Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:26

prugelpiet schreef:
Oh niet te moeilijk doen hoor, als mijn kat verzopen thuis komt omdat ie in een anders tuin iets deed wat niet mocht en die een liter water over hem heen heeft gegooid, is dat lekker zn eigen schuld en vind ik het stiekem ook wel grappig :+

Heb je nou al een oplossing?

Helemaal mee eens! :) Mijn kat kwam een keer verzopen thuis omdat iemand hem een zet had gegeven omdat hij naar de vissen in diegene zijn vijver zat te loeren... Eigen schuld, dikke bult! :+

Cinderella

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:52

Ja dat is eigen schuld dikke bult inderdaad, maar is dat het ook nog zodra iemand je kat verwond, vergiftigd, of afschiet?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:06

Cayenne schreef:
Jannepauli schreeuwt vaak heel veel maar iets met weinig wol enzo :+ Daar lig ik verder niet wakker van.

Er is vast iets mis met je gehoor want 'schreeuwen' doe ik nooit. Ik ben zelfs uiterst beschaafd.
Misschien moet je het knopje van je 'gehoorapparaat' een beetje bijstellen.En dat van weinig wol enzo.. ach ... als alles wat JOU niet bevalt onder die noemer valt, tja, dan vind ik jou wel een ... schaapje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:17

Ik moet de discussie waarin je niet persoonlijk wordt toch nog meemaken. Met Cayenne ben ik het ook zelden eens maar daar heb ik over het algemeen wel gewoon normale discussies mee.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-06-14 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:17

Jeannepauli: Oh prima hoor, ik blaat rustig verder :D Zolang je niet naast me woont heb ik verder nergens last van.
Het blijft jammer dat je altijd zo persoonlijk wordt in discussies, maar ach, het zij zo :)

@Prugelpiet, maar op een dag komt je kat misschien de verkeerde tegen en dan is het niet meer zo grappig :n Je leest om de haverklap dat een kat met een schot hagel naar de DA kan of nog erger (vergiftiging of gewoon verdwenen).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:37

Of wat wij laatst hadden...
Een glas water over een kat heen gegooid...
Het dier schrok zich zo dat het keihard de weg op rende... en op een haartje na een auto miste die veels te hard reed...
dat was dus echt niet de bedoeling en het had echt heel vervelend af kunnen lopen...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 17:55

Mensen mensen mensen..
Al twee keer heb ik aangegeven hier niet zo'n discussie van te maken.. Dus gelieve niet op andermans tips te reageren, pb tuurlijk wel, maar het word voor mij een beetje chaotisch om de goede dingen er tussen uit te pikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:02

_lies_ schreef:
Ja dat is eigen schuld dikke bult inderdaad, maar is dat het ook nog zodra iemand je kat verwond, vergiftigd, of afschiet?

Nee, maar dat komt diegene dan ook wel te weten, dan ga ik regelrecht door naar de politie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:03

prugelpiet schreef:
_lies_ schreef:

Nee, maar dat komt diegene dan ook wel te weten, dan ga ik regelrecht door naar de politie

Er zit geen visitekaartje op de kogel of het vergif hoor. Dan mag je bewijzen dat diegene het ook gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:06

Cayenne schreef:
prugelpiet schreef:

Er zit geen visitekaartje op de kogel of het vergif hoor. Dan mag je bewijzen dat diegene het ook gedaan heeft.

Hmm, daar heb je een punt ja.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik iedereen in de buurt ken, mijn katten niet ver van huis gaan en iedereen weet dat het die van ons zijn, moet er niet aan denken als katjelief inderdaad zo iemand tegen het lijf zal lopen, alhoewel er genoeg gekken op de wereld lopen tegenwoordig

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:35

M_D_H schreef:
soesita schreef:
* Ik begrijp dat het erg ergerlijk is als katten in je tuin schijten en pissen. Maar dat doet de marter hier ook. En de egel. Om over (wilde) vogels maar te zwijgen. Dat is de natuur. oliebol happens.
Dat zijn trouwens allemaal wilde dieren die het in hun beengde levensruimte toenemend moeilijk hebben omdat steeds meer mensen hun tuin hermetisch afsluit voor al wat leeft. Als ik mijn tuin katproef afsluit betekent dat ook dat andere dieren geen vrije doorgang meer hebben.

Wij... hebben geen marters en egels hier :+
Alleen wilde vogels... en de ontlasting daarvan zie je liggen...

Wij hebben echter wel veel katten die het nodig vinden om onze tuin als kattenbak te gebruiken...

Misschien hebben jullie geen egels en marters om bovenstaande redenen? :)* We zouden heel, heel erg echt moeten ophouden met om elke vierkante meter onbebouwde grond een hoge schutting neer te poten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:43

En zelfs dat hebben wij niet :')
En wij wonen zelfs nog naast een groot park :+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:06

Mijn inziens horen katten niet binnen. Die moeten naar buiten kunnen. Helaas is het zo dat als je in een woonwijk woont, ze inderdaad de buren lastig vallen. Gelukkig vinden mijn buren het geen probleem, sterker nog, ze vinden ze wel gezellig. Maar die klimmen ook niet op de volieres, daar zijn ze namelijk veel te lui voor. Thuis staat het bordje eten gewoon klaar, dus waarom zou je er iets voor willen doen :+

Katten binnen vind ik echt zielig! Net als vogels in kooitjes trouwens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:08

Sommige katten willen niet eens naar buiten :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:08

Sammie schreef:

Dat is dan geen normale kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:17

R12312 schreef:
Sammie schreef:

:') Stel ik heb later een onwijs dure raskat, no way dat ik die vrij naar buiten gooi hoor.
Zulke katten zijn overigens ook meestal binnen en zie ne nergens over straat, ach wat zielig.
stel je kat is doof, beetje gevaarlijk om bem naar buiten te kieperen.
aan een oog blind komt ook niet goed denk ik.
Nee, een kat moet niet altijd naar buiten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:21

prugelpiet schreef:
:') Stel ik heb later een onwijs dure raskat, no way dat ik die vrij naar buiten gooi hoor.
Zulke katten zijn overigens ook meestal binnen en zie ne nergens over straat, ach wat zielig.

