honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:53

Giardia komt uit het buitenland, dat heeft niets te maken met broodfokkers die niet goed voor hun pups zorgen en dat deze vervolgens besmet raken. Het maakt het probleem alleen erger, het is niet de oorspronkelijke oorzaak.

Broodfok is niet goed, maar honden uit het buitenland halen ook niet. Vind ik.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:50

De kans dat mensen elkaar besmetten is zeer klein te noemen. Zoals ik al eerder schreef, hebben wij niet de gewoonte om aan elkaars ontlasting te snuffelen of even lekker aan elkaars anus te ruiken ter begroeting.
Aangezien de besmetting via mond/poep gaat, zal dat dus wel meevallen. Mensen met verminderde weerstand kunnen wel door hun hond besmet worden, mijn da waarschuwde daar specifiek voor omdat je de kontjes van honden bij besmetting met Giardia moet schoonhouden en alle ontlasting opruimen ivm herbesmetting. Dus dan is extra hygiëne wel zeer belangrijk.
Lees eens over buitenlands honden op de site van de Hondenbescherming, zij staan zeer kritisch tegenover het adopteren van buitenlandse honden. Zij vertonen 3 tot 4 keer meer angstgedrag en er wordt specifiek gewaarschuwd van het binnenhalen van ziektes. https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 24&cad=rja

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:29

Daarom moet je dus ook uitkijken bij welke stichting je gaat kijken.
Kwestie van gezond verstand.

http://www.mlds.nl/ziekten/27/giardia-l ... ectie-met/

Hier staat toch echt dat het wereldwijd voorkomt, bij mensen en heel veel soorten dieren. Makkelijk om dan juist deze honden als dader aan te merken.
Hoe vaak komt het niet voor dat een hond een mens likt, ook in het gezicht. Of een mens een hond kust..... Kinderen in zandbakken, gaat ook vaak van alles mis met wormpjes b.v. Zeker buitenlandse katten.

easygoing

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:18

Inderdaad

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:28

En hoe komt het dat het wereldwijd voorkomt...

Zoals al eerder gezegd is. Van mens op mens ziektes meenemen vanuit het buitenland is lang zo makkelijk niet als overdraagbare ziektes door honden.

Maar dat is niet waar het om gaat. Waarom zo'n groot risico nemen (giardia etc.) als er in Nederland genoeg honden zijn die ook een thuis zoeken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:44

Margee schreef:
Daarom moet je dus ook uitkijken bij welke stichting je gaat kijken.
Kwestie van gezond verstand.

http://www.mlds.nl/ziekten/27/giardia-l ... ectie-met/

Hier staat toch echt dat het wereldwijd voorkomt, bij mensen en heel veel soorten dieren. Makkelijk om dan juist deze honden als dader aan te merken.
Hoe vaak komt het niet voor dat een hond een mens likt, ook in het gezicht. Of een mens een hond kust..... Kinderen in zandbakken, gaat ook vaak van alles mis met wormpjes b.v. Zeker buitenlandse katten.

Natuurlijk komt het ook bij mensen voor en heeft de reislust van deze tijd er ook invloed op. Je kan echter niet ontkennen dat het binnenhalen van dieren uit het buitenland daar gewoon ook een grote rol in heeft mijns inziens. Onderstaand van dierenartsen:

GIARDIA LAMBLIA
Giardia lamblia kan zowel bij mensen als ook bij honden, katten, konijnen, cavia's en andere dieren in het maagdarmstelsel voorkomen. Het zijn microscopisch kleine, eencellige organismen. Giardia is een parasiet, dit betekent dat hij zich op kosten van de gastheer (mens of dier) voedt.
Een paar jaar geleden was giardia bij ons nog tamelijk onbekend, maar door vakantiereizen naar zuidelijke en oostelijke landen, evenals het invoeren van dieren uit deze landen -zonder onderzoek door een dierenarts-, komen infecties met giardia steeds vaker voor.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:48

evenals......

Ik snap eigenlijk niet waarom jullie 2 er zo over doordrammen.... Niemand dwingt je toch?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:40

Nee, niemand dwingt mij een buitenlandse hond te nemen.

ECHTER, loop ik wel een aanmerkelijke kans hoge dierenartskosten te betalen, alleen maar omdat andere mensen zo nodig honden uit het buitenland moesten halen en niet een Nederlandse hond wilden. Dierenartskosten horen bij huisdieren, maar ik word er niet blij van dat deze ziektes maar binnengehaald worden. Ik ben het er niet mee eens, maar ik loop wel een groot risico er slachtoffer van te worden.

