Staffords, vecht en bijthonden of toch maar een imago?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:52

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Wat ik me dan -serieus- afvraag hè, wat is er leuk aan het hebben van een hond die je zo moet "tuchten" alleen al om te voorkomen dat hij een gevaar is voor zijn omgeving?
Ik bedoel dat niet negatief, maar het lijkt mij gewoon niet relaxed om zo'n hond te hebben.

Kan iemand die recent bewust voor een Amstaff gekozen heeft deze vraag van mij beantwoorden?

Ikke ikke ikke...
Mensen zien alleen nog maar het slechte in van dit type honden. Waarom ik voor een Amstaff heb gekozen?
Het zijn fantastische werkhonden, ze gaan voor je door het vuur, hebben een enorme "Will to please", zijn onwijs gek met kinderen, zijn van nature geen blaffers (in tegenstelling tot mijn chihuahua), en ik vind persoonlijk dat je een hond zelf zo kunt "maken" als je wilt. (En ik vind ze bloedmooi!)

Ik heb nog nooit een blijere hond gezien dan mijn Amstaff. Altijd enthousiast, en ja je moet ze wel opvoeden, ze zoeken al vanaf jonge leeftijd de grens op (zoals vele)en daar moet je dan wel op inspelen.
Nou is die van mij nog niet zo oud, dus ik zal wel te horen krijgen dan mijn verhaal op niks gebaseerd is, maar gelukkig heb ik genoeg (en alleen maar positieve)ervaringen met deze honden.

Gister nog sprong mijn chi weer zowat uit haar velletje, blaffend en schreeuwend (held op sokken hoor, zal ook noooooit uithalen), terwijl mijn staff zich echt af stond te vragen wat dat kleine mormel nou weer aan het doen was. Mensen die aan de overkant liepen vroegen nog voor wie mensen nou meer op moesten passen, de kleine of de grote.......

geerke

Re: Staffords, vecht en bijthonden of toch maar een imago?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:04

iedere hond heeft een ''will to please''

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:05

geerke schreef:
iedere hond heeft een ''will to please''

Klopt wel, maar mijn chi doet liever "niks".... Er zit dus wel verschil in de mate waarop vind ik.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:53

mijn bijna 6 jarige am stafford meisje is een schat.
we hebben shows gelopen en een paar jaar behendigheid gedaan.
ze was gek met elke hond daar!
de kleintjes ging ze echt naast zitten alsof ze wou zeggen kom maar ik doe je niks en andere honden speelde ze echt heel leuk mee.
helaas vanwege een blessure bij haar hebben we moeten stoppen wat ik erg jammer vind want dat sociale contact vond ze fijn.
gelukkig heeft ze wel hondenvriendjes in de buurt en met de paarden kan ze ook goed en ook met de kat en kinderen en alles

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:32

linda2008 schreef:
Ikke ikke ikke...
Mensen zien alleen nog maar het slechte in van dit type honden. Waarom ik voor een Amstaff heb gekozen?
Het zijn fantastische werkhonden, ze gaan voor je door het vuur, hebben een enorme "Will to please", zijn onwijs gek met kinderen, zijn van nature geen blaffers (in tegenstelling tot mijn chihuahua), en ik vind persoonlijk dat je een hond zelf zo kunt "maken" als je wilt. (En ik vind ze bloedmooi!)

Ik heb nog nooit een blijere hond gezien dan mijn Amstaff. Altijd enthousiast, en ja je moet ze wel opvoeden, ze zoeken al vanaf jonge leeftijd de grens op (zoals vele)en daar moet je dan wel op inspelen.
Nou is die van mij nog niet zo oud, dus ik zal wel te horen krijgen dan mijn verhaal op niks gebaseerd is, maar gelukkig heb ik genoeg (en alleen maar positieve)ervaringen met deze honden.

Gister nog sprong mijn chi weer zowat uit haar velletje, blaffend en schreeuwend (held op sokken hoor, zal ook noooooit uithalen), terwijl mijn staff zich echt af stond te vragen wat dat kleine mormel nou weer aan het doen was. Mensen die aan de overkant liepen vroegen nog voor wie mensen nou meer op moesten passen, de kleine of de grote.......

Ik zie zeker niet alleen het slechte van deze honden. Ik heb zelf een XAmstaff gehad en dat was een top hond. Maar mensen die vinden dat je ze in alles kort moet houden, dan denk ik, wat is er dan nog aan? Ik heb dat bij mijn hond nooit hoeven doen. Die liep overal los en was erg sociaal. Ze is wel een keer in haar neus gebeten door een york. Ze deed niets terug.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:01

ik wou net zeggen.
ik vind dat elke eigenaar zijn hond lekker afentoe zover het kan los moet gooien!
Ik weet genoeg plekken en weilanden waar het kan en waar geen andere honden lopen.
gelukkig kan mijne dan ook met andere honden maar vanwege haar blessure vind ik het ook fijn dat ze gewoon vrij kan rennen zonder dat het er te wild aan toe gaat.
en ze kan in ons weiland rennen en dan hou ik het in de gaten, want wil niet dat ze perongeluk een trap van een paard krijgt