Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PrimaDonna_ schreef:Helaas zijn er hier mensen die er de ballen verstand van hebben en gaan reageren...![]()
Liep als 7 jarig meisje al met een slipketting om mijn hond, dus weet waar ik over praat

kimmie261 schreef:ik snap 1 ding niet,dat een slipketting een wurgketting genoemd wordt..het is helemaal niet de bedoeling dat een hond in die ketting gaat hangen,voor die tijd hoor jij hem al gecorrigeerd te hebben zodat er geen enkele druk op de ketting staat.
tegen de tijd dat een hond hangt in de slipketting,ben je in feite te laat met corrigeren..
essiesilly schreef:Nee nooit noodzakelijk.. Wel handig voor snel gebruik
Iris82 schreef:Toch staat er een goed idee in dit topic. Doe de verschillende banden maar eens om je eigen pols en maak een correctie. Het verschil in impact is enorm!! (Vergelijking stof en ijzer en hoe dunner hoe pijnlijker)
Het was geen slipketting iig, voor mij nog een reden om ze niet te gebruiken.StableDoor schreef:Ik vind het gebruik van een slipketting slecht.
Als de hond trekt, wordt hij dus gewurgd. Er wordt dus verwacht dat de hond, doordar hij gewurgd wordt, zal stoppen met trekken. Ik vind het raar dat mensen denken dat hun hond zal stoppen met trekken als hij gewurgd wordt. Waarom ik dat vind zal ik even uitleggen.
Ik gok op de gentle leader.
Iris82 schreef:MWM: graag wel vertellen!Ik gok op de gentle leader.
Niet op de hoogste stand, maar wel op de stand die bij een hond gebruikt werd. Was het gevoel of er een telefoon op trilstand afging. Alleen was dat in handen van ervaren personen en zitten er 1000 maaren aan. Dus ik zal het altijd afraden en het blijft het laatste waar ik naar zou grijpen in gevaarlijke situaties.
(En bij de andere hond een dikke jachtlijn)MyWishMax schreef:Iris82 schreef:Toch staat er een goed idee in dit topic. Doe de verschillende banden maar eens om je eigen pols en maak een correctie. Het verschil in impact is enorm!! (Vergelijking stof en ijzer en hoe dunner hoe pijnlijker)
Zal ik dan er maar niet bij vertellen welk correctie middel ik het prettigst/minst vervelend vond?Het was geen slipketting iig, voor mij nog een reden om ze niet te gebruiken.
StableDoor schreef:Ik vind het gebruik van een slipketting slecht.
Als de hond trekt, wordt hij dus gewurgd. Er wordt dus verwacht dat de hond, doordar hij gewurgd wordt, zal stoppen met trekken. Ik vind het raar dat mensen denken dat hun hond zal stoppen met trekken als hij gewurgd wordt. Waarom ik dat vind zal ik even uitleggen.
Dat is dus wel verkeerd gebruik van een slipketting.

MyWishMax schreef:Iris82 schreef:MWM: graag wel vertellen!Ik gok op de gentle leader.
Nee, een teletacNiet op de hoogste stand, maar wel op de stand die bij een hond gebruikt werd. Was het gevoel of er een telefoon op trilstand afging. Alleen was dat in handen van ervaren personen en zitten er 1000 maaren aan. Dus ik zal het altijd afraden en het blijft het laatste waar ik naar zou grijpen in gevaarlijke situaties.
De gentle leader heb ik niet getest, dat wordt niet gebruikt op de club, dus hadden we niet liggen. Daarnaast kan je daar ook enorme schade mee aanbrengen door verkeerd gebruik. En dat wordt een GL vaak... Bij goed gebruik een fijn hulpmiddel hoor, veel beter dan die anti trek tuigen. Maar ik houd het gewoon bij een leren halsband en flink trainen.(En bij de andere hond een dikke jachtlijn)
Het gaat bij een hond die trekt niet om het gewicht of de kracht die je zelf hebt in te brengen, net als bij een paard, het gaat erom dat je slimmer en sneller bent en meer geduld hebt.
MyWishMax schreef:Iris82 schreef:MWM: graag wel vertellen!Ik gok op de gentle leader.
Nee, een teletacNiet op de hoogste stand, maar wel op de stand die bij een hond gebruikt werd. Was het gevoel of er een telefoon op trilstand afging. Alleen was dat in handen van ervaren personen en zitten er 1000 maaren aan. Dus ik zal het altijd afraden en het blijft het laatste waar ik naar zou grijpen in gevaarlijke situaties.
De gentle leader heb ik niet getest, dat wordt niet gebruikt op de club, dus hadden we niet liggen. Daarnaast kan je daar ook enorme schade mee aanbrengen door verkeerd gebruik. En dat wordt een GL vaak... Bij goed gebruik een fijn hulpmiddel hoor, veel beter dan die anti trek tuigen. Maar ik houd het gewoon bij een leren halsband en flink trainen.(En bij de andere hond een dikke jachtlijn)
Het gaat bij een hond die trekt niet om het gewicht of de kracht die je zelf hebt in te brengen, net als bij een paard, het gaat erom dat je slimmer en sneller bent en meer geduld hebt.
MyWishMax schreef:Wilawander schreef:Hier in Duitsland is een test gedaan op de universiteit van Hannover en daar kwam uit dat de prikker en de teletac (mits juist gebruikt) voor de honden het minste stressvol waren. En ook de minste schade aanrichten.
Interessant! Daar zou ik wel meer over willen weten
essiesilly schreef:de meest slimme opmerking van dit topic!![]()
pas een discussie gehad met iemand die een prikband omhad bij haar hond omdat het echt nodig was want niks hielp.. ik vind het gewoon de grootste onzin.. waarom kunnen we allemaal paarden aan een halster houden a 700 kilo maar een hond van 35, 45 wat dan ook kilo niet?? vind het zooo ongelooflijk onbegrijpelijk! en daarom kan ik er met m n gedachte niet bij dat mensen zo n marteltuig (want JA ik vind PRIKbanden marteltuigen!!!) gebruiken