xSlvna schreef:*begint met modderwerpen*![]()
Gedraag jullie, had vooral van Ayasha niet zo een reactie verwacht, al zal het niet aanvallend bedoeld zijn gok ik.
Maar even denken, ergens vind ik het wel NIET goed dat jou hond aanslaat waar jij bij bent, richting de buurman. Een hond hoort wel een beetje te weten waarvoor die wel en niet moet blaffen, zou het ook irritant vinden als ik mijn tuin schoonmaak en de hond van de buur zit te blaffen.
En Goof, heel eerlijk? Onze buren hebben ook eens een emmer water over het lijf gehad maar dat is omdat zij niet willen communiceren. Tja als het niet met woorden aankomt, dan maar met daden proberen? Begrijp TS daar best in, er komt een moment dat je het zat bent, dat 'proberen en communiceren'.
Als de buurman onder de schutting aan het vegen is - waarom doet hij dat in hemelsnaam?- dan kom je natuurlijk wel aan de territoriumgrens van de hond - je kunt zelfs discussieren op wiens terrein hij op dat moment veegt
- Mijn honden zouden dan zeker aanslaan, vind ik heel normaal.Je kunt een hond ook blijven tergen - in zo'n geval straf ik mijn hond echt niet voor zijn -terechte- reactie.