Te "dikke" hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:56

xLIESSSx schreef:
Ga na de middag nog even bellen om te vragen hoe het met Gabos gaat...
Toen ik ze achterliet heb ik ze geen aandacht gegeven, gewoon kort over het hoofd geaaid. De DA had de leiband overgenomen en zetten haar op de weegschaal en is dan met haar naar de operatiekamer gegaan. Heb haar geen knuffel ofzo gegeven, want ik weet dat ze mijn gemoed veeeeeel te snel oppikt.
En als ze dan nog eens ziet dat ik niet mee ga, dan zou het hek helemaal van de dam zijn.

Was wel hard om haar achter te laten zonder haar goede moed te wensen, dat wel. Maar weet wel dat het beter was voor haar om het op deze manier te doen. :j

Ik ga de DA niet met de vinger wijzen nu. Hij was vriendelijk en lief naar mijn hond en hij heeft haar steeds onderzocht. Denk dat elke DA doet wat hij denkt dat het beste is en soms kan dat achteraf misschien wel een verkeerde keuze blijken te zijn... Jammer, maar helaas. Dokters maken zulke dingen ook genoeg mee.
Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen "Had ik dat nu gevraagd/gedaan...", maar dat lost toch niks meer op nu hé...
Ben tevreden van deze DA, ondanks dit misval hier. Het is een onaangename kennismaking, dat wel. Maar om hem daarom meteen door het slijk te halen, neen, zo ben ik niet.

Hoeft ook niet. De pups waren niet in orde en daar had zowel hij als jij niks aan kunnen veranderen. Een grote pup die niet past daalt in elk geval wel in en dat is niet gebeurd. Dus geen reden om hem door het slijk te halen of jezelf wat te verwijten :(:)

VillaNeusjes

Re: Te "dikke" hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:02

als ik je verhaal zo lees dan hadden de pups het nooit overleefd, wat jij of de DA ook anders hadden kunnen doen. Troost je ermee dat je meid er nog is en dat ze snel weer thuiskomt.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:13

Daar troost ik me ook aan jilleroo :j Ben echt blij dat Gabos zelf het nog goed maakt !
Liefst van al zat ik nu bij haar bij de DA in dat kleine kooitje := Zo kan de DA nog opvolgen, maar voelt zij zich niet in de steek gelaten...

Ge rond 13u even en belletje doen naar de DA om te vragen hoe alles gaat daar. Want voor hetzelfde geld is ze agressief ofzo... (ik zie het er niet in, maar een hond in paniek/stress/ongemak kan al snel eens onverwacht uit de hoek komen hé)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:17

Wat heb jij een engelengeduld... := Ik zou allang gebeld hebben! Wel goed dat je echt doet wat het best is voor je hond. Ik voel helemaal met je mee. Ik ben heel benieuwd wat de DA zegt straks, hoor. Denk overigens dat als het niet goed is, dat de DA meteen jou belt.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:19

Ahhh, wat ontzettend sneu.... Maar het gaat gelukkig goed met Gabos....

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:26

Engelengeduld ?? Loopt hier letterlijk de muren op := Maar wil niet bellen omdat ik die man niet steeds wil lastig vallen :+ Ik ben nog maar 3x bij hem langs geweest namelijk. 1x voor de zwangerschap te bevestigen, gisteren voor de controle en vandaag voor de KS. En in die tijd heb ik hem al 5x gebeld: 1x voor de eerste afspraak voor de controle, gisteren 3x ('s middags, 's avonds en 's nachts :+ ) en dan vandaag nog eens om te vragen hoe het gaat met mijn hond :') (en dan reken ik de 2 keren dat hij mij heeft gebeld deze morgen voor een check-up en deze middag voor het slechte nieuws te vertellen nog niet eens mee :Y) )

Ik heb geen engelengeduld, ik stel mijn zelfbeheersing zwaar op de proef nu :):)

Denk inderdaad ook wel dat hij zelf zou bellen als het niet goed gaat. Maar hoop stiekem dat hij zegt "Alles is goed, kom haar nu maar al ophalen!"

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:34

Arme Gabos! Jammer van de pups :(
Maar zolang mams het maar goed stelt!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:46

Ik had ook al een stil vermoeden dat er iets loos was, je hebt zo ontzettend je best gedaan!
Moeder natuur heeft het overgenomen, nu kan jeje volledig aan Gabos wijden...ze zal je graag zien komen straks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:48

Ik heb ook meegelezen, heel veel sterkte.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:50

xLIESSSx schreef:
Ga na de middag nog even bellen om te vragen hoe het met Gabos gaat...
Toen ik ze achterliet heb ik ze geen aandacht gegeven, gewoon kort over het hoofd geaaid. De DA had de leiband overgenomen en zetten haar op de weegschaal en is dan met haar naar de operatiekamer gegaan. Heb haar geen knuffel ofzo gegeven, want ik weet dat ze mijn gemoed veeeeeel te snel oppikt.
En als ze dan nog eens ziet dat ik niet mee ga, dan zou het hek helemaal van de dam zijn.

