buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:38

xSlvna schreef:
*begint met modderwerpen* :')

Gedraag jullie, had vooral van Ayasha niet zo een reactie verwacht, al zal het niet aanvallend bedoeld zijn gok ik.

Maar even denken, ergens vind ik het wel NIET goed dat jou hond aanslaat waar jij bij bent, richting de buurman. Een hond hoort wel een beetje te weten waarvoor die wel en niet moet blaffen, zou het ook irritant vinden als ik mijn tuin schoonmaak en de hond van de buur zit te blaffen.

En Goof, heel eerlijk? Onze buren hebben ook eens een emmer water over het lijf gehad maar dat is omdat zij niet willen communiceren. Tja als het niet met woorden aankomt, dan maar met daden proberen? Begrijp TS daar best in, er komt een moment dat je het zat bent, dat 'proberen en communiceren'.

Als de buurman onder de schutting aan het vegen is - waarom doet hij dat in hemelsnaam?- dan kom je natuurlijk wel aan de territoriumgrens van de hond - je kunt zelfs discussieren op wiens terrein hij op dat moment veegt :D - Mijn honden zouden dan zeker aanslaan, vind ik heel normaal.
Je kunt een hond ook blijven tergen - in zo'n geval straf ik mijn hond echt niet voor zijn -terechte- reactie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:42

xSlvna schreef:
Ja alsof het meteen een dierenmoordenaar is.

Ik zou hem niet vertrouwen, jij wel?
Ik geef mijn honden überhaupt al niet snel aan iemand mee, maar toch zeker niet aan iemand die een hekel aan ze heeft?

mick75

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:06

Dus omdat iemands tuin grenst aan het territorium van andermans hond, mag die maar geen volledig gebruik meer maken van zijn tuin? Want de hond van de buren slaan daarop aan? Dus omdat jij een hond hebt die jij blijkbaar niet goed genoeg geleerd hebt wat mijn is en wat dijn is, moet ik maar een deel van mijn tuin laten voor wat het is? Moet niet gekker worden zeg!

Maargoed, het is wel duidelijk dat een hoop hondenbaasjes ook niet de meest sociale wezens zijn. Sjongejongejonge!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:08

_O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:41

xSlvna schreef:
En Goof, heel eerlijk? Onze buren hebben ook eens een emmer water over het lijf gehad maar dat is omdat zij niet willen communiceren. Tja als het niet met woorden aankomt, dan maar met daden proberen? Begrijp TS daar best in, er komt een moment dat je het zat bent, dat 'proberen en communiceren'.

Ik sta echt serieus versteld van het feit dat mensen het kennelijk 'normaal' (lijken te) vinden om een emmer water over een ander heen te gooien.
Echt, dat gaat mijn pet te boven. Wat een simpel, primair gedrag zeg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:43

Nikass schreef:
xSlvna schreef:
*begint met modderwerpen* :')

Gedraag jullie, had vooral van Ayasha niet zo een reactie verwacht, al zal het niet aanvallend bedoeld zijn gok ik.

Maar even denken, ergens vind ik het wel NIET goed dat jou hond aanslaat waar jij bij bent, richting de buurman. Een hond hoort wel een beetje te weten waarvoor die wel en niet moet blaffen, zou het ook irritant vinden als ik mijn tuin schoonmaak en de hond van de buur zit te blaffen.

Als de buurman onder de schutting aan het vegen is - waarom doet hij dat in hemelsnaam?- dan kom je natuurlijk wel aan de territoriumgrens van de hond - je kunt zelfs discussieren op wiens terrein hij op dat moment veegt :D - Mijn honden zouden dan zeker aanslaan, vind ik heel normaal.
Je kunt een hond ook blijven tergen - in zo'n geval straf ik mijn hond echt niet voor zijn -terechte- reactie.

Dat is dom want uiteindelijk heb je jezelf daar meer mee dan de buurman.
Laat die buurman daar lekker vegen en leer je hond dat hij er niet op aan hoeft te slaan, zo moeilijk is dat niet hoor.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:50

Goof. Tja, primair gedrag naar iemand die na een aantal vragen, opmerkingen en erna dreigementen (in de zin van "ik ga de politie bellen", niet met de dood ofzo) op ons terrein bleef staan om iets vast te lassen waar wij niks van wisten, tja.

Maar als die arme man maar wat zit te vegen op zijn eigen land...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:10

mick75 schreef:
Dus omdat iemands tuin grenst aan het territorium van andermans hond, mag die maar geen volledig gebruik meer maken van zijn tuin? Want de hond van de buren slaan daarop aan? Dus omdat jij een hond hebt die jij blijkbaar niet goed genoeg geleerd hebt wat mijn is en wat dijn is, moet ik maar een deel van mijn tuin laten voor wat het is? Moet niet gekker worden zeg!

