Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:21

Goof schreef:
In feite niet; het is algemeen bekend dat het niet mag, dus waarom eerst de regels overtreden en aangesproken moeten worden door een bedrijfsleider? Gewoon de hond niet meenemen is ook een optie ;)

nogmaals, true true..ik zou mijn hond ook absoluut niet meenemen

maar ik grijp terug even naar waar het allemaal om draait: TS ergert zich er rot aan
oftewel, bedrijfsleider inschakelen en die moet er wat van zeggen.

Als bedrijfsleiders het toe laten (in de tasjes mandjes ect) tja....wat kan je er aan doen??? Het is nou eenmaal aan de bedrijfsleider
hij leid het bedrijf op dat moment en hij bepaald. Of dat nou officieel wel of niet mag...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:23

Ojajoh schreef:
Goof schreef:
En begrijp me niet verkeerd; ik heb zelf een hond en ben er absoluut niet vies van, maar in een supermarkt hoort ze niet, klaar.

true true

maar het is aan de bedrijfsleiders om er wat van te zeggen

Op het moment dat jij een supermarkt binnenloopt loop je een bord voorbij met algemene bedrijfsregels.
Ze zijn niet altijd even goed opgesteld, maar er staat bijvoorbeeld op dat een mandje of karretje verplicht is, dat je medewerking hoort te geven aan tassencontrole, maar ook dat honden niet toegestaan zijn.
Bij het naar binnen gaan van de supermarkt geef jij aan dat je instemt met die regels. :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:25

Ojajoh schreef:
Goof schreef:
In feite niet; het is algemeen bekend dat het niet mag, dus waarom eerst de regels overtreden en aangesproken moeten worden door een bedrijfsleider? Gewoon de hond niet meenemen is ook een optie ;)

maar ik grijp terug even naar waar het allemaal om draait: TS ergert zich er rot aan

Als bedrijfsleiders het toe laten (in de tasjes mandjes ect) tja....wat kan je er aan doen??? Het is nou eenmaal aan de bedrijfsleider
hij leid het bedrijf op dat moment en hij bepaald. Of dat nou officieel wel of niet mag...

Dat is natuurlijk waar dat als hij het toelaat dat steeds meer mensen het ook gaan doen.
Zo werkt het wel :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:29

Ojajoh schreef:
Goof schreef:

Yup, heb je gelijk in in het geval van TS.
Slechte zaak van een bedrijfsleider in dat geval.

Ojajoh

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:36

absoluut :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:36

Hier in de intratuin zijn honden toegestaan.
De supermarkt niet, en dan moeten ze dus ook buiten blijven. De reden due opgegeven wordt in de OP vind ik echter zwaar overdreven. Dat een hind met z'n gat op t ijzer zit en je daar vervolgens je verse groenten op legt. Klinkt nog als een soort van smetvrees. Weet jij veel wat er allemaal in die kar gezeten heeft? Doe je groente in een zakje, ben he daar iig vanaf.
Ik heb het begin van het jaar 1x gehad met mijn pup van toen 8 weken oud. Was wat vergeten en pup kon nog niet alleen blijven, was net twee dagen in huis. Dus hup, pup in m'n jas, aan de balie uitleg gegeven, en of ze heel snel even mee mocht.
Mits ze in mijn jas bleef was dit geen probleem.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:39

gohya schreef:
Een ding snap ik dan niet,een hond mag nergens naar binnen waar voedsel is.
Maar in een restaurant is toch ook voedsel? dat zou dan toch ook onder het verbod vallen?

In een restaurant wordt geen eten bereid, dat gebeurt in de keuken, en daar zijn ze dan ook niet toegestaan.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:41

Bij sommige winkels zijn buiten speciaal een paar plekjes gebouwd waar je honden kan vastbinden terwijl jij je boodschappen gaat doen.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:43

Esmeralda schreef:
BaileyMix schreef:
Aan de ene kant heb je een punt, niet super hygiënisch natuurlijk. Aan de andere kant vind ik het gezeik; Mensen zijn tegenwoordig véél te veel bezig met dit soort 'hygiëne' waardoor je allemaal mensen en kinderen krijgt die alles vies vinden, van alles ziek worden en overal allergisch voor zijn. Je gaat er echt niet dood van als de verpakking van jouw voedsel op dezelfde plek ligt waar even een hondje heeft gezeten.

