2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:57

Nou.. zoals ik het lees gaat dit straks aardig uit de hand lopen..
Ook nog eens met kinderen in huis.. lekker dan

Leren om niet zijn lip op te trekken naar kinderen? Op de rug leggen voor gedwongen overgave
Ja dat gaat HE-LE-MAAL goedkomen!

En zo, dames en heren, beginnen de problemen.. en 1 keer raden wie hier straks de dupe is.. juist ja! Die 'valse pitbull' die kinderen en andere honden bijt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:34

Limanade schreef:

Leren om niet zijn lip op te trekken naar kinderen? Op de rug leggen voor gedwongen overgave

En zo, dames en heren, beginnen de problemen.. en 1 keer raden wie hier straks de dupe is.. juist ja! Die 'valse pitbull' die kinderen en andere honden bijt

jij maakt er wel een heel groot drama van zeg!

het is altijd nog zo dat de hond van ts ouder is al de jonge hond die er evt gaat komen.
dat de oudere dominanter is, is logisch want die staat hoger in rang dan de jonge hond.
daarbij komt dat ts de roedelleider is zo lang ts MET honden in 1 ruimte is, tenzij ts de honden het commando vrij zal geven, dat de honden dus mogen komen waar ze zelf willen en wat ze zelf willen doen.( als ts commando's in huis gebruikt)
als ts niet in de kamer is waar beide honden aanwezig zijn, dan zal de oudere hond de leiding overnemen tegenover de jonge hond.
natuurlijk heb je altijd jonge honden die proberen boven de roedelleider te komen maar vaak gaat dit al snel over door een grom knauw of wat boze blikken naar de jongste.

er zitten nu allemaal mensen in dit topic te mekkeren op ts dat ze het nooit moet doen, want tjah ts heeft de ballen verstand niet.. maar een aantal van jullie hebben zelfs meerdere honden dan 1 of 2 en hebben precies de zelfde situatie in huis.. meerdere reuen en teven bij elkaar.

maar dat kan natuurlijk wel, want tjah jullie hebben allemaal ervaring of????
jullie hebben de honden de hele dag in een bench zitten of in een kennel en tjah dan kan het wel want dan komen de honden niet bij elkaar los toch?

laten we ophouden met die eeuwige discussie, wat wel of niet goed is en of de één het beter weet dan de ander.
ts heeft om ervaringen gevraagd en die heeft ze gekregen.
dat ze het niet helemaal eens is met een aantal van ons in het topic is haar ding, en daar heeft niemand verder over te oordelen.
ts zal dus zelf haar ervaring op moeten doen zoals al door o.a. mij en een aantal andere is aangegeven.
jullie denken allemaal dat 2 reuen niet bij elkaar kunnen en vooral niet van dat kaliber want ja het zijn toch wel de pitbulls de levensgevaarlijke honden die tot de dood erop toe vechten.
ga toch weg, heb je wel eens 2 chihuahua's zien vechten? die brengen elkaar net zoveel schade aan als dat een ander ras het doet.

en wat ik dan nog de grootste onzin vind, is dat jullie oordelen over ts haar kind???
ik heb 2 kinderen van 4 en 8 jaar, mijn hele leven als staffords, pitbulls, dobermans en chihuahua's, cursussen gedaan/gegeven. speurwerk gedaan, pakwerk gedaan, shows gelopen enz enz en er is bij mij geen 1 hond die ooit een verkeerde blik naar mijn of andermans kinderen heeft gegeven.
normen en waarde leren.

en ook ik heb wel eens één van mijn hond plat op de grond gelegd, zeker als ze dominanter bij een jongere hond wilde zijn terwijl ik daarbij stond. want het commando plat met kop op de grond is voor een hond en vooral een dominante hond één hele zware straf.
dat leert elke hondenbezitter die cursus volgt bij een erkende hondenschool.

en natuurlijk kan het altijd een keer fout gaan, hetzij een hond die een kind of volwassen grijpt of een hond die een andere hond grijpt.
maar kijken jullie ook naar wat er vooraf gespeeld heeft?
natuurlijk niet, want de meeste mensen hebben een hond omdat het leuk is, maar verdiepen zich niet in het hele gedrag en lichaamstaal van de hond.

