xLIESSSx schreef:Ga na de middag nog even bellen om te vragen hoe het met Gabos gaat...
Toen ik ze achterliet heb ik ze geen aandacht gegeven, gewoon kort over het hoofd geaaid. De DA had de leiband overgenomen en zetten haar op de weegschaal en is dan met haar naar de operatiekamer gegaan. Heb haar geen knuffel ofzo gegeven, want ik weet dat ze mijn gemoed veeeeeel te snel oppikt.
En als ze dan nog eens ziet dat ik niet mee ga, dan zou het hek helemaal van de dam zijn.
Was wel hard om haar achter te laten zonder haar goede moed te wensen, dat wel. Maar weet wel dat het beter was voor haar om het op deze manier te doen.
Ik ga de DA niet met de vinger wijzen nu. Hij was vriendelijk en lief naar mijn hond en hij heeft haar steeds onderzocht. Denk dat elke DA doet wat hij denkt dat het beste is en soms kan dat achteraf misschien wel een verkeerde keuze blijken te zijn... Jammer, maar helaas. Dokters maken zulke dingen ook genoeg mee.
Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen "Had ik dat nu gevraagd/gedaan...", maar dat lost toch niks meer op nu hé...
Ben tevreden van deze DA, ondanks dit misval hier. Het is een onaangename kennismaking, dat wel. Maar om hem daarom meteen door het slijk te halen, neen, zo ben ik niet.
Hoeft ook niet. De pups waren niet in orde en daar had zowel hij als jij niks aan kunnen veranderen. Een grote pup die niet past daalt in elk geval wel in en dat is niet gebeurd. Dus geen reden om hem door het slijk te halen of jezelf wat te verwijten

Zo kan de DA nog opvolgen, maar voelt zij zich niet in de steek gelaten...
Ik ben nog maar 3x bij hem langs geweest namelijk. 1x voor de zwangerschap te bevestigen, gisteren voor de controle en vandaag voor de KS. En in die tijd heb ik hem al 5x gebeld: 1x voor de eerste afspraak voor de controle, gisteren 3x ('s middags, 's avonds en 's nachts
(en dan reken ik de 2 keren dat hij mij heeft gebeld deze morgen voor een check-up en deze middag voor het slechte nieuws te vertellen nog niet eens mee
)
Verder is ook de eerste nageboorte al afgekomen, hij vermoed de tweede ook, maar dit moet hij nog even nakijken.
Hij ziet/hoort kloppende hartjes enz, ze zijn pas na de bevalling gestorven omdat ze mismaakt waren, dat kan nou eenmaal gebeuren, Hier weet ik uit ervaring dat ook koeien geen weeen krijgen als het kalfje misvormd is, van het weekend nog meegemaakt en ook met keizersnede gehaalt...
dan kun je er later vaak zelf wat makkelijker aan komen zonder dat je in elkaar getrapt word met melken.