Die winkelwagentjes zijn voor je boodschappen, niet om je hond in te plaatsen.
En het heeft er gewoon ook niet mee te maken, dat mensen teveel bezig zijn met hygiëne.
En het gaat niet om 1 hondje, maar om heel veel hondjes. Het hoort gewoon niet in zo,n wagentje thuis :D

Kinderen in een winkelwagentje is ook smerig, staan met hun schoenen in het wagentje en je wil niet weten wat die schoentjes misschien al buiten ontdekt hebben. Ik snap je punt, maar mensen die thuis eerst even uitgebreid naar de wc gaan, niet hun handen wassen en vervolgens een mandje in de supermarkt pakken dat is ook smerig en zo zijn er vele punten te bedenken waarbij jij straks je boodschappen staat af te soppen voordat je ze opbergt omdat er hoogstwaarschijnlijk miljarden bacteriën en virussen op zullen zitten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:45

het excuus voor de hygiëne vind ik niet echt op gaan, je wilt niet weten hoe goor die karretjes zijn door wat er allemaal in gaat, ze honderden keren gebruikt worden per dag/per week en idd de schoenen van kinderen etc. daar is een keer een hond niks bij

maar goed dat maakt niet dat ik het ook wel raar vind dat als er staat je hond mag niet naar binnen mensen het toch nog doen :S laat m lekker thuis of in de auto of waar dan ook

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:45

LadyMadonna schreef:
gohya schreef:
Een ding snap ik dan niet,een hond mag nergens naar binnen waar voedsel is.
Maar in een restaurant is toch ook voedsel? dat zou dan toch ook onder het verbod vallen?

In een restaurant wordt geen eten bereid, dat gebeurt in de keuken, en daar zijn ze dan ook niet toegestaan.

Maar alsnog DOE je dat niet. Uit respect voor de andere klanten die daar mogelijk wel een probleem mee hebben. Wat is de volgende stap? Mijn hamster, kat, minipaard? Ik ben een grote dierenvriend maar belief geen honden in een restaurant.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:47

Ik vind het sowieso al niet normaal dat honden is een tas o.i.d. zitten. Het is geen speelgoed of een accessoire.
En waarom zou je je hond meenemen naar de supermarkt? Is toch alleen maar onhandig. Het diertje houd er echt geen trauma aan over als het thuis moet blijven.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:59

BelleFleur schreef:
Maar alsnog DOE je dat niet. Uit respect voor de andere klanten die daar mogelijk wel een probleem mee hebben. Wat is de volgende stap? Mijn hamster, kat, minipaard? Ik ben een grote dierenvriend maar belief geen honden in een restaurant.

Daarom zij ik al op de vorige pagina. De regel stelt dat dieren niet op plekken mogen komen waar eten wordt bereid. In het restaurant gedeelte wordt geen eten bereid dus daar mogen ze wel gewoon komen en is het niet strafbaar. Als honden geen overlast veroorzaken heb jij er geen last van en in 9 van de 10 gevallen, zou je dan waarschijnlijk ook niet gemerkt hebben dat die hond daar was.

Als dat ook niet zo mogen dan zou de regel moeten zijn: Dieren mogen niet op plekken komen waar voedsel wordt bereidt, noch wordt genuttigd.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:02

Ik kan een zeur zijn maar vind dat mensen best mogen bedenken dat er, naast de regels, ook gewoon fatsoen bestaat. Dat is mijn mening, die hoef je niet te delen. Maar ik kan je wel zeggen dat ik een hond in een restaurant niet zou appreciëren. Is dat zo gebruikelijk in Nederland? Ik heb er hier zelden last van, hooguit een verwende chi in een tas.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:05

BelleFleur schreef:
Ik kan een zeur zijn maar vind dat mensen best mogen bedenken dat er, naast de regels, ook gewoon fatsoen bestaat. Dat is mijn mening, die hoef je niet te delen. Maar ik kan je wel zeggen dat ik een hond in een restaurant niet zou appreciëren. Is dat zo gebruikelijk in Nederland? Ik heb er hier zelden last van, hooguit een verwende chi in een tas.

Uit fatsoen zou ik het persoonlijk dan voor mensen met een allergie etc. doen. Ik ken namelijk restaurants waar in het restaurant, de hond schoner is dan de vloer zelf!
Laatst bijgewerkt door ukje op 27-10-13 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:07

ukje schreef:
BelleFleur schreef:

Uit fatsoen zou ik het persoonlijk dan voor mensen met een allergie doen. Ik ken namelijk restaurants waar in het restaurant, de hond schoner is dan de vloer zelf!

Voor mensen met een allergie, mensen die bang zijn of mensen met smetvrees. Ik vind het niet vies, ben gewoon van mening dat je dat niet doet. Dat laatste ken ik helaas ook, maar goed, dan belanden we weer bij de "het winkelkarretje, het geld, de deurklink" is viezer en dat is niet het punt.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:08

Goof schreef:
Je opmerking staat toch volledig los van de discussie bello2005?

Aan geld zitten heel veel bacteriën, net als aan deurkrukken, wcbrillen en ontelbaar veel meer dingen.
Maar dat heeft toch helemaal niets te maken met het feit dat wettelijk gezien een hond verboden is in een supermarkt?

het gaat hier over de hygiene, daar op doel ik. een hond kan in vele gevallen hygienischer zijn dan een mens

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:16

bello2005 schreef:
Goof schreef:
Je opmerking staat toch volledig los van de discussie bello2005?

