aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:02

Heb een tijd mee gelezen.

Als eerste heel veel beterschap voor je zus. Hoop dat ze er snel boven op komt. En misschien zelfs nog bij het afscheid kan zijn.

En daarnaast vindt ik het een zeer verstandig besluit, hoe moeilijk het ook is. Maar dit is denk ik de beste keuze voor deze kat.

Ik heb overigens niet alle reacties gelezen, maar misschien is er te overleggen om Simba ter studie af te staan aan een kliniek. Al kan ik mij ook voorstellen dat het zo al moeilijk genoeg is voor jullie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:06

Heel de dag al meegelezen met het topic.
TS en zusje, heel veel sterkte.
Ik ben van mening dat jullie de juiste beslissing nemen, jullie kunnen de kat het beste en jullie zijn samen met de da de enigste die de juiste beslissing kunnen nemen.

Zusje, ik hoop dat je er morgen bij kan wezen. Misschien is het een optie dat het een dag uitgesteld kan worden zodat jij er ook bij kan wezen mocht morgen niet lukken (mits dit eerlijk is tgeneover de kat om een dag langer te wachten).
Heel veel sterkte en beterschap, hopelijk knap je snel weer op.

Dikke knuffel voor jullie beide

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:11

Heel veel beterschap en veel sterkte met het verwerken van deze gebeurtenis en het verlies van je geliefde kat.
Ik heb respect voor hoe jullie hiermee om zijn gegaan en zeker ook voor de beslissing om Simba in te laten slapen. Ik denk niet dat al was het medisch oplosbaar, je ooit weer zorgeloos van haar had kunnen genieten, daarvoor is deze onvoorspelbare aanval te heftig geweest.

Dit zijn hele moeilijke dagen, vooral omdat ze hiervoor nooit eerder agressief is geweest en je dat ook moet gaan missen. Ik hoop dat je morgen nog wel afscheid kunt nemen, lijkt mij ook belangrijk voor de verwerking. Maar dat moet dan wel medisch verantwoord zijn, je gezondheid gaat voor. Sterkte :(:)

92Michelle

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:14

Heel veel sterkte en beterschap

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:14

Ik lees dit topic nu pas. Wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte gewenst, met het afscheid, met het verwerken van wat me toch vrij traumatisch lijkt en vooral het herstel van je zusje!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:20

janderegelaa schreef:
Cardy schreef:
We hebben wel aan sectie zitten denken en besproken met de dierenarts. Dan zou ze naar Utrecht gebracht moeten worden en daar zit wel een kostenplaatje aan. We hebben besloten dit niet te doen.

Buiten dat ik het belachelijk vind dat Utrecht daar geld voor rekent omdat het een opleidingsziekenhuis is zou het wel verstandig zijn om die kat te onderzoeken. Hij zou maar zo een rare bacterie kunnen hebben die hij met die aanval doorgegeven heeft.

Waarom is dit belachelijk?! Daar moeten ook gewoon rekeningen betaald worden... Bij echt interessante gevallen doen ze het wel kosteloos, omdat het dan iets bijdraagt. Een doorgedraaide kat is, helaas, voor de wetenschap nou niet echt interessant. Voor jullie zou het misschien wel fijn zijn als jullie weten of er bijvoorbeeld inderdaad een tumor heeft gezeten. Kan je eigen dierenarts niet iets voor jullie betekenen? Dat is dan wellicht goedkoper dan Utrecht.

Heel veel sterkte komende dagen, het is niet niets allemaal ;(

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:20

Jeetje wat een verhaal. Ik wil TS en haar zus heel veel beterschap en sterkte wensen, want het is nogal wat. Ik weet uit ervaring hoe naar kattenbeten en krabben kunnen zijn.
Ik heb ook begrip voor de beslissing om de kat in te slapen, maar zou wel voor sectie gaan. Alle verhalen van dit soort doorgedraaide katten hebben 1 ding gemeen: de kat makeert iets. Gezonde katten doen zoiets niet, echt niet. Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor jullie verwerking makkelijker zou zijn als je weet wat er mis was met de kat en dat het dus niet 'zomaar' is gebeurd. Dan kun je je lieve vriendje misschien ook weer met fijne herinnering zien…ipv alleen maar het nare eind. In elk geval heel veel sterkte!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:21

Goed voorstel, kiki :j
Denk ook dat ik dat persoonlijk het fijnste zou vinden in jullie geval.
Kun je het samen, als zussen, misschien op die manier afsluiten en ook elkaar steunen en troosten...

Vergeet niet een plukje haar van Simba te nemen of vragen, wellicht kun je daar later nog iets van een mooie herinnering van laten maken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:25

Een wijs besluit. Heel veel sterkte met het verlies en een snel herstel van je zus!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:26

Ts, dat wat je zusje gebeurt komt vaak voor bij beten van een kat. Zoek maar eens op internet. Een kattenbeet zorgt voor veel meer ernstige ontstekingen dan een hondenbeet. Laten ze je zus goed aan de antibiotica zetten en desnoods de wond openen. Wat betreft je kat, als ze in slaap is door de pil kun je altijd een foto van het hoofd laten maken, als daar iets uitkomt zullen jullie nog meer vrede met de beslissing hebben om haar te laten gaan en kom je naderhand niet in de positie waarbij je je afvraagt van had ik maar.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:27

Cardy schreef:
janderegelaa schreef:
Buiten dat ik het belachelijk vind dat Utrecht daar geld voor rekent omdat het een opleidingsziekenhuis is zou het wel verstandig zijn om die kat te onderzoeken. Hij zou maar zo een rare bacterie kunnen hebben die hij met die aanval doorgegeven heeft.

