaan.
Amen!
Mensen mogen de oorzaak ook wel eens bij zichzelf zoeken ipv de hond overal voor op te laten draaien. Dat is nogal gemakkelijk, en daarom gebeurt het dan ook grootschalig.
Het strekt de ts ook tot eer dat ze zoekt naar verbeteringen om voortaan dit probleem te voorkomen, om te kunnen zien hoe ze dit probleem had kunnen voorkomen.
Er zijn zoveel gefrustreerde honden. Omdat hun eigenaars niet de moeite doen om zich in ze te verdiepen.
Lisitano schreef:Dan hebben jouw honden waarschijnlijk een taak en/of genoeg prikkels Geerke?
Mijn honden zouden na een paar dagen hetzelfde terrein zonder nieuwe prikkels al achter de hekken willen kijken. Mijne zijn dan ook totaal niet waaks.
Citaat:Ik snap echt niet waar je het vandaan haalt dat deze hond opeens een gevaar voor kinderen zou zijn. Omdat ze agressie naar een hond heeft vertoond? Die link leg ik echt niet.
Als ik als voorbeeld nou eens kijk naar onze CC teven. Die hebben een paar keer echt heel naar gevochten. Zo naar, dat als ze niet van hetzelfde kaliber waren geweest, er één het zomaar niet overleefd zou kunnen hebben. Maar naar mensen agressie vertonen? Never. Het één heeft gewoon echt niets met het ander te maken.
briitje schreef:Diablo praat niet enkel vanuit haar oogpunt, maar gewoon uit het algemeen. Nogmaals dat 2 honden knokken, staat totaal niet gelinkt aan mensen. Snap ook niet dat je hier dan maar op blijft hameren. Je hebt hier dan ook totaal geen bewijs/feiten voor, dat dit wel zou moeten.
Vind dan ook niet dat TS ineens extreem voorzichtig moet zijn mbt mensen.
Want zoals bij een groot deel van powerbreeds zijn ze gefokt op hun loyaliteit naar de mens, maar hun afkeer naar soortgenoten.
Als je bij elk hondengevecht/incident bang moet zijn dat de hond zich tegen de mens keert...
Tevens lijkt de oorzaak me ondertussen wel wat duidelijker te worden toch?
briitje schreef:Diablo praat niet enkel vanuit haar oogpunt, maar gewoon uit het algemeen. Nogmaals dat 2 honden knokken, staat totaal niet gelinkt aan mensen. Snap ook niet dat je hier dan maar op blijft hameren. Je hebt hier dan ook totaal geen bewijs/feiten voor, dat dit wel zou moeten.
Vind dan ook niet dat TS ineens extreem voorzichtig moet zijn mbt mensen.
Want zoals bij een groot deel van powerbreeds zijn ze gefokt op hun loyaliteit naar de mens, maar hun afkeer naar soortgenoten.
Als je bij elk hondengevecht/incident bang moet zijn dat de hond zich tegen de mens keert...
Tevens lijkt de oorzaak me ondertussen wel wat duidelijker te worden toch?
geerke schreef:mijn honden komen ook de tuin niet uit...alleen is die tuin iets meer dan een hectare.En mijn honden verscheuren geen kind als die toevallig de poort binnen zou komen.
hengstveulen schreef:Dat klopt dan ook niet weer voor iedere hond want de mijne heeft tijdens de inprintfase alleen met broertjes en zusjes in een paardenbox gezeten en is helemaal normaal, geen kuitenbijter of blaffer enz..
Desiree schreef:hengstveulen schreef:Dat klopt dan ook niet weer voor iedere hond want de mijne heeft tijdens de inprintfase alleen met broertjes en zusjes in een paardenbox gezeten en is helemaal normaal, geen kuitenbijter of blaffer enz..
Ik heb dit een keer gelezen in een artikel van Martin Gaus en ik herkende er veel honden in. En het ene ras is er gevoeliger voor dan de andere.
Ik vrees dat jij jouw hond ook hebt gekocht van een broodfokker.
Hier achter hebben ze een herdershond en die is heel wantrouwend. Ik voorspel dat hij op een dag iemand bijt. Lastig, want het is een manege waar veel mensen komen en gaan. Deze hond komt ook van een broodfokker. Hier worden heel veel herders en jack russels gebroodfokt. Komen de stal niet uit in het begin. De pups zitten achter in een hoekje. Laten zich niet aanhalen, zijn niets gewend.
Carliijn schreef:We zijn vandaag min of meer tot de conclusie gekomen dat we Penny waarschijnlijk niet de uitdaging kunnen bieden die zo nodig heeft.
Ze heeft nu een paar dagen achter flink gewandeld en gespeeld en zit lekker in haar vel. Vandaag was ik met wandelen later en werd ze direct wat onrustig, begon te knagen aan een doos. Dat mag niet maar is wel een helder signaal.
We nemen geen overhaaste beslissingen maar hebben ons wel opengesteld tot de mogelijk optie van herplaatsing via de rottweiler stichting. Komend jaar heb ik de tijd voor haar maar wanneer mijn volle werkweken beginnen is er niemand om dit op te vangen. Dat is iets om in ieder geval goed over na te denken.