ik las in het topic ook iemand die zij, mijn hond gaat altijd op zijn rug liggen en dan MOET ik hem op zijn buik aaien?
idd omdat de hond dat wil dat jij hem op zijn buik aait, doe jij dat, dat betekend dat de hond bepaald waar jij hem aait.
ben je dan goed bezig?
nee want de hond bepaald niet waar jij aait, jij bepaald dat.
om maar even een voorbeeld te noemen.
ik volg nog steeds prive trainingen met mijn honden en leer dit nog steeds elke dag bij.

jullie zullen het vast allemaal niet met mij eens zijn, maar dat maakt mij ook helemaal niet uit.. ik als hondenbezitter/pitbullbezitter kan mij heel goed verplaatsen in ts want ook ik ben ooit met 1 stafford begonnen en heb dat uitgebreid in het fokken en shows lopen van goed gekeurde FCI staffords en had diverse malen meerdere reuen en teven in huis.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:44

my_precious schreef:
en ook ik heb wel eens één van mijn hond plat op de grond gelegd, zeker als ze dominanter bij een jongere hond wilde zijn terwijl ik daarbij stond. want het commando plat met kop op de grond is voor een hond en vooral een dominante hond één hele zware straf.

Goh, nooit geleerd bij de opleiding tot kynologisch instructeur..
Wel geleerd dat de dominantietheorie al lang achterhaald is.

In dit topic wordt gezegd dat TS geen 2 reuen die zo dicht bij elkaar zitten wat betreft leeftijd en van dit kaliber bij elkaar moet zetten.
Er wordt zelfs aangeraden er een volwassen stabiele herplaatser bij te zetten.
Er zijn veel mensen met meerdere reuen bij elkaar, maar van andere goedmoedigere rassen of met een groter leeftijdsverschil. Dát is de nuance die men hier aan probeert te brengen. En fijn dat het bij jou allemaal goed gaat, jij hebt meer ervaring dan TS. Wat ze nu al beschrijft heb ik echt twijfels over wat ze in huis haalt.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:58

Esther schreef:
my_precious schreef:

Goh, nooit geleerd bij de opleiding tot kynologisch instructeur..
Wel geleerd dat de dominantietheorie al lang achterhaald is.

In dit topic wordt gezegd dat TS geen 2 reuen die zo dicht bij elkaar zitten wat betreft leeftijd en van dit kaliber bij elkaar moet zetten.
Er wordt zelfs aangeraden er een volwassen stabiele herplaatser bij te zetten.
Er zijn veel mensen met meerdere reuen bij elkaar, maar van andere goedmoedigere rassen of met een groter leeftijdsverschil. Dát is de nuance die men hier aan probeert te brengen. En fijn dat het bij jou allemaal goed gaat, jij hebt meer ervaring dan TS. Wat ze nu al beschrijft heb ik echt twijfels over wat ze in huis haalt.

iedereen heeft toch ervaring op moeten doen of niet soms? en dat gaat ook niet altijd zonder slag of stoot, en ook dat heeft niets met het ras te maken.
en dat zal ts ook moeten doen, je kan beter 2 reuen die wat verder uit elkaar kwa leeftijd staan in huis nemen dan 2 reuen die samen opgroeien hoor, want dan komen er vaak problemen.
en er zijn heel veel mensen die meerdere pitbull reuen bij elkaar hebben waar het ook altijd goed gaat, heeft niks met andere rassen te maken.

jij kan er misschien twijfels over hebben, maar ts heeft dat niet en ik denk ondanks ts haar mindere ervaring, ze de honden beter kent al wij allemaal en dit echt niet zomaar zal doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:10

Diablo schreef:
Sammy_xxs schreef:
Reno ( mijn hond) die was wel dominanter en django erg onderdanig. Maar ik heb reno een aantal keer op zn rug laten liggen, zodat django over hem heen kon gaan, en dat vond reno helemaal niet erg.

Oh oh, kijk toch uit.....verdiep je alsjeblieft wat meer in honden en hun gedrag, want dit gaat niet goed komen.....

