Doorrijden na aanrijden kat??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:41

_San87_ schreef:
Ik vind echt dat er heel slecht gelezen wordt door een aantal mensen.

Nou inderdaad.

Geryon, ik snap je reactie niet? Ik zit niet in NL he?
Buitenwegen zijn hier net even anders en volgens mij beschrijf ik dat vrij uitgebreid in mijn post.
Waar een Hollander met 30 door de bocht kruipt doen ze dat hier met 60. Soms zelfs 90.
Als je hier van de weg raakt lig je of in de afgrond of in de greppel tussen hoge rots en weg die er zit om het water weg te laten lopen. Je auto aan de kant zetten op die wegen is geen optie en als je het gewoon stilzet op de weg heb je binnen no time iemand achterop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:08

Geryon schreef:
Het is de normaalste zaak van de wereld om een dier te redden wanneer je dat kan.

Meen je dat?
"Het gemiddelde kwam neer op 18 moorden per kat per jaar. Uit de gegevens bleek dat hoe hoger de dichtheid van katten in een buurt was, hoe minder prooien een individuele kat meebracht. Dat wijst er inderdaad op dat er bij meer katten een tekort aan prooien ontstaat, dus dat zij een bedreiging kunnen vormen voor vogelpopulaties."
Bron

Of wel door kat van straat te houden dan je 18 vogels redden per jaar, jammer genoeg denken hoop katten eigenaren daar anders over.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:21

VeraPopeye schreef:
Geryon heb je het zien gebeuren met je hondje? Misschien had de bestuurder wel een reden om door te rijden, misschien heeft hij het niet door gehad? Om dan gelijk van een gore bestuurder te spreken.. Heel naar maar je hondje had daar niet moeten lopen.

Nee ik heb het helaas niet zien gebeuren. Natuurlijk had hij een reden om door te rijden, geen hart hebben om te stoppen is ook een reden.
Alsof je het niet door hebt dat je een dier aanrijd.. Dat voel je echt wel. Natuurlijk had de hond daar niet moeten lopen, maar een of andere loser had het hek niet dicht gedaan.

En ja Fjorj, héél gek genoeg meen ik dat.

Lisitano, ik heb het over het uit de sloot halen. Het leek wel of je daar iets over jezelf wilde aangeven, terwijl het een doodnormale zaak is.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:59

Dat noemde ik om aan te geven dat ik best mezelf vies wil maken om een dier in nood te helpen.
Waarna ik zeg dat ik echter niet mijn leven op het spel zal zetten voor een aangereden dier.
Jij leest en reageert wel heel selectief.
Als er kritische vragen komen op je stellingen negeer je die.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:41

Lisitano schreef:
Dat noemde ik om aan te geven dat ik best mezelf vies wil maken om een dier in nood te helpen.
Waarna ik zeg dat ik echter niet mijn leven op het spel zal zetten voor een aangereden dier.
Jij leest en reageert wel heel selectief.
Als er kritische vragen komen op je stellingen negeer je die.

Uhm vragen zoals ?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:57

Er is overigens nog een goede reden om aangereden dieren, mits de verkeerssituatie het toe laat, aan de kant te leggen/ te controleren is om het leven van de aaseters te sparen.

Zag vanochtend een platgereden konijn en daarbij ook nog een platgereden kauw...

Overigens geloof ik niet zo dat mensen niet door hebben als ze een dier aanrijden. Ik had het zelf in ieder geval goed door,,beiden keren..
Nou ja misschien kan het wel maar dan moet je vraagtekens zetten of die mensen dan op zo een moment achter het stuur moeten zitten.

Ayasha
Blogger

Re: Doorrijden na aanrijden kat??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:58

Hangt ook van de auto af waarin je rijdt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 01:32

Er is echt geen auto waarin je het niet voelt. Je kan natuurlijk wel denken dat het aan het asfalt lag. Maar het lijkt me dat als je onverwacht wat voelt (meestal zie je gaten enz. wel), je even gaat kijken of je geen dier geraakt hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 07:57

Geryon schreef:
Er is echt geen auto waarin je het niet voelt. Je kan natuurlijk wel denken dat het aan het asfalt lag. Maar het lijkt me dat als je onverwacht wat voelt (meestal zie je gaten enz. wel), je even gaat kijken of je geen dier geraakt hebt.