Dat is waarom.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:06

O Wauw!! De slachtofferrol.....

Ik loop de hele dag risico's.... met van alles. Om daAr nou anderen de schuld van te geven....
Nou ja, mijn collega's misschien, van een verkoudheid (opgelopen in het buitenland).

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:17

Zozenn jou mening is nu wel duidelijk.
Gelukkig zijn er mensen die er wel anders over denken.

De dierenasielen in Nederland zitten niet stampvol, dat valt een stuk mee in tegenstelling tot wat er geïnsinueerd word. Veel van de honden in de Nederlandse passen niet in alle gezins situaties, iedere keer de opmerking over dat mensen maar in Nederland iets uit de asiels moeten halen, word er moe van :roll:

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:24

Het idee dat honden via stichtingen hierheen worden gehaald geen medische check hebben ondergaan is natuurlijk bullshit.

Een goede stichting haalt echt niet zomaar wat binnen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:00

Ik word er moe van dat buitenlandse honden dan maar de oplossing zijn.

Niks slachtofferrol. Als mensen hier ziektes heen halen, omdat zij per se een buitenlandse hond willen, dan vallen er Nederlandse honden slachtoffers.

Maar je hebt gelijk, mijn mening is duidelijk. 't is toch een welles nietes spelletje geworden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:16

Mensen die een hond uit het buitenland halen zonder gezondheidscheck en bloedafname inclusief wachten op de uitslag moeten wat mij betreft een fikse draai om de oren krijgen.

Gelukkig gaan de meeste stichtingen serieus om met de gezondheid van buitenlandse honden die naar Nl worden gehaald.
Er gaat bij een serieuze stichting geen hond het vliegtuig in voordat de bloeduitslagen bekend zijn en de dierenarts toestemming heeft gegeven voor de reis.

Niet alle stichtingen werken vanuit alle eerlijkheid.
Dierenartsen worden omgekocht ect ect.

Maar dat gebeurd helaas ook in Nl, er worden nog steeds pups zogenaamd geënt waar geen dierenarts aan te pas is gekomen.
Pups worden gezond verklaard terwijl dit niet het geval is...... Gelukkig meer uitzondering dan regel maar zo is het naar mijn idee ook met de stichtingen welke honden uit het buitenland halen.....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:49

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:22

Easygoing, wat een goed en zo waar artikel. Ik wilde hier niet meer reageren omdat ik geen zin had om tegen die idiote vooroordelen te vechten maar dit artikel slaat de spijker op zijn kop.

Het is precies wat ik in mijn zoekactie naar een hond ben tegen gekomen en wat ik ook in mijn omgeving zie.

Wij zijn dolblij met ons oudje die alleen maar ter wereld kwam omdat baasje geld wilde verdienen, ze is op een vreemde manier bij ons gekomen. Wij zijn ook dolblij met onze herplaatser die volgens ons wel degelijk broodfok was maar die op dat moment een nieuw thuis zocht.

En wat zijn we blij met onze Spanjaard zonder enge ziekte's en met een fantastisch karakter.

Komt er sinds anderhalve week nog een rashond herplaatser bij die volgens de eerste baasjes niet voldeed aan hun standaard. Wat zijn wij blij met haar.

Hou toch eens op met Nederlandse asielen en buitenlandse hondjes tegen over elkaar te zetten. Ik krijg daar de kriebels van. Zeker in het licht van deze tijd

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:26

Eens met jou Percy.
Elke hond is er eentje en elke hond verdient liefde en warmte of het nou uit nederland komt of uit verweggistan.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 03:30

ZoZenn schreef:
Niks slachtofferrol. Als mensen hier ziektes heen halen, omdat zij per se een buitenlandse hond willen, dan vallen er Nederlandse honden slachtoffers.

Goh, ik heb een keer een zware infectie op mijn luchtwegen gehad. Zeer waarschijnlijk omdat er een toerist een week daarvoor, per ongeluk, recht in mijn gezicht hoeste toen hij zich omdraaide. En ik kom tijdens mijn werk nogal mensen van buitenlandse komaf tegen. Zullen we dat dan ook maar allemaal verbieden? Die brengen tenslotte ook allemaal ziektes met zich mee en dan vallen er dus ook Nederlandse slachtoffers. Sorry, maar je blijft met hetzelfde argument komen, wat in mijn ogen nauwelijks een argument is omdat je nu eenmaal niet alle nare dingen in het leven kan uitsluiten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 07:34

