Wat vind jij bijzondere, bizarre of echt enge dieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jessdaniels

Re: Wat vind jij bijzondere, bizarre of echt enge dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:15

Te groot :+ ze hebben niet zo veel ruimte nodig want ze liggen eigenlijk altijd stil :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:20

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 17:21

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:21

jessdaniels schreef:
Te groot :+ ze hebben niet zo veel ruimte nodig want ze liggen eigenlijk altijd stil :')

heb je toevallig een........foto :Y)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 17:28

Peelie schreef:
De Megalodon. Er zijn tanden van gevonden, maar nog nooit botten. Die liggen natuurlijk op de bodem van de oceaan.

https://www.google.nl/search?q=megalodo ... 814%3B1860

https://www.google.nl/search?q=megalodo ... 1200%3B675

Ze gokken er op dat hij uitgestorven is.

Ik zelf denk dat de Megalodon wel is uitgestorven, aangezien hij zo ontzettend groot is dat we hem wel opgemerkt zouden moeten hebben als hij nog leefden. :Y)

Maar zeker weten doe je nooit ;), en mocht hij nog steeds rondzwemmen zou ik er niet zo bang voor zijn hij heeft tot nu toe niet zoveel doden op zijn naam staan als de witte haai (die trouwens ook niet zo veel doden op zijn naam heeft) :7 .

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:29

Hahaha, nee Idd. De fanatiekelingen verwachten dat hij in het diepste van de oceaan rond zwemt. Maar ik geloof er niet zo veel van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:31

jessdaniels schreef:
Dit is een heuse, uitgestorven, Sarkastodon! :')

Edit; foto vergeten oliebol

[ [url=m/6bVlMb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze lijkt op de fossa/fretkat, een dier van Madagaskar!
Afbeelding

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:33

volgens wikipedia over de witte haai:

Relatie tot de mens[bewerken]
Tussen 1580 en 2008 zijn er 244 niet uitgelokte aanvallen bekend, waarvan 65 met dodelijke afloop volgens het ISAF.[10] Samen met de stierhaai en de tijgerhaai behoort de witte haai tot de gevaarlijkste haaisoorten. Het gevaar van de witte haai voor de mens wordt vaak sterk overdreven. De mens behoort namelijk niet tot zijn natuurlijke prooi.[11] De angst voor, en het gevaar van, de witte haai is mede een gevolg van boeken en sensationele films, waarvan Jaws (1975) wellicht de bekendste is. De witte haai jaagt niet actief op mensen, maar verwart soms surfers met prooidieren als zeehonden. Bijna 75% van alle confrontaties tussen mens en witte haai eindigt zonder dodelijke afloop, al kunnen de gevolgen ingrijpend zijn, van diepe vleeswonden tot amputatie van ledematen. Sommige duikers hebben de witte haai zonder kooi benaderd, zoals Mike Rutzen, bijgenaamd de "Sharkman" uit Zuid-Afrika.[12]

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:35

BeSen schreef:
jessdaniels schreef:

Niet van het nieuwe terrarium, ik zal van het weekend eens een foto maken hihi

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:36

Daarnaast vinden witte haaien (althans, ooit gezien in een van die National Geografic documentaires) mensen helemaal niet lekker, aangezien we teveel bot en te weinig vet hebben :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:40

jessdaniels schreef:
BeSen schreef:

Niet van het nieuwe terrarium, ik zal van het weekend eens een foto maken hihi

[ [url=m/zJxxzL.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind die eigenlijk wel lief zo te zien <3

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:42

BeSen schreef:

Tussen 1580 en 2008 zijn er 244 niet uitgelokte aanvallen bekend, waarvan 65 met dodelijke afloop volgens het ISAF.[10] Samen met de stierhaai en de tijgerhaai behoort de witte haai tot de gevaarlijkste haaisoorten. Het gevaar van de witte haai voor de mens wordt vaak sterk overdreven. De mens behoort namelijk niet tot zijn natuurlijke prooi.[11] De angst voor, en het gevaar van, de witte haai is mede een gevolg van boeken en sensationele films, waarvan Jaws (1975) wellicht de bekendste is. De witte haai jaagt niet actief op mensen, maar verwart soms surfers met prooidieren als zeehonden. Bijna 75% van alle confrontaties tussen mens en witte haai eindigt zonder dodelijke afloop, al kunnen de gevolgen ingrijpend zijn, van diepe vleeswonden tot amputatie van ledematen. Sommige duikers hebben de witte haai zonder kooi benaderd, zoals Mike Rutzen, bijgenaamd de "Sharkman" uit Zuid-Afrika.[12]