Was wel hard om haar achter te laten zonder haar goede moed te wensen, dat wel. Maar weet wel dat het beter was voor haar om het op deze manier te doen. :j

Ik ga de DA niet met de vinger wijzen nu. Hij was vriendelijk en lief naar mijn hond en hij heeft haar steeds onderzocht. Denk dat elke DA doet wat hij denkt dat het beste is en soms kan dat achteraf misschien wel een verkeerde keuze blijken te zijn... Jammer, maar helaas. Dokters maken zulke dingen ook genoeg mee.
Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen "Had ik dat nu gevraagd/gedaan...", maar dat lost toch niks meer op nu hé...
Ben tevreden van deze DA, ondanks dit misval hier. Het is een onaangename kennismaking, dat wel. Maar om hem daarom meteen door het slijk te halen, neen, zo ben ik niet.

Respect!

Het spijt me dat ik soms wat bot reageer.
Het was juist zeer behulpzaam bedoeld.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:52

Het is inderdaad een teken dat het helaas niet zo mocht zijn...
Hadden het gezonde pups geweest, had het nog erger geweest, maar denk dat deze 2 hummeltjes beter af zijn op deze manier. Als ze beide een misvorming hadden, had het kunnen zijn dat ze alsnog zouden sterven op latere leeftijd of veelvuldig onder het mes zouden moeten omwille van problemen.

de DA, ik en Gabos hebben ons uiterste best gedaan, maar soms kan alle hulp van de wereld gewoon niet baten... Als de kleintjes het niet zelf kunnen, is er nog weinig aan te doen.

Hoop gewoon dat Gabos zelf er niet teveel last van zal ondervinden... Zou het echt dieptriest vinden als ze zoekt naar pups of zit te treuren.
Zal ze in ieder geval goed opvangen als ze weer thuis is in haar vertrouwde nest :j

Ga ook meteen alle spullen, vieze doeken en werpkist wegdoen, zodat ze daar al niet maar aan herinnerd wordt en ze de geur niet meer ruikt aan de doeken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:53

De pups waren toch misvormd, daar had je dierenarts ook niets aan kunnen doen en zulke pups worden doorgaans ook niet op een normale manier geboren.
Als hij wel direct een keizersnede had gedaan waren ze nog steeds misvormd en hadden ze het (zo te horen) ook niet overleefd.

Maar ik ben wel benieuwd of hij wist waarom ze misvormd zijn?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:58

ThreeFingers schreef:
Respect!

Het spijt me dat ik soms wat bot reageer.
Het was juist zeer behulpzaam bedoeld.

Niet erg hoor :) Denk dat iedereen in dit topic zodanig heeft meegeleefd, meegehoopt en mee geperst ( :+ ) dat iedereen ermee inzit dat de pups het niet hebben gehaald.
En als buitenstaander (met ervaring) is het natuurlijk makkelijk om op basis van mijn woorden het handelen van de DA in vraag te stellen... Maar k ben geen DA en kan de dingen niet uitleggen zoals hij ze zag :) Ook kan ik zijn keuze niet verantwoorden naar jullie toe, ik kan enkel bevestigen dat ook hij zijn best heeft gedaan. Dat weet ik gewoon.
Of hij 'verkeerd' of te laat heeft gehandeld, dat zullen we helaas nooit weten natuurlijk... De tijd kan niet worden teruggedraaid. Maar ik merkte wel aan hem dat hij levende pups wou en zoveel mogelijk het natuurlijke proces zijn gang wou laten gaan. Hij zag immers op de echo en de foto's niks wat de bevalling kon belemmeren, enkel een hond die geen weeën kreeg. (dus trachtte hij deze wat in gang te zetten)

Ach, het is nu zo... Ik blijf het maar zeggen, ik ben blij dat ik mijn hond tenminste nog heb !!
Had het zoveel erger gevonden had hij gemeld dat ik 2 pups had, maar dat Gabos het niet had gehaald...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:13

Pff.. Ts, heb alles stil meegelezen, maar wat vind ik dot erg voor jou en gabos.. Ik hoop dat je haar snel terughebt en dat het herstel van haar vlot verloopt.. Ik wil jullie vanaf hier heel erg veel sterkte toewensen..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:18