Vind ik ook hoor, belachelijk gewoon!

Euh.. waar moeten die veterinair pathologen dan van betaald worden? Is geen liefdadigheidswerk.

Goede beslissing genomen, sterkte met het verlies en bovenal sterkte met het herstel van je zusje!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:32

Ik heb met interesse en empathie mee gelezen in dit topic. TS ik denk dat je zusje en jij de juiste keuze maken om deze kat te laten gaan, met dusdanige agressie die zo plots op gekomen is moet je imo niet afwachten. Dat is 1. te gevaarlijk voor haar "handlers" en 2. niet eerlijk t.o.v de kat die nu dus in een constanste stress zit (want agressie = stress).

Heel veel sterkte met jullie wijze maar moeilijke beslissing!
Ik hoop dat je zusje er snel boven op is.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:35

Lieve zusjes, wij hebben vorige week onze pony laten gaan ivm gedragsproblemen. Alles was uitgesloten.. Dieren kunnen jammer genoeg niet praten. Het klinkt alsof de kat enorme pijn heeft oid. Dus ik denk dat jullie er goed aan doen om hem te laten gaan. Niet omdat het een rot kat was, of omdat het een makkelijke oplossing is. Maar omdat het beter is voor de kat. Wel wil ik het bij deze even opnemen voor de kat, want ik las een aantal berichtjes die ik niet helemaal eerlijk vind tegenover het dier. Bijv dat als hij naar het asiel zou gaan, hij de plaats inneemt van katten die wel lief zijn. Die IS en lieve Kat. Beest kan erg nika aan doen. Er is gewoon iets gruwelijk mis. En ja, ik ben een van de mensen die dieren met mensen vergelijken. Dat verdienen ze. Wij zijn ook gewoon een diersoort. lieve ts en zusje, heel veel sterkte. Ik twijfel niet aan jullie beslissing.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:38

Dit is vast een lieve kat maar ze hoort imo niet in een asiel. Hoe erg het ook is, imo hoort deze kat te krijgen wat ze nu gaat krijgen: rust.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:41

antje_vip schreef:
Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.

Sterkte voor je zusje! Die is flink toegetakeld zo te lezen.

En dan breng je hem naar het asiel en laat het asiel het dier inslapen, wat is het verschil? Een dierenasiel gaat geen agressieve kat herplaatsen.
Ook al is het dier gezond, dan is het toch niet meer verantwoord om zo'n dier te herplaatsen, en doe je het dier daar wel een plezier mee?
Maar ik lees dat het besluit is genomen dat ze toch ingeslapen word, vind ik een heel dapper besluit.
Ts en zus heel veel sterkte met het verlies!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:42

Sterkte TS en zus.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:43

ik heb enorm veel respect voor jullie, en wil beiden heel veel sterkte wensen!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:43

Een goede beslissing volgens mij.
Wens jullie sterkte.
En beterschap!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:44

TS jeetje wat erg om dit zo mee te moeten, dat lijkt me erg heftig en vooral angstig. Zo heel erg aangevallen zoals jij dat ben ik ook niet. Een paar jaar geleden namen we weer een kat in huis. Het is een zwarte kater genaamd Knorretje.( letterlijk en figuurlijk ) Dat vond ik geen naam voor hem en zijn naam werd om gedoopt tot Hooligan ( naam doet eer ) .Hooligan terroriseerde heel de buurt en was zo brutaal als een aap dat hij bij de buren naast hun bed ging zitten en wachten tot die wakker werden. ( deed verder niks met hun) Toen ijs Hooligan naar een stal gegaan want dit kon zo niet meer .

Al hoe wel Hooligan een super lieve kater is geeft hij het echt aan als hij het niet meer leuk of fijn vindt. Mocht je hem dan door aaien of willen oppakken dan bijt en krapt hij ook. Dan is het geen schatje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:46

Lielle schreef:
ik heb enorm veel respect voor jullie, en wil beiden heel veel sterkte wensen!

Precies wat ik wilde zeggen, veel sterkte morgen!!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:46

Wat een verhaal zeg phoe! Heel veel sterkte beide

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:48

Ayasha schreef:
Dit is vast een lieve kat maar ze hoort imo niet in een asiel. Hoe erg het ook is, imo hoort deze kat te krijgen wat ze nu gaat krijgen: rust.

ben het met je eens! Ik kan er alleen niet goed tegen als mensen dan doen alsof die kat een monster is. Dat beest lijdt nu waarschijnlijk ook. Dat wilde ik Even duidelijk maken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:49

Heel veel sterkte morgen Ts en Zus.
Moeilijke beslissing maar wel de beste zo als het er nu voor staat/ :(:)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:05

Wat ik me net nog bedacht.......sorry, beetje practisch bekeken...

Ik weet niet of jullie deze kat van een fokker gekocht hebben ooit....?
Anders is het wellicht handig de fokker in te lichten met het oog op meer nesten uit deze combinatie.
Het lijkt me niet zo fijn als er daar meer van gekweekt worden. :o
Het kan toeval zijn maar het kan ook een genetisch iets zijn.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:07

Lees nu al vanaf het begin mee en wil jullie heel veel sterkte wensen morgen!