Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:31

vuurneon schreef:
Maar de ts geeft aan de buurman ook zeker te begrijpen :)*

het gaat niet alleen om TS maar om al die mensen die het "begrijpen" maar niet INgrijpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:33

Een kat begraaft zijn uitwerpselen keurig, dus daar heb je geen last van

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 23:34

Mendy1984 schreef:
quartel schreef:
Mendy, ik heb ook 2 honden....en een paard.
Hondenpoep dient opgeruimd te worden dus doen we dat ook.
En los gaan ze ook maar dat is alleen toegestaan op de aangewezen plaatsen.

Dat is dus allemaal al opgelost door regels van de gemeente hier.

Als ze allemaal los mochten lopen dan had ik wel een hekje om mijn voortuin geplaatst.
Maar dat is nu eenmaal niet zo

ja dat snap ik wel... maar ik bedoelde hiermee te bedenken hoe mensen last kunnen hebben van de katten van een ander...
dat vergelijk ik met loslopende honden (die doen ook overal hun behoeften ;) )
voor honden nemen we (meestal) namelijk wel onze verantwoording

Maar zoals je hebt kunnen lezen neem ik de verantwoording voor mijn katten toch ook gewoon??
Alleen neemt dat niet weg dat ik met ze om ga zoals ik dat wil in plaats van hoe een ander het wil.
Respect voor een ander en respect voor mij....zo werkt dat toch als je een redelijk mens bent??
Mijn katten opsluiten gaat mijn buurman niets helpen als alle katten in de wijk los lopen.

even in het algemeen....
Wat willen jullie nou eigenlijk?
Ik stel een vraag en krijg allerlei meningen op niet altijd een hele leuke manier naar mijn hoofd.
Het is kennelijk toch best nog heel moeilijk om normaal je mening te geven.
Geeft niet want we zijn allemaal mensen.
Maar het is wel een beetje krom dat men mij hier het gevoel aan wil praten de hele woonwijk te veranderen, alsof dat haalbaar is!!
Ik ben het daarnaast ook best beu continu te moeten vertellen dat ik mijn verantwoording neem.
Waarom zou ik anders een topic hier voor maken???

gelukkig zijn er een aantal die wel met fijne tips komen en dat is fijn :j
Maar dingen van twee kanten bekijken....kom op zeg....zo moeilijk kan dat toch niet zijn???

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:34

prugelpiet schreef:

WEL als ze het in de groente en fruit tuin van je Zoontje doen!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:38

Mendy1984 schreef:
prugelpiet schreef:

Thats just nasty... %) Ik blijf erbij, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maak je tuin kat proof of houd ze binnen. Jij geen slecht geweten meer en weer een struinende kat minder.

vuurneon

Mendy1984 schreef:
prugelpiet schreef:

Krijg je gratis bemesting, is het nog niet goed! >;) :D

LadyMadonna

Ik ben katten (en honden, en ex vogel) bezitter. Mijn katten lopen los (ik woon in buitengebied), ik check regelmatig bij de directe buren of er overlast is. Zolang die aangeven dat dat er niet is, blijft het zoals het is. Is er overlast, dan zal ík, en niemand anders, ervoor moeten zorgen dat die overlast verdwijnt. Het zijn mijn katten, en daar ben ik verantwoordelijk voor, en niemand anders.

Vergelijk met wilde dieren (vogels) wat eerder aangehaald werd vind ik nogal krom. Mijn buurman kan momenteel zijn kuikens niet los laten omdat ze direct gepakt worden door eksters. Die beschermd zijn en je dus niet af mag schieten. Die hebben geen eigenaar, dus daar is niemand verantwoordelijk voor.

Verder, wat er volgens een avp mág, en wat handig is, zit natuurlijk een wereld van verschil in.
Buiten een avp om, ik mag in de supermarkt ook midden in het gangpad met iemand gaan staan praten. Of het handig is, is een tweede....

