Ayasha schreef:[naam] schreef:Er moet niks. Het is een verzoek, dan hadden ze er een gebod van moeten maken. Je kunt mensen niet als asociaal bestempelen als je ze zelf een keuze voorlegt en ze dan kiezen voor de optie die jij niet zo leuk vindt. Dat is pas asociaal.
Daarom dat ik zeg: ik hoop dat het resultaat wordt dat het bos gewoon afgesloten wordt volgend seizoen. Dan heeft 'men' wat men wil.een verbod/gebod.
Wat een rare denkwijze, mensen die enorm veel tijd en moeite in de training en gehoorzaamheid van hun hond stoppen op zo'n manier te straffen.
Ik ben er ook niet voor om honden die niet perfect luisteren los te laten lopen. Vandaar dat ik mijne voor de zekerheid electronisch aanlijn. Ze dragen voor noodgevallen ook zo'n riem met zich mee aan hun halsband :
http://www.hondenoutlet.nl/product/leas ... hondenriem
Mocht het nodig zijn dan kan ik altijd van mijn paard springen en de honden aan hun lijn vasthouden ( mijn fjord volgt dan wel perfect los aan de voet, rechts van mij).
Er zijn mensen die met hun loslopende goedgetrainde hond een beter voorbeeld geven dan mensen met een aangelijnde hond. Ik denk dat er ook heel wat mensen jaloers zijn op dat soort koppels omdat ze het met hun eigen hond niet voor elkaar kunnen krijgen.
een verbod/gebod.
inderdaad.
Fijn dat ik die toestemming heb van je.