Het kan zijn dat ik er helemaal overheen gelezen heb, maar was de hond al zwanger toen ze bij jou kwam?
misschien is de mogelijkheid er dan, dat ze gedekt is door een familielid, daar komen misvormde pups van..
maar zoals ik al zei: ik weet niet of ze al zwanger was toen ze bij jou kwam (dan kan dit het geval zijn) zo niet, en is ze zwanger geworden bij jou, is het gewoon een 'ongelukje' van de natuur

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:22

Ze was al gedekt bij mijn tante ja, dus heb ze (zonder het te weten) zwanger gekregen...
Weet echter niet of de reu familie was... Ik vermoed van niet, want dit zou mijn tante wel hebben gezegd. Hij had geen papieren, dus ik weet zijn stamboom niet... Misschien zelfde naam eerder in de stamboom (oma/opa ofzo ?)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:25

het eerste waar ik aan dacht toen ik wakker werd waren de pups en mams... Ik vind het superjammer maar ben toch heel blij dat mams het goed stelt ! :j

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:28

Ach gut, zonde dat het niet gelukt is.
Sterkte, ook voor je hond.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:29

Heb net gebeld naar de DA om te vragen hoe Gabos het nu stelt.
Hij zegt dat ze stabiel is, haar eerst baxter is reeds en ze ze heeft geen nieuwe meer nodig. *\o/* Verder is ook de eerste nageboorte al afgekomen, hij vermoed de tweede ook, maar dit moet hij nog even nakijken.
Ze is helaas nog niet gesteriliseerd omdat het dus een zware bevalling was en ze redelijk veel bloed is verloren hierbij... Hij wou het risico niet nemen om haar dan ook te gaan steriliseren...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:58

Heel sneu, ik blijf erbij dat je dierenarts dit niet goed heeft gedaan. Je hond heeft nu voor niks pijn geleden en je mag heel blij zijn dat ze het heeft overleefd (ze had haar baarmoeder kapot kunnen persen) . JIj kunt hier niets mee dat begrijp ik, maar ik verbaas me weer over de laksheid van je dierenarts
Hou moeder in de gaten, ze heeft namelijk wel de hormonen van een hond die net pups heeft gekregen . Veel aandacht en waar mogelijk beweging
Sterkte

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:13

Sorry Tokedri, kun je ook even uit leggen wat de DA dan fout heeft gedaan :o Hij ziet/hoort kloppende hartjes enz, ze zijn pas na de bevalling gestorven omdat ze mismaakt waren, dat kan nou eenmaal gebeuren, Hier weet ik uit ervaring dat ook koeien geen weeen krijgen als het kalfje misvormd is, van het weekend nog meegemaakt en ook met keizersnede gehaalt...

Hoop dat Gabos er gauw weer boven op komt :(:) :(:)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:20

Hier op de boerderij van mijn schoonouders heb ik dat ook al voorgehad met de koeien...
Ze tonen wel de symptomen van een kalving, maar de weeën blijven uit. Vaak wordt dan zo lang mogelijk gewacht in de hoop dat er weeën gaan doorzetten, want koeien zonder weeën die toch een keizersnede ondergaan, accepteren vaak met moeite het kalf... Wat dan resulteert in het voeden met de hand en ook dat is niet geheel zonder problemen...

Wou hier in dit topic natuurlijk geen honden met koeien gaan vergelijken, want als het op honden aankomt ben ik onervaren.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:45

Sterkte TS, ook voor Gabos. Hoop dat ze snel weer naar huis mag!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:49

Het is bij koeien die voor het eerst kalven vooral heel fijn als de kalveren zelf even gaan drinken :P dan kun je er later vaak zelf wat makkelijker aan komen zonder dat je in elkaar getrapt word met melken.
Bij veel bedrijven die ik ken gaan de kalveren er overigens meteen bij weg.
Ik heb er bij honden ook minder verstand van. Het is eigenlijk bij eerste nestjes altijd afwachten hoe ze op de pups reageren. Keizersnee of niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:25

xLIESSSx schreef:
Hier op de boerderij van mijn schoonouders heb ik dat ook al voorgehad met de koeien...
Ze tonen wel de symptomen van een kalving, maar de weeën blijven uit. Vaak wordt dan zo lang mogelijk gewacht in de hoop dat er weeën gaan doorzetten, want koeien zonder weeën die toch een keizersnede ondergaan, accepteren vaak met moeite het kalf... Wat dan resulteert in het voeden met de hand en ook dat is niet geheel zonder problemen...

Wou hier in dit topic natuurlijk geen honden met koeien gaan vergelijken, want als het op honden aankomt ben ik onervaren.

Dat geld voor alle dieren.
Bij mensen is ook bekend dat na een keizersnede meer moeite is met de 'bonding' tussen moeder en kind, zeker als het een eerste kindje is.