Cerilene_ schreef:Ik vind dat er wel snel over katteneigenaren in het algemeen geoordeeld wordt hier. Houden jullie wel in de gaten dat er ook veel mensen zijn die hun dieren wel binnen/op eigen terrein houden?! Ik vind het erg jammer om zo over een kam geschoren te worden terwijl ik mijn katten wel binnen bezighoud, en er ook mijn best voor doe om ze binnen net zoveel uitdaging te bieden als ze buiten zouden hebben.
Ik snap wel dat je als je van deze soort katteneigenaren nooit last hebt je bijna vergeet dat ze ook zat bestaan, aangezien je er niet mee in aanraking komt, maar ik vind het niet echt fair dat de kat als huisdier en de katteneigenaar zo'n slechte naam krijgen doordat het in bepaalde buurten inderdaad erg fout gaat met overlast van katten.
Ik ken overigens buiten bokt veel mensen hier in de omgeving die overlast van buiten katten ondervinden, dit is zeker geen probleem wat enkel op bokt bestaat. Dit is voor mij ook een belangrijke reden (naast het verkeer en andere risico's voor mijn beestjes) om mijn katten in deze omgeving/de situatie hier bij mijn te houden, en ik ken hier velen met mij. Ik heb eerder wel al gezegd dat ik in bepaalde gevallen (boerderij, ongedierte, buitengebied, in goed overleg met alle omwonenden) snap dat mensen wel een kat hebben voor buiten.
Een van onze katten kwam vroeger voor wij hem kregen trouwens wel buiten, maar nu wil hij (net als de andere twee die wel als binnenkat opgegroeid zijn) zelfs als hij de kans krijgt met geen poot meer naar buiten. Ik denk dus dat ze er in veel gevallen zeker ook later nog aan kunnen wennen om binnen te blijven.
ben het helemaal met je eens.
en al helemaal met het feit dat een buiten kat ook goed een binnen kat kan worden!
wat volgens vele niet kan