Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Nou, dan heb je bij beiden een professional erbij. Iemand die zijn dieren tegen de muren gooit om ze dood te krijgen als voederdier, nou nee.
unihorses schreef:en toch, als ik in een kleding winkel kleding koop, vragen ze niet om 30 euro extra "want ik moet mijn kassière betalen en mijn gebouw"
Air schreef:Wat vinden jullie trouwens van de dierenartsen die er minder voor vragen? Gaan die volgens jullie bijna failliet?
little_king schreef:Air schreef:Wat vinden jullie trouwens van de dierenartsen die er minder voor vragen? Gaan die volgens jullie bijna failliet?
Die zullen het wel in iets anders door berekenen.
Ik vind enten bijvoorbeeld erg duur. Nu weet ik ook niet wat dat spul kost, maar dat kan wel met zoveel ingekocht worden lijkt me.
Kan best zijn dat mijn dierenarts goedkoper is bij een rat, maar duurder met enten.
Dan komt hij er ook.
Daarom ook de grote verschillen per behandeling per praktijk.
Sjolvir schreef:Vaak betaal je ook in je enting mee aan bv alle apparatuur die er staat, want anders zou die
echo, rongten foto of dat bloedonderzoek onbetaalbaar zijn.
Kortom je betaald vaak voor kleine dingen in verhouding iets meer, maar voor die extra dingen vaak
minder dan ze zouden moeten kosten om de echte kosten (gebruik, afschrijving, onderhoud, verbruiks matrialen) eruit te krijgen.
Ach voor diegenen die de dierenarts te duur vinden heb ik een geniale oplossing,
neem geen huisdier!
Bespaar je op dierenarts, voer, ontvlooien, ontwormen, voerbakjes, speeltjes etc etc etc. (rijtje in te vullen afh. van diersoort).
Kan je sparen voor een vakantie, nieuwe spijkerbroek, sigaretten, avondje uit.. (rijtje in te vullen afh. van behoefte)
Wat ik overigens wel leuke ontwikkeling vind is dat er in NL ook een lowbudget dierenarts is voor de minima, maar dan wel minima die dat kunnen bewijzen. (weet niet of deze nog bestaat, maar paar jaar
geleden was die er) Uiteraard was deze dierenarts in loondienst (anders was ie failliet gegaan) meen van de d.b.. (weet ik niet zeker of het daar was, maar het was zo'n soort constructie.)
Air schreef:Sjolvir schreef:Vaak betaal je ook in je enting mee aan bv alle apparatuur die er staat, want anders zou die
echo, rongten foto of dat bloedonderzoek onbetaalbaar zijn.
Kortom je betaald vaak voor kleine dingen in verhouding iets meer, maar voor die extra dingen vaak
minder dan ze zouden moeten kosten om de echte kosten (gebruik, afschrijving, onderhoud, verbruiks matrialen) eruit te krijgen.
Ach voor diegenen die de dierenarts te duur vinden heb ik een geniale oplossing,
neem geen huisdier!
Bespaar je op dierenarts, voer, ontvlooien, ontwormen, voerbakjes, speeltjes etc etc etc. (rijtje in te vullen afh. van diersoort).
Kan je sparen voor een vakantie, nieuwe spijkerbroek, sigaretten, avondje uit.. (rijtje in te vullen afh. van behoefte)
Wat ik overigens wel leuke ontwikkeling vind is dat er in NL ook een lowbudget dierenarts is voor de minima, maar dan wel minima die dat kunnen bewijzen. (weet niet of deze nog bestaat, maar paar jaar
geleden was die er) Uiteraard was deze dierenarts in loondienst (anders was ie failliet gegaan) meen van de d.b.. (weet ik niet zeker of het daar was, maar het was zo'n soort constructie.)
Ik heb het idee dat jij in de verkeerde discussie zit, zo niet, het dan blijkbaar leuk vind om onzin te typen wat offtopic is.
Air schreef:Waarom is het nuttig in jouw opinie? Ik zie er namelijk niks nuttigs instaan, niets wat in deze discussie past.
Heeft niet te maken wat ik wel of niet wil horen hoor, dat mensen zo bekrompen zijn om te denken dat je niet goed bent voor je dieren als je inslapen duur vind voel ik mij namelijk niet door aangesproken.
Ik vind het wel erg dat er valse beschuldigingen plaatsvinden.
Tat_jana schreef:Imo heeft iedereen imo een eigen mening hierover.. Dat ik het schandalig vindt dat jullie zo denken maakt mij geen slecht mens net als dat jou manier jou vast geen slecht mens maakt..
Vals beschuldigen vindt ik een beetje onredelijk.. Ik ben het gewoon helemaal niet eens met wat er geroepen wordt.. Heeft niets met beschuldigen te maken.
Air schreef:Waar gaat het hier over het behandelen van je dier? Het gaat hier over inslapen. Ik geloof dqt dat onderscheid voor sommige mensen heel moeilijk is...
Je beschuldigt niemand? Lees je reactie dan nog eens.
Air schreef:Waar gaat het hier over het behandelen van je dier? Het gaat hier over inslapen. Ik geloof dqt dat onderscheid voor sommige mensen heel moeilijk is...
JoAnn schreef:Air schreef:Waar gaat het hier over het behandelen van je dier? Het gaat hier over inslapen. Ik geloof dqt dat onderscheid voor sommige mensen heel moeilijk is...
Er is geen onderscheid. Of je nu een dier bekijkt omdat het ziek is of omdat het ingeslapen moet worden. Want daar kijk je ook hoeveel het diertje weegt en daar kruipt ook tijd en praktijkruimte in. Dus ja, ook dat is een consult. Dat jij je verengt tot de woordenboekdefinitie doet niets af aan het feit dat ook een euthanasie tot consult gerekend wordt want de dierenarts schat eerst de noodzaak van die euthanasie in als het goed is. Dus ja, ook daar gaat een beperkte vorm van onderzoek aan vooraf. En die kosten van de praktijk, de administratie erom heen, dat neemt echt niet af. Daarnaast nog wat variabele kosten zoals medicatie en ruimingskosten en je bent er zo.
Maar goed, willen jullie me anders je adres en beroep pb'en? Kom ik bij jullie langs als ik wat nodig heb want jullie doen je beroep vast ook met hart en ziel en vol overgave dus dan wil je voor mij vast ook gratis werken.