Fokker gaat tegen de regels in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:13

Ik zou zo graag de naam bekend willen maken ,dit is echt hartverscheurend
Heb zelf ook 2 keer een nestje Chihuahua`s gefokt en je moet er toch niet aan denken dat je die hummeltjes met 4 weken al van mams scheidt

Dit kan en mag niet ze gaat compleet tegen de wet in ,En dan zou Ts het contract niet na leven ? Volgens sommige
Nee wat deze broodfokker doet is wel normaal en zou ze als Ts zich netjes aan het contract houd dit nogmaals moeten doorstaan ?

Kom op zeg !! Broodfok moet gestopt worden

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 16:43

Vanmiddag de dierenarts gebeld, we moeten haar temperatuur in de gaten houden en nog even aankijken. Word het echt rood, moeten we langskomen. Wellicht is er een ontsteking aan het opbouwen, dat komt dan omdat ze bij de pups weg is die normaal tot 6 weken drinken.

Ik sta op het punt om tegenover de fokker te ontploffen van woede, maar ik hou me nog even in tot ik officieel een klacht heb ingediend bij RvB of het tuchtcollege zelf. Misschien bel ik ook wel 114, ik weet niet wat het handigste en effectiefste is?
Wie deze fokker is, hou ik ook niet lang meer voor me :)

kohtje

Re: Fokker gaat tegen de regels in

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:19

Ziet er uit als melkklieren die vol zitten en evt gaan ontsteken. Afnemen met koud water en de hond even geen eten geven zodat alles opdroogd. Evt wat kamherspiritus door het water.
Goed in de gaten houden en evt ook wat afkolven zodat de druk er af is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:22

Arme honden en ik vind het ook zo sneu voor de pups. Ik kan me je frustratie zó goed voorstellen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 19:16

Diablo schreef:
Arme honden en ik vind het ook zo sneu voor de pups. Ik kan me je frustratie zó goed voorstellen.

Precies! Ze is zo anders, heel rustig en aanhankelijk, en dan ook nog eens die bulten. Pff, ik heb vanmiddag al lopen vloeken en tieren, lucht wel op maar daar help ik haar niet mee. Hopen dat alles goed komt.

Kamferspiritus smeren we al op de huid 3 keer per dag. Het is kamferspiritus met glycerine, kan dat dan ook door haar water?

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:18

Wat een ongelooflijk slechte zaak :n
En ik kan m'n eigen heel erg goed voorstellen dat je echt link bent op deze fokker ( nou ja...f*cker).

Om eventueel de melkproductie ook te remmen heb je Urtica Urens 3C. Dat kan je eventueel bestellen bij Spat puppycare. Dat zijn tabletjes die de melkproductie afremt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:12

Je kunt ook afgekoelde saliethee geven ts. Dat remt de melkproductie ook.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:58

Hoi Bokkers,

Nou, eergister had de teef een grote ontsteking aan haar melkklieren en 42 graden koorts. Ik ben de discussie aangegaan met de fokker, en ze kwam de hond gelijk halen omdat "dat makkelijker was voor haar verzorging", ze is in totaal 5 dagen bij ons geweest. Ik heb haar voorgelegd de teef over te kopen, maar dat wil ze niet. Ze ontkent niets, ze zegt dat ze een boete krijgt van het RvB als ze de teef binnen 10 maanden weer laat dekken, maar die betaald ze dan gewoon. Ze ontkent dat het niet mag om de pups zo vroeg te scheiden.

Ik heb de dierenpolitie ingeschakeld, die zeggen dat ze een strafbaar feit pleegt en ze gaan vermoedelijk vandaag kijken. Ze zijn geroyeerd bij de rasvereniging en RvB. Het hele verhaal dat de pups worden gechipt door RvB is niet waar. Ook heb ik contact gehad met Dier&Recht, daar zijn ze helaas ook niet onbekend.. Kortom,
Het balletje is gaan rollen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:32

Maar nu wel risico dat je deze hond nooit meer terug ziet?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:32

Oh die arme hond.....ze is nu weer bij de fokker? Ben je niet bang dat je haar niet meer terug krijgt?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 16:38

Nee ze komt wel terug. Ze moest terug omdat de pups gechipt worden, dat verhaal houd ze nog steeds vol. Ik had gezegd dat ik dat niet nodig vond, maar daar had ze maling aan en ze stond ineens voor de deur.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:39

Maar waarom dan meegeven? Contract is niet bindend, dus waarom dat beestje terug naar die fokker doen? Ik snap werkelijk waar niet waarom?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:42

Waarom heb je de hond meegegeven?!?

