Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:@Sonja: je moet gewoon een lastige hond, wat voor ras dan ook, aan de lijn houden, klaar.
Dus ja, de eigenaar van de Duitse staande zit fout. (En zijn hond moet er onder lijden, want die komt geheid een keer de verkeerde tegen.)
Als jouw hond netjes aangelijnd is, en en komt een brutale hond jouw hond ècht lastigvallen (dus niet een paar kefjes op 15 meter afstand waarop jouw hond zich losrukt en dat hondje opvreet) en jouw keurig aangelijnde hond krijgt een aanval te verduren, dan zal niemand (in ieder geval geen politie) er moeilijk over doen dat jouw keurig aangelijnde hond de aanvaller van een stel gaten voorziet. Wat voor ras jouw hond ook is.
DatBenIkNou schreef:Je zoekt uiteindelijk zelf de situatie op door met jouw hondagressieve hond in losloopgebied te gaan wandelen. Je weet dat je dan verhoogd risico loopt loslopende honden tegen te komen. Waar aanlijnplicht geldt ligt dat anders.
} Bowen schreef:Zoolgangster schreef:@Sonja: je moet gewoon een lastige hond, wat voor ras dan ook, aan de lijn houden, klaar.
Dus ja, de eigenaar van de Duitse staande zit fout. (En zijn hond moet er onder lijden, want die komt geheid een keer de verkeerde tegen.)
Als jouw hond netjes aangelijnd is, en en komt een brutale hond jouw hond ècht lastigvallen (dus niet een paar kefjes op 15 meter afstand waarop jouw hond zich losrukt en dat hondje opvreet) en jouw keurig aangelijnde hond krijgt een aanval te verduren, dan zal niemand (in ieder geval geen politie) er moeilijk over doen dat jouw keurig aangelijnde hond de aanvaller van een stel gaten voorziet. Wat voor ras jouw hond ook is.
Kom je op het probleem van woord tegen woord....
Allienda schreef:DatBenIkNou schreef:Je zoekt uiteindelijk zelf de situatie op door met jouw hondagressieve hond in losloopgebied te gaan wandelen. Je weet dat je dan verhoogd risico loopt loslopende honden tegen te komen. Waar aanlijnplicht geldt ligt dat anders.
Ik ben ook van mening dat als je je hond aangelijnd hebt in een losloop gebied dat je problemen opzoekt. Onze hond mag niet los, maar wij gaan dan ook niet wandelen in een losloopgebied. {ik zou niet eens weten waar dat bij ons in de omgeving is maar dat terzijde}
Desiree schreef:Diablo schreef:@Desiree, ik weet niet precies wat je met hondtoleranter bedoelt, maar ze zijn hier al niet dol op staffords en pitbulls. Je ziet ze hier dus ook niet veel.
Ik denk dat wij met onze Cane Corso's zo ongeveer de gevaarlijkste honden in de buurt hebben. Het zijn toch meest wat 'makkelijkere' honden.
En hondagressieve honden worden hier al helemaal niet gewaardeerd. En terecht.
Met hondtolerant bedoel ik dat in Duitsland honden er mogen zijn, mensen verdragen honden. Hier in Nederland nauwelijks.
Sassy schreef:Weet je dat wel heel zeker?
In Duitsland is men wel vele malen sneller met een aanlijn- en muilkorfplicht, je moet daar als je hond iets mispeutert heeft meteen allerlei "auflagen erfüllen" doe je dat niet wordt je hond onverbiddelijk in beslag genomen en evt. ingeslapen.
In Denemarken wordt elke hond die agressie toont naar mens of dier in beslag genomen en afgemaakt. of ie nou wel of niet aan een lijn loopt, bijten is een nogo!
DK heeft btw al een lijst met verboden rassen, veel honden die je hier nog mag houden kom je daar de grens al niet mee over.
Ik persoonlijk zou me wensen dat iedereen die een hond wil houden (ongeacht het ras) een test moet doen, in Zwitserland is al een cursus verplicht, maar dat zal wel utopie blijven.
http://www.rda.nl/home/files/RDA_2013_0 ... Houden.pdf
Zoolgangster schreef:Sassy schreef:Weet je dat wel heel zeker?
In Duitsland is men wel vele malen sneller met een aanlijn- en muilkorfplicht, je moet daar als je hond iets mispeutert heeft meteen allerlei "auflagen erfüllen" doe je dat niet wordt je hond onverbiddelijk in beslag genomen en evt. ingeslapen.
In Denemarken wordt elke hond die agressie toont naar mens of dier in beslag genomen en afgemaakt. of ie nou wel of niet aan een lijn loopt, bijten is een nogo!
DK heeft btw al een lijst met verboden rassen, veel honden die je hier nog mag houden kom je daar de grens al niet mee over.
Ik persoonlijk zou me wensen dat iedereen die een hond wil houden (ongeacht het ras) een test moet doen, in Zwitserland is al een cursus verplicht, maar dat zal wel utopie blijven.
http://www.rda.nl/home/files/RDA_2013_0 ... Houden.pdf
Kun je nagaan hoe laks men in Nederland is: een kindje werd nota bene in het hoofd gebeten door een bouvier van de overburen, en de eigenaren van die hond hebben nooit die hond hoeven muilkorven en hebben nooit een officiële waarschuwing gekregen en er is nooit gedreigd met inbeslagname...

gelukkig maakt ze dat goed met hoe schattig ze verder is.