Alsof jouw kat weet dat hij een dure raskat is! Mijn schoonmoeder heeft 2 asociaal dure raskatten, die lopen altijd buiten!

Een paard 24-7 op het hok stoppen en je wordt virtueel vermoord op bokt. Maar bij een kat is dat blijkbaar geen probleem. Verdiep je eens in het natuurlijke gedrag van een kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:22

prugelpiet schreef:
R12312 schreef:

Wij hadden toevallig een hele mooie raskat met als ouders de Europees kampioenen van dat ras van 2011. Zij liep ook gewoon buiten rond. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:40

Diablo schreef:
Sammie schreef:
Met zo'n opmerking maak je precies je eigen niveau duidelijk +:)+

Wees er maar ubertrots op :j

Het is misschien wat cru gezegd, maar het is wel zo. Is het niet door een niet zo aardige buurman dat de kat niet meer thuis komt, is het wel een bloeddorstige hond, rattengif of een auto die je kat aan het wegdek vast plakt. En daar stel je je kat bewust aan bloot. Over dierenliefhebbers gesproken.....

Ach, het kan ook nog zo zijn dat je kat niet meer thuis komt omdat je buren het zo zat zijn dat ze hem naar het asiel hebben gebracht of een stukje langs boerderijen zijn gaan rijden met je kat en zonder weer terug zijn gekomen. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:52

Sammie schreef:

zoals de mijne dus. :D
Nu mag die van mij ook niet naar buiten omdat ze in staat is in blinde paniek onder een auto te rennen. %)
Maar in de tijd dat we nog een tuin hadden ging ze mss 2x per maand 10 minuutjes de tuin in en als dat niet kon zat ze gewoon in de vensterbank door de hor (of achter het raam) te loeren.
Tegenwoordig heb ik geen tuin meer, zelfs geen balkonnetje en ze vind het helemaal prima, kan de bovenraampjes open laten staan en onder toezicht kunnen de gewone ramen ook open zonder dat madam gelijk buiten loopt. :))

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:58

Letitia1991 schreef:
Als je bang bent voor toxoplasmose, moet je ook geen sla en andere rauwe groenten meer eten.

Ik ontstip hier, want sommige opmerkingen gaan mijn tenen van in de krul :') over biased thinking gesproken. O ja, en menselijkheid.

Zoals een wijs iemand ooit zei: "de beschaving van een land is te meten aan hoe ze dieren bejegenen". Dat geldt ook voor individuen.

Precies, beschaafde mensen zouden hun kat niet zomaar buiten pleuren met alle risico's van dien en overlast voor anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:18

anneliesdj schreef:
Letitia1991 schreef:
Als je bang bent voor toxoplasmose, moet je ook geen sla en andere rauwe groenten meer eten.

Ik ontstip hier, want sommige opmerkingen gaan mijn tenen van in de krul :') over biased thinking gesproken. O ja, en menselijkheid.

Zoals een wijs iemand ooit zei: "de beschaving van een land is te meten aan hoe ze dieren bejegenen". Dat geldt ook voor individuen.

Precies, beschaafde mensen zouden hun kat niet zomaar buiten pleuren met alle risico's van dien en overlast voor anderen.

Nou, dan zijn bijna alle katteneigenaars volgens jou onbeschaafd. :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:41

R12312 schreef:
Een paard 24-7 op het hok stoppen en je wordt virtueel vermoord op bokt. Maar bij een kat is dat blijkbaar geen probleem. Verdiep je eens in het natuurlijke gedrag van een kat!

Dus jij laat je paard ook zomaar rondstruinen op straat en mesten op gazonnetjes?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:49

R12312 schreef:
prugelpiet schreef:

Alsof jouw kat weet dat hij een dure raskat is! Mijn schoonmoeder heeft 2 asociaal dure raskatten, die lopen altijd buiten!

Gooi datzelfde paard gewoon los op straat en je gaat ook weinig fans hebben vrees ik.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:57

R12312 schreef:
Mijn inziens horen katten niet binnen. Die moeten naar buiten kunnen. Helaas is het zo dat als je in een woonwijk woont, ze inderdaad de buren lastig vallen. Gelukkig vinden mijn buren het geen probleem, sterker nog, ze vinden ze wel gezellig. Maar die klimmen ook niet op de volieres, daar zijn ze namelijk veel te lui voor. Thuis staat het bordje eten gewoon klaar, dus waarom zou je er iets voor willen doen :+

Katten binnen vind ik echt zielig! Net als vogels in kooitjes trouwens.

Ze hoeven toch niet meteen bij de buren te kunnen lopen? Je eigen tuin is ook buiten. :)