Als het ten zit zie je de hond nooit meer terug.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:45

Nou ik hoop het niet voor je maar ik denk niet dat je de hond nog terug ziet.
Als ze erachter komen dat je instanties op hun af heb gestuurd dan ben ik daar toch erg bang voor.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 16:46

Ze stond al voor de deur, gewoon maling hebben. Ik was overigens niet thuis, mijn vriend wel. Tuurlijk, als het aan mij lag had ik de deur niet opengedaan maar mijn vriend is daar anders in, die wil geen hele heisa aan de voordeur en dat snap ik wel. Heeft er ook mee te maken dat hij 1.50 groot is := en de fokkers zijn niet echt frisse types, vandaar.

Edit: ze zegt van wel. Tegen mij praat ze niet meer, ze zegt nu alles via mijn vriend, beetje kinderachtig maargoed. Het gaat haar erom dat het teefje terug moest omdat de pups gechipt worden, ik krijg eerlijk gezegd het idee dat ze niet helemaal 100 is en ze haar eigen leugens geloofd als ik dat zo mag zeggen. Omdat ze echt, maar dan ook echt ervan overtuigd is dat wat zij doet mag, ook van het RvB. Ze ziet het als een meningsverschil, niet als een bedreiging. Of ze is dom, of ze doet zich zo voor.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:57

geroyeerd bij de raad dan komen ze ook niet meer chippen dus dat de teef aanwezig moet zijn.... rare zaak

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:05

Ik krijg meer het gevoel dat de fokker de hond terug wilde hebben en het chipverhaal gebruikt om TS zoet te houden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:38

En wanneer zou ze dan weer terug komen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:57

Die hond ben je kwijt TS :(:) ;(

Ze dekt de hond nu gewoon zo snel mogelijk opnieuw en zoekt gewoon een volgend slachtoffer.
Ze is gewoon een slimme tante met praatjes die op deze manier geen cent kwijt is aan de teef als ze die niet nodig heeft en goed geld verdient aan de pups.

Ik snap ook werkelijk niet waarom je contact hebt opgenomen met de "fokker" over die melkklieren.
Je had er mee naar de DA moeten gaan, foto's maken en een boekje bijhouden over de praktijken.
Maar blijkbaar wil jou vriend geen gezeur dus laat het los , vergeet de hond en neem als je er aan toe bent een nieuwe.

Met een beetje pech komen ze nog eens langs omdat jullie instanties hebben ingelicht :\

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:59

Ik vrees er ook voor... die zie je heel waarschijnlijk niet weer terug, hoe hard het ook is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:00

Als er een duidelijk contract is dan kan de fokker de hond niet zomaar houden.
Er staat immers in het contract dat TS de hond in bruikleen heeft en dat de fokker nog 2 nestjes mag fokken, de hond na het eerste nestje zelf houden zonder goede reden mag ze niet zomaar doen..

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:03

TS zegt zelf dat het contract niets waard is volgens haar advocaat. Dus dat geldt dan lijkt me ook vanuit fokkers-perspectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:08

caroline_max schreef:
TS zegt zelf dat het contract niets waard is volgens haar advocaat. Dus dat geldt dan lijkt me ook vanuit fokkers-perspectief.

Fokker heeft het contract zelf opgesteld, dus als TS daarmee zou gaan dreigen of zelf naar een advocaat stapt dan vraag ik me af of ze daar niet iets mee kunnen.
Daarnaast is het nog maar de vraag wat de fokker van plan is, een teef die niet met haar honden samen kan, voer kost (en nu medicijnen?) kost haar tijd, geld en ruimte, als de hond bij TS zit kost het haar niks en ze kan haar nog een keer laten dekken dus dat zou voor de fokker makkelijker zijn, of die er nog steeds zo over denkt als de dierenpolitie wel geweest is vraag ik me ook af, maar om nou meteen te roepen dat TS de hond nooit meer terug ziet vind ik een beetje overtrokken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 01:27

Inderdaad laten we dat nog maar even afwachten, maar zodra hond binnen is nooit meer eruit.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:23

Hoe hard het ook is. Ik zou deze hond niet meer terug nemen, nu werk je gewoon mee aan dit soort praktijken. Weg blijven bij die hele fokker. Koop er dan lekker één die wat goedkoper is, met al dezend veel meer dan de prijs op papier. Dat is het toch niet waard?