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:42

TS ik haalde niet uit naar jou... maar gewoon over het algemeen betreft kattenbezitters...
daarom stelde ik het in een vraag: hoe zou je het vinden als....

en als iedereen de verantwoording zou nemen over zn eigen dier, kan iedereen houden wat ie wil (vogels, honden, katten) zonder risico (kat eet vogel)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:42

prugelpiet schreef:

Nee hoor, lang niet altijd! Veel katten hier in de buurt laten hun drollen gewoon liggen, kan door de grondsoort komen, als ze de grond te vies of te hard vinden om in te graven.
Daarbij ken ik een paar mensen die slachtoffer zijn geworden van toxoplasmose. 1 Doordat moeder besmet werd tijdens de zwangerschap door kattenpoep in de grond en 1 door een besmetting op latere leeftijd, hij werd zo ziek dat hij in het ziekenhuis terechtkwam, terwijl kattenfanaten vaak beweren dat je "hooguit een beetje grieperig bent" van toxoplasmose.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 26-04-14 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 23:43

Mendy....eerste deel was voor jou...daar onder staat IN HET ALGEMEEN :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:46

Maar goed, punt is gewoon; de katten mogen los lopen (zover ik weet is er geen 1 apv die het verbiedt), ongeacht wat anderen er over denken. Dus dan is het ook prima dat men zelf maatregelen (tot een grens natuurlijk) neemt tegen katten (ik doe ook een net over de vijver bv) en overlegd met de buren; wat kunnen wij samen bedenken?
Ik denk dat in geval van de ts, de buurman best een handige maatregel heeft genomen; zichtbaar, niet op grote hoogte en totaal niet arbeidsintensief. Beetje kat is wel zo slim om daar z'n kont niet op te parkeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:47

Zoolgangster schreef:
prugelpiet schreef:

Nee hoor, lang niet altijd! Veel katten hier in de buurt laten hun drollen gewoon liggen, kan door de grondsoort komen, als ze de grond te vies of te hard vinden om in te graven.
Daarbij ken ik een paar mensen die slachtoffer zijn geworden van toxoplasmose. 1 Doordat moeder besmet werd tijdens de zwangerschap door kattenpoep in de grond en 1 door een besmetting op latere leeftijd, hij werd zo ziek dat hij in het ziekenhuis terechtkwam, terwijl kattenfanaten vaak beweren dat je "hooguit een beetje grieperig bent" van toxoplasmose.

Kan ook komen door niet goed verhit vlees overigens. Overigens zegt ook het rivm over niet zwangere mensen; u merkt weinig van de infectie. U kunt wat last krijgen van lichte verhoging en vermoeidheid.
Dus vermoedelijk speelde er wat meer bij die man (al een dusdanig verminderde weerstand bv). Hoe vervelend ook. Dus ik zou het rivm nou niet willen scharen onder 'kattenfanaten'.
Maar dat terzijde.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-04-14 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:52

Maar buiten of iets wel of niet mag.... Ik wil gewoon niet dat een ander last van mijn dieren heeft.

Voorbeeld: ik heb kippen (geen haan). De buurman ook (wel hanen).
Mijn kipjes zijn nu nog jong, en lopen op een afzet stuk. Die van mijn buren lopen vrij. Mijn buurman heeft al gezegd dat ik straks gewoon kuikens krijg, want zijn haan zal over het hek gaan om bij mijn kippen te kunnen. Ik wil absoluut geen kuikens (ooooit een embryo gekookt ;) ), daarom hou ik die van mij op mijn erf.
Moet ik dan mijn erf overkappen oid of moet mijn buurman zijn haan bij zich houden? Volgens jullie?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:53

quartel schreef:
Ik ben ook bereid zelf een waterbak te kopen en er op te zetten en bij te vullen op tijd.....dus dat is het probleem niet

Je kunt natuurlijk ook gewoon proberen om je katten in je eigen tuin te houden. Mijn tante had 20 katten in een rijtjeswoning en buiten een soort van voilere gemaakt met een kattenluik in de muur. Niemand had er last van en de katten konden zelf gewoon naar binnen en buiten zonder vogels te vermoorden of de tuin van de buren te bemesten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:55

LadyMadonna schreef:
Maar buiten of iets wel of niet mag.... Ik wil gewoon niet dat een ander last van mijn dieren heeft.

Voorbeeld: ik heb kippen (geen haan). De buurman ook (wel hanen).
Mijn kipjes zijn nu nog jong, en lopen op een afzet stuk. Die van mijn buren lopen vrij. Mijn buurman heeft al gezegd dat ik straks gewoon kuikens krijg, want zijn haan zal over het hek gaan om bij mijn kippen te kunnen. Ik wil absoluut geen kuikens (ooooit een embryo gekookt ;) ), daarom hou ik die van mij op mijn erf.
Moet ik dan mijn erf overkappen oid of moet mijn buurman zijn haan bij zich houden? Volgens jullie?