Ik vind dit ook totaal niet slim.
Bedenk je wel dat er een de baas moet zijn en vanzelfsprekend is dat de oudere hond, dat is heel normaal en een gezonde situatie. Daar moet je je niet zomaar mee bemoeien, zeker niet als het om zulke jonge honden gaat en er geen problemen zijn.

anneliesdj

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:27

Ik lees dat je je hond dwingt om te blijven zitten en te accepteren dat jouw kinderen hem knuffelen en aaien?
Dat vind ik ook tricky business eerlijk gezegd en wel om 2 redenen: 1; jouw kinderen moeten leren dat als de hond niet wil, dat gerespecteerd moet worden. 2; jouw hond moet leren dat als hij niet wil, hij niet lelijk mag doen maar gewoon weg moet lopen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:19

Zoals ik al eerder zei vind ik de ts ook zeer onverantwoordelijk bezig maar puur om het feit dat ze;
1) advies/meningen vraagt maar die negeert
2)amper ervaring heeft als hondeneigenaar
3)liegt over het ras vd hond
4)geen proffessioneel advies vraagt bij de hondenschool en daar met de hond een goede training gaat volgen.

IK heb zelf altijd herplaatsers gehad en meestal grote honden met zeer moeilijke, dominante of agressieve karakters.
Op dit moment heb ik 2 grote herplaats reuen in huis.
Inmiddels heb ik mijn bruine 3,5 jaar en de witte 2,5 jaar.
Ze schelen qua leeftijd ong 1 jaar.
De bruine is de dominantste en de baas in huis maar in het begin hebben ze wat afgevochten. Ik was er altijd bij en als wij niet thuis waren ging een hond de gang in en de ander in de woonkamer met de deur op slot.
Sinds een klein jaar zitten ze altijd bij elkaar en dat gaat nu goed; alleen met eten moeten ze beide in een aparte ruimte.
Mijn bruine is een hele pittige dominante hond; toen we hem net hadden(geschatte leeftijd toen 6/8 mnd) was er niks aan de hand en was hij super sociaal.
We zijn vanaf dag 1 met hem naar de hondenschool geweest en elke dag lopen we meerdere keren in het bos waar hij altijd met andere honden speelt.
Rond de leeftijd van 2,5 jaar kreeg hij vanaf de ene op de andere dag een hekel aan andere grote reuen van dominante ras(stafford, rottweiler, benner senner etc) en vervolgens ook naar ons soms.
Het is gelukkig nooit zover gekomen dat hij een andere hond heeft kunnen grijpen maar het is tot 1 jaar geleden enkele keren voor gekomen dat hij dan uit pure frustratie mijn witte greep.
Daar sta je dan; links een hond van over de 35 kg en rechts een hond van 32 kg die elkaar aanvliegen.
Gelukkig gingen ze niet tot bloedens bijten of iets van elkaar door maar ik had er mijn honden vol aan en regelmatig dat ik zelf de nodige kleine verwondingen had doordat ik ze alleen uit elkaar haalde.
Let wel nu heb ik beide wel honden die fel kunnen zijn maar niet vasthouden en gaan schudden of iets.

Met andere woorden; ja mijn honden waren ook altijd sociaal naar alles en iedereen maar bij de ene hond was dat totaal weg met zijn 2,5 jaar en na heel veel training en tijd en aandacht gaat het nu een stuk beter maar eruit krijg ik het niet, nooit.

Ik zou mijn honden ook niet bij kinderen vertrouwen in huis; puur om het feit dat die bruine niet alles pikt en vaak zijn rust wilt.
Dat geeft hij prima aan met een waarschuwingssignaal of hij loopt weg.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:18

my_precious schreef:
Limanade schreef:

het is altijd nog zo dat de hond van ts ouder is al de jonge hond die er evt gaat komen.
dat de oudere dominanter is, is logisch want die staat hoger in rang dan de jonge hond.
daarbij komt dat ts de roedelleider is zo lang ts MET honden in 1 ruimte is, tenzij ts de honden het commando vrij zal geven, dat de honden dus mogen komen waar ze zelf willen en wat ze zelf willen doen.( als ts commando's in huis gebruikt)
als ts niet in de kamer is waar beide honden aanwezig zijn, dan zal de oudere hond de leiding overnemen tegenover de jonge hond.
natuurlijk heb je altijd jonge honden die proberen boven de roedelleider te komen maar vaak gaat dit al snel over door een grom knauw of wat boze blikken naar de jongste.