Het kan dus wel :P

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:44

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vind het altijd zo zonde dat witte haaien vaak een slecht naam hebben.
Want het is de mens die zich in zijn wateren en lijkt op zijn prooi (wetsuit, surfplank). En dan krijgt de haai de schuld :(

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:52

Ohh dan bij deze nog meer retics <3
Dit vind ik zelf zulke geweldige dieren omdat ze super intelligent zijn, en sterk!

Maar ook om wat mensen met ze hebben gedaan en dat is; kleurslagen en patronen (ook wel morphs genoemd) fokken :j

Afbeelding

Afbeelding

En mijn favoriete morph: Cow!

Afbeelding

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:53

jessdaniels schreef:
Ohh dan bij deze nog meer retics <3
Dit vind ik zelf zulke geweldige dieren omdat ze super intelligent zijn, en sterk!

Maar ook om wat mensen met ze hebben gedaan en dat is; kleurslagen en patronen (ook wel morphs genoemd) fokken :j

[ [url=m/NjKGz4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GPd5Cr.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn favoriete morph: Cow!

[ [url=m/wbxtJi.jpg]Afbeelding[/url] ]

die laatste is mooi <3 eerst vond ik het zielig dat ze in huis werden gehouden maar als je er gewoon goed voor bent is het ook prima <3 (ouders worden hier niet blij mee als ik zon beest wil :') )

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:57

Soms vind ik het ook zielig hoor :n vooral kleinere reptielen worden impuslief gekocht en veel mensen hebben geen idee hoe ze er voor moeten zorgen, of denken dat het honden en katten zijn en nemen ze zelfs mee naar buiten.. dat kan echt niet in ons klimaat :n
Maar grote slangen als deze zijn erg duur en erg gevaarlijk als je niet weet wat je doet dus gelukkig denken mensen wel 2 keer na voor ze te kopen :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:58

teiger150 schreef:
CharlotteJay schreef:
hahahaha ja :)

anders krijg je vragen waar je die kan zien :')

Of durven mensen niet meer naar buiten omdat ze bang zijn een Titanboa (uitgestorven :Y) ) tegen te komen.
[ Afbeelding ]
Een uitgestorven reuzenslang van 13 meter - http://nl.wikipedia.org/wiki/Titanoboa

Wauw... ik heb niet bang van slangen. Maar ben toch wel blij dat die is uitgestorven! Net als een reuzenvaraan een paar berichten later, brrr...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:00

jessdaniels schreef:
Soms vind ik het ook zielig hoor :n vooral kleinere reptielen worden impuslief gekocht en veel mensen hebben geen idee hoe ze er voor moeten zorgen, of denken dat het honden en katten zijn en nemen ze zelfs mee naar buiten.. dat kan echt niet in ons klimaat :n
Maar grote slangen als deze zijn erg duur en erg gevaarlijk als je niet weet wat je doet dus gelukkig denken mensen wel 2 keer na voor ze te kopen :)

ja, maar jij bent wel goed voor je slang(en) zo te zien :j sommige mensen idd helemaal niet -O-
ik mag ze toch niet en ik vind ze wel leuk, maar om ze echt goed te onderhouden komt veel tijd bij dus ik hoef ze toch maar niet haha

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:05

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:35

Kunnen anaconda's niet ook zo monsterlijk groot worden?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:58

Ja :j en nog véél zwaarder en dikker!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:14

De Netpython is ook een flinke, minder zwaar gebouwd dan de Anaconda maar wel langer.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:23

BeSen schreef:

Stierhaaien zijn behoorlijk agressief en zwemmen ook de rivieren op, zorgen voor veel bijtincidenten maar daar hoor je eigenlijk veel minder over. Als ik moet kiezen kom ik liever een witte tegen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:25

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:59