In belgie zijn zoveel gaten. :D
Denk met een grote jeep of een vrachtwagen dat je een klein dier best zou kunnen missen... Het zal alleszins anders zijn dan bij een smartje.:

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:11

Nou meestal mis je ze niet hoor. Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en als hij een dier tegen de cabine krijgt dan hoor je dat echt wel. Hij rijdt, hoe zielig ook, regelmatig vogels e.d. dood die niet op tijd weg kunnen komen. Hij heeft echter in al die jaren nog nooit een kat doodgereden. Wel een keer een rat en die had hij idd pas door toen hij de auto aan de onderkant ging schoonmaken (gelukkig wel dezelfde dag) Hij had wel wat gehoord maar blijkbaar was de klap zo groot dat de rat vast kwam te zitten onder de dieplader van de auto :r

Ik heb zelf nog nooit een dier doodgereden, ik zou wel helpen. Ben al eens gestopt voor een zielige eend en zielige duif. De eend was niet meer te redden dus die heb ik met zijn nek op een hectometerpaaltje geslagen :oo :o Op de één of andere manier waren de mensen van de dierenambulance daar helemaal niet blij mee :o
De duif heb ik oplaten halen door de dierenambulance. Hij was geringd, dus de eigenaar zal ook wel blij zijn dat hij weet waar zijn duif gebleven is. Leek er op dat zijn vleugel gebroken was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:13

Als het een reisduif was dan is waarschijnlijk alsnog zijn nek om gedraaid bij thuis komst. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:23

Ja dat zal wel, maar dat durfde ik niet aan. Hij was verder niet zichtbaar stuk, alleen zijn vleugel hing er bij. Sommige van die wedstrijdduiven zijn harstikke duur en ik zie het verschil niet ;)
Die eend was wel echt stuk en slap en suf, dus even ogen dicht en kiezen op elkaar en hopen dat ie in 1 klap dood is :o

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:28

die duiven zijn volgens mij te duur om voor een gebroken vleugel zomaar af te maken. correct me if i'm wrong. maar ze zijn wel echt kostbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:30

:j ik zou het niet kunnen denk ik. :o
Elke keer als ik belde voor zo'n geringde (vaak staat de nummer op het ringetje hier als het echt een wedstrijdduif is) kreeg ik te horen dat ik ze maar in de soep moest doen. :=
Waren dan vaak gewoon uitgehongerde/vermoeide dieren dus geen brokken. Dus dan kreeg duiflief de kans om aan te sterken en dan weer los op de weide. Bleef ze, prima, ging ze? Ook goed.

Dat zijn dan vaak duiven die het niet waar gemaakt hebben. :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:16

Ik kan echt genoeg redenen bedenken waarom je niet zou uitstappen voor een dier, als je in het donker op een slecht verlichte 80 km weg zou rijden zou ik niet uitstappen, ik zou wel bellen voor hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:23

femo schreef:
die duiven zijn volgens mij te duur om voor een gebroken vleugel zomaar af te maken. correct me if i'm wrong. maar ze zijn wel echt kostbaar.

Lang niet alle duiven, sommige duiven zijn alleen wat vermoeid en uitgeput (vooral in de zomer als het echt warm is) maar zelfs die worden niet altijd opgehaald als ze in de opvang zitten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:33

Ayasha schreef:
Geryon schreef:

In belgie zijn zoveel gaten. :D
Denk met een grote jeep of een vrachtwagen dat je een klein dier best zou kunnen missen... Het zal alleszins anders zijn dan bij een smartje.:

Ja met een vrachtwagen voel je een merel of mui waarschijnlijk niet.

En natuurlijk kan je het je zelf ook wijs maken dat het een kuil, hobbel etc was ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:43

Afschuwelijke verhalen komen er voorbij zeg!

Hier vorig jaar nog de auto uitgesprongen om een oudere dame, die bewust over 2 tortelduiven heenreed, uit dr auto te trekken en verhaal te halen, geloof niet dat ik ooit iemand zo hard heb staan vervloeken. Ze vond ze lastig en dan hadden ze maar aan de kant moeten gaan..ze reed express een bocht in de weg, in de hoop dat ze ze goed zo raken "want dan konden degene die haast hadden gewoon doorrijden". GElukkig zagen mensen het ook gebeuren en die hebben 1 duif die nog leefde opgevangen in hun eigen ren, om hulp te kunnen bellen.
Kan hier zo slecht tegen en dan kunnen die tortelduiven wel lastig zijn en tijd kosten als ze op hun 'dooie akkertje' oversteken..maar op zo'n rustige landweg als daar, stop je gewoon, of maakt een ruimere bocht er omheen..punt..moedwillig dieren doodrijden, bah!

Dus ja, ik stop voor alle dieren en dus ook katten, waar het topic eigenlijk over gaat :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:44

Als je met een vrachtauto over zo'n klein dier rijdt dan voel je dan idd niet. Als ze tegen je cabine aankomen, wat met vogels echt vaak gebeurd, heb je dat echt in de gaten hoor.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:52

Amy77 schreef:
Afschuwelijke verhalen komen er voorbij zeg!

