Huisdieren op bed..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Huisdieren op bed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:26

Ik wil het simpelweg al niet, omdat ik dan vervolgens chronisch verkouden ben.

Ooit een keer gelogeerd waarbij de kat des huizes de hele dag op mijn hoofdkussen had liggen slapen.
Nou, ik heb het benauwd gehad en aan het snotteren geweest, terwijl ik niet allergisch ben voor kattenharen.
Maar dit was toch echt too much.

Dieren zijn heel lief en aardig, maar ze hebben gewoon geen toegang tot mijn slaapkamer.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:26

Maartje1990 schreef:
Ik zit hier nig steeds hoofdschuddend en vol onbegrip te lezen hoe mensen die beesten in bed hebben. Het is niet alleen vies het is namelijk ook ongezond

Wat een onzin. Al 20 jaar honden in bed en het enige wat ik krijg is griep van mijn medemens...... ben nog nooit ziek geworden van een dier. Mensen verliezen snachts zweet, huidschilfers, haren en misschien nog wel andere lichaamssappen :P .......slaap lekker!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:43

nou precies,hier ook al een kleine 23 jaar honden in bed en nooit ergens last van..

overigens heb ik jaren onder de rook van shell pernis gewoond,en iets in mij zegt dat dat véél schadelijker voor gezondheid is als een hond in bed hebben welke wat 'huidschilvers' verliest ( die je ip ook nog eens gewoon elke dag overdags inademt ,daar je gewoon er niet aan ontkomt als er 8 honden door je huis heenlopen)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:08

En ik moet zeggen voor je gemoedstoestand en stress is het echt het ideale recept!! Sinds de honden bij ons in bed slapen, slaap ik heerlijk ontspannen in, heel rustgevend!
En in de winter is het heerlijk warm :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:12

Hond zou hier van mij prima mee in bed mogen maar manlief is er niet zo voor dus ze ligt op haar kussen. :D
De pootafdrukken op het bed vind ik trouwens ook niet zoo. Hond moet wel een beetje proper zijn alvorens die op bed zou mogen. :o Pootjes effe afvegen is zo gedaan.
Vind het ook grappig dat in het begin iemand zegt "katten op bed kan nog wel maar een hond hoort niet in bed"
Wat hebben honden nu weer misdaan. :')

Ademen is tegenwoordig ook ongezond. Denk dat inademen buiten zelfs ongezonder is dan de hond mee op bed pakken. :+

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:14

Daks schreef:
jilleroo waarom is het noodzaak dan?
(gewoon intresse)

Ik heb PTSS, ik heb last van nachtmerries, paniek, en angstaanvallen. Zonder mijn honden snachts is de nacht een hel. De honden zorgen ervoor dat ik niet in paniek raak, sneller uit de paniek geraak, maken mij wakker bij nachtmerries zodat ik er niet in blijf hangen met alle gevolgen van dien. Aedan is officieel in opleiding voor hulphond (ptss en adl) Bella doet dit van nature vanuit zichzelf en leert dit aan Aedan.

Maartje1990 vind honden in bed ongezond, voor mij is het ongezond om zonder ze naar bed te gaan, simpel zat.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:24

Maartje1990 schreef:
Het ís ongezond, daar vind ik niets over.

Ik kan er nooit begrip voor hebben waarom mensen dieren in hun bed houden. Er zijn zoveel plekken waar de dieren wel kunnen komen en in bed, nouja dat vind ik echt gewoon vreselijk ranzig. Dat is mijn (schone) plekje, de dieren hebben allemaal hun eigen plekje om te slapen.

Maartje het valt mij regelmatig op aan jou post dat jij er altijd van overtuigd bent dat jou mening de waarheid is.
dat jij er geen begrip voor kan hebben prima maar ongezond is het niet behalve voor mensen die een allergie hebben. Als je gewoon regelmatig wast en schoonmaakt geen probleem hoor.
Hier de hond als die logeert ook op bed de katten niet omdat ze altijd op mij willen liggen en dat niet zo fijn slaapt .

