Show je aquarium!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:12

Citaat:
W.b.t. de kit: Waarom niet gewoon kit wat voor aquaria bedoeld is? Dat is er in doorzichtig en zwart, en dan weet je in elk geval zeker dat het geen giftige zooi afgeeft wanneer je de bak vult.

Ik neem aan dat je dit tegen mij hebt.
Ik had dus gewoon aquarium (glas)kit. Alleen toen kwamen de stenen er nog af.
Toen informatie opgevraagd en dus nu de nieuwe kit besteld.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:36

Oh dan is het goed! Ik heb zelf wel eens met gewoon kit voor glas in handen gestaan, maar daar stond best duidelijk een groot kruis door het plaatje met een vis, vandaar dat hier de alarmbellen een beetje gingen rinkelen. :P Wel knullig dat de stenen weer loslieten, het zou je maar gebeuren wanneer je de bak al vol hebt staan.

Desty

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:30

Voor de mensen die het leuk vinden, ik heb net even een fototopic gemaakt met de garnalen van mijn vader (incl. Taiwan Bee's).
Dus als je zin hebt neem even een kijkje :)

*Klik*

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:46

julius_juut schreef:
Oh dan is het goed! Ik heb zelf wel eens met gewoon kit voor glas in handen gestaan, maar daar stond best duidelijk een groot kruis door het plaatje met een vis, vandaar dat hier de alarmbellen een beetje gingen rinkelen. :P Wel knullig dat de stenen weer loslieten, het zou je maar gebeuren wanneer je de bak al vol hebt staan.

Gelukkig niet de eerste keer dat ik met kit in een aquarium werkte, en gelukkig dat ik alleen de onderste rij stenen heb geplakt en later zag dat het niet bleef plakken.
Hihi.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:06

julius_juut schreef:
Vreemd dat hij opeens groen word, normaal komt dat al vrij snel wanneer je de bak in zonlicht hebt staan.

Nu is zonlicht sowieso zoals secricible zegt eigenlijk een garantie op algen en oververhitting. Boven de verwarming kan goed gaan, als het water maar niet warmer word dan bedoeld wanneer de verwarming in de kamer aan gaat. Als dat niet gebeurt is het gewoon goedkopere verwarming dan het element in de bak zelf. :P

Je zou zilverfolie of iets dergelijks tegen de achterkant/zijkanten van je aquarium kunnen doen zodat het zonlicht er niet in komt. Het duurt dan wel even voordat je het groen weer kwijt bent natuurlijk, maar zo veel mogelijk wegkrabben en opzuigen met verversen helpt. Wat voor algen zijn het?

W.b.t. de kit: Waarom niet gewoon kit wat voor aquaria bedoeld is? Dat is er in doorzichtig en zwart, en dan weet je in elk geval zeker dat het geen giftige zooi afgeeft wanneer je de bak vult.

Ik zou niet weten wat voor een algen het zijn, het glas zit ook niet onder de aanslag, het is gewoon het water dat erg groen/bruinig is sinds dat plantje erin zit. Bedankt voor de tip van het raam, ga een plekje vrijmaken waardoor hij meer naar binnen staat ;)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:24

Jaaa! na bijna 5 weken zitten mijn kogelvissen in de bak!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:36

Ik moest even zoeken naar de vissen, maar wat een gave bak :D

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:10

Oooh die is gaaf Pearlx!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:25

Gaaf zeg!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:05

Dankjulliewel! Ik moest veel geduld hebben om weken tegen deze mooie, maar lege bak aan te kijken. Heel veel plezier nu er eindelijk vissen in zitten *\o/*

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:06

Is het zout of zoet? Kogelvisjes zijn zoetwatervissen toch? Of ben ik nou helemaal de kluts kwijt?

Ik vind je bak namelijk heel erg zoutwater ogen :))

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:11

linnnh schreef:
Is het zout of zoet? Kogelvisjes zijn zoetwatervissen toch? Of ben ik nou helemaal de kluts kwijt?

Ik vind je bak namelijk heel erg zoutwater ogen :))

Die van mij zitten nu op zwaarbrak (echt bijna zeewater). Als ze wat gegroeid zijn gaan ze op vol zout.

De meeste kogelvissen zijn zeevissen. Je hebt ook "zoetwater kogelvissen" tenminste ze worden ze verkocht in dierenwinkels. Dat zijn baby's van een soort die paart en eieren legt in riviermonden. Daar worden de baby's dan ook gevangen voor dierenwinkels. Deze moeten tijdens het opgroeien langzaam van zoet naar brak naar zeewater gaan om lang te overleven.

Dat weten helaas weinig mensen en wordt vaak ook niet gezegd waardoor ze slecht in leven zijn te houden in aquaria bij mensen thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:16

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-15 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:18

love_western schreef:
Er zijn kogelvissen die prima in zoetwater kunnen leven.

Die zijn er inderdaad wel, maar de "populaire" soorten die ze vaak in dierenwinkels verkopen als zoetwater zijn meestal de soorten die met leeftijd zouter moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:20

Pearlx schreef:
love_western schreef:
Er zijn kogelvissen die prima in zoetwater kunnen leven.

Die zijn er inderdaad wel, maar de "populaire" soorten die ze vaak in dierenwinkels verkopen als zoetwater zijn meestal de soorten die met leeftijd zouter moeten.

Ja daar moet ik je gelijk in geven.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:20

hele gave bak pearlx! Komt er nog meer in?

en tja algen.. Hier ook weer volop en geen idee waardoor. Veel planten, geen zonlicht.. Het is gewoon de bruin/groene aanslag op de ramen deze keer maar pff wat baal ik.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:21

love_western schreef:
Ja daar moet ik je gelijk in geven.

En dat is heel sneu voor zowel de visjes als de eigenaar. Ik zou echt niet blij zijn als ik door foute of geen informatie mijn vissen op den duur kwijt raak, maar het gebeurt erg veel. Vooral op het forum wat je linkte komen veel mensen die hun vis als zoetwatervis hebben gekocht en komen er daar achter dat het een soort is die later brak/zout moet gaan.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:56

Hallo Allemaal, zou ik me hier ook mogen melden?!
Ben dominique en heb een 1,20m bij 50cm bak waar ik onder andere 4 krabjes en gourami's in heb zitten!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:07

Natuurlijk!
Mooie grote bak zeg! Heb je er verschillend gekleurd grint in liggen of lijkt dat zo? :)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:51

Spruitjee schreef:
Natuurlijk!
Mooie grote bak zeg! Heb je er verschillend gekleurd grint in liggen of lijkt dat zo? :)

Ligt een laagje speciaal voedingsgrind onder voor de planten maar word door mijn krabben en andere bodem eters nog wel eens omhoog gehaald haha

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:40

Oeh, wat voor krabjes zijn dat?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:52

julius_juut schreef:
Oeh, wat voor krabjes zijn dat?

Is de rode dwergkrab ook wel de rode mangrovekrab genoemd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:54

Jaaa! Mijn garnalen en kreeftjes zijn binnen! :D

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:57

Mijn led is gisteren gekomen :D gelijk erop gezet ! ben weer tevreden ! binnenkort even planten erbij wil hogere :D

Voor (met tl)

Afbeelding

En na (met led)

Afbeelding

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 15:25

Mooie beestjes & die lamp geeft een mooi, rustig licht! Mooi!

Is er iemand hier die japonica garnalen samen met kleinere garnalen heeft (zoals crystal red)? Of iemand die weet of dit samen kan?