Boswandeling (tijdelijk) aangelijnd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:33

Ayasha schreef:
[naam] schreef:
Er moet niks. Het is een verzoek, dan hadden ze er een gebod van moeten maken. Je kunt mensen niet als asociaal bestempelen als je ze zelf een keuze voorlegt en ze dan kiezen voor de optie die jij niet zo leuk vindt. Dat is pas asociaal.

Daarom dat ik zeg: ik hoop dat het resultaat wordt dat het bos gewoon afgesloten wordt volgend seizoen. Dan heeft 'men' wat men wil. :) een verbod/gebod.

Wat een rare denkwijze, mensen die enorm veel tijd en moeite in de training en gehoorzaamheid van hun hond stoppen op zo'n manier te straffen.
Ik ben er ook niet voor om honden die niet perfect luisteren los te laten lopen. Vandaar dat ik mijne voor de zekerheid electronisch aanlijn. Ze dragen voor noodgevallen ook zo'n riem met zich mee aan hun halsband :

http://www.hondenoutlet.nl/product/leas ... hondenriem

Mocht het nodig zijn dan kan ik altijd van mijn paard springen en de honden aan hun lijn vasthouden ( mijn fjord volgt dan wel perfect los aan de voet, rechts van mij).
Er zijn mensen die met hun loslopende goedgetrainde hond een beter voorbeeld geven dan mensen met een aangelijnde hond. Ik denk dat er ook heel wat mensen jaloers zijn op dat soort koppels omdat ze het met hun eigen hond niet voor elkaar kunnen krijgen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:36

slimmerik schreef:
In een bos wat tevens een losloopgebied is, hoef je je inderdaad niet te houden aan het verzoek uit de openingspost en kun je gewoon asociaal doorwandelen met loslopende hond. Het is maar een verzoek ....

Hihi en controleurs in bosjes en in de regen? Joh is helemaal niet nodig... Of zijn de hondenbezitters die hond uit "overtuiging" los laten lopen echt zo hypocriet om hem ff snel aan te lijnen als ze een uniform zien?

Ja natuurlijk, ben geen miljonair :n
Ik kom zelf overigens vrijwel nooit in dat park (vroeger wel, toen spraken we daar met allemaal hondenbezitters af op het grote speelveld, was heel gezellig) maar noemde dit ook namens mijn wijkgenoten :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:43

Als ik in een bos zou lopen waar reeën zouden zijn, zoals op de Veluwe, dan zou ik de eerste zijn die mijn hond daar vast doet. Want ik hou erg van de natuur en mijn hond zal geen ree pakken maar wellicht wel opschrikken. Maar het is natuurlijk een beetje erg hypocriet dat er vervolgens wel op diezelfde reeën gejaagd mag worden. Daar schrikken ze natuurlijk helemaal niet van. Rustgebieden moeten dan ook volledig vrijgesteld worden van jacht. In een gebied waar gejaagd wordt zal een ree altijd op zijn hoede zijn en schiet het verzoek om het niet nog erger te maken een beetje zijn doel voorbij wat mij betreft.

PaintlingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:24

Nikass: Tijdens de reeenjacht wordt er geselecteerd.........honden zijn nie zo kieskeurig.
In de kalvertijd Mogen er sowieso geen hindes of kalveren geschoten worden.
Enkel de bokken of de gewonde dieren

Ayasha
Blogger

Re: Boswandeling (tijdelijk) aangelijnd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:26

blijkbaar is dat nodig om de herten te beschermen repelsteel. Als vriendelijk niet lukt, dan maar eisen. Zo gaat dat met de paarden ook. Zo zacht als het kan, zo hard als moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:54

slimmerik schreef:

Maar goed, dan mogen we er dus van uit gaan dat er de komende jaren daar ook niet wordt gejaagd op reeën zodat die 40 stuks zich ook fatsoenlijk kunnen vermeerderen, als er zo moeilijk gedaan wordt over het kleine aantal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:58

jagen gebeurt onder gecontroleerde omstandigheden. Ik hoop dat je zelf begrijpt dat dat niet te vergelijken is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:54

Anoniem schreef:
Omdat zoals al meerdere hier hebben gezegd, die riem geen enkele toegevoegde waarde heeft. Omdat de psychische riem die sommigen tussen zichzelf en hun hond hebben beter werkt dan een materiële riem die de baas van een ongetrainde hond toch nog achter zijn hond aan sleurt wanneer deze hem niet kan houden.

Het waarom maakt niet eens uit, dat hoef je je niet af te vragen. Je bent te gast op het gebied van een ander, dus uit fatsoen hou je je aan de regels. Vind ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:03

Paintlinger schreef:
Nikass: Tijdens de reeenjacht wordt er geselecteerd.........honden zijn nie zo kieskeurig.

Dat is niet waar, dat is juist het grote bezwaar, dat er drachtige moeders, en jonge dieren worden geschoten. Of volwassen mannetjes in de kracht van hun leven. Bij honden zou het om een natuurlijke selectie gaan, dat is nog altijd te verkiezen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:12

Diablo schreef:
Anoniem schreef:
Omdat zoals al meerdere hier hebben gezegd, die riem geen enkele toegevoegde waarde heeft. Omdat de psychische riem die sommigen tussen zichzelf en hun hond hebben beter werkt dan een materiële riem die de baas van een ongetrainde hond toch nog achter zijn hond aan sleurt wanneer deze hem niet kan houden.

Het waarom maakt niet eens uit, dat hoef je je niet af te vragen. Je bent te gast op het gebied van een ander, dus uit fatsoen hou je je aan de regels. Vind ik.

_/-\o_ inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:25

Diablo schreef:
[naam] schreef:

Welke regels? Het gaat niet om regels in het verzoek van de OP.
Het gaat om fatsoensnormen en die kunnen best op meerdere manieren worden uitgevoerd.

PaintlingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:27

Nikass schreef:
Paintlinger schreef:

Dat is niet waar, dat is juist het grote bezwaar, dat er drachtige moeders, en jonge dieren worden geschoten. Of volwassen mannetjes in de kracht van hun leven. Bij honden zou het om een natuurlijke selectie gaan, dat is nog altijd te verkiezen.

Dan mag je deze jager gerust aangeven bij de politie..........die mag absoluut niet.

Bron: WG Groep.

Citaat:
Ree jachtseizoen: van 1 januari tot 15 maart, 1 mei tot 1 oktober.
De jacht op geiten is van 1 januari tot 15 maart. De jacht op reebokken van 1 mei tot 15 september.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:33

xSogno schreef:
Diablo schreef:

_/-\o_ inderdaad.

Je niks afvragen en gewoon bevelen uitvoeren. Waar heb ik dat ook al weer eerder gehoord?

Paintfinger ook jagers houden zich niet aan de regels en er mag blijkbaar veel want het staat gewoon in de officiële verslagen. Ze mogen bij ons ook in de weilanden op hazen jagen terwijl mijn paard 50 mtr verderop staat en er een fietspad door die weilanden loopt waar ik doorheen fiets en maar hopen dat ze niet een keer een fout maken en mij raken.
Als je jaagt moet je niet zeiken over zielige reetjes. Je bent tenslotte zelf prima in staat om ze te doden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:34

Hoe lang zijn die geiten drachtig? Allemaal bevallen voor 1 januari?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:35

Nikass schreef:
xSogno schreef:

Je niks afvragen en gewoon bevelen uitvoeren. Waar heb ik dat ook al weer eerder gehoord?

Paintfinger ook jagers houden zich niet aan de regels en er mag blijkbaar veel want het staat gewoon in de officiële verslagen. Ze mogen bij ons ook in de weilanden op hazen jagen terwijl mijn paard 50 mtr verderop staat en er een fietspad door die weilanden loopt waar ik doorheen fiets en maar hopen dat ze niet een keer een fout maken en mij raken.
Als je jaagt moet je niet zeiken over zielige reetjes. Je bent tenslotte zelf prima in staat om ze te doden.

waar nog?

en mooi, ik mag dus rustig zeiken, ik jaag nl niet. :D Fijn dat ik die toestemming heb van je. :j

PaintlingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:37

Nikas / repelsteel:

Pas na 15 maart lijkt me ;)

Bron: Wikipedia

Citaat:
Als enige evenhoevige kent de ree een verlengde draagtijd. De bronsttijd valt in juli en augustus, maar pas eind december, na een verlengde draagtijd van 150 dagen, komt het embryo tot ontwikkeling. Hierna duurt het nog zo'n 144 dagen voordat het kalf wordt geboren, eind mei, begin juni. Geiten die niet in de zomer drachtig waren raken in oktober een tweede keer bronstig. Deze dieren zullen geen verlengde draagtijd ondervinden, en hun kalveren worden rond dezelfde tijd geworpen als bij die van dieren die in de zomer drachtig raakten.

En ik weet dat er jagers zijn die zich niet aan de regels houden..............maar die noemen we niet voor niets stropers...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:46

Ayasha ik ben niet verantwoordelijk voor jou conclusies.

Paintfinger: dat de jager de wet niet overtreed maakt het nog niet acceptabel. Zo zwart-wit is het leven niet. Oorlog voeren doen mensen ook volgens bepaalde regels. Daarom vallen er nog wel slachtoffers.

PaintlingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:48

Waar hoor je mij zeggen dat het acceptabel is?

En het is paintLinger ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:57

Oh sorry niet goed gelezen :D
Je neemt het toch voor de jacht op? Of begrijp ik het nou verkeerd? Je vindt het niet hypocriet dat dieren geschoten worden maar dat de aanwezigheid van een hond toch meer de rust verstoord?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:17

Nikass schreef:

Paintfinger: dat de jager de wet niet overtreed maakt het nog niet acceptabel. Zo zwart-wit is het leven niet. Oorlog voeren doen mensen ook volgens bepaalde regels. Daarom vallen er nog wel slachtoffers.

als het een troost is: zelfs al zou ik jager zijn, dan nog zou ik me door jou het zwijgen niet laten op leggen. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:25

Nikass schreef:
Je neemt het toch voor de jacht op? Of begrijp ik het nou verkeerd? Je vindt het niet hypocriet dat dieren geschoten worden maar dat de aanwezigheid van een hond toch meer de rust verstoord?

Er is toch ook niks mis met jagen? Er is iets mis met stropen en dat is wat paintlinger zegt ;)

PaintlingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:28

Nikass schreef:

Ik neem het niet op voor de jacht.
Maar de jacht zoals het hoort is feitelijk zoals ik in de quote had vermeldt.

Dat stropers zich daar niet aanhouden is fout.
Dat mensen hun hondt er gewoon laten raggen..............evengoed fout.......wat mij betreft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:00

Maartje1990 schreef:
Nikass schreef:

Er is toch ook niks mis met jagen? Er is iets mis met stropen en dat is wat paintlinger zegt ;)

Er is wel degelijk iets mis met jagen. Maar dat is een andere discussie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:01

Ayasha schreef:
Nikass schreef:

als het een troost is: zelfs al zou ik jager zijn, dan nog zou ik me door jou het zwijgen niet laten op leggen. :+

Doe niet zo theatraal :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:18

komende van degene die dusdanig bang is dat ik haar verantwoordelijk zou stellen van eventuele foutieve conclusies dat ze het moet vermelden.. :(:)

However, wat heeft jagen uberhaupt met dit topic te maken eigenlijk?