er zitten nu allemaal mensen in dit topic te mekkeren op ts dat ze het nooit moet doen, want tjah ts heeft de ballen verstand niet.. maar een aantal van jullie hebben zelfs meerdere honden dan 1 of 2 en hebben precies de zelfde situatie in huis.. meerdere reuen en teven bij elkaar.

jullie hebben de honden de hele dag in een bench zitten of in een kennel en tjah dan kan het wel want dan komen de honden niet bij elkaar los toch?

laten we ophouden met die eeuwige discussie, wat wel of niet goed is en of de één het beter weet dan de ander.
dat ze het niet helemaal eens is met een aantal van ons in het topic is haar ding, en daar heeft niemand verder over te oordelen.
ts zal dus zelf haar ervaring op moeten doen zoals al door o.a. mij en een aantal andere is aangegeven.
jullie denken allemaal dat 2 reuen niet bij elkaar kunnen en vooral niet van dat kaliber want ja het zijn toch wel de pitbulls de levensgevaarlijke honden die tot de dood erop toe vechten.
ga toch weg, heb je wel eens 2 chihuahua's zien vechten? die brengen elkaar net zoveel schade aan als dat een ander ras het doet.

en wat ik dan nog de grootste onzin vind, is dat jullie oordelen over ts haar kind???
ik heb 2 kinderen van 4 en 8 jaar, mijn hele leven als staffords, pitbulls, dobermans en chihuahua's, cursussen gedaan/gegeven. speurwerk gedaan, pakwerk gedaan, shows gelopen enz enz en er is bij mij geen 1 hond die ooit een verkeerde blik naar mijn of andermans kinderen heeft gegeven.
normen en waarde leren.

en natuurlijk kan het altijd een keer fout gaan, hetzij een hond die een kind of volwassen grijpt of een hond die een andere hond grijpt.
natuurlijk niet, want de meeste mensen hebben een hond omdat het leuk is, maar verdiepen zich niet in het hele gedrag en lichaamstaal van de hond.

ik las in het topic ook iemand die zij, mijn hond gaat altijd op zijn rug liggen en dan MOET ik hem op zijn buik aaien?
idd omdat de hond dat wil dat jij hem op zijn buik aait, doe jij dat, dat betekend dat de hond bepaald waar jij hem aait.
ben je dan goed bezig?
ik volg nog steeds prive trainingen met mijn honden en leer dit nog steeds elke dag bij.

jullie zullen het vast allemaal niet met mij eens zijn, maar dat maakt mij ook helemaal niet uit.. ik als hondenbezitter/pitbullbezitter kan mij heel goed verplaatsen in ts want ook ik ben ooit met 1 stafford begonnen en heb dat uitgebreid in het fokken en shows lopen van goed gekeurde FCI staffords en had diverse malen meerdere reuen en teven in huis.

Hier ben ik het helemaal mee eens..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 07:36

anneliesdj schreef:
Ik lees dat je je hond dwingt om te blijven zitten en te accepteren dat jouw kinderen hem knuffelen en aaien?
Dat vind ik ook tricky business eerlijk gezegd en wel om 2 redenen: 1; jouw kinderen moeten leren dat als de hond niet wil, dat gerespecteerd moet worden. 2; jouw hond moet leren dat als hij niet wil, hij niet lelijk mag doen maar gewoon weg moet lopen.

Ik denk dat ik alles gewoon verkeerd uitleg ;)
Tuurlijk loopt hij weg als hij niet aangehaald wilt worden door de kids.
En mijn kinderen mogen de hond ook echt niet lastigvallen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 07:37

my_precious schreef:

normen en waarde leren.

ben je dan goed bezig?

Dank je wel :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 07:40

tamaramt schreef:
Zoals ik al eerder zei vind ik de ts ook zeer onverantwoordelijk bezig maar puur om het feit dat ze;
1) advies/meningen vraagt maar die negeert
2)amper ervaring heeft als hondeneigenaar
3)liegt over het ras vd hond
4)geen proffessioneel advies vraagt bij de hondenschool en daar met de hond een goede training gaat volgen.

