Iemand tips voor speelgoed voor grote konijnen? In heel veel dingen passen ze namelijk niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deb_tink schreef:Fijn
Na onderhandelen met manlief mag er een konijnenhok/ren van 7m2 komen.
Ik wil graag een koppeltje (gecastreerde ram en voedster) halen uit een opvang.
Maar nu het ding, ik zou graag een hok hebben met sta hoogte, ik vind het handig met bv vegen en schoonmaken.
Dus zat zelf te denken aan een tuinhuisje met daarin een deel binnenhok en een stukje waar ik voer enz kan bewaren. De rest van de ruimte wil ik graag een ren van maken.
Maar een tuinhuisje is meteen zo groot, is er iemand die zelf een hok heeft gemaakt??
En is afdekken van de ren echt een must?? Onze buren hebben konijnen en daarvan is er nog niet een gegrepen door katten oid.
Als ik ga afdekken zou ik ook graag in de ren sta hoogte hebben. Mijn man vind dan het hok meteen zo “massief” als het helemaal omgaast is op sta hoogte.
En welke hoe groot is bij jullie de Maas van het hekwerk?
PSvanLot schreef:Heb je je konijnen in dat hok zitten?
Ik ben het topic aan het uitpluizen voor het bouwen van een nieuwe ren voor mij duo. Vooral hoe ik ze geen gangen laat graven die buiten de ren eindigen...
capopjekop schreef:Ik heb toentertijd een ren gemaakt met een bodem van gaas. Daar heb ik toen een flinke laag aarde op gedaan (Ik had houten planken onderop gemaakt zodat de aarde niet weg zakte). Goed alternatief als je geen gaas kan ingraven.
Eliana schreef:Wij hebben de konijnen hier los lopen in een weitje van 40 bij 6 meter.
Zijn 2 Vlaamse reuzen en 1 klein konijntje.
In het blokhutje hebben we hokken gemaakt.
[ [url=m/JVajrt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wAbnuf.jpg]Afbeelding[/url] ]