39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:46

Nouja een mes in de slagader mag ook hoor :D maar laten we vooral niet offtopic gaan en luguber worden :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:46

In
EskeGirl schreef:
Zou de kogel ook op dieren zijn getest?

direct wel, wapens zijn van oorsprong ontwikkeld voor de jacht

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:47

M_D_H schreef:
Je kunt ook jezelf vrijwillig opgeven voor het uittesten van medicijnen zodat ze de geliefde dieren niet meer gebruiken :D

Precies, als àl die mensen die die petitie ondertekenen het lef zouden hebben om in plaats van die dieren zichzelf vrijwillig aan te bieden... maar dan hoor je ze niet.

Ik vind het trouwens best eng te moeten constateren dat sommige mensen in dit topic de waarde van een mensenleven totaal niet snappen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:48

Zoolgangster schreef:
M_D_H schreef:
Je kunt ook jezelf vrijwillig opgeven voor het uittesten van medicijnen zodat ze de geliefde dieren niet meer gebruiken :D

Precies, als àl die mensen die die petitie ondertekenen het lef zouden hebben om in plaats van die dieren zichzelf vrijwillig aan te bieden... maar dan hoor je ze niet.

Lezen is ook moeilijk he? Nog maar een keer dan.

waarom niet op menselijke harten testen? Omdat er dan een paar mensen dood gaan die op een donorhart wachten? Ja en? Dat is de natuur. Als je hart stopt ga je dood :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:48

PenP2014 schreef:
AmoorM schreef:
Waar komen die honden eigenlijk vandaan?

Van een bedrijf die deze dieren speciaal fokt voor de proeven.

Die geen honden hebben die zo groot zijn als de labrador dus de honden moeten ergens anders vandaan gaan komen, gewoon van de straat dus

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:51

speurneusc schreef:
PenP2014 schreef:
Van een bedrijf die deze dieren speciaal fokt voor de proeven.

Die geen honden hebben die zo groot zijn als de labrador dus de honden moeten ergens anders vandaan gaan komen, gewoon van de straat dus

Doe niet zo dom...
Door te fokken krijgen ze dus die dieren...
Die plukken ze niet zomaar van straat...
Dát doen ze niet omdat ze dan honden krijgen met verschillende omstandigheden wat dus weer het resultaat van de test kan beïnvloeden

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:52

PenP2014 schreef:
Zoolgangster schreef:

waarom niet op menselijke harten testen? Omdat er dan een paar mensen dood gaan die op een donorhart wachten? Ja en? Dat is de natuur. Als je hart stopt ga je dood :)

Waarom nou weer die mensen?
Die zijn misschien wel voor dier proefden en hebben der dus geen problemen mee.

Zou jij het doen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:52

PenP2014 schreef:

Er is geen medisch ethische commissie die dat goedkeurt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:54

PenP2014 schreef:
Zoolgangster schreef:
[quote="M_D_H
[/quot

Zou jij jezelf aanbieden dan?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:55

M_D_H schreef:
Zou jij het doen?

Nee. En weet je waarom niet? Omdat pacemakers onzinnig zijn. Omdat men zo hopeloos alles en iedereen maar kunstmatig in leven moet houden. Ten koste van alles. Ik zou me liever aan een haai of tijger laten voeren. Lijkt me veel nuttiger :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:55

Waar ik me dan weer drukker om maak is dat zoveel mensen een petitie tekenen tegen 39 (op zich nog niet eens veel) honden die doodgaan met een doel (ook al hebben ze er zelf niet voor gekozen, maar geen enkel dier kiest ervoor om dood te gaan, ook niet die die natuurlijk ziek worden of sterven), maar eigenlijk niet beseffen hoeveel dieren doodgemaakt worden omdat asielen volzitten, eigenaren een impulsaankoop gedaan hebben en eigelijk het geld niet hebben,... Geloof me die overtreffen de 39 ruimschoots, ik heb jaren vrijwillig op een asiel geholpen, daar gingen wekelijks hondjes dood, om plek te maken voor een nieuwe kandidaat met mss iets meer kans herplaatst te worden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:56

Waarom kan er nu niemand uitleggen waarom ze testen op gedetineerden wel goedkeuren?
Heb het al een paar keer gevraagd, maar nogsteeds geen antwoord.

Eske_B

PenP2014 schreef:
M_D_H schreef:
Zou jij het doen?

Nee. En weet je waarom niet? Omdat pacemakers onzinnig zijn. Omdat men zo hopeloos alles en iedereen maar kunstmatig in leven moet houden. Ten koste van alles. Ik zou me liever aan een haai of tijger laten voeren. Lijkt me veel nuttiger :)

En waar dan wel medicijnen op testen? Al was bijvoorbeeld morfine nog niet uitgevonden?