IK heb zelf altijd herplaatsers gehad en meestal grote honden met zeer moeilijke, dominante of agressieve karakters.
Op dit moment heb ik 2 grote herplaats reuen in huis.
Inmiddels heb ik mijn bruine 3,5 jaar en de witte 2,5 jaar.
Ze schelen qua leeftijd ong 1 jaar.
De bruine is de dominantste en de baas in huis maar in het begin hebben ze wat afgevochten. Ik was er altijd bij en als wij niet thuis waren ging een hond de gang in en de ander in de woonkamer met de deur op slot.
Sinds een klein jaar zitten ze altijd bij elkaar en dat gaat nu goed; alleen met eten moeten ze beide in een aparte ruimte.
Mijn bruine is een hele pittige dominante hond; toen we hem net hadden(geschatte leeftijd toen 6/8 mnd) was er niks aan de hand en was hij super sociaal.
We zijn vanaf dag 1 met hem naar de hondenschool geweest en elke dag lopen we meerdere keren in het bos waar hij altijd met andere honden speelt.
Rond de leeftijd van 2,5 jaar kreeg hij vanaf de ene op de andere dag een hekel aan andere grote reuen van dominante ras(stafford, rottweiler, benner senner etc) en vervolgens ook naar ons soms.
Het is gelukkig nooit zover gekomen dat hij een andere hond heeft kunnen grijpen maar het is tot 1 jaar geleden enkele keren voor gekomen dat hij dan uit pure frustratie mijn witte greep.
Daar sta je dan; links een hond van over de 35 kg en rechts een hond van 32 kg die elkaar aanvliegen.
Gelukkig gingen ze niet tot bloedens bijten of iets van elkaar door maar ik had er mijn honden vol aan en regelmatig dat ik zelf de nodige kleine verwondingen had doordat ik ze alleen uit elkaar haalde.
Let wel nu heb ik beide wel honden die fel kunnen zijn maar niet vasthouden en gaan schudden of iets.

Met andere woorden; ja mijn honden waren ook altijd sociaal naar alles en iedereen maar bij de ene hond was dat totaal weg met zijn 2,5 jaar en na heel veel training en tijd en aandacht gaat het nu een stuk beter maar eruit krijg ik het niet, nooit.

Ik zou mijn honden ook niet bij kinderen vertrouwen in huis; puur om het feit dat die bruine niet alles pikt en vaak zijn rust wilt.
Dat geeft hij prima aan met een waarschuwingssignaal of hij loopt weg.

1) ik vroeg niet om advies, maar ervaringen
2) Ja ik heb nooit geen eigen hond gehad, maar ooit moet de eerste keer zijn
3) Wat je liegen vind, wat maakt het uit staff of kruising pitbull :roll:
4) IK ga ook naar de honden school

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:03

my_precious schreef:
en dat zal ts ook moeten doen, je kan beter 2 reuen die wat verder uit elkaar kwa leeftijd staan in huis nemen dan 2 reuen die samen opgroeien hoor, want dan komen er vaak problemen.
jij kan er misschien twijfels over hebben, maar ts heeft dat niet en ik denk ondanks ts haar mindere ervaring, ze de honden beter kent al wij allemaal en dit echt niet zomaar zal doen.

juist, qwa leeftijden wat verder uit elkaar staan,deze 2 honden van TS schelen 7 maanden,dat is niet ver uit elkaar staan qwa leeftijden,dat is vragen om problemen als ze ouder worden.
en de honden beter kent,ze kent die hond van 6 maanden oud toch ook amper..en dan zijn nu alle 2 nog pup/zeer jonge hond,joh de hele wereld is leuk,nog wel..

en ja hier lopen inderdaad meer reuen,maar geef dan ook toe dat het hier echt weleens ongelooflijk geknokt heeft,en dat was niet een beetje grommen en blaffen,nee dat was vast zitten ,schudden en een andere hond ( zwaar) verwonden...

en van bepaalde rassen zou ik echt NOOIT 2 reuen in huis nemen,Tenzij: leeftijdsverschil járen is ( dus bv 8 jarige reu en puppie erbij nemen) ,en dat zijn : akita's,argentijnse doggen ,en am staffs /pitbulls

dank je wel,ik heb de gevechten gehad en hoef of wil het nooit meer meemaken,tis echt afschuwelijk...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:00

kimmie261 schreef:
en ja hier lopen inderdaad meer reuen,maar geef dan ook toe dat het hier echt weleens ongelooflijk geknokt heeft,en dat was niet een beetje grommen en blaffen,nee dat was vast zitten ,schudden en een andere hond ( zwaar) verwonden...