Maargoed, het is wel duidelijk dat een hoop hondenbaasjes ook niet de meest sociale wezens zijn. Sjongejongejonge!

tuurlijk kan de buurman van zijn hele tuin gebruik maken maar als hij kssst kssst gaat roepen en de hond blaft dan is het toch vreemd dat de buurman klaagt dat de hond blaft. Daarnaast de ene hond heeft meer territorium drift dan de andere,een jack russel kan blaffen omdat er iemand over de stoep loopt en een retriever kan dat net zo goed. Persoonlijk vind ik dat dit ook de natuur is, maar als deze storend is/wordt dan moet daar wat aan gedaan worden.

Als de buurman zich met zn eigen zaken bemoeid en ts ook dan is er niks aan de hand, helaas klaagt de buurman over haar dieren ( en dus niet over ts zelf of in haar gezicht ) en bemoeid de buurman zich dus met haar. Er is vaak aangedragen dat ts het moet bespreken met de buurman maar dit lukt niet omdat de buurman niet open doet. Dan wordt haar verweten dat ze aso is en zich aso gedraagt maar waarop is dat gebaseerd? Op haar reacties op bokt? Laten we eerlijk zijn dit hele topic staat vol met rare reacties en beledigingen en die zijn miss ook van mensen van wie je het niet verwacht omdat ze in real life zo leuk zijn.

Ik denk dat je het beste de wijkagent kunt inschakelen ts, om zo met zn drieeen rond de tafel te gaan zitten. Je kunt bewijsmateriaal bijeen zoeken door te filmen en eventueel andere buurtbewoners te interviewen en vragen of je hun antwoorden in het gesprek mag noemen of dat ze eventueel garant voor jou willen staan. Dan wordt gauw duidelijk welke maatregelen jullie beiden kunnen nemen en zo geen last meer van elkaar te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:14

Ik heb ook zo'n buurman, hij is alleen niet zo extreem.
Toen ik hier kwam wonen en me voor ging stellen was zo ongeveer het eerste wat hij zei dat hij zijn rust nodig had en dat de mensen voor mij en die daarvoor best wel lawaai hadden en dat hij echt zijn rust nodig had dus hoopte dat ik daar rekening mee zou houden.
Op de eerste dag dat ik moest gaan werken en de honden dus voor het eerst alleen in dit huis thuis zouden blijven ben ik met opzet maar 3 uurtjes gaan werken.
Ik werkte van 07.00 tot 10.00, was om half 7 weg en om half 11 terug.
Ik heb s'avonds even gevraagd of hij ook last van de honden gehad had en kreeg een zucht en een 'ja ze hebben van 7 tot 13.30 zitten janken en blaffen! En zondag hadden ze óók al zitten janken!
Heel apart aangezien ik om half 11 dus weer thuis was en ik na die tijd niet meer weg geweest ben zonder honden..
Die zondag klopte overigens wel, al was dat met elkaar hooguit een half uurtje aangezien we de laatste spullen aan het verhuizen waren en ik mijn witte herder toen nog had die snel in de stress schoot als we op een vreemd terrein waren en ik even weg moest, ik gaf ze als ik weg ging altijd een kong maar met de spullen heen en weer brengen ging alles anders dan anders natuurlijk.
Deze man woont aan de achterkant van mijn huis, achterbuurman dus maar de huizen zitten aan elkaar.
Ik ben daarna naar de buurjongen die naast mij woont gegaan en die heeft ze niet gehoord..
Vriendin van mij loopt met haar honden langs mijn huis als ze ze uit laat dus haar ook maar even gevraagd of zij iets gehoord heeft.
Die is om 10.00 langs gelopen en toen waren ze stil, toen ik om 10.30 thuis kwam waren ze ook stil, toen ik s'avonds naar de buurman liep waren ze ook stil, tot 13.30 was al niet mogelijk want ik was thuis en ben niet doof..
Die avond was dus meteen de laatste keer dat ik bij hem aan de deur geweest ben, heb mijn buurjongen nog wel een paar keer gevraagd of hij last van ze had maar die hoort ze niet dus prima zo.
Mocht de buurman aan de deur komen om te klagen dan zijn er genoeg mensen waarbij ik kan checken of ze idd gejankt/geblaft hebben dus dat scheelt wel, verder neem ik die man niet serieus meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:20

TS...ik neem aan dat je aan de andere kant ook buren hebt?Vraag die eens hoe ''lastig''je hond is?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:39

Dat is de humor, hij blaft wel is een X maar niet elke dag en ook niet een paar x per dag

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:57

Dan is het duidelijk,je buurman moet gewoon niet zeuren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:37

Zucht, dat de buren aan de andere kant geen last hebben kun je geen pijl op trekken, dat is al meerdere keren gezegd en uitgelegd.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 23:45

Zucht maar camera wel

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:41

Je kunt ook volwassener reageren TS.