Aan geld zitten heel veel bacteriën, net als aan deurkrukken, wcbrillen en ontelbaar veel meer dingen.
Maar dat heeft toch helemaal niets te maken met het feit dat wettelijk gezien een hond verboden is in een supermarkt?

het gaat hier over de hygiene, daar op doel ik. een hond kan in vele gevallen hygienischer zijn dan een mens

Nee het gaat hier niet over hygiëne :+
Het gaat over het wel of niet meenemen van een hond de supermarkt in, wat bij wet verboden is.
het stuk hygiëne staat daar los van ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:41

ja en waarom mag de hond niet naar binnen ? precies omdat dat on hygienisch is;)
dus het gaat wel over de hygiene

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:44

KLopt, dat is wettelijk vast gelegd ivm hygiëne ja.

Het punt of kinderen, gehandicapten (zag ik ook voorbij komen.... sneu), zwervers en andere personen wel of niet nog onhygiënischer zijn dan sommige honden is voor ons niet ter discussie, want het verandert de zaak niet en het zorgt er al helemaal niet voor dat men, om bovenstaande reden, dan maar zelf mag beslissen of de hond mee naar binnen mag.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:52

dan zijn we toch uitgepraat he;)

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:00

@Vuurneon Waarom zo denigrerend met je Jip en Janneke taal?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:21

BelleFleur schreef:

als een hond mee mag waarom zou ik hem dan niet meeneemen??moet ik dan ook rekening houden met mijn parfum,want mss vinden mensen dat ook niet lekker ruiken,of houden mensen niet van spijkerbroeken,of van rode truien..... :roll:

echt sorry hoor,maar je kan niet met alles rekening gaan houden...mss moeten mensen die ergens gaan eten en absoluut geen hond willen zien tijdens het eten,maar vooraf even bellen of er honden binnen mogen ja/nee

moet eerlijk zeggen,dat ik mensen die roken in een restaurant onfatsoenlijker vind,als iemand die een hond meeneemt...

nu weet ik dat er inmiddels een rookverbod is,en ik moet eerlijk bekennen dat ik in geen 7 jaar meer uit eten ben geweest,maar de laatste keer dat wij ergens aten,zat er een tafel naast ons een familie die een soort record poging deed zoveel mogelijk sigaretten weg te roken aan tafel..en als niet roker is dát echt te smerig als je daarnaast zit te eten....

nah...laat mij dan maar gewoon mijn hond meenemen hoor :) ,wij deden altijd bellen of er een hond mee mocht en als dat geen probleem was,tja..dan ga ik geen problemen verzinnen wat een ander er wel niet van zou kunnen vinden...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:34

kimmie261 schreef:
BelleFleur schreef:

als een hond mee mag waarom zou ik hem dan niet meeneemen??moet ik dan ook rekening houden met mijn parfum,want mss vinden mensen dat ook niet lekker ruiken,of houden mensen niet van spijkerbroeken,of van rode truien..... :roll:

echt sorry hoor,maar je kan niet met alles rekening gaan houden...mss moeten mensen die ergens gaan eten en absoluut geen hond willen zien tijdens het eten,maar vooraf even bellen of er honden binnen mogen ja/nee

moet eerlijk zeggen,dat ik mensen die roken in een restaurant onfatsoenlijker vind,als iemand die een hond meeneemt...

nu weet ik dat er inmiddels een rookverbod is,en ik moet eerlijk bekennen dat ik in geen 7 jaar meer uit eten ben geweest,maar de laatste keer dat wij ergens aten,zat er een tafel naast ons een familie die een soort record poging deed zoveel mogelijk sigaretten weg te roken aan tafel..en als niet roker is dát echt te smerig als je daarnaast zit te eten....

nah...laat mij dan maar gewoon mijn hond meenemen hoor :) ,wij deden altijd bellen of er een hond mee mocht en als dat geen probleem was,tja..dan ga ik geen problemen verzinnen wat een ander er wel niet van zou kunnen vinden...

+1

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:44

Je hoeft toch helemaal mijn mening niet te delen? Prima als dat niet zo is, maar dat wil niet zeggen dat ik er daarom anders over moet denken. Verder vind ik het jammer dat de mentaliteit steeds vaker is "IK vind dat het zo is, dus de rest moet zich maar aanpassen". Waar komt die hele zwarte pieten discussie vandaan denk je? Wat roken betreft ga ik overigens helemaal met je mee, en op café of terras zal ik me dan weer niet storen aan een hond. Maar op restaurant wel. Hoe is de visie overigens over mensen die andere huisdieren (een kat, een fret...) zouden meenemen op hun uitjes?

Maar mag ik dan nog oprecht vragen : wat heeft jouw hond op restaurant verloren? Of in de supermarkt? Weet je, ik nam mijn hond vroeger in de namiddag mee toen ik ging werken, omdat het beestje anders de hele dag alleen zat. Ik had een functie waarbij ik veel onderweg was en dan ging hij mee. Maar die paar uur dat ik boodschappen doe of op restaurant ga blijft en bleef ie thuis. Vind ie helemaal niet erg, hij krijgt verder genoeg aandacht. En nog een vraag : is het echt zo gebruikelijk dat je je hond meeneemt op restaurant in NL? Of zelfs in de supermarkt? Ik zie het hier amper, maar zit natuurlijk ook niet 24/7 in de winkel.