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:36

Ach, er is zoveel ongezond. Soms heb ik lekker een boterham gegeten op stal en als ik thuis kom was ik mijn handen. In de witte wasbak zie ik dan pas hoe vies mijn handen waren :+ Ben echt zelden ziek, dus ach who cares..
Onze honden verharen gelukkig niet, één ligt er in bed bij onze zoon en de andere op een kussen op de grond want die vindt het te warm. Gezellig en knus toch...
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 02-04-15 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:38

@nontie, vriend vindt mij te warm dus die trekt zich altijd los :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:40

Iedereen slaapt met beestjes in bed, alleen je ziet ze niet allemaal }> }> }>

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:44

vuurneon schreef:
Iedereen slaapt met beestjes in bed, alleen je ziet ze niet allemaal }> }> }>

Precies en degene die je niet ziet zijn een stuk ongezonder als die je wel ziet *\o/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:49

Mijn eerste kat mocht bij mij op bed. De tweede, die als kitten hier in huis kwam, wilde dat uiteraard ook. Enthousiast kroop hij ín de overtrek. Na een paar minuten was hij natuurlijk hopeloos verdwaald in alle textiel en kon ik 'm een paar keer per nacht uitgraven. Dus hem heb ik ontmoedigd om bij mij op bed te slapen. Inmiddels kan hij het wel. Een jaar of 2 geleden is hij buiten door een andere kat te grazen genomen. Hij was toen erg zielig en aangedaan, en wilde graag op bed slapen. Dat mocht, hij gedroeg zich en slaapt sindsdien bijna altijd bij mij.
Mijn andere katje wilde ook graag op bed slapen. Dat mocht. Alleen woog ze destijds ongeveer 750 gram, en iedere keer als ik me omdraaide hoorde je pók. Inmiddels is ze wel zwaar genoeg. Ze vindt het leuk om de schatten die ze in de loop van de nacht vindt mee naar bed te slepen. Meestal word ik dan ook wakker met 2 katten, 1 speelgoedmuis en verder iets van tie-wraps, propjes of wat ze ook maar vindt.

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:51

Mijn moeder vind het echt niet fijn, maar onze katten zijn veel te eigenwijs en doen het toch :P
ik vind het stiekem wel leuk haha

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:53

Ieder moet lekker zelf weten wat ze doen maar ik vind het gewoon echt smerig. :r Hoe lief ik m'n huisdieren ook vind ze hebben in mijn bed niks te zoeken. Ik ga ook niet in hun kooi slapen. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:14

Tazzey schreef:
Ieder moet lekker zelf weten wat ze doen maar ik vind het gewoon echt smerig. :r Hoe lief ik m'n huisdieren ook vind ze hebben in mijn bed niks te zoeken. Ik ga ook niet in hun kooi slapen. :D

Ik plas ook niet in mijn bed :') daar hebben de cavia's echter geen enkele moeite mee om te slapen waar ze plassen :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:19

vuurneon schreef:
Tazzey schreef:

Ik plas ook niet in mijn bed :') daar hebben de cavia's echter geen enkele moeite mee om te slapen waar ze plassen :')

_/-\o_

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:25

Hondlief kan op bed hier(studio, is ook de enige reden dat het mag!) toen hij klein was lag hij altijd bij me en nu Is hij groot en verkiest liever zijn mand. Mocht ik een aparte slaapkamer kamer hebben/krijgen Is het not done! :D maar dat vind meneer niet erg denk ik

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:39

Heel soms als ze die dag in bad is geweest mag de hond wel eens bij mij in bed slapen, maar ik word dan 's morgens altijd wakker met keelpijn. Dus de laatste tijd slaapt ze gewoon op haar eigen plekje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:42

genja schreef:
Maartje1990 schreef:
Het ís ongezond, daar vind ik niets over.

Ik kan er nooit begrip voor hebben waarom mensen dieren in hun bed houden. Er zijn zoveel plekken waar de dieren wel kunnen komen en in bed, nouja dat vind ik echt gewoon vreselijk ranzig. Dat is mijn (schone) plekje, de dieren hebben allemaal hun eigen plekje om te slapen.