Buurman vragen om de haan te kortwieken en zelf keurig dagelijks eitjes te rapen en lekker op te eten :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:58

Dat is mijn idee idd ook, maar volgens een aantal zal ik moeten zorgen dat die haan er niet bij kan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:06

Als buurman dat niet wil, dan is dat wel optie 2 om samen te kijken naar een bv extra draad boven langs en optie 3: zelf inderdaad wat ondernemen.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:07

LadyMadonna schreef:
Dat is mijn idee idd ook, maar volgens een aantal zal ik moeten zorgen dat die haan er niet bij kan

JIJ houd je kippies op je eigen erf...
de haan is van de buurman dus HIJ is verantwoordelijk voor zijn beesten dat ze gewoon thuis blijven
hij moet er voor zorgen niet dat ze bij jouw kippies kunnen komen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:09

quartel schreef:
Ik zie mijn katten met regelmaat op dat stukje muur liggen juist....daarom zit het me ook niet helemaal lekker

Ik vind dus dat je je verantwoordelijkheid niet neemt.
Jouw katten zijn tot last bij een ander, je ziet ze daar met regelmaat liggen, naast de voliere van de buurman.
Vogels zijn kwetsbare dieren, die vliegen zichzelf makkelijk dood of gaan dood van de stress.
Als jij je verantwoordelijkheid zou nemen, zou je bij de eerste keer dat je ze daar ziet liggen, contact opnemen met de buurman en zorgen dat het niet weer gebeurt.

Ik snap goed dat hij zijn maatregelen neemt. Die kat probeert het maar één keer, daarna kijkt hij echt wel uit. De emmer water die jij zelf aandraagt helpt voor slechts 10 minuten en de buurman kan natuurlijk niet 24 uur per dag voor het raam zitten wachten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:11

LadyMadonna; dagelijks rapen en koel bewaren, niks aan het handje. Ik zou me er niet druk om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:21

Lara_Silver schreef:
Mendy1984 schreef:
[

Thats just nasty... %) Ik blijf erbij, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maak je tuin kat proof of houd ze binnen. Jij geen slecht geweten meer en weer een struinende kat minder.

Ik krijg een slecht geweten als ik mijn kat nutteloos opsluit. Jij blijft toch ook niet de hele dag binnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:23

anneliesdj schreef:
quartel schreef:
Ik zie mijn katten met regelmaat op dat stukje muur liggen juist....daarom zit het me ook niet helemaal lekker

Ik vind dus dat je je verantwoordelijkheid niet neemt.
Jouw katten zijn tot last bij een ander, je ziet ze daar met regelmaat liggen, naast de voliere van de buurman.
Vogels zijn kwetsbare dieren, die vliegen zichzelf makkelijk dood of gaan dood van de stress.
Als jij je verantwoordelijkheid zou nemen, zou je bij de eerste keer dat je ze daar ziet liggen, contact opnemen met de buurman en zorgen dat het niet weer gebeurt.

Ik snap goed dat hij zijn maatregelen neemt. Die kat probeert het maar één keer, daarna kijkt hij echt wel uit. De emmer water die jij zelf aandraagt helpt voor slechts 10 minuten en de buurman kan natuurlijk niet 24 uur per dag voor het raam zitten wachten.

Ergens liggen is niet meteen een vogel aanvallen.

Hij probeert het een keer, om vervolgens een vieze spijker in dat kleine pootje te krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:23

Klim jij over de schutting en graaf je door de tuin van de buren als je buiten bent?
Als je kind niet rustig buiten kan spelen zonder anderen tot last te zijn, dan gaat die in het vervolg toch ook alleen onder begeleiding naar buiten?

Als die kat daar ligt, gaat hij vroeg of laat ook wel aanvallen.
Maar zelfs als hij dat niet doet, is de aanwezigheid genoeg om paniek te veroorzaken bij die vogels.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:26

Citaat:
Ik krijg een slecht geweten als ik mijn kat nutteloos opsluit. Jij blijft toch ook niet de hele dag binnen?

sorry maar mijn hond zit ook echt niet de hele dag opgesloten hoor, en ik ga niet in de tuin van de buren zitten schijten of volières leeg roven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:30

Mendy1984 schreef:
Citaat:

sorry maar mijn hond zit ook echt niet de hele dag opgesloten hoor, en ik ga niet in de tuin van de buren zitten schijten of volières leeg roven

Oh maar dat doet de kat van TS niet, hij ligtop het muurtje. Als kat nou echt de vogels opvrat was het een ander verhaal