vuurneon schreef:Maar de ts geeft aan de buurman ook zeker te begrijpen
het gaat niet alleen om TS maar om al die mensen die het "begrijpen" maar niet INgrijpen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mendy1984 schreef:quartel schreef:Mendy, ik heb ook 2 honden....en een paard.
Hondenpoep dient opgeruimd te worden dus doen we dat ook.
En los gaan ze ook maar dat is alleen toegestaan op de aangewezen plaatsen.
Dat is dus allemaal al opgelost door regels van de gemeente hier.
Als ze allemaal los mochten lopen dan had ik wel een hekje om mijn voortuin geplaatst.
Maar dat is nu eenmaal niet zo
ja dat snap ik wel... maar ik bedoelde hiermee te bedenken hoe mensen last kunnen hebben van de katten van een ander...
dat vergelijk ik met loslopende honden (die doen ook overal hun behoeften)
voor honden nemen we (meestal) namelijk wel onze verantwoording
Mendy1984 schreef:prugelpiet schreef:Een kat begraaft zijn uitwerpselen keurig, dus daar heb je geen last van
WEL als ze het in de groente en fruit tuin van je Zoontje doen!
Ik blijf erbij, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maak je tuin kat proof of houd ze binnen. Jij geen slecht geweten meer en weer een struinende kat minder. prugelpiet schreef:Een kat begraaft zijn uitwerpselen keurig, dus daar heb je geen last van
Zoolgangster schreef:prugelpiet schreef:Een kat begraaft zijn uitwerpselen keurig, dus daar heb je geen last van
Nee hoor, lang niet altijd! Veel katten hier in de buurt laten hun drollen gewoon liggen, kan door de grondsoort komen, als ze de grond te vies of te hard vinden om in te graven.
Daarbij ken ik een paar mensen die slachtoffer zijn geworden van toxoplasmose. 1 Doordat moeder besmet werd tijdens de zwangerschap door kattenpoep in de grond en 1 door een besmetting op latere leeftijd, hij werd zo ziek dat hij in het ziekenhuis terechtkwam, terwijl kattenfanaten vaak beweren dat je "hooguit een beetje grieperig bent" van toxoplasmose.
), daarom hou ik die van mij op mijn erf.quartel schreef:Ik ben ook bereid zelf een waterbak te kopen en er op te zetten en bij te vullen op tijd.....dus dat is het probleem niet
LadyMadonna schreef:Maar buiten of iets wel of niet mag.... Ik wil gewoon niet dat een ander last van mijn dieren heeft.
Voorbeeld: ik heb kippen (geen haan). De buurman ook (wel hanen).
Mijn kipjes zijn nu nog jong, en lopen op een afzet stuk. Die van mijn buren lopen vrij. Mijn buurman heeft al gezegd dat ik straks gewoon kuikens krijg, want zijn haan zal over het hek gaan om bij mijn kippen te kunnen. Ik wil absoluut geen kuikens (ooooit een embryo gekookt), daarom hou ik die van mij op mijn erf.
Moet ik dan mijn erf overkappen oid of moet mijn buurman zijn haan bij zich houden? Volgens jullie?
LadyMadonna schreef:Dat is mijn idee idd ook, maar volgens een aantal zal ik moeten zorgen dat die haan er niet bij kan
quartel schreef:Ik zie mijn katten met regelmaat op dat stukje muur liggen juist....daarom zit het me ook niet helemaal lekker
Lara_Silver schreef:Mendy1984 schreef:[
WEL als ze het in de groente en fruit tuin van je Zoontje doen!
Thats just nasty...Ik blijf erbij, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maak je tuin kat proof of houd ze binnen. Jij geen slecht geweten meer en weer een struinende kat minder.
anneliesdj schreef:quartel schreef:Ik zie mijn katten met regelmaat op dat stukje muur liggen juist....daarom zit het me ook niet helemaal lekker
Ik vind dus dat je je verantwoordelijkheid niet neemt.
Jouw katten zijn tot last bij een ander, je ziet ze daar met regelmaat liggen, naast de voliere van de buurman.
Vogels zijn kwetsbare dieren, die vliegen zichzelf makkelijk dood of gaan dood van de stress.
Als jij je verantwoordelijkheid zou nemen, zou je bij de eerste keer dat je ze daar ziet liggen, contact opnemen met de buurman en zorgen dat het niet weer gebeurt.
Ik snap goed dat hij zijn maatregelen neemt. Die kat probeert het maar één keer, daarna kijkt hij echt wel uit. De emmer water die jij zelf aandraagt helpt voor slechts 10 minuten en de buurman kan natuurlijk niet 24 uur per dag voor het raam zitten wachten.
Mendy1984 schreef:Citaat:Ik krijg een slecht geweten als ik mijn kat nutteloos opsluit. Jij blijft toch ook niet de hele dag binnen?
sorry maar mijn hond zit ook echt niet de hele dag opgesloten hoor, en ik ga niet in de tuin van de buren zitten schijten of volières leeg roven