M_D_H

Prima... maar mocht het ooit zover voor jou zijn... wil je mij dan een berichtje sturen met jou keuze?
Ik ben namelijk erg benieuwd of je er dan ook nog zo over denkt...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:57

Lepeltje schreef:
speurneusc schreef:

Verder ben ik het trouwens ook niet altijd eens met de beslissingen van de dec, maar door onze strenge regelgeving is het echt niet zomaar mogelijk om dieren te martelen, sterker nog, dat zal je de kop kosten als wetenschapper. Deze dieren zullen ongetwijfeld pijstillers krijgen en ik denk dat ze geeuthaniseerd worden voor ze daadwerkelijk doodgaan aan hartfalen.
Of ik het doel belangrijk genoeg vindt om er labradors voor te gebruiken weet ik dus niet, aangezien ik geen idee heb wat ermee bereikt moet worden. In mijn ogen zijn honden toch een stuk minder makkelijk 'gelukkig' te houden in een proefdiercentrum, vooral als ze spf gehouden moeten worden, dus ja ik zou liever de dec zelf lezen en daaruit een afweging maken of het doel de middelen heiligt.

dan moet je nog eens dat verslag lezen van freelabradors, daarin staat dus dat 1 op de 3 al doodgaat door de 6 weken voorbreidingsfase (of te wel de harten zodanig te beschadigen dat ze om te leven een pacemaker nodig zouden hebben, dan sterven er nog tijdens de 8 uur zware tot zeer zware belasting van de het hart in de volgende fase, dus ze krijgen zowat 8 uur een hartaanval, of bijna hartaanval en de rest zal daarna sterven want ze willen de schade van het hart gaan bekijken daar zijn ze benieuwd naar. Dus afmaken omdat ze toch niet meer in de maatschappij mee kunnen zal niet aan de orde zijn, ze gaan het gewoon door de test allemaal het al niet overleven dat is al zeker!!!!

NatasjavE

PenP2014 schreef:
M_D_H schreef:
Zou jij het doen?

Dus iemand die net moeder is geworden en last krijgt van ernstige hartritmestoornissen moeten we maar dood laten gaan?

Leuk voor de pas geboren baby.

Hoe denk je dat het is om zonder moeder groot te worden?

M_D_H

minikatje schreef:
Waarom kan er nu niemand uitleggen waarom ze testen op gedetineerden wel goedkeuren?

Omdat zonder 80 procent van de gestelde vragen niet beantwoord worden...
Waarschijnlijk omdat ze er geen antwoord op hebben...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:57

Cemlys schreef:
Waar ik me dan weer drukker om maak is dat zoveel mensen een petitie tekenen tegen 39 (op zich nog niet eens veel) honden die doodgaan met een doel (ook al hebben ze er zelf niet voor gekozen, maar geen enkel dier kiest ervoor om dood te gaan, ook niet die die natuurlijk ziek worden of sterven), maar eigenlijk niet beseffen hoeveel dieren doodgemaakt worden omdat asielen volzitten, eigenaren een impulsaankoop gedaan hebben en eigelijk het geld niet hebben,... Geloof me die overtreffen de 39 ruimschoots, ik heb jaren vrijwillig op een asiel geholpen, daar gingen wekelijks hondjes dood, om plek te maken voor een nieuwe kandidaat met mss iets meer kans herplaatst te worden.

Als je behoefte hebt om te praten over asieldieren. Maak gerust een topic. Ik praat graag mee over opvang van binnen-en buitenlandse dieren & vrijwilligerswerk in een asiel :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:58

minikatje schreef:

Is dat waar? Gebeurt dat?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:59

Ikga dit topic ontstippen. Sorry maar ik heb nog nooit zo veel domme mensen bij elkaar gezien in 1topic. Dan doen verschillende mensen een poging met goede argumenten waarom dierproeven nu nog niet vervangen kunnen worden door alternatieven. Daar word totaal overheen gelult met " alles is zielig". Echt grow some brains please! In plaats van domme achterhaalde argumenten te blijven opdreunen die totaal geen oplossing bieden.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:59

M_D_H schreef:
Prima... maar mocht het ooit zover voor jou zijn... wil je mij dan een berichtje sturen met jou keuze?

Ik zal een timertje in de agenda zetten voor je :D

M_D_H

NatasjavE schreef:
PenP2014 schreef:

Dus iemand die net moeder is geworden en last krijgt van ernstige hartritmestoornissen moeten we maar dood laten gaan?

Leuk voor de pas geboren baby.

Hoe denk je dat het is om zonder moeder groot te worden?

Maar dat is de natuur O:)

Cemlys

PenP2014 schreef:
M_D_H schreef:
Zou jij het doen?

ja stuk spannender, heb je ooit een mens/dier gezien in een laat stadium van hartfalen, stikkend in zn eigen longvocht? Einde is niet een paar uur later in zicht. en met alle respect maar nee ik hoef niet voor een tijger of een haai te springen, ik wil gewoon menswaardig/rustig kunnen sterven, zonder dat het een doodstrijd wordt. Ik hoef geen 100 te worden of 20 jaar aan een stoel vast te zitten. En als het allemaal geen nut meer heeft dan graag een cocktailtje inslapen.

M_D_H

PenP2014 schreef:
M_D_H schreef:

Ik zal een timertje in de agenda zetten voor je :D

:)) graag

speurneusc

Cemlys schreef:

Als goed is worden hier in nederland geen dieren afgemaakt om plaats te maken voor anderen, gebeurt dat wel dan is dat zeer kwalijk want er wordt altijd beweert dat nederland daar niet aan doet. Belgie wel, daar zit een dier een aantal weken in het asiel en is ie dan niet geplaatst wordt ie afgemaakt, ook als het hok niet nodig voor anderen.