Dan heb jij je honden gewoon niet onder controle, jij bent niet dé baas ;) .

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:03

Wat een typisch beestenboel topic is dit weer. Mijn hemel!
Soms, heel soms zou ik toch eens een kijkje willen nemen in de keuken van al die moraalridders, meningopdringers en beterweters!

In mijn ervaring kan het. Als ik het mijn vriend vraag schudt hij zijn hoofd.

Ik heb mijn hele leven ongecastreerde Weimaraner reuen gehad. Tot wel vijf bij elkaar.
Altijd wel rust geweest in huis, maar er werd dan ook fors gewerkt met de honden.
En als het dan een keer grommen en brommen was, was er eigenlijk nooit schade.

Mijn vriend heeft zijn hele leven Staffords gehad. In die 25 jaar is er maar één keer wat gebeurd, maar dat resulteerde wel in een hond met een half afgebeten gezicht. De kans op schade als zo'n ras ruzie maakt, is gewoon groter.

De kans op grotere schade zou mij doen twijfelen, maar denk ik, niet tegenhouden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:08

diablo,nee in dat soort situaties hebben ze gewoon scheit aan mij,geef ik ook toe :j

en weimeraners zou ik ook zeggen dat dat kan,zou als de vraag was 2 weimeraners( incl labrador,boxer,rottweiler,dobermann,alle kleine honden rassen enz) reuen bij elkaar zou ik ook zeggen dat dat geen punt moet zijn,2 pitbulls daaren tegen,geen haar op mijn hoofd die daaraan zou beginnen,zéker geen 2 jonge opgroeiende pitbull reuen...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:14

Diablo schreef:
kimmie261 schreef:

Dan heb jij je honden gewoon niet onder controle, jij bent niet dé baas ;) .

en dat vind ik ook, want als je, je honden onder controle hebt dan gebeurt dit niet.
niemand maar dan ook niemand en jullie weten het allemaal zo goed.. hoor of zie ik zeggen dat er signalen vooraf zijn geweest tijdens een vechtpartij.

een vechtpartij heeft altijd een aanleiding.
in mijn ogen hebben jullie dus helemaal niet zoveel verstand als jullie zeggen, want er gaat altijd IETS vooraf.
dat kan zijn bijvoorbeeld, een hond die staart naar de ander met uitlaten bijvoorbeeld en de dominante reu/teef dit niet pikt en daarom aanvalt.
het kan zijn dat een speeltje afgepakt wordt en de dominantere hond dit niet pikt.. er zijn zoveel aanleidingen dat een hond aanvalt maar er is niemand die daar op let, want het is en blijft een eeuwige discussie dat een hond ZOMAAR aanvalt. en jullie als honden eigenaren echt geen idee hebben hoe het komt.

ik kan een voorbeeld noemen van mijn teef.
ze is echt een dominante teef, als ze op haar kussen ligt en de reu loopt richting haar dan geeft ze hem alleen al een blik in zijn ogen en hij draait om en gaat ergens anders liggen.
dit is al een aanwijzing dat mijn hond zegt: stop!! tot hier en niet verder en laat mij rustig liggen (bijvoorbeeld)
mijn teef bepaald namelijk ook wanneer zij wil spelen met de reu, als de reu met haar wil spelen en ze heeft er geen zin in, gromt ze een keer en hij stopt er mee.

dat bedoel ik te zeggen met lichaamstaal e.d. niemand kijkt naar wat er van te voren gebeurt.
bij elke goede gedegen hondenopleiding en gedragsopleiding voor honden, leer je naar het gedrag en lichaamstaal te kijken van de hond.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:16

Het enige verschil tussen een Weimaraner reu en een pitbull reu is de schade die ze kunnen aanbrengen wanneer ze er voor besluiten te gaan. That's it!

Ondanks dat het bij mijn vriend 1x goed fout is gegaan, is het in 25 jaar maar 1x fout gegaan.
Dat zijn dus meerdere hondenlevens. Moet je het daarom maar niet doen?