Maartje het valt mij regelmatig op aan jou post dat jij er altijd van overtuigd bent dat jou mening de waarheid is.
dat jij er geen begrip voor kan hebben prima maar ongezond is het niet behalve voor mensen die een allergie hebben. Als je gewoon regelmatig wast en schoonmaakt geen probleem hoor.
Hier de hond als die logeert ook op bed de katten niet omdat ze altijd op mij willen liggen en dat niet zo fijn slaapt .

Sterker nog; ik bén allergisch, heb ook hooikoorts. Maar ik slik dagelijks een tablet, dan is het best te doen. Vind het veel te gezellig om de honden weg te sturen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:43

Wat een reacties hier :')
Ik denk dat ik hier een paar tenen ga doen krullen als ik jullie vertel dat ik ooit wakker ben geworden met mijn tamme rat. Had de kooi vergeten dicht te doen en 's ochtends voelde ik iets aan mijn nek snuffelen :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:48

Mijn vriend had altijd de katten in bed en volgens mij is dat het eerste wat er veranderd is toen ik hier in trok. Ik vind het echt vies. Haren, zand, kattenbaksel. Getver! Als ik zie wat voor zooi ze achterlaten in huis, dat hoef ik dus echt niet in mijn bed!
Daarbij ben ik wat allergisch voor ze (het is al minder) en ook dat maakte het niet prettig dat ze in bed lagen. Dan nog erbij dat de katten het leuk vonden om je tenen aan te vallen, of gezellig om aandacht te zeuren terwijl je probeert te slapen, terwijl ik toch echt gesteld ben op mijn nachtrust. Nee, hier geen beesten in bed!

Ik ga binnenkort de reacties hier eens lezen, ik kan me voorstellen dat de meningen heel erg verdeeld zijn. Mijn vriend mist de katten nog steeds in bed (zegt hij, maar hij slaapt al zodra hij het bed ziet, dus ik snap dat niet :P )
Laatst bijgewerkt door Annetje op 02-04-15 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:51

Mijn katten mogen ook niet bij mij op bed, één kat haart heel erg (het hele jaar door) en dat vind ik gewoon niet fris. Daarbij slaap ik een stuk slechter als ik strak ingeklemd tussen twee katten lig. Ruzie maken op bed vinden ze ook leuk... En uitslapen is er ook niet bij als ze door hebben dat ik wakker word :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:52

Ik zal ook wel een viezerik zijn door na het verlossen van een schaap, zonder douchen m'n bed in duik. :+ Armen en handen wassen, pyjama en slapen.
Zou wat zijn als ik alleen keurig gedouched m'n bed in mag.. Dan kwn ik sommige avonden/nachten 3/4x onder de douche springen.
En zolang dat nog geen probleem is, mogen de katten ook wel in bed slapen.

Dit zien tijdens het wakker worden maakt je dag toch goed?
Afbeelding

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:59

Heel leuk hoor katten in bed ...
Niet dus ... Ik ging is bij mijn nicht logeren die 2 katten hebben.
Ze gingen aan mijn tenen knabbelen en op mijn hoofd liggen :/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:02

Annetje schreef:
Mijn vriend had altijd de katten in bed en volgens mij is dat het eerste wat er veranderd is toen ik hier in trok. Ik vind het echt vies. Haren, zand, kattenbaksel. Getver! Als ik zie wat voor zooi ze achterlaten in huis, dat hoef ik dus echt niet in mijn bed!
Daarbij ben ik wat allergisch voor ze (het is al minder) en ook dat maakte het niet prettig dat ze in bed lagen. Dan nog erbij dat de katten het leuk vonden om je tenen aan te vallen, of gezellig om aandacht te zeuren terwijl je probeert te slapen, terwijl ik toch echt gesteld ben op mijn nachtrust. Nee, hier geen beesten in bed!

Ik ga binnenkort de reacties hier eens lezen, ik kan me voorstellen dat de meningen heel erg verdeeld zijn. Mijn vriend mist ze katten nog steeds in bed (zegt hij, maar hij slaapt al zodra hij het bed ziet, dus ik snap dat niet :P )

Ik slaap ook maar mis ook vaak mijn woef in bed. Als ik s nachts wakker word aai ik haar altijd even. (Ze ligt langs het bed)