Hier vorig jaar nog de auto uitgesprongen om een oudere dame, die bewust over 2 tortelduiven heenreed, uit dr auto te trekken en verhaal te halen, geloof niet dat ik ooit iemand zo hard heb staan vervloeken. Ze vond ze lastig en dan hadden ze maar aan de kant moeten gaan..ze reed express een bocht in de weg, in de hoop dat ze ze goed zo raken "want dan konden degene die haast hadden gewoon doorrijden". GElukkig zagen mensen het ook gebeuren en die hebben 1 duif die nog leefde opgevangen in hun eigen ren, om hulp te kunnen bellen.
Kan hier zo slecht tegen en dan kunnen die tortelduiven wel lastig zijn en tijd kosten als ze op hun 'dooie akkertje' oversteken..maar op zo'n rustige landweg als daar, stop je gewoon, of maakt een ruimere bocht er omheen..punt..moedwillig dieren doodrijden, bah!

Dus ja, ik stop voor alle dieren en dus ook katten, waar het topic eigenlijk over gaat :P

goed van je! zoiemand wil je toch even een beuk tegen het kinnetje geven?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:55

Nou...ik vind dat inderdaad ook wel een goeie actie om die uit de auto te trekken. Wat een figuur. Hoe erg je een bepaald diersoort haat, je pleegt imo wel een moord. Jij hebt het recht niet om bewust een dier van het leven te beroven. (van mensen ook niet hoor :P ) Als het geen vraag is OF je kan stoppen of er veilig omheen kan rijden is dit gewoon onbehoorlijk gedrag. Vraag mij overigens af: schrok ze wel een beetje van jouw tirade? Mag hopen van wel. En eigenlijk had ze van mij die dode duif op mogen ruimen, je hebt het zelf veroorzaakt..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:05

Oh geloof me ik heb echt een bloedhekel aan alles wat vleugels heeft, ik vertrouw ze gewoon niet :Y) -O-
Maar als ik een hulpeloze iets-met-vleugels zie dan zou ik wel gaan helpen hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:10

Bedenk mij dat ik wel een keer een aanrijding heb meegemaakt met een duif. Alleen dat was op de snelweg en de klap was zo had, dat we zeker wisten dat het beestje niet meer leefde. We hadden veren tussen de rubber en raam zitten en allemaal bloed.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:15

Nou ik was ook zo kwaad..ze was onze tegenligger en wij stopten keurig. Zo'n rustige weg, dus geen auto's achter ons, waar we een ongeluk zouden kunnen veroorzaken als we stopten.
Ik zie haar aan komen rijden en de duifjes waren halverwege en ipv dat ze ietsjes naar rechts de berm ingaat, nee, ze rijd er zo op af..1 duif was onder dr auto doorgegaan en die leefde nog gelukkig..
Stond te trillen van boosheid..de andere vriend in de auto, die bleef zitten en was helemaal stil toen ik weer instapte, haha..niemand had me nog zo gezien en ja dan schrik je wel even :P

Gekke was nog, toen ik op dr raam ietwat hardhandig klopte, dat ik zo verbaasd was dat het en dame op leeftijd betrof, dus dat werd schelden maar dan wel in u taal, hahaha.."ja, ze zijn zo lastig, blijven maar zitten en er zijn mensen die haast hebben..hadden ze maar niet hier moeten komen" ..ik was zo perplext en boos...(we keken naar een huis daar om te huren, gelijk besloten niet in zo'n buurt te willen wonen, haha).

Net wat je zegt Femo, ik had dr graag even op dr kinnetje uitgehaald....maarja, mijn mama heeft me geleerd geen mensen te slaan..pff...gelukkig maar dat ik geboren ben met zo'n grote mond :P

hihi Sakkia..nou dat is t m he..het zijn dieren, wij mensen hebben over het algemeen de normen en waarden meegekregen dat wij voor hun moeten zorgen als er ergens iets mis is. Een dier laten pijnlijden is niet nodig en dan kunnen er tal van redenen zijn om door te moeten rijden..maar geen reden is voor mij een excuus op zo'n moment.

Love Western..herkenbaar..ik reed met een vriendin en dr kwam een duif op mn auto afvliegen, keek zo door het raam naar mijn idee en pok, tegen mn voorruit, pit erin en paar veertjes bij mn gril (zo heet dat toch?)..weg was de duif. Ik was daar wel in de mogelijkheid om te stoppen, maar duif was weg. Rijd ik op de snelweg, of drukke provinciale weg waar ik onmogelijk kan stoppen, dan moet je wel doorrijden..weliswaar stop ik zodra ik dan kan en keer ik om om te kijken of het dier nog leeft of niet..maar soms, ja soms ontkom je er niet aan. Alleen zal dat niet komen door roekeloos rijgedrag of moedwillig een dier te raken.