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:18

Net zo zeer als je niet altijd ongelukken kan voorkomen, kan je ook niet altijd gevechten voorkomen.
Ik loop niet de hele dag met haviksogen naar mijn honden te kijken.
Phoe he, word er al moe van als ik er aan denk.

Waar meerdere honden zijn, kan er altijd gevochten worden.
Dat is geen mening, dat is een feit en heeft niets met de kunde van de baas te maken.
Al zal het bij een onervaren/onkundige baas wel een stuk onrustiger zijn.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:19

Chawi schreef:
Het enige verschil tussen een Weimaraner reu en een pitbull reu is de schade die ze kunnen aanbrengen wanneer ze er voor besluiten te gaan. That's it!

Ondanks dat het bij mijn vriend 1x goed fout is gegaan, is het in 25 jaar maar 1x fout gegaan.

ik vind het heel knap dat hij in 25 jaar maar 1 keer een fout heeft laten gebeuren..de meeste doen dat niet na omdat ze e totaal geen verstand van hebben..
mag ik vragen wat de reden was, waarom het verkeerd afliep?
ben daar wel benieuwd na, misschien in die zin dat als je vriend toen die tijd er op tijd bij geweest was, het had kunnen voorkomen of was de aanleiding iets anders?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:25

my_precious schreef:

Dat gaat lang niet altijd met een knauw of met wat boze blikken, helaas.

my_precious schreef:

Hier twee reuen, die behoorlijk gevochten hebben toen ze wat ouder werden. 'Gelukkig' zijn ze compleet verschillend, een CC en een Stabij, dus die strijd was vrij snel gestreden. Ik zou echter naast mijn CC reu nóóit een andere CC reu zetten. Tot dik een jaar was hij de liefste, zachtste en meest sociale hond die ik me kon wensen, maar opeens was dat afgelopen en nu is hij een reu die geen dominante kerel naast hem duldt.

my_precious schreef:

Ehm ja, ik heb drie chihuahuateven en de oudste twee hebben wel eens gevochten, maar haha, dat is echt niet te vergelijken met een pitbull of (in mijn geval) een CC hoor. Eigenlijk moest ik er om lachen, het waren net twee ratten die in elkaar hingen. Maar die greep ik in de nekjes en toen was het afgelopen, dat zie ik met zwaardere honden van een zwaarder kaliber niet gebeuren.

my_precious schreef:
normen en waarde leren.

Het gaat er niet alleen om dat de hond moedwillig een kind zal bijten (hoewel dat best zou kunnen, als ze de hond dwingt te blijven zitten en verbiedt te waarschuwen als de kinderen willen aaien), maar wat dacht je ervan als er een kind tussen komt te staan als de twee reuen besluiten het gevecht aan te gaan?

my_precious schreef:

Nou heb ik meerdere hondenscholen bezocht, maar dat is mij werkelijk nog nooit verteld en is ook een dom advies. Als ik mijn CC reu zó afval tegenover de Stabij, wordt het hommeles, dat is zeker. Je moet niet rommelen in de onderlinge verhoudingen, dat kunnen ze prima zelf regelen (dan heb ik het uiteraard over honden die op een eerlijke manier bij elkaar worden gezet, niet over twee even oude pitbull reuen).

my_precious schreef:

Ik spreek voor mezelf en probeer me júist in het gedrag van honden te verdiepen. Ik denk zelfs dat het me redelijk af gaat met 2 reuen en 8 teven en nagenoeg geen vechtpartijen. Ik denk ook dat TS zich nog niet echt (of echt niet) verdiept heeft in het gedrag en de lichaamstaal van de hond.

my_precious schreef:
ben je dan goed bezig?

Gelukkig hoef ik niet steeds zo bezig te zijn de verhouding met mijn honden te benadrukken. Ze wéten dat ze onder me staan en ze weten ook dat ik best heerlijk op de buik kriebel als ze dat graag willen. Dat heeft gelukkig niet meteen tot gevolg dat de hond alles bepaalt hier.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:26

haha ja die aanleiding voor vechten is er altijd,maar soms ben je ook maar een mens en zie je net die 1/1000 seconde aanleiding niet,en dan ben je te laat...

zo simpel ligt het...

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:29

Kan ook niet anders zeggen dat zijn honden altijd prima heeft opgevoed.

De meest dominante werd oud en de jongere generatie vond dat hij zijn plek af moest staan, die hadden hem alleen nog iets onderschat.