Mijn Mum komt uit Spanje. Ze kwam via Podenco in Nood en zat in Spanje bij PAWS (van Belinda Meuldijk).
Ze is op mijn pad gekomen, maar ik zou zó weer een buitenlandse hond in huis nemen. Mijn ervaring met asielhonden in NL is dat ze vaak een verhaal hebben (een ander verhaal dan buitenlandse honden). En daarbij vind ik dat dierenliefde niet mag stoppen bij de grens.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:22

Mooi artikel easygoing :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:42

Het blijft natuurlijk een zaak met voor en tegenstanders. De waarheid zal zoals meestal , waarschijnlijk in het midden liggen. Om niet weer in de welles/nietes situatie te belanden, zal ik maar niet ook nog een artikel op gaan plaatsen hier waarin juist het tegenovergestelde wordt geschreven. Want die zijn er ook gewoon te vinden op internet, neem bijvoorbeeld De Hondenbescherming die ook gewoon geen voorstander is van het halen van honden uit het buitenland. Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen zijn eigen mening mag hebben. Uiteraard wens ik jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid met jullie honden!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:59

lilydj schreef:
oke, dit is toch wel even moeilijk. want alles wat ik lees is dat huskys brokken niet kunnen veteren door de korte darmen ofzo, maar ik vind 4,50 voor 500 gr vlees echt te veel van het goede..

Smuldier 400 gram ong € 0,70 (afhankelijk van wat je neemt)
Perfect spul

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:55

ik betaal een euro per kilo...gemalen kippenkarkassen diepgevroren.Inclusief brengen.
Bestel eens in de 8 maanden 400 kilo,gaat in de vriezers.Gemengt met wat rijst en sperciebonen.
Geen idee of ze in Nederland leveren?
http://www.aliment-chien-chat.fr/

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 20:47

onze pup krijgt nu nog gewoon pup brokken, maar heb hem gisteren wel een stuk pens gegeven en dat vond ie heerlijk, dus dnek dat ik het een beetje ga afwisselen.
hij heeft vandaag ook zijn laatste prik gehad :)
en kan ondertussen ook naast lopen en los :P

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:41

Zozenn,

Eigenlijk kan ik je niet eens helemaal ongelijk geven...
Alleen om alles over 1 kant te scheren met buitenlandse hondjes vind ik jammer..

Hier alleen maar buitenlanders.. Per toeval.. 1 was al in Nederland geplaatst.. Dus niet bewust uit buitenland gehaald..
Ook zijn wij opvang gezin voor een hele leuke stichting!

En daarbij ben ik als vrijwilliger actief in het honden vangen! Want helaas zijn het niet alleen stichtingen die niet nadenken over ziektes etc ook nemen ze geen verantwoording bij het plaatsen van honden en ontsnappen er helaas veel (ongelukken kunnen gebeuren.. Maar een opengewaaide deur is voor mij geen ongeluk want je werkt toch, tenminste wij dan, met sluizen om te zorgen dat ze nooit los voor een buitendeur staan)

En dan ja kom je wel eens in aanraking met andere buitenlandse honden waarvan direct duidelijk is dat er duidelijk niet op hartworm etc getest word.. Dat vind ik zo ontzettend jammer dat is gewoon dom.. Niet over nagedacht en een risico voor elke hond die hier in Nederland loopt..

Alle honden overal ter wereld verdienen een warme mand! Een liefdevol thuis etc etc.. Buitenlanders/Nederlanders noem maar op..

Maar als mens zijnde vind ik wel dat je verplicht bent goed onderzoek te doen, het is niet moeilijk om je even in te lezen over buitenlandse honden en stichtingen.. Evenals hierover kritische vragen te stellen.. Daar is niet alleen de stichting bij ook degenen die zo'n hondje een thuis willen bieden.
Die ziektes zijn idd onnodig en zonde en een risico voor anderen! Dus ja daar heb je wel een punt.. Maar zo zwart wit als je het zegt is het natuurlijk niet..

Ook zonder buitenlandse honden heb je kans op hele hoge dierenarts rekeningen.. En daar kies je voor zodra je dieren neemt.. :-)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:47

Patries90, kan me in jouw post vinden. Ik discrimineer niet. Niet naar mensen en niet naar honden. Degenen die op mijn pad komen en bij ons leven passen gun ik een huis waarbij ik natuurlijk de hond leuk moet vinden en er plaats moet zijn.

Onze Spanjaard leeft samen met onze Belg en onze Nederlander en die honden discrimineren ook al niet en ze zijn ook al niet ziek geworden van de Spanjaard ;) .