Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Je kunt ook jezelf vrijwillig opgeven voor het uittesten van medicijnen zodat ze de geliefde dieren niet meer gebruiken
Zoolgangster schreef:M_D_H schreef:Je kunt ook jezelf vrijwillig opgeven voor het uittesten van medicijnen zodat ze de geliefde dieren niet meer gebruiken
Precies, als àl die mensen die die petitie ondertekenen het lef zouden hebben om in plaats van die dieren zichzelf vrijwillig aan te bieden... maar dan hoor je ze niet.
speurneusc schreef:PenP2014 schreef:Van een bedrijf die deze dieren speciaal fokt voor de proeven.
Die geen honden hebben die zo groot zijn als de labrador dus de honden moeten ergens anders vandaan gaan komen, gewoon van de straat dus
PenP2014 schreef:Zoolgangster schreef:
Precies, als àl die mensen die die petitie ondertekenen het lef zouden hebben om in plaats van die dieren zichzelf vrijwillig aan te bieden... maar dan hoor je ze niet.
Lezen is ook moeilijk he? Nog maar een keer dan.
waarom niet op menselijke harten testen? Omdat er dan een paar mensen dood gaan die op een donorhart wachten? Ja en? Dat is de natuur. Als je hart stopt ga je dood
PenP2014 schreef:Zoolgangster schreef:[quote="M_D_H
Je kunt ook jezelf vrijwillig opgeven voor het uittesten van medicijnen zodat ze de geliefde dieren niet meer gebruiken
[/quot
Lezen is ook moeilijk he? Nog maar een keer dan.
waarom niet op menselijke harten testen? Omdat er dan een paar mensen dood gaan die op een donorhart wachten? Ja en? Dat is de natuur. Als je hart stopt ga je dood
PenP2014 schreef:M_D_H schreef:Zou jij het doen?
Nee. En weet je waarom niet? Omdat pacemakers onzinnig zijn. Omdat men zo hopeloos alles en iedereen maar kunstmatig in leven moet houden. Ten koste van alles. Ik zou me liever aan een haai of tijger laten voeren. Lijkt me veel nuttiger
Lepeltje schreef:speurneusc schreef:
Verder ben ik het trouwens ook niet altijd eens met de beslissingen van de dec, maar door onze strenge regelgeving is het echt niet zomaar mogelijk om dieren te martelen, sterker nog, dat zal je de kop kosten als wetenschapper. Deze dieren zullen ongetwijfeld pijstillers krijgen en ik denk dat ze geeuthaniseerd worden voor ze daadwerkelijk doodgaan aan hartfalen.
Of ik het doel belangrijk genoeg vindt om er labradors voor te gebruiken weet ik dus niet, aangezien ik geen idee heb wat ermee bereikt moet worden. In mijn ogen zijn honden toch een stuk minder makkelijk 'gelukkig' te houden in een proefdiercentrum, vooral als ze spf gehouden moeten worden, dus ja ik zou liever de dec zelf lezen en daaruit een afweging maken of het doel de middelen heiligt.
PenP2014 schreef:M_D_H schreef:Zou jij het doen?
Nee. En weet je waarom niet? Omdat pacemakers onzinnig zijn. Omdat men zo hopeloos alles en iedereen maar kunstmatig in leven moet houden. Ten koste van alles. Ik zou me liever aan een haai of tijger laten voeren. Lijkt me veel nuttiger
Cemlys schreef:Waar ik me dan weer drukker om maak is dat zoveel mensen een petitie tekenen tegen 39 (op zich nog niet eens veel) honden die doodgaan met een doel (ook al hebben ze er zelf niet voor gekozen, maar geen enkel dier kiest ervoor om dood te gaan, ook niet die die natuurlijk ziek worden of sterven), maar eigenlijk niet beseffen hoeveel dieren doodgemaakt worden omdat asielen volzitten, eigenaren een impulsaankoop gedaan hebben en eigelijk het geld niet hebben,... Geloof me die overtreffen de 39 ruimschoots, ik heb jaren vrijwillig op een asiel geholpen, daar gingen wekelijks hondjes dood, om plek te maken voor een nieuwe kandidaat met mss iets meer kans herplaatst te worden.
NatasjavE schreef:PenP2014 schreef:
Dus iemand die net moeder is geworden en last krijgt van ernstige hartritmestoornissen moeten we maar dood laten gaan?
Leuk voor de pas geboren baby.
Hoe denk je dat het is om zonder moeder groot te worden?
PenP2014 schreef:ja stuk spannender, heb je ooit een mens/dier gezien in een laat stadium van hartfalen, stikkend in zn eigen longvocht? Einde is niet een paar uur later in zicht. en met alle respect maar nee ik hoef niet voor een tijger of een haai te springen, ik wil gewoon menswaardig/rustig kunnen sterven, zonder dat het een doodstrijd wordt. Ik hoef geen 100 te worden of 20 jaar aan een stoel vast te zitten. En als het allemaal geen nut meer heeft dan graag een cocktailtje inslapen.M_D_H schreef:Zou jij het doen?
Cemlys schreef:Waar ik me dan weer drukker om maak is dat zoveel mensen een petitie tekenen tegen 39 (op zich nog niet eens veel) honden die doodgaan met een doel (ook al hebben ze er zelf niet voor gekozen, maar geen enkel dier kiest ervoor om dood te gaan, ook niet die die natuurlijk ziek worden of sterven), maar eigenlijk niet beseffen hoeveel dieren doodgemaakt worden omdat asielen volzitten, eigenaren een impulsaankoop gedaan hebben en eigelijk het geld niet hebben,... Geloof me die overtreffen de 39 ruimschoots, ik heb jaren vrijwillig op een asiel geholpen, daar gingen wekelijks hondjes dood, om plek te maken voor een nieuwe kandidaat met mss iets meer kans herplaatst te worden.