En daarbij, je hebt nog helemaal niets verteld over wat je al dan niet hebt gevonden op eventuele videobeelden, we zijn niet helderziend.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 06:05

Letitia1991 schreef:

En daarbij, je hebt nog helemaal niets verteld over wat je al dan niet hebt gevonden op eventuele videobeelden, we zijn niet helderziend.

nou ik weet het niet maar TS word ook niet helemaal volwassen benaderd hier, ik snap wel dat ze zo gaat reageren

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 07:22

:+
Letitia1991 schreef:

Ik hb het idee dat 98% vd reacties door helderzienden is gegeven! Lol, mijn tuin ligt vol schijt ik laat mn hond niet uit ik bn aso, ik heb mn buurman nog nooit netjes benaderd e mn hond is 7 dagen per week 7 uur alleen , heeft et bloedheet in de tuin, krijgt goedkope brokken, ik hb geen geld , mn hond is slecht opgevoed. Daaar moet je toch echt helderziend voor zijn. _O-

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:26

Jij leest alleen hoe je het lezen wil TS. Dat staat nergens namelijk.
Maar als je het allemaal heel grappig vind en erom moet lachen, dan snap ik niet waarom je dit topic geopend hebt. Dan is er dus geen probleem toch? Fijne zomer en een goede zwangerschap verder.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 07:33

+:)+ thnxxx! :wave:

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:33

DatBenIkNou schreef:
Jij leest alleen hoe je het lezen wil TS. Dat staat nergens namelijk.
Maar als je het allemaal heel grappig vind en erom moet lachen, dan snap ik niet waarom je dit topic geopend hebt. Dan is er dus geen probleem toch? Fijne zomer en een goede zwangerschap verder.

nou dit is wel geinsinueerd.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:09

Letitia1991 schreef:

Anneliesdj begint haar post met: zucht, dat de buren....
Waarom vindt jij het dan kinderachtig van ts dat zij ook met zucht,... begint en niet kinderachtig van anneliesdj?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:18

TS ik heb ook zo'n onderbuurvrouw en meer dan een jaarlang het gezeur en geklier van haar aangehoord en genegeerd waarop het van kwaad tot erger werd, tot enkele weken geleden toen was ik het zo beu en ben naar beneden gegaan en heb d'r een paar stompen verkocht,sindsdien is het lekker rustig.

Ik wil niet zeggen dat het DE manier is maar sommigen mensen hebben weleens een corrigerende tik nodig om tot ze door te dringen dat ze niet alles kunnen maken.

In jouw geval i.v.m. zwangerschap zou ik dit dus niet aanraden.

Bij de woningcorporatie kun je tegenwoordig ook buurtbemiddeling aanvragen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:20

En dan is een emmer water primair gedrag, wat een aso hierboven... _O- _O- _O- _O-

Corrigerende tik omdat ZIJ niet alles kunnen maken, ja, en jij ook niet want iemand in elkaar timmeren is volgens de wet verboden. Sta je boven de wet?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:24

har166 schreef:
Letitia1991 schreef:

Anneliesdj begint haar post met: zucht, dat de buren....
Waarom vindt jij het dan kinderachtig van ts dat zij ook met zucht,... begint en niet kinderachtig van anneliesdj?

Omdat anneliesdj dit woord gebruikt als reactie op de zoveelste goedbedoelde, maar in herhaling vallende, tip. Als mensen 10x hetzelfde zeggen, kan ik een "zucht" begrijpen (hoe goedbedoeld ook natuurlijk!).

TS kaatst meteen terug met "zucht", helaas is wat zij zegt nog helemaal niet genoemd, namelijk wat er op de al dan niet gemaakte videobeelden staat. Als TS al 10x had aangegeven (of zelfs maar 1x) dat ze videobeelden heeft gemaakt en wat daarop te vinden is, was de zucht wel van toepassing.

Haar "zucht" was dus even ongeoorloofd als wanneer ik nu zou zeggen, "zucht, dit heb ik al tig keer uitgelegd" :+

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:33

xSlvna schreef:
En dan is een emmer water primair gedrag, wat een aso hierboven... _O- _O- _O- _O-

Corrigerende tik omdat ZIJ niet alles kunnen maken, ja, en jij ook niet want iemand in elkaar timmeren is volgens de wet verboden. Sta je boven de wet?

Nou in mekaar timmeren is toch echt wel iets anders,dit waren twee waarschuwingsstompen op dr schouder en arm nadat zij mij als eerste wilde vastpakken, want uit mezelf zou ik nooit als eerste beginnen te meppen,en aangezien ze meteen begon nadat ze de deur opende met een grote bek waar je niet tussen kon komen en me daarna wilde vastpakte was het puur zelfverdediging, ben niet eens over het drempeltje van de deur gekomen met mijn voeten dus alleen met armwijdte.

En iemand meer dan een jaarlang systematisch gaan koeieneren door op muren te bonken,s'nachts met kliko's klappen,door de kamer stampen, met deuren smijten dat haar eigen glas uit de buitendeur valt, met groot licht op mijn slaapkamerraam schijnen en harde muziek draaien dat je uit je woning trilt dat mag wel zeker!

Ik heb het al die tijd genegeerd en wanneer ze me buitenshuis tegenkwam gauw naar binnenvluchten en van daaruit gaan intimideren, nou ik had het even helemaal gehad.