Het gebeurde in het nachthok (honden liggen hier buiten als we weg zijn en 's nachts).
Dus had het voorkomen kunnen worden, ja, door ze altijd apart op te sluiten.
Maar denk dat het niet opweegt tegen de lol die ze al die jaren wel van elkaar gehad hebben en daarna nog hadden.

Het was een natuurlijk proces dat plaats heeft kunnen vinden, omdat er op dat moment geen toezicht was en de jongere hond zijn kans schoon zag, want wij waren niet thuis.

Hij heeft het trouwens goed overleeft en hij heeft het ook nooit meer geprobeerd. Ze zaten daarna gewoon weer bij elkaar.

Mijn vriend zou het alleen nooit meer doen. De schrik zat er goed in bij hem.
Ik denk dan, als dit 1x in de 25 jaar is voorgekomen, dan is het eerder een uitzondering dan regel :).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:30

my_precious schreef:
en dat vind ik ook, want als je, je honden onder controle hebt dan gebeurt dit niet.
niemand maar dan ook niemand en jullie weten het allemaal zo goed.. hoor of zie ik zeggen dat er signalen vooraf zijn geweest tijdens een vechtpartij.

een vechtpartij heeft altijd een aanleiding.
in mijn ogen hebben jullie dus helemaal niet zoveel verstand als jullie zeggen, want er gaat altijd IETS vooraf.
dat kan zijn bijvoorbeeld, een hond die staart naar de ander met uitlaten bijvoorbeeld en de dominante reu/teef dit niet pikt en daarom aanvalt.
het kan zijn dat een speeltje afgepakt wordt en de dominantere hond dit niet pikt.. er zijn zoveel aanleidingen dat een hond aanvalt maar er is niemand die daar op let, want het is en blijft een eeuwige discussie dat een hond ZOMAAR aanvalt. en jullie als honden eigenaren echt geen idee hebben hoe het komt.

ik kan een voorbeeld noemen van mijn teef.
ze is echt een dominante teef, als ze op haar kussen ligt en de reu loopt richting haar dan geeft ze hem alleen al een blik in zijn ogen en hij draait om en gaat ergens anders liggen.
dit is al een aanwijzing dat mijn hond zegt: stop!! tot hier en niet verder en laat mij rustig liggen (bijvoorbeeld)
mijn teef bepaald namelijk ook wanneer zij wil spelen met de reu, als de reu met haar wil spelen en ze heeft er geen zin in, gromt ze een keer en hij stopt er mee.

dat bedoel ik te zeggen met lichaamstaal e.d. niemand kijkt naar wat er van te voren gebeurt.
bij elke goede gedegen hondenopleiding en gedragsopleiding voor honden, leer je naar het gedrag en lichaamstaal te kijken van de hond.

Je kunt op lichaamstaal letten tot je ons weegt en geloof me, ik ken de lichaamstaal van honden, dat is ook grotendeels de reden dat mijn roedel het zo prima met elkaar kan vinden. Een andere reden is dat het leiderschap van de ene hond geaccepteerd wordt door de andere hond. Als je twee pitbulls hebt, die allebei de baas willen zijn, vliegen ze in elkaar. De één zal dan niet afdruipen bij een boze blik van de ander. En je kunt niet altijd ogen in je achterhoofd hebben, dat bestaat gewoon niet. Honden kunnen zó subtiel zijn in hun taal, dat wij inderdaad in een fractie van een seconde iets gemist kunnen hebben, waardoor ze in elkaar klappen. En ik heb zomaar het vermoeden dat TS heel veel van die signalen gaat missen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:32

Chawi schreef:

Nou, ik heb honderd keer liever twee vechtende Weims, labjes, goldens, Stabij's of wat dan ook, dan twee vechtende pitbulls hoor.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:35

Diablo schreef:
Een andere reden is dat het leiderschap van de ene hond geaccepteerd wordt door de andere hond.

En hier draait het om. Indien er geen duidelijke rangordeverschil is tussen twee honden, dan kan je beter er voor kiezen om er één te herplaatsen.
Los van het feit of er schade komt, is er ook veel stress in huis. Veel meer dan wij mensen kunnen zien.
De honden